Paul Schockemöhle: geen andere ruiter op Totilas

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tendance

Re: Paul Schockemöhle: geen andere ruiter op Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 16:25

Nou sorry, maar gedurende de proef zag ik hem 3 keer zowat de neiging krijgen om rechtop te gaan en dat was niet in de wissels.
Ik vond er weinig aan en ben zeker geen Rath tegenstander.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 16:37

Jahoor, geef Totilas maar de schuld, lekker makkelijk!

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 16:39

Marjoow schreef:
Jahoor, geef Totilas maar de schuld, lekker makkelijk!

Zeg je dat tegen mij.....
Dat een paard bijna rechtop gaat, hoeft niet de schuld van het paard te zijn hoor. Kan de ruiter zijn of miscommunicatie. Ik zeg niet perse dat het Toot zijn schuld is.
Laatst bijgewerkt door Tendance op 22-08-11 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 16:40

Nee, ik denk tegen PS.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 16:40

Nikka schreef:
Nee, ik denk tegen PS.

Oke

raizarobin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 16:42

lees ik nou op MAR Bretton Woods ook gaat rijden?
of was dit al bekend?

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 16:44

Staan op dezelfde stal, dus dat zou maar zo kunnen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 16:44

Dat was al bekend inderdaad :j

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 16:46

Most probably....
Dat had ik alleen nog maar gelezen, dus ging er wel vanuit, maar had nog niets met zekerheid gelezen.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 16:53

Ayasha schreef:
Gelukkig reed Edward hem zo losjes vanvoren _O-

Tafje: hij zegt toch dat Rath het niet kon veranderen? Daarmee stelt hij dus dat Rath de shuld is van de tegenvallende prestaties.

Inderdaad ja, bij Edward nooit een doorgeslagen stang, vasthouden en opprikken, nee nee, die is nu opeens heilig verklaard. Hou op schei uit.
Wedstrijdtechnisch gezien beter ook zo, eerst drie keer gewoon bij de besten 5 van europa horen(wat een verdomd goeie prestatie is tussen allerlei combi's die al jaaaaaaren samen zijn), en dan rustig doorgroeien naar de olympische spelen volgend jaar. We zullen zien dan, of de progressie groot genoeg.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 16:55

gummie schreef:
shirleyp schreef:

Daar heb ik geen idee van, reageer alleen op wat ik gisteren heb gezien. Ik vond Carl Hester vriendelijk rijden, weinig druk op de stang. Kittel is geniaal, hoe subtiel! Becholzheimer vond ik verschrikkelijk qua inwerking, kreeg er zelf een zere mond van...

Mee eens, die Becholzheimer was qua inwerking van de hulpen niet om aan te zien... tenenkrommend! Kittel was een verademing, net als Carl Hester. Adelinde terecht nummer 1. Ik heb moeite met het feit dat Schockemohle eigenlijk gewoon de gouden medaille heeft willen "kopen". gelukkig werkt dat zo niet. Van Rath mogen we op dit moment niet meer verwachten, en wellicht in de toekomst ook niet. Maar er wordt wel een enorme druk op hem gelegd, zo van: je zit op het beste paard ter wereld, dus je ziet maar dat je wint jongen! Totaal onrealistisch, zelfs met zo'n goed paard.

Ik vind Uthopia overigens een beter paard, maar dat is persoonlijk....

sluit ik me zo bij aan. Ik heb staan juichen dat Totilas buiten de podiumplaatsen viel. Niet omdat ik het MAR niet gun of totilas (wat die er dan ook van meekrijgt), maar gewoon omdat ik vind dat het niet hoort dat je medailles koopt. Laat ze eerst nog maar eens een paar jaar werken, zoals iedere combinatie dat horot te doen. Dan mogen ze van mij weer prijzen binnen halen.
Ik denk dat totilas en MAR nog een prima combinatie worden, en ook wel eentje die hoge prijzen binnen gaan halen, maar zoals Edward met hem reed wordt het denk ik niet. Dat was echt 1 met elkaar...

