Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ankie_Boris schreef:Feit is dus ook, mensen staan er gewoon vaak niet bij stil om verder te kijken dan hun neus lang is. Bij de aankoop van een paard wordt er vaak helemaal niet nagedacht over wat voor een type nog meer aan hun wensen en behoefte kan voldoen...en zo wordt het trekpaard dan dus ook vergeten.
.
stef schreef:Ik kom (bijna) jaarlijks op paard en koets, en de demo van de trekpaarden is me nog nooit iets van bij gebleven, dus IMO moet de demo dan onder handen genomen worden.
Jaren terug zag ik op p&k een geweldige demo van de freiberger, naar aanleiding van die show ben ik eens op onderzoek gegaan van goh, wat is een freiberger?
Weg geschrapt worden is idd heel erg banketstaaf.
En PHC en Nationale tentoonstelling trekt mensen die al liefhebber zijn, die heb je al, je moet juist mensen die onbekend zijn met het ras zien te betrekken
Ankie_Boris schreef:Er is simpelweg ook geen interesse!!

loesjevosje schreef:Er moet inderdaad wel wat gebeuren met de fokkerij. (mijn studie doet daar veel aan) alleen punt nu is ook dat de oudere generatie het couperen rasstandaard vind t( ik niet, heb bels vcan 18 met staart). En als die fokkers stoppen dan hebben we een probleem, dus dat couperen blijft lastig. En de mensen die een trekpaard hebben promoten volop alleen ik het idee dat de andere er gewoon niet voor open staan, gelijk het oordeel klaar hebben en dat is jammer!
Ankie_Boris schreef:Hmm, nu was dat geen dressuurproefje op L niveau, maargoed......
ahh, dan heb je ons naar alle waarschijnlijkheid dus ook gezien zaterdag met onze vosschimmels![]()
Zo, nu ga ik me weer terugtrekken uit deze 'discussie'

tamary schreef:Promoten voor ecologisch verantwoord vervoer en werk bij gemeente/bosbouw/etc. Dieren zijn te duur voor veel mensen om als hobby te houden ivm hoeveelheid voer die ze nodig hebben. .
HorseTopShop schreef:Nou, zoveel eten ze niet hoor. Het zijn koudbloeden die erg weinig nodig hebben. Hoe meer voer, hoe meer last van mok etc.
Hier 1 kg muesli per dag. En ja, onbeperkt hooi, maar dat zou elk paard moeten krijgen imo. Geen biks. Heeft een trekpaard helemaal niet nodig.
Qua eten zijn ze zelfs voordeliger dan onze pony's.
En niks kunnen met een trekpaard? Dat vindt ik een nogal domme uitspraak. Het enige wat niet goed voor ze is is springen. Verder kan je gewoon met ze dressuren, mennen, buitenrijden, vrijheidsdressuur en noem maar op.
stef schreef:Hier valt echt niet mee te discussiëren, jammer.
Trekpaard liefhebbers voelen zich gelijk aangevallen als iemand feiten op tafel legt.. Tja, dan houdt het op hoor.