Adelinde Cornelissen en Parzival naar topvorm in Hickstead

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 19:24

Hermelientje schreef:
vur schreef:
O, o, ik kon het niet geloven, maar jullie hebben gelijk. :o

Het gaat ook wel hard opeens. Maar in Engeland zelf gonst het al langer dat ze mee gaan doen om de hoofdprijzen. Mooi op schema ook voor London 2012. Het doel was een teammedaille op de OS (aan goud dachten ze een jaar geleden nog helemaal niet).

Leuk ook dat Hester in antwoord op de vraag wat is het voor paard, gaat uitleggen hoe lief hij is en dat hij gewoon op de wei kan en met merries samen kan in de vrachtauto en dat hij ook lekker mee naar buiten kan want hij is goed verkeersmak.

En ik gun het de Britten ook. Individueel denk ik dat ze het nu nog niet redden om de bovenste plaatsen. Paard van Laura wordt altijd zo heet in de kür en dan gaat de ontspanning die juist normaa zo goed is naar de knoppen. Carl zegt zelf dat hij nog een hele simpele kür heeft. Charlotte heeft nog helemaal nooit een kür gereden op een wedstrijd. Maar als team hebben ze zeker een kans. Dus je moet kiezen Tendance tussen de Duitsers en de Britten. Bekijk de allerbeste scores van onze ruiters maar eens en je zult zien dat het echt niet zal lukken voor Nederland. Combinaties rijden niet opeens 80% in een Grand Prix proef als ze al jarenlang rond de 72% rijden.

Maakt me niets uit! Ik blijf voor de volle 100% achter Nederland staan. Pas als ze geen 4 deelnemers hebben, dan wil ik wisselen.

Bomba

Re: Adelinde Cornelissen en Parzival naar topvorm in Hickstead

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 19:28

Ze gaan met 4 combinaties, dat is zeker. Ik gok op hetzelfde team als in Aken, maar dat Hans Peter wel Nadine meeneemt in plaats van Tango.
Het gaat brons worden, een hogere klassering zit er niet in helaas.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 19:30

Maar Tendance, hoe realistisch ben jij ten opzichte van de kansen voor Nederland op een medaille?
Je kan er toch niet omheen dat die kans ongeveer 2% is??

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 19:32

Janine1990 schreef:
Maar Tendance, hoe realistisch ben jij ten opzichte van de kansen voor Nederland op een medaille?

Maakt me niets uit. Ik blijf voor Nederland!! Je mag toch wel voor iemand met minder kans zijn?
De springpaarden hebben ook al eens gewonnen, toen ze eigenlijk geen kans maakten.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 19:35

Tendance schreef:
Janine1990 schreef:

Maakt me niets uit. Ik blijf voor Nederland!! Je mag toch wel voor iemand met minder kans zijn?
De springpaarden hebben ook al eens gewonnen, toen ze eigenlijk geen kans maakten.

Maar wat heeft dat te maken met uit welk land Bomba komt??
Ik ben ook voor Engeland, Nederland heeft simpelweg onvoldoende kwaliteit in het team.
Denken dat er wel voldoende kwaliteit is, is thuiskomen van een hele koude kermis na het EK.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 19:36

Gewoon ik ben en blijf een echte Nederlander en ben en blijf alleen voor mijn eigen landje.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 19:37

Dus als je dat niet bent ben je geen echte Nederlander? Of maak ik dat verkeerd op uit jouw bericht?

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 19:41

Nee, maar als ik niet meer voor Nederland zou zijn, dan zou ik mezelf geen echte Nederlander vinden!
Wat jullie vinden moet je natuurlijk zelf bepalen, maar ik ben nu eenmaal heel chauvinistisch en zal bij iedere misser van de Britten, Duitsers of welk land dan ook zeker denken: YESSSS!!!
En als de Nederlanders niet de beste zijn, maar door fouten van anderen wel winnen, dan hoor je me nooit zeggen: Eigenlijk hadden ze het niet verdient. Nee dan hebben ze gewoon gewonnen en boeit het me niet hoe ze gewonnen hebben.

Ik ben nu eenmaal niet altijd voor de beste! Ik ben voor Nederland! Ook als die niet de beste zijn.

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 19:43

Dat Engeland goud haalt is ook niet zeker, misschien gaat Duitsland wel voor het goud.

