FEI EK Dressuur: Adelinde wint met overmacht de kur

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 16:58

Bij de laatste piaffe leek Parcival idd er van voren enigzins uit te komen.. maar het beenwerk bleef heel ritmisch, waardoor het niet op viel. Adelinde reed weer steengoed, ze presteert juist extra onder druk volgens mij.Ik vind Parcival overigens geen fijn paard om naar te kijken, erg strak.. Geef mij maar zo'n kleintje als Uthopia, beweegt veel fijner in die bovenlijn..

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 17:01

Kimble schreef:
Sjoert schreef:
Dank je Laurie!

Waar blijven je foto verslagen? :P

Over 3 weken ofzo :+

Kimble

Re: FEI EK Dressuur: Adelinde wint met overmacht de kur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 17:05

We wachten geduldig! :P

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 17:10

Waarom op dit topic praten over Totilas?
Top prestatie van Adelinde en parcival deze dagen in Rotterdam, een combinatie om heel trots op te zijn

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 17:10

Wat vind ik het toch een feestje om Fuego door de baan te zien gaan <3 .

Vond het een zeer terechte uitslag en Adelinde heeft het zeker verdiend.
Tootje blijf ik maar minder en minder vinden, duidelijk werd wel dat dat gevoel niet alleen bij mij heerst maar ook bij het Toot-team jeetje wat een zure gezichten.

malibu4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 17:14

Parzival heeft verdiend gewonnen! Verder vond ik Scandic erg goed, had van mij 2e moeten worden. Uthopia was ook wel goed, maar had wel wat foutjes, zoals die pirouette. Totilas viel me erg tegen eerlijk gezegd, snap best dat de druk erg hoog is en hij nog niet lang een combi is met Matthias maar hij ging af en toe erg diep, had fouten in beide wisselseries en ook miste ik een beetje het verlengen en de go naar voren in de uitgestrekte gangen. Heb hem ook met Matthias echt wel beter gezien.

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 17:16

Maarja laten we eerlijk zijn Rath heeft Totilas nog maar negen maanden onder zich en heeft meer tijd nodig om een eenheid te vormen met dat paard, dus dat het nog niet helemaal klopt met die twee weten we allemaal.
Maar zeker terecht dat Adelinde en Parzival hebben gewonnen, helemaal top *\o/* *\o/*

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 17:18

QueenD schreef:
Maarja laten we eerlijk zijn Rath heeft Totilas nog maar negen maanden onder zich en heeft meer tijd nodig om een eenheid te vormen met dat paard, dus dat het nog niet helemaal klopt met die twee weten we allemaal.
Maar zeker terecht dat Adelinde en Parzival hebben gewonnen, helemaal top *\o/* *\o/*

Dan zou het toch alleen maar beter moeten worden en niet slechter :=

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 17:26

Een heerlijke proef om te zien! :D
zelfs de commentatoren waren er stil van.

*\o/* Hup Holland Hup! *\o/*

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 17:29

De laatste proef die ik gezien heb van Totilas was van enkele maanden terug. Toen hij de zelfde kur als Edward reed (Die discussie) ik vond hem vandaag beter dan toen hoor :)
De special proef heb ik niet gezien dus daar kan ik niet over oordelen.

AnneSophie12 schreef:
Jeeeej! Weeer goud!
Vond het eigenlijk wel sneu voor Rath, hij kan niet eens genieten van zijn rit door de ontzettende druk om te moeten presteren..

Maaaar wat een rit van Adelinde!

Kiest hij ook een beetje zelf voor :o

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 17:34

easygoing schreef:
QueenD schreef:

Dan zou het toch alleen maar beter moeten worden en niet slechter :=

Ja eigenlijk wel maar in een Duits blad gaf ie al aan dat het EK voor t mooie te vroeg kwam.
Trouwens hetzelfde heb je nu toch ook wel een beetje met Edward Gal en Sister De Jeu (of zoiets).

T zal toch ooit wel goed gaan komen zeker ???? Met Adelinde in elk geval wel, te gek gewoon ;) :D .

Mendy1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 17:35

Echt zo geweldig dat Adelinde en Parcival hebben gewonnen! :D

Ayasha
Blogger

Annekeee schreef:
De laatste proef die ik gezien heb van Totilas was van enkele maanden terug. Toen hij de zelfde kur als Edward reed (Die discussie) ik vond hem vandaag beter dan toen hoor :)
De special proef heb ik niet gezien dus daar kan ik niet over oordelen.

AnneSophie12 schreef:
Jeeeej! Weeer goud!
Vond het eigenlijk wel sneu voor Rath, hij kan niet eens genieten van zijn rit door de ontzettende druk om te moeten presteren..

