Pony uit Duitsland raakt ernstig bekneld in tractorband

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 17:58

Natuurlijk is het zielig, pijnlijk en traumatisch voor het paard. Ik denk dat we dat allemaal vinden, maar die foto's hebben helaas toch wat grappigs. Bij dat paard b.v die in de badkuip ligt die uitdrukking lijkt wel te zeggen als je klaar bent met foto's maken kan je me dan eruit halen.

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 17:59

Sjors493 schreef:
weet je wat ik nou niet snap?
dat die band in de wei moet liggen!
en dat de dieren daar de dupe van zijn.

heel veel mensen hebben zo een soort band in de paddock liggen om daar hooi in te doen. dan waait het niet zo makkelijk weg. wie bedenkt zich dan ook dat een pony daar zo in komt te liggen.

arme pony :(:) gelukkig is ze er nog goed af gekomen.

yevs

Re: Pony uit Duitsland raakt ernstig bekneld in tractorband

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 18:11

ahw arm ding..

maar goed, ik moet zeggen dat die foto er toch wel komisch uitziet..
het is gelukkig allemaal goed afgelopen.

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 18:20

je zult je beestje zo maar vinden in de wei. Om een hartverzakking van te krijgen. Gelukkig is het goed afgelopen.

UniFlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 18:51

:oo hoe je allemaal als paard vast kan komen te zitten :oo ook hier gelukkig dat het goed af is gelopen en moet er ook wel om lachen hoe het eruit ziet _O-

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 19:22

Gelukkig dat het goed is afgelopen. En daarom, vind ik de foto ook best komisch. :')

Shirly_Bob

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 19:53

Ah goshie, echt sneu gelukkig is ze der goed vanaf gekomen..

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 20:09

Gelukkig dat ze er goed vanaf is gekomen! :j

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 20:59

Sommige paarden weten zich toch ook ongelofelijk in de nesten te werken... Daar wordt je niet blij van..

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 21:03

Beest verdiend alleen al een lintje voor de poging :D Hoe krijgt ze dat toch voor elkaar??

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 21:06

Ik kan er de grap niet van inzien.
Van deze foto niet, het paard in de boom niet en ook het paard in de badkuip niet.
Iemand die met de auto over de kop vliegt en in de sloot belandt daar is toch ook niks grappigs aan?
De mensen die zoiets overkomt hebben meestal nog tijden last van emotioneel en lichamelijk trauma, zichtbaar en onzichtbaar.
Dit is geen auto in de sloot, het gaat niet om mensen en wat trauma's betreft werken hersens van dieren anders dan hersens van mensen, maar een ongeluk blijft een ongeluk en er wordt gelachen om het leed van een ander.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 21:25

Om te beginnen lach ik niet om het leed van een ander, ik kan TV uitzendingen zoals Funniest Home video's, waar mensen soms finaal op hun gezicht gaan en zich flink bezeren ook niet waarderen.
Foto van paard in badkuip en de link van het paard dat in de waterbak lag en met been vast kwam te zitten, zijn geplaatst om aan te tonen dat paarden, hoe paardproof je een omgeving denkt te hebben gemaakt, altijd iets verrzinnen om serieus in de problemen te komen.

En over het "paardproof" maken van de omgeving waar je paarden in houdt: nooit meegemaakt dat een paard met een been door de tralies van...jawel, een paardenbox kwam? Een goede, stevige, conform de norm gemaakte officiele paardenbox?

A horse is an accident waiting to happen. Kun je nog zo voorzichtig en "paardproof" bezig zijn...

Liekekeira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 21:43

aan een kant is het ook sneu dat die pony in die positie kwam, maar he, ze is er zonder er iets aan over te houden eruit gekomen, het is goed gekomen, en zeg nu zelf, het ziet er, imo, best wel grappig uit. en oke het is zeker een les om rommel in weides en paddock toch maar even ergens anders te dumpen (zoals een tractorband)

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 21:45

@Cassidy; ik spreek jouw niet persoonlijk aan. Het gaat mij er ook niet om of een omgeving paardproof is of niet. Ik verbaas me gewoon over het feit dat sommige mensen hier het 'grappig' vinden.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 21:49

Liekekeira schreef:
aan een kant is het ook sneu dat die pony in die positie kwam, maar he, ze is er zonder er iets aan over te houden eruit gekomen, het is goed gekomen, en zeg nu zelf, het ziet er, imo, best wel grappig uit. en oke het is zeker een les om rommel in weides en paddock toch maar even ergens anders te dumpen (zoals een tractorband)

De tractorband was daar met opzet neergelegd, daar werd namelijk hooi in gevoerd.