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 16:57

Ik heb staan juichen, dat Adelinde goud won. Juichen, omdat een ander geen medaille wint, vind ik triest!

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 16:58

Tafje schreef:
Getup schreef:
Vind t nogal wat..."tegenvallende resultaten"...Een paard ( combinatie) wat altijd wint, kan alleen nog "verliezen". En na pas een paar maanden en combinatie te vormen met Totilas, vind ik dit nog helemaal geen slecht resultaat. T is alleen dat je nu niet meer automatisch in de top 3 staat met een dikke 80 % klassering.
Weet niet,of er uberhaupt een ruiter is die er meer uit zou kunnen halen.

Als je als combinatie nog niet klaar bent om te starten waarom dan wel Aken en EK starten? Voor de winst? Druk vanuit de pers? Gewoon wachten tot je er klaar voor bent zoals Anky met haar nieuwe paard doet..

Nou, blijkbaar was ie klaar genoeg om lekker drie keer boven in het veld te eindigen, hij hoort dus nu al(klaar of niet) bij de betere europese combinaties. Edje en Sister zijn al jaren een combinatie, en waar was die?? Spanning spanning, crisimanagement(Edwards eigen woorden) En zo waren er nog vele combi's die al jaren samen zijn, en ver onder Rath en Totilas eindigden.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 16:59

dat is jou mening Tendance.
Ik heb ook staan juichen om Adelinde, simpelweg omdat zij het toonbeeld is van wat ik mijn ogen dressuur is: keihard werken en een combinatie gaan vormen met je paard en op die manier het hoogst haalbare binnenhalen. Wat een prachtvoorbeeld is zij. Niet een duur paard kopen, er een goede ruiter opzetten en ze de ring in gooien en dan ook nog kwaad kijken als ze niet direct een eerste plaats halen. Daar kan ik niet tegen.
Zie het in de basissport ook gebeuren en vind dat echt heel erg jammer, dat soort mensen gun ik echt geen medailles. Vind het een goede les voor Schockemohle: ook met een paard als Totilas moet je trainen en een eenheid worden. Pas DAN kun je samen een prijs winnen want prijzen moet je VERDIENEN en niet kopen.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 17:06

Misschien was Toot wel uit zijn hummetje omdat er een ander paard onder het (zijn) solarium stond, of omdat ie de inrijdbaan moest delen :+

Geintje natuurlijk. Ik hoop voor Toot en Rath dat ze over een tijdje net zo kunnen sprankelen als dat Toot met Gal deed.

PolleMaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 17:09

De geruchten gingen al even rond en werden ook al bevestigd, maar de verkoop van onze hengst Bretton Woods is nu definitief rond. De zwarte tophengst, die gisteren nog een bronzen medaille in de wacht sleepte op het WK voor jonge dressuurpaarden in Verden, is verkocht aan Paul Schockemöhle en Ann-Kathrin Linsenhoff.Mathias Alexander Rath zal zijn nieuwe ruiter worden en wij wensen heb en zijn nieuwe eigenaren heel veel succes met dit fantastische paard !
Bron: http://www.stalwitte.nl/nieuwsitem.php?Nieuwsid=250

Ik moet ineens weer denken aan bericht van een Rath-fan in zijn gastenboek.. (al een tijdje geleden)
Het kwam neer op het volgende:
'als edward gal zo'n fantastische ruiter is, waarom is hij dan niet oppermachtig met sisther de jeu?
Dat is immers al veel langer een combinatie dan Matthias en totilas.'

daar viel mijn bek van open moet ik zeggen. Of je haalt even een geweldige ruiter op een foute manier, imo ook slecht beredeneert, naar beneden. Of althans, daar deed deze persoon een poging toe.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 17:13

PolleMaster schreef:
De geruchten gingen al even rond en werden ook al bevestigd, maar de verkoop van onze hengst Bretton Woods is nu definitief rond. De zwarte tophengst, die gisteren nog een bronzen medaille in de wacht sleepte op het WK voor jonge dressuurpaarden in Verden, is verkocht aan Paul Schockemöhle en Ann-Kathrin Linsenhoff.Mathias Alexander Rath zal zijn nieuwe ruiter worden en wij wensen heb en zijn nieuwe eigenaren heel veel succes met dit fantastische paard !

