Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kostolany schreef:Ik snap het niet woon nu in Belgie en daar liggen de prijzen echt niet zo hoog voor hooi en stro. Zelfs lekker laag.
Nou ik kan je zeggen als je nog hooi zoekt en je moet veel betalen in NL: huur met een aantal mensen een grote vrachtwagen of rij met je trailer of veewagen de grens over en koop daarin kwa hooi. Er wordt nog genoeg goed hooi aangeboden in BE en DE. en dan de NL boeren maar even laten stikken met hun spullen want dan dalen de prijzen snel genoeg weer.
Anne. schreef:Maar is het niet zo dat de kosten voor het oogsten en verbouwen ieder jaar rond dezelfde prijs zit? Of l.ul ik nu uit mn nek?
Caira schreef:Waarom te kort om te hooien? Als je het een beetje uitgekiend had, wij hebben zondag gemaaid, en vanmiddag is er hooi geperst. Er zijn een paar druppeltjes op gevallen, maar dat was verwaarloosbaar. Het is mooi droog spul.
ceasario schreef:Caira schreef:. Het is mooi droog spul.
Maar geen dood spul..Dus nu nog wachten op broei over 3 weken.
suffie schreef:Anne. schreef:Maar is het niet zo dat de kosten voor het oogsten en verbouwen ieder jaar rond dezelfde prijs zit? Of l.ul ik nu uit mn nek?
Je kletst niet uit je nek, maar vergeet niet dat alles duurder is geworden, o.a. de diesel. De prijzen voor de loonwerkers zijn ook gestegen en dat merkt de boer ook in zijn beurs.