Kiavida

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 22:16

wat vreselijk! beestje heeft wel geluk gehad denk ik zo.
hij ligt er wel naar bij.. en dat mensen dit grappig en 'komisch' vinden kan ik met me verstand ook niet bij.
dat paard heeft zich vast niet fijn gevoeld in die positie! wel fijn dat die er goed is vanaf gekomen! :j

Liekekeira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 22:27

Cassidy schreef:
Liekekeira schreef:

De tractorband was daar met opzet neergelegd, daar werd namelijk hooi in gevoerd.

Oke, dan snap ik wel dat die pony naar eten zocht, maar dat is wel ronduit dom om daar hooi in te voeren!

joellenaomi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 22:39

Wat erg ! :n
gelukkig is het goed gekomen! :(:)

simbake

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 22:44

zouden jullie verwachten dat jullie ponny daarin duikt?? ik zie het ook heel veel dat banden worden gebruikt voor voerbakken in vast te zetten of drinkbakken.. of idd wat hier veel vermeld wordt hooi....
persoonlijk zou ik er zelf ook niet aan denken dat mijn paarden daarin zouden duiken??
oude badkuipen heb ik ook op de wei staan dwars zodat ik de helft kan vullen met water zodat ik niet in de wei moet terwijl de paarden toch kunnen drinken (uitvinding voor een moeder dat bang heeft van paarden) :) moet ik dan ook mijn oude baden weg doen want ze kunnen er ooit in kruipen voor een douche :S

juultiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 23:31

zo die heeft geluk gehad
zo,n band hoort op de sloop niet in een land

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 00:02

Gelukkig is het goed afgelopen.
En inderdaad, erg sneu voor het dier zelf. Maar komop, deze foto's hebben toch ook iets komisch? Dat ze zich zó ongelofelijk 'dom' in de nesten kunnen werken?

En die tractorband.... waar mensen zich al wel niet druk om maken. Dat gebeurd erg veel, om daar hooi in te voeren. Ik zie het probleem niet zo. Er is hier op bokt een tijd geleden ook een IM topic geweest van een paard dat verschrikkelijk is gespiest op zo'n officiele grote hooiruif, met van die ronde bogen er op. Paard heeft het er niet levend vanaf gebracht.
Is dat dan ook troep, moet dat dan ook maar uit de wei?

Ik bedenk me serieus ineens waar ik die busband voor kan gebruiken die ik hier nog bij huis heb staan :o :)*
Die was als sleep bedoeld, maar toch een beetje te zwaar denk ik.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 07:28

Jeetje, dan schrik je je toch ook dood??? Dat verwacht je toch niet met zoiets, net als die badkuipen. Beste stuurlui staan aan wal die gelijk roepen dat je je rotzooi niet moet laten slingerne :? Het zijn normale manieren van hooi voeren, nu blijkt maar weer dat het helemaal niet zo paard-proef is... jeetje, wat een beesten, ik zou helemaal flippen als ik ze zo zou tegenkomen :oo Dat bedenk je toch niet dat ze dat voor elkaar krijgen :oo

iloveyellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 10:04

sneu zeg! Gelukkig is er niks met de pony! Wij gebruiken geen banden maar nu ik dit zie vind ik dat ook helmaal niet erg! :(:)

sjaanie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 10:11

Ik vind het ook wel grappig! Het dier is er ongeschonden uit gekomen en dan kan je toch later weer lachen om dit soort dingen.

Ook als je je best doet om alles zo veilig mogelijk te worden vinden ze wel iets waaraan ze kunnen blijven hangen of zich aan kunnen beschadigen.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 10:35

Jeetje idd hoe krijgt ze dat voor mekaar, bijna knap, zal idd wel zijn uitgegleden