Ik ben een rasechte Nederlander die hartstikke voor Engeland is dit jaar :+ Zoals ze hun paarden rijden, heb ik respect voor.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 19:49

Tendance schreef:
Nee, maar als ik niet meer voor Nederland zou zijn, dan zou ik mezelf geen echte Nederlander vinden!
Wat jullie vinden moet je natuurlijk zelf bepalen, maar ik ben nu eenmaal heel chauvinistisch en zal bij iedere misser van de Britten, Duitsers of welk land dan ook zeker denken: YESSSS!!!
En als de Nederlanders niet de beste zijn, maar door fouten van anderen wel winnen, dan hoor je me nooit zeggen: Eigenlijk hadden ze het niet verdient. Nee dan hebben ze gewoon gewonnen en boeit het me niet hoe ze gewonnen hebben.

Ik ben nu eenmaal niet altijd voor de beste! Ik ben voor Nederland! Ook als die niet de beste zijn.

Aah, dan is het toch goed dat ik niet meteen een conclusie heb getrokken. Dit komt een stuk minder verwijtend over. :)

Dat laatste, over winnen door fouten van anderen, kan ik ook niet anders dan met je eens zijn.

Ik zou overigens niet minder happy zijn met winst van Nederland als ik voor Engeland ben. Maar dat spreekt denk ik wel voor zich... :P

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 19:59

Bomba schreef:
Dat Engeland goud haalt is ook niet zeker, misschien gaat Duitsland wel voor het goud.

Ik ben een rasechte Nederlander die hartstikke voor Engeland is dit jaar :+ Zoals ze hun paarden rijden, heb ik respect voor.

Nou als ik je posten terug lees ben je zelden voor Nederland of het nu de fokkerij of de ruiters zijn
Dat mag hoor, maar je moet niet jokken

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 20:27

Ik ben nog altijd voor Nederland geweest. Wat ik aan het KWPN veracht is dat ze op alles wat goed is een Nederlandse stempel drukken, maar dat is mijn mening en heeft hier niks mee te maken. Ik denk dat je geen grotere Anky of Adelinde fan kan vinden. Dus niks geen jokken ;)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 20:50

Nou gezien de huidige uitslagen her en der doen ze dat niet onterecht

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 21:05

sarabande schreef:
Nou gezien de huidige uitslagen her en der doen ze dat niet onterecht

Ik moet natuurlijk niet voor Bomba spreken maar ik denk dat ik weet wat ze bedoelt. Als er een paard gefokt is in Duitsland en dan in Nederland wordt ingezet voor de fokkerij is het opeens alleen een KWPN prestatie. Als een paard verkocht wordt naar Duitsland en het daar goed doet is het ook een Nederlandse prestatie.

Terwijl de werkelijkheid gewoon zo is (ik citeer mezelf even uit een ander topic):
Hermelientje schreef:
Gisteren hoorde ik dit toepasselijke gesprek van de commentatoren in Hickstead.
Lancet is a 17 year old Dutch bred horse.
No Lancet is an 18 year old German bred horse.
O I always thought he was Dutch.
No he was born in Germany and then went to Holland. This is what they do the Dutch and the Germans. They buy each other's horses. :D :D :D

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 21:21

Bomba schreef:
Ik ben nog altijd voor Nederland geweest. Wat ik aan het KWPN veracht is dat ze op alles wat goed is een Nederlandse stempel drukken, maar dat is mijn mening en heeft hier niks mee te maken. Ik denk dat je geen grotere Anky of Adelinde fan kan vinden. Dus niks geen jokken ;)

Haha dan ben je er vast jaloers op, dat ik haar collega ben geweest!?! Nee hoor grapje.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 21:21

Dat is niet waar Hermelientje en als een typiste dat verkeerd op een startlijst zet is dat niet de fout van de KWPN fokkerij

Het is heel eenvoudig in deze discussie, de fokker bepaald bij welk stamboek een paard hoort. De fokker maakt de keuze en zijn/haar keuze valt onder zijn/haar stamboek.
Dat eeuwige gezeur dat een KWPN paard van een in Nederland goedgekeurde Duitse hengst een Duits product is, hetgeen voortdurend beweerd wordt, is onzin.

