GolaGirl schreef:nou frodo, kun jij mij dan eens uitleggen hoe je aan de informatie komt dat wij zo "onverantwoord" rijden? Ik bedoel, misschien spaced mijn paard wel helemaal als je teveel contact hebt met de mond? En wat is er zo erg aan normale kleding op je paard? Dat snap ik ook nooit zo goed. xD
Over het onverantwoord rijden heeft Frodo wel gelijk , het paard pakt het bit vast en gaat er als een gek vandoor ( wat ik uit sommige verhalen op maak..) is het dan wel zo veilig om langs een weg te gaan rijden ? Ik vind van niet. Straks ligt Zoë daar met Gola onder een grote trekker of vrachtwagen. Wat gewone kleding betreft , er is niks voor niks PAARDRIJkleding uitgevonden en het zo genoemd. Het verschil daar tussen alleen dat het geen naadjes heeft aan de binnen kant van je benen en dat er soms een leren zitvlak inzit , paardrijlaarzen en/of schoenen hebben niks voor niks een hakje eronder...
Nou ja, wat t geval is met gola is dat ze een nogal belachelijk grote gebruiksaanwijzing heeft en dat als je er als een dressuur ruiter op gaat rijden je dus sws in de sloot beland omdat dat gwn niet de manier is hoe zij heeft leren rijden. Daarbij heeft ze t sws niet zo op andere ruiters, liever 2 mensen die zo af en toe op dr rijden en ze snapt t niet als je er iemand anders op zet, dan staat ze vrijwel gelijk op je achterpoten. Er is niets arrogantst aan. Dat snapt ze gewoon niet.
Maar het is wel arrogant aan de manier waarop het verteld word , het komt bij ons meer over van : ' Alleen wij kunnen om dat beest rijden , als je het niet geloofd dan kom je maar hier heen en ga je rijden , wat toch niet lukt want het is een moeilijk paard die alleen wij aan kunnen want wij kunnen goed rijden.' Dat ongeluk is overegens gebeurd omdat dat paard zo moeilijk is, volgens jullie dan zal ik dus al helemaal niet aan een weg gaan rijden die zo druk is met groot verkeer , gevaarlijk voor jou , je paard en de rest van de omgeving..
Verder is dit alleen maar goed afgelopen omdat zoe toevallig een soort van vaag valles gebeure vroeger heeft gehad en dus wist hoe ze dat paard over haar heen moest trekken (en dat gola dat ook toe liet xD) anders was dit allemaal veel erger afgelopen. Dus wat nou niet veilig? Een paard en ruiter knallen tegen een motor aan met een man en een vrouw er op en niemand heeft iets ergs? Dan is het toch heel goed gegaan? relatief gezien? Ik bedoel, er hadden ook mensen dood kunnen zijn..
Dat is het punt juist , omdat jullie dat beesie soms niet aan kunnen omdat hij bijv. dat bit vast pakt kunnen er in de toekomst wel doden vallen , waaronder het paard zelf.