Maaaar wat een rit van Adelinde!

Kiest hij ook een beetje zelf voor :o

Nee hoor, daar zorgen de onsportieve nederlanders voor.

ukje

Top van Adelinde.

Ik vindt het eerlijk gezegd ook wel een beetje aan Rath te zien dat ie onder enorme druk staat. Het rijden ziet er gewoon niet ontspannen uit. Maar dat is mijn mening.

Mendy1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 17:36

easygoing schreef:
Wat vind ik het toch een feestje om Fuego door de baan te zien gaan <3 .

Vond het een zeer terechte uitslag en Adelinde heeft het zeker verdiend.
Tootje blijf ik maar minder en minder vinden, duidelijk werd wel dat dat gevoel niet alleen bij mij heerst maar ook bij het Toot-team jeetje wat een zure gezichten.

Jaaa, klopt, maar ze hadden natuurlijk verwacht dat Matthias even alles zou winnen voor Duitsland en dan valt zo'n 5e plek natuurlijk wel tegen! :o

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 17:36

Betwijfel of het ooit echt goed gaat komen maar goed we zullen zien.
Gal en Sis te vergelijken vind ik niet heel fair.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 17:39

Moderatoropmerking:
Zojuist enkele berichten verwijderd. Graag met argumenten op de inhoud van een bericht reageren en niet op de persoon. Bedankt alvast.

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 17:51

Over Gal en Sis is er al een beetje twijfel, zei A. v G net zelf nog op tv. Tja het is niet anders, bidden dat t goed komt.

Active

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 17:51

QueenD schreef:
Over Gal en Sis is er al een beetje twijfel, zei A. v G net zelf nog op tv. Tja het is niet anders, bidden dat t goed komt.

Ja die zei letterlijk dat ze niet dacht dat het een 80% paard zou worden.

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 18:10

SUPER SUPER! heb het live op tv gezien, geweldig! *\o/* *\o/*

Tiestoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 18:26

Inderdaad complimenten dat de NOS zoveel aandacht heeft besteed aan deze prachtige sport!

Wat betreft de prestaties van Adelinde, die waren op en TOP *\o/* ! Ze heeft ook zeker verdiend gewonnen! Wat een spannend kampioenschap zeg. Nederland moet er hard aan trekken willen ze volgend jaar een medaille halen op de spelen in London! Wat zijn er ontzettend veel goede ''nederlandse'' paarden in aantocht met een paar top ruiters! Charlotte Dujardin heeft echt onwijs goed gepresteerd, Carl Hester heeft nog een jaar training om te verbeteren, Patrick Kittel en Matthias Alexander Rath heeft ook nog even zijn tijd nodig. Er lopen echt TOP paarden mee boven aan! Moet je kijken hoeveel paarden vandaag bewezen hebben boven de 80% te kunnen lopen. Dat wordt voor Nederland hard aan de bak om paarden klaar te stromen en top paarden te vinden, de ruiters hebben we wel, nu de paarden nog en binnen het jaar een combinatie worden! Spannend.... *\o/*

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 18:27

urban_hero schreef:
Ben ik nu de enige die vond dat Parcival wel wat beter door het lijf en nageeflijker mocht? Het laatste piaffe/passage stuk had hij zijn onderhals behoorlijk aangespannen! Terecht gewonnen daar niet van, qua bewegingsmechaniek is hij erg apart maar vind het geen prettig, ontspannen beeld geven. Adelinde moet heel haar gewicht gebruiken om hem van voren te kunnen houden (ze hangt flink achterover) Dan zie ik toch liever Carl of Pattrick rijden!

Dat vind ik nou ook! Vind er niks aan.

GMR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 19:01

Jeeeehh *\o/*

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 19:04

ja ze had het echt super gedaan *\o/* top dame :)

ahh wat was Patrick kittel blij met zn 3e plek haha zo onwijs luek te zien hoe hij genoot, hij glunderde van oor tot oor

moija

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 19:11

super proef van Adelinde en parzival. Persoonlijk vind ik het geen mooi paard maar lopen kan die!

Wat betreft Totilas geen medelijden met Rath. Natuurlijk staat hij onder druk en terecht. Heeft een paard van meer dan 10 miljoen onder zijn kont die al heel wat laten zien heeft dan verwachten mensen nu eenmaal dat je presteert. Ook die hele hype om dat paard doet hem geen goed. Word zo onderhand ook vreselijk irritant.

maar wat blijft het een mooi paard!

Vergelijking met Gal en sis zie ik ook niet. Edward rijd Sis al langer dan Rath Toot.
Probleem is dat Sis te gestressd is
Laatst bijgewerkt door moija op 21-08-11 19:17, in het totaal 2 keer bewerkt