Gemeente wijst verwijderingsverzoek paardenbak in Rutten af

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tjoppie

Re: Gemeente wijst verwijderingsverzoek paardenbak in Rutten af

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 14:22

Ik zou ik zo een geval aankomend oud en nieuw een grote voorraad knalvuurwerk aankopen, en dan eens kijken hoe lang ze nog gebruik willen maken van hun paardenbak.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 14:45

Jeetje Tjoppie wat een oplossing. Wat hebben die paarden nu aan zo'n oplossing??????
Het is spijtig maar die mensen hebben gebruik gemaakt van de fouten van de gemeente.
In hun voordeel en in de buren hun nadeel in dit geval dan.

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 14:54

Of de gemeente het nou goed vind of niet, of het nou een fout is of niet. Uit goed fatsoen doe je dat soort dingen je buren niet aan. Ik vind zulke mensen gewoon asociaal egoistisch rotvolk!
En die paarden hebben er niks aan, maar als ik geen woongenot van mijn huis mag hebben door toedoen van de buren, dan zullen de buren geen genot hebben van het geen wat mij het woongenot wegneemt. Ben ik heel zwart/wit in.

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 15:00

Of dit nu wel of niet netjes is,
En of dit nu wel of niet goed is voor de paarden,

In Nederland hebben burgers alle mogelijkheid om vergunningen aan te vragen of juist aan te vechten.
Dus mits de buren formeel bezwaar hebben aangetekend, zijn zij nog steeds in de gelegenheid om dit aan te vechten (Raad van State bijvoorbeeld).
Daar is gewoon een normale procedure voor en die geldt voor iedereen :)

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 15:04

tjoppie schreef:
Of de gemeente het nou goed vind of niet, of het nou een fout is of niet. Uit goed fatsoen doe je dat soort dingen je buren niet aan. Ik vind zulke mensen gewoon asociaal egoistisch rotvolk!
En die paarden hebben er niks aan, maar als ik geen woongenot van mijn huis mag hebben door toedoen van de buren, dan zullen de buren geen genot hebben van het geen wat mij het woongenot wegneemt. Ben ik heel zwart/wit in.

Dat als die paarden door de omheining rennen en een ongeluk veroorzaken of zichzelf beschadigen omdat jij daar expres vuurwerk loop af te steken omdat je het niet eens bent met de gemeente.
Dat is geen zwart/wit dat is ronduit stom/dom.
Zij mogen die bak daar hebben, als je er niet mee eens bent dan zoek je andere middelen maar ga je je toch niet verlagen?
Zijn andere middelen voor zoals bovenstaande boker al schrijft maar jou oplossing vind ik echt belachelijk.

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 15:06

Ik sluit me helemaal bij AaronYve aan!

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 15:09

Ik zeg niet dat ik het niet eens ben met de gemeente, ik zeg dat ik die mensen asociale hufters vind. Het intresseert hun geen reet of die mensen wel of niet lekker kunnen wonen in hun huis, waarom zou het hun dan wel moeten intresseren wat er met die paarden gebeurd.
Als je dan toch al ruzie hebt, dan maar goed ruzie. Ik zou me doodschamen als ik mijn buren zo tot last was.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 15:15

Als dierenliefhebber hoop ik toch wel dat je een beetje begaan bent met het lot van de dieren?
Komt niet zo over namelijk.

En wat helpt het? Vuur met vuur bestrijden? Steek die mensen dan maar direct in de nek ben je er gelijk vanaf.
Bij wijze van !!

