Maatregelen na slaan van paard tijdens Paarden4Daagse

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 10:48

marsmars schreef:
Lamar schreef:

Daar komt wel meer bij kijken, je houding en leiderschap e.d., maar dat leer je nog wel.

_O- Veel succes! Je geeft hem er zeker ook nog een snoepje bij of niet, braaaaf paardje, niet wegrennen hè, dat mag niet :+ Een paard waarbij de grenzen al zijn verstoord stop je echt niet met een lief woordje.

:?
Waar zeg ik zoiets?

marsmars

Re: Maatregelen na slaan van paard tijdens Paarden4Daagse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 10:51

Je zegt letterlijk dat het daar wel op neer komt. Maar ik hoor graag een nadere uitleg.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 11:08

_Hyperion_ schreef:
We blijven er schande van roepen...maar daadwerkelijk maatregelen nemen? Neen...het grootste gros niet...en zolang dat niet gebeurt, verandert er niets....

En daarom is deze organisatie lovenswaardig. Want zij hadden er wel aandacht voor en er gebeurt iets en er verandert iets. _/-\o_

abbycootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 11:12

Leiderschap krijg je door respect!, zonder gerespecteerd te worden kan je geen leider zijn ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 11:56

marsmars schreef:
Je zegt letterlijk dat het daar wel op neer komt. Maar ik hoor graag een nadere uitleg.

Als jij leiderschap en houding tov het paard hetzelfde vindt als snoepjes geven en zoete woordjes praten dan raad ik je aan eerst een paar boeken te lezen ("Als fluisteren niet helpt" van André Geeroms vind ik persoonlijk een hele goeie). Daarbij is dit is ook niet de juiste plek voor nadere uitleg.

abbycootje schreef:
Leiderschap krijg je door respect!, zonder gerespecteerd te worden kan je geen leider zijn ;)

Respect krijg je niet door te slaan.

ontopic:

@Vliendertje: Heb je mischien ook een link naar dat filmpje? Ik vind steeds alleen maar de geknipte versie.

marsmars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 12:18

Gelukkig ben je zo slim dat je door hebt dat mijn opmerking sarcastisch was bedoeld :Y)

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 12:21

Toen ik het zag werd ik ook helemaal boos!
heb gelijk de P4D gemailt

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 13:00

Als er inderdaad zomaar iemand uit het publiek is begonnen te meppen, begrijp ik des te beter waarom men geen publiek meer wil op bepaalde plaatsen.

XxLaura98

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 13:04

groot gelijk, sowieso als het iemand uit het publiek waar bemoeien ze zich mee, en wat denken ze wel niet?

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 13:08

misschien kende ze elkaar wel, lijkt me toch niet dat een wild vreemde een tak pakt en tegen het paard gaat slaan
hadden ze bij mijn niet moeten doen bekend of onbekend, ze horen van een ander "zijn spullen/paard" af te blijven en zeker niet te slaan

Kingeping

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 13:24

had ze dat maar bij mijn paard gedaan dan had ze geen tanden meer gehad in haar smoel en een breuk in haar schedel!
dan had ze dat vast nooit meer gedaan!!

rara mensen wat doe je eraan??

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 13:35

Als ikk lees van iemand die erbij is geweest dat het dus niet zo vriendelijk ging en de eigenaresse riep dat deze persoon moest stoppen, dan krijg ik er een heel raar beeld bij!! Maar goed geen filmpje en ik ben er niet bijgeweest.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 13:54

hmm.... tsja zonder filmpje is het moeilijk oordelen, al klinken de verhalen van ooggetuigen niet echt prettig....

Ik zou furieus worden als andere mensen (die hélemaal níets met mijn pony's van doen hebben) zomaar eigenhandig zouden ingrijpen, en dan er ook nog eens flink op los gaan meppen. Betreffende mevrouw had van mij desnoods een flinke mep terug gekregen; is ze nou helemaal besodemieterd??

Ben aan het kijken op de site. Kwam het echt in het nieuws van Omroep Gelderland, het stukje film? Ben wel benieuwd op welke dag het dan oorspronkelijk is uitgezonden, want kan het niet makkelijk vinden.
Iemand een link?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 15:49

Ik heb het idd gezien op TV Gelderland en zei gelijk al dat dat niet zulke beste reclame was voor de paardensport :o En ik ben echt geen mietje. Het was een naar gezicht en zeker niet geschikt om uit te zenden.

JohnnyReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 16:28

Misschien moeten ze dat mens ook effe met een tak rossen, maar ja, misschien vindt ze dat wel lekker....

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 16:31

Angela schreef:
Ik kan me bijna niet voorstellen dat die vrouw dat enkel op eigen initiatief heeft gedaan... je zou bijna denken dat de ruiter er ook iets mee te maken heeft... :o

Kan ik me ook niks bij voorstellen. Als iemand ongevraagd mijn paard slaat als ik er opzit....nou...

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 16:43

http://www.rtvgelderlandarchief.nl/inde ... =&id=60924

6:50 kan je het nog eens terug zien.

Voor alsnog ga ik er geen oordeel over vellen. Twee klappen met een lange zweep zonder de slag te gebruiken waarbij niet duidelijk is wat er aan vooraf gegaan is of uit voortgevloeid is vind ik te ongenuanceerde informatie om daarover te (ver)oordelen.
Laatst bijgewerkt door Anne_GTI op 23-08-11 17:06, in het totaal 1 keer bewerkt

JohnnyReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 16:52

Ik zie niks, ik zie alleen Angelique Kruger.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 17:05

JohnnyReiner schreef:
Ik zie niks, ik zie alleen Angelique Kruger.

De nieuwsuitzending van 19-8 opzoeken bij uitzending gemist en bij 6:30 begint het item over dat water.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 17:43

Toch even de beelden bekeken, gezien de felle reacties hier. Zie een paard dat twee tikken krijgt met een vrij dunne tak, even daarna zie je een aangespannen beestje dat er slechter aan toe is. En met de nodige moeite'' gered '' moet worden. Dus ach, leven en laten leven zeg dan maar.
Het valt wel mee allemaal, maar zo'n verhaal doet het wel goed bij de fanatieke softie club.

OneFellSwoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 17:53

die vrouw geeft wel de indruk dat ze er plezier in heeft zeg, lekker mikken op de kont van de pony. Jammer dat zijn benen zo kort waren hahahaha!

laura123456

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 17:55

zal ik dat mens eens een goede tik met een tak geven -:(-

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 17:56

verschikkelijk gwn

denk die nou echt dat je met slaan je paard dan WEl door het water gaat :(

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 18:17

Filmpje gezien. Ik zou echt zo ongelovelijk link worden wanneer iemand dit bij mij zou uithalen! Groot gelijk dat er stappen ondernomen worden, maar niet snugger van de editor om dit fragment in een reportage op te nemen. Hoewel..aan de andere kant heeft de hele provincie mogen bekijken wat een 'slimme tante' deze mevrouw is

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 18:21

Ik persoonlijk vind het niet zo heftig.