Overigens is het wat raar dat Engelswe commentatoren daar grappen over maken gezien hun ruiters en amazones op Nederlandse paarden en het meisje met Duitse ouders op een Deens paard :D :D

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 21:24

Niet zo raar want het was natuurlijk met een knipoog naar het Totilas gebeuren.

En ik bedoelde ook niet om het KWPN ergens van te beschuldigen, maar in door de KNHS uitgegeven berichten over de sport wordt het toch echt altijd zo voorgesteld.
Laatst bijgewerkt door Hermelientje op 31-07-11 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 21:24

sarabande schreef:
Het is heel eenvoudig in deze discussie, de fokker bepaald bij welk stamboek een paard hoort.

Dit is natuurlijk ook niet waar...
Een volledige appaloosa kan nooit een KWPN-er worden.
En andersom ook niet.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 21:32

Tendance schreef:
En andersom ook niet.

Dus jij beweert dat een fokker van een appaloosa denkt dat hij/zij een KWPN paard fokt, nog afgezien van de papier winkel is zo iemand toch lichtelijk in de war

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 21:37

sarabande schreef:
Wellicht is hij nooit aangeboden, bij de 2e bezichtigingshengsten staat hij iig niet
Overigens staat het KWPN altijd open om hengsten die zich later in de sport bewijzen en aan de veterinaire eisen voldoen alsnog in te schrijven.

Hij was bij de Pavo-cup het KWPN toen blijkbaar ook niet opgevallen..Afstamming: Metall x Inspekteur x Ulft x Folio, hij werd daar zevende..
Hij was toen al in "Engelse" handen.

http://www.dutchgenerationhorses.com/

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 21:38

sarabande schreef:
Tendance schreef:
En andersom ook niet.

Dus jij beweert dat een fokker van een appaloosa denkt dat hij/zij een KWPN paard fokt, nog afgezien van de papier winkel is zo iemand toch lichtelijk in de war

Dat zeg ik helemaal niet, maar er wordt hier gezegd, dat een fokker bepaald waar een paard ingeschreven wordt, nou daarop zeg ik, dat dat niet waar is!!!

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 21:39

sarabande schreef:
Het is heel eenvoudig in deze discussie, de fokker bepaald bij welk stamboek een paard hoort.

Dit zeg jij toch? Of lees ik het verkeerd?

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 21:44

@Sarabande
De Duitse invloed op de dressuursport in GB is groot en wordt door niemand ontkend. En wie rijdt er nu niet op KWPNers of Duitse paarden, of Deens of Zweeds warmbloed. Allemaal ongeveer hetzelfde als je het mij vraagt, maar daar zul jij wel anders over denken. En uiteindelijk is dat Nederlands/Duitse sportpaard juist gecreëerd door er Engelse volbloed in te fokken, dus het is maar hoe ver je terug wilt gaan in deze kwestie. Zonder Engelse volbloed was er nooit een Totilas geweest. ;)

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 21:51

sarabande schreef:
Dat is niet waar Hermelientje en als een typiste dat verkeerd op een startlijst zet is dat niet de fout van de KWPN fokkerij

Het is heel eenvoudig in deze discussie, de fokker bepaald bij welk stamboek een paard hoort. De fokker maakt de keuze en zijn/haar keuze valt onder zijn/haar stamboek.
Dat eeuwige gezeur dat een KWPN paard van een in Nederland goedgekeurde Duitse hengst een Duits product is, hetgeen voortdurend beweerd wordt, is onzin.

Overigens is het wat raar dat Engelswe commentatoren daar grappen over maken gezien hun ruiters en amazones op Nederlandse paarden en het meisje met Duitse ouders op een Deens paard :D :D

Ik denk dat het een eeuwige discussie (ook tussen ons) zou blijven.
Neem bijvoorbeeld de moeder van Tango. Er is helemaal niks KWPN aan die merrie, behalve de stempel. Een volbloed Trakehnermerrie (Avondrood) is gedekt met een volbloedhengst, vervolgens met een Holsteiner en daarna met een Oldenburger hengst. Maar de merrie is KWPN. Daar plaats in m'n vraagtekens bij. Dat vind ik stempel plakken op iets wat je niet hebt gefokt. Maar goed.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 21:51

Hmmmm Hoe zit het dan met de Gelderse paarden??