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 15:19

net zo begaan met het lot van de dieren als de buren zijn met mijn lot. Alles in volgorde van belangrijkheid met mijn belang met stip op nummer een.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 15:21

Zijn het jou buren trouwens? Je komt wel erg hard over in deze.
Ben het ook totaal niet met je eens,dierenmishandeling of woongenot maar dat is een ander verhaal ;)

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 15:25

Nee hoor het zijn mijn buren niet. Had bij mij ook niet gebeurd.
Ik weet niet of het dierenmishandeling is als ik wat luidruchtiger en net zo asociaal ga zijn als hun. Ik weet wel dat ik mijn woongenot niet laat aantasten door de hobbie van de buren, want dan kan ik ook ineens een rare hobbie gaan krijgen. Kleiduiven schieten, of 200 dagen per jaar jarig zijn, of genieten van knalvuurwerk, of stockcars gaan racen. Kijken of ze het er dan misschien wel over eens worden dat je rekening met elkaar moet houden. Ja ik ben erg hard in dit soort dingen. Hun zijn volgens mij allang het praatstadium voorbij, en dan moet je gewoon anders de boel weer op de rit zien te krijgen

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 15:28

:D

Mooie gekleurde tent kopen bijv. is geen probleem toch maar ik bedoel vuurwerk gaan afschieten vind ik dan te ver gaan.

Ik hoop dat die ene vrouw nog reageert hier. Hebben ze al bezwaar gemaakt of heb ik daarover heen gelezen? ben nu wel benieuwd wie van de 2 gelijk gaat krijgen.

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 15:31

tjoppie schreef:
Ja ik ben erg hard in dit soort dingen. Hun zijn volgens mij allang het praatstadium voorbij, en dan moet je gewoon anders de boel weer op de rit zien te krijgen

En dat kun je dus het beste doen op een volwassen manier, zoals de besproken procedure volgen.
Op de door jou omschreven manier lopen dingen alleen maar uit de hand.

Sorry hoor, ik wil ook verder niet persoonlijk worden naar je Tjoppie :)
Maar het lijkt soms wel of de Nederlandse maatschappij vergeet hoe je op een normale en volwassen manier communiceert.
Nee, we gaan 'ze terugpakken', of we gaan 'ruziemaken' en als schreeuwen niet helpt, slaan we er toch gewoon op! :n
Het is toch allemaal te gek voor woorden zo...

babygirlxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 15:32

tjoppie schreef:
Ik weet niet of het dierenmishandeling is als ik wat luidruchtiger en net zo asociaal ga zijn als hun. Ik weet wel dat ik mijn woongenot niet laat aantasten door de hobbie van de buren, want dan kan ik ook ineens een rare hobbie gaan krijgen. Kleiduiven schieten, of 200 dagen per jaar jarig zijn, of genieten van knalvuurwerk, of stockcars gaan racen. Kijken of ze het er dan misschien wel over eens worden dat je rekening met elkaar moet houden. Ja ik ben erg hard in dit soort dingen. Hun zijn volgens mij allang het praatstadium voorbij, en dan moet je gewoon anders de boel weer op de rit zien te krijgen

weet niet waarom jij zo vijandig spreekt over deze mensen die de paarden bij huis hebben.
maar weet wel dat jij totaal niet door heb hoe het helemaal in elkaar steekt.

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 15:34

die procedures duren zo ontzettend lang en kosten klauwen vol met geld. Waarom zou het mij geld moeten kosten als mijn buren gewoon asociale flikkers zijn. Nee hoor, ik wil altijd eerst alles oplossen met praten en daar wil ik echt wel in doorzetten, maar als dat geen zoden aan de dijk zet en het alternatief kan jaren duren, dan verzin ik wel een andere manier om sneller mijn woongenot terug te krijgen. Het is toch van de zotte!

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 15:35

Die procedures duren helemaal niet lang en kosten ook geen klauwen met geld. Helemaal niet met de nieuwe RO-wetgeving.

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 15:36

babygirlxx schreef:
tjoppie schreef:

weet niet waarom jij zo vijandig spreekt over deze mensen die de paarden bij huis hebben.
maar weet wel dat jij totaal niet door heb hoe het helemaal in elkaar steekt.

Maakt toch helemaal geen donder uit hoe het in elkaar steekt? Buren met paarden hebben scheit aan de buren zonder paarden. Dat is het hele punt, en hoe dat in elkaar steekt dat maakt niks uit.