Ik moet ineens weer denken aan bericht van een Rath-fan in zijn gastenboek.. (al een tijdje geleden)
'als edward gal zo'n fantastische ruiter is, waarom is hij dan niet oppermachtig met sisther de jeu?

daar viel mijn bek van open moet ik zeggen. Of je haalt even een geweldige ruiter op een foute manier, imo ook slecht beredeneert, naar beneden. Of althans, daar deed deze persoon een poging toe.

Hmmm.... tja. Zoals velen al zeggen: het gaat om de combinatie! Sisther de Jeu is volgens Anky geen paard wat boven de 80% gaat scoren (zo zei ze op tv). Dit ontkracht dus wat die Rath-fan hierboven heeft willen beweren. Paard en ruiter moeten SAMEN scoren. Edward en Totilas scoorden, Rath en Totilas doen dat ook, maar net wat minder. Edward en Sisther scoren net niet....

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 17:16

Iedereen had (denk ik) liever gehad dat ONZE Edward met totilas een combi bleef en dat zij goud binnensleepten. Helaas. Maar het kan zijn dat wij tijdens de OS ook super goede paarden kunnen hebben.
Al hoewel het wel jammer is dat alle goede paarden naar onze buren gaan moeten wij blij zijn dat wij Parzival en zo hebben. Ook Sjef Janssen zei: er zijn goede paarden en ruiters voor de toekomst.

Misschien komt er een nog beter paard dan totilas en mag die wel op nederlandse bodem blijven.

PolleMaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 17:16

gummie schreef:
PolleMaster schreef:

Hmmm.... tja. Zoals velen al zeggen: het gaat om de combinatie! Sisther de Jeu is volgens Anky geen paard wat boven de 80% gaat scoren (zo zei ze op tv). Dit ontkracht dus wat die Rath-fan hierboven heeft willen beweren. Paard en ruiter moeten SAMEN scoren. Edward en Totilas scoorden, Rath en Totilas doen dat ook, maar net wat minder. Edward en Sisther scoren net niet....

Dat bedoelde ik er ook mee te zeggen, sisther heeft niet de kwaliteit (al is het alleen mentaal gezien) die totilas wel heeft.
Ik denk dat Rath, of wie dan ook, met sisther niet eens een normaal rondje door de baan kan rijden. Vond het dus ook erg zwak dat deze werd vergeleken met toot.

ChelseaII

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 17:20

Ik vind dat Rath sterk in zijn schoenen (ehh, laarzen) moet staan om met dit paard de ring in te komen, nadat Edward zulke topprestaties met Totilas heeft behaald. Dat houdt toch iedereen in zijn achterhoofd lijkt mij. Er komt dan wel extra druk op hem te zitten.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 17:29

Ayla_4Ever schreef:
Iedereen had (denk ik) liever gehad dat ONZE Edward met totilas een combi bleef en dat zij goud binnensleepten. Helaas. Maar het kan zijn dat wij tijdens de OS ook super goede paarden kunnen hebben.
Al hoewel het wel jammer is dat alle goede paarden naar onze buren gaan moeten wij blij zijn dat wij Parzival en zo hebben. Ook Sjef Janssen zei: er zijn goede paarden en ruiters voor de toekomst.

Misschien komt er een nog beter paard dan totilas en mag die wel op nederlandse bodem blijven.

Nee, ik was heel blij dat Adelinde goud won en Hester zilver, dat zijn ruiters die echt het uiterste uit hun paard rijden met ongeevenaard vakmanschap en een groot gevoel voor hun paarden.

Toot en Gal is voorbij, leer ermee leven. Het was mooi, en nu is het uit.

En voor de rest ben ik het volkomen eens met Active een pagina of wat terug: jongen en peerd zijn 9 maanden samen! En dan halen ze een 5de plaats op een EK.