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 15:37

Rumpleteaser schreef:
Die procedures duren helemaal niet lang en kosten ook geen klauwen met geld. Helemaal niet met de nieuwe RO-wetgeving.

Volgens mij zijn ze al een jaar of 4? bezig, en is er NOG niks veranderd.

babygirlxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 15:38

tjoppie schreef:
die procedures duren zo ontzettend lang en kosten klauwen vol met geld. Waarom zou het mij geld moeten kosten als mijn buren gewoon asociale flikkers zijn. Nee hoor, ik wil altijd eerst alles oplossen met praten en daar wil ik echt wel in doorzetten, maar als dat geen zoden aan de dijk zet en het alternatief kan jaren duren, dan verzin ik wel een andere manier om sneller mijn woongenot terug te krijgen. Het is toch van de zotte!

even voor de duidelijkheid.
ik ben goed bevriend met deze mensen.
deze mensen hebben het huis jaren geleden gekocht ben ook mee geweest buurvrouw kwam kennis maken allemaal leuk en aardig deze mensen hebben vertelt wat ze willen gaan doen en de paarden houden nou vond ze heel leuk. deze mensen waren zo aardig dat de buurvrouw alle planten mocht hebben als zij het huis echt kosten. maar goed alles helemaal goed gekomen.
paardenbak staat er al voor dat zij er kwamen wonen en mevrouw komt een tijdje geleden mee dat ze in eens die bak niet meer naast huis wil hebben.
en kan je wel zeggen dat dit hufters van mensen zijn maar hoe komt je daar bij? alles word in de krant allemaal net even anders gemaakt dus waarom zo vijandig

babygirlxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 15:39

tjoppie schreef:
Rumpleteaser schreef:

Volgens mij zijn ze al een jaar of 4? bezig, en is er NOG niks veranderd.

zo lang zijn ze helemaal nog niet bezig want weet niet hoe jij hierbij komt want dit jaar is de buurvrouw pas bezwaar gaan maken

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 15:40

Tjoppie: wie zegt dat alle procedures formeel gevolgd zijn? Dat kan heel bepalend zijn voor die doorlooptijd.

Om nog even op je vorige post terug te komen: ik stoor me een beetje aan je taalgebruik.
Het maakt daarnaast wel uit hoe het zit, met name als je hier normaal uit wilt komen.
Plus naar mijn mening kun je het beter omschrijven als:
Buren met paarden hebben vergunning en buren zonder paarden (?) zijn het hier niet mee eens.
Laatst bijgewerkt door Rumpleteaser op 12-08-11 15:40, in het totaal 1 keer bewerkt

babygirlxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 15:40

en dan nog de gemeente heeft ze in het gelijk gesteld dat hoe zij het hebben gewoon mogen houden want ze zien niet in waar je last van moet hebben en als deze vrouw nou heel veel paarden heeft oke maar dat ook nog niet ze heeft er maar 1 met een shetlander

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 15:41

Petra verteld een heel ander verhaal. Als jullie nou even samen gaan bakkeleien over wat nou de juiste versie is.

En ik vind inderdaad mensen die geen rekening houden met hun buren asociale hufters. Mensen die een bak bouwen 2 meter van de voorpui van de buren hebben een afslag gemist ergens.

babygirlxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 15:41

Rumpleteaser schreef:
Tjoppie: wie zegt dat alle procedures formeel gevolgd zijn? Dat kan heel bepalend zijn voor die doorlooptijd.

Om nog even op je vorige post terug te komen: ik stoor me een beetje aan je taalgebruik.
Het maakt daarnaast wel uit hoe het zit, met name als je hier normaal uit wilt komen.
Buren met paarden hebben vergunning en buren zonder paarden (?) zijn het hier niet mee eens.

bedoel je dit tegen mij?

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 15:42

Rumpleteaser schreef:

Vergunning of niet vergunning. Ieder wel denkend mens doet zo iets gewoonweg niet.