Wat ik leuk vind: al die nieuwe combinaties aan het firmanent die dressuur de komende jaren weer berespannend gaan maken, niet 1 combinatie voor het goud en de rest van het deelnemers dat tegen elkaar strijdt, nee, we hebben een heleboel combinaties met potentiele medaillekansen in handen, en dan ook nog een aantal die ook gewoon mooi en eerlijk rijden.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 17:31

secricible schreef:
dat is jou mening Tendance.
Ik heb ook staan juichen om Adelinde, simpelweg omdat zij het toonbeeld is van wat ik mijn ogen dressuur is: keihard werken en een combinatie gaan vormen met je paard en op die manier het hoogst haalbare binnenhalen. Wat een prachtvoorbeeld is zij. Niet een duur paard kopen, er een goede ruiter opzetten en ze de ring in gooien en dan ook nog kwaad kijken als ze niet direct een eerste plaats halen. Daar kan ik niet tegen.
Zie het in de basissport ook gebeuren en vind dat echt heel erg jammer, dat soort mensen gun ik echt geen medailles. Vind het een goede les voor Schockemohle: ook met een paard als Totilas moet je trainen en een eenheid worden. Pas DAN kun je samen een prijs winnen want prijzen moet je VERDIENEN en niet kopen.

Maar volgens mij is het niet Schockemöhle die hier de beslissingen neemt hoor!!! Hij heeft de wedstrijdrechten verkocht, dus snap niet, waarom je hem daarvan de schuld geeft.
En inderdaad, dat is mijn mening. Ik vind het triest en onsportief om te juichen TEGEN iemand.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 17:33

Je kunt elke wedstrijd zien dat MAR probeert de manier te vinden om Totilas te kunnen berijden. Eerst meer op lengte, maar dan mist ie de verbinding over de rug, dan wat ronder, maar dan loopt ie niet aan de loodlijn en is ie vaak achter het been. Als ie met momenten de juiste inwerking te pakken heeft, dan gaat het best goed. Ook in de kur, toen ie de 2-ers over deed, was de harmonie er weer even een stuk beter. Ik denk dat ie zijn eigen weg moet gaan en niet te veel moet uitproberen. Voor het been houden en aan de loodlijn en misschien iets meer hand eraan dan dat ie zelf misschien zou willen en dan maakt ie kans dat het gaat lukken. Maar ja, dat is mijn bescheiden mening. Je ziet gewoon dat ie nog aan het zoeken is en dat zelfs op een EK. De wedstrijd kwam denk ik te vroeg, jammer dat het dan niet lukt. Ik gun het het paard zo. Trouwens, ik vind het niet sympathiek lijken na afloop van de proef. Geen lachje, grijnsje oid en geen lieve knuffel voor het paard ondanks de fouten. Dat zou al heel veel schelen over hoe we er tegen aan kijken. Misschien kan hem dat eens iemand influisteren? ;)

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 17:37

secricible schreef:
sluit ik me zo bij aan. Ik heb staan juichen dat Totilas buiten de podiumplaatsen viel. Niet omdat ik het MAR niet gun of totilas (wat die er dan ook van meekrijgt), maar gewoon omdat ik vind dat het niet hoort dat je medailles koopt. Laat ze eerst nog maar eens een paar jaar werken, zoals iedere combinatie dat horot te doen. Dan mogen ze van mij weer prijzen binnen halen.
Ik denk dat totilas en MAR nog een prima combinatie worden, en ook wel eentje die hoge prijzen binnen gaan halen, maar zoals Edward met hem reed wordt het denk ik niet. Dat was echt 1 met elkaar...

Gewoon walgelijk, wat een rotmentaliteit zeg, bah bah bah. Men juicht als iemand wint!!!
Laatst bijgewerkt door CharleyT op 22-08-11 17:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 17:37

@ Vur:
Dat kan ook de druk en stress zijn.
Misschien als de hele wereld eens ophoudt met zeuren, dat dan die jongen eindelijk de tijd krijgt om te laten zien wat hij kan. Zonder al die negatieve mensen in zijn nek!
Mij lijkt het niet fijn rijden.....
Geef hem de kans en houdt op met dat gezeur!
Terug komt Toot toch niet.