Aken: Adelinde derde in kur, zege naar Rath en Totilas

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tiger27

Re: Aken: Adelinde derde in kur, zege naar Rath en Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 20:03

Denk dat tie de ere ronde niet op toot mag rijden omdat ze bang zijn dat er wat gebeurt met hem

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 20:09

Tendance schreef:
Het gaat alweer bijna hetzelfde als op het andere forum....
Ik weet niet of jullie het gezien hebben, maar Rath heeft gewonnen... Natuurlijk is er op iedereen wel iets aan te merken, want hij, maar ook de rest haalden nog lang niet 100%.
Natuurlijk, als Adelinde de fouten niet gereden had, dan had ze gewonnen, maar helaas dat heeft ze niet.

Laten we nu gewoon eens de juryleden, wat er meer dan 1 zijn respecteren en ons bij hun besluit neerleggen.

Rath en Totilas waren nu gewoon de beste!

ps dit is niet een direct bericht op het bericht van royposter80, want wij postten ons bericht namelijk tegelijkertijd.

Wel grappig dat je dit zegt, de mening van de jury is immers ook allesbehalve eensluidend?

Jasmijn1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 20:20

horseyfries schreef:
Tendance schreef:
Het gaat alweer bijna hetzelfde als op het andere forum....
Ik weet niet of jullie het gezien hebben, maar Rath heeft gewonnen... Natuurlijk is er op iedereen wel iets aan te merken, want hij, maar ook de rest haalden nog lang niet 100%.
Natuurlijk, als Adelinde de fouten niet gereden had, dan had ze gewonnen, maar helaas dat heeft ze niet.

Laten we nu gewoon eens de juryleden, wat er meer dan 1 zijn respecteren en ons bij hun besluit neerleggen.

Rath en Totilas waren nu gewoon de beste!

ps dit is niet een direct bericht op het bericht van royposter80, want wij postten ons bericht namelijk tegelijkertijd.

Wel grappig dat je dit zegt, de mening van de jury is immers ook allesbehalve eensluidend?

Juryleden in de GP zijn ook maar mensen (en wij hier ook). Met hun eigen visie en smaak. Dressuur is niet 1 voorgeschreven beeld maar de interpretatie van bepaalde richtlijnen van een combinatie van paard en ruiter. Er zal dus nooit 1 mening zijn. Er wordt nu opvallend veel gediscussieerd, maar ik kan me nog vele andere discussies herinneren uit de tijd van de strijd tussen anky en isabel, maar ook de periode dat Edward (met lingh) volgens het publiek meer punten verdiende dan Anky maar die toen nog niet kreeg.
Deze discussie is oneindig maar wordt nu verstrekt door het 'medaille kopen' gedoe van PS en aanhang.

Imo is de magie die Edward met Totilas had er nu niet meer, wat niet wegneemt dat ze nog steeds een goed staaltje dressuur wegzetten. Maar ik ben bang, dat we dat nooit meer gaan zien. En misschien is dat maar goed ook, dan zien we allemaal weer dat echte magie niet te koop is en ik vind

Sport is Emotie!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 20:38

Ben het helemaal met je eens hoor, maar als mensen hun mening zeggen en ze krijgen dan als antwoord "je moet het oordeel van de juryleden respecteren", dan lijkt het me aannemelijk dat die juryleden dan allemaal hetzelfde zeggen. Maar als die er al niet over eens zijn wie het beste gereden heeft, dan lijkt dit me niet echt een terechte opmerking. Als je naar het oordeel van de juryleden kijkt, dan weet je nog niet wie er eigenlijk had moeten winnen. Het hangt er maar net van af wiens oordeel je verkiest!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 20:40

Ik verkies m'n eigen oordeel. :D :D :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 20:45

Gelukkig was de jury het er wel over eens dat er een amazone uitgebeld werd bij de dressuur in de Inter D7 's avonds omdat er bloed aan de mond van het paard zat.

Casablanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 20:45

Vlak voordat Hans Peter en Nadine zijn winnende kür reed zag ik nog even op het scorebord de uitslag van de vorige combinatie. 59.5% bij het ene jurylid en 72.50% bij het andere. NOU dan mag ik hier best wat over zeggen.

Deze juryleden zitten straks ook in Rotterdam.

Er is inmiddels miljoenen uitgegeven om de juryleden op één lijn te krijgen, het jury handboek heeft inmiddels meer pagina's als het telefoonboek van China, maar het schijnt alleen maar erger te worden. Of zou dit komen doordat we nu ook de score per onderdeel kunnen zien, want dat lijkt al helemaal nergens meer op.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 20:49

Ik vond de jurering in Aken ook echt beneden peil, er was idd geen peil op te trekken! Wij keken ook de hele tijd naar de individuele scores als we een onderdeel de mist in zagen gaan en dan waren de verschillen erg groot. Als er geen fout gemaakt werd bleven ze aardig op één lijn, zes, zeven of acht, maar zodra er een fout gebeurde dan zag je gewoon dat de één het niet eens gezien had en de ander wel.

unlimited1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 20:55

Mindim schreef:
Reed rath nu een nieuwe kur of nog steeds het spiegelbeeld van Gals Kur?

is een nieuwe kur, maar als je heel goe kijkt zie je wel nog ongeveer de zelfde lijnen. Hetzij anders verdeeld over gans de proef.

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 21:15

wauw die imperio vind ik ook een prachtig paard!

Goede prestaties weer, jammer van de foutjes van adelinde. Wellicht had ze anders misschien totilas wel verslagen!

Casablanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 21:40

unlimited1 schreef:
Mindim schreef:

is een nieuwe kur, maar als je heel goe kijkt zie je wel nog ongeveer de zelfde lijnen. Hetzij anders verdeeld over gans de proef.

Nou daar denken de Duitsers toch wel even anders over :

Uit het gastenboek van Matthias Rath :

Citaat:
Sonntag, 17.07.2011 um 21:47 Uhr

Hallo Mathhias, die Runde am Donnerstag war super! Leider bin ich doch sehr bedrückt oder auch sauer, eine "Neue" Kür würde versprochen in Aachen. Da es doch einigen aufgefallen ist das die Kür von Edward zur 95 % kopiert würde. Aber das einzige was Sie gemacht haben, sind ein paar Linien kürzer oder länger gemacht, und eine Zig Zag anstatt doppelte halbe Traversale. Alle Lektion, Gangarten und Übergängen etc waren trotzdem noch in der gleichen Reihenfolge und immer noch sehr ähnlich wie die Kür von Edward und Totilas, oder besser gesagt sowie Edward heute mit Sister geritten ist. Ich finde es sehr schade das Sie in dieser Hinsicht nichts verändert haben und finde es für ein Profi sehr unsportlich! Dazu finde es nicht richtig dem Publikum / Fans / Gegner was zu versprechen! Schade!

Hallo Matthias, je proef van donderdag was super ! Maar helaas ben ik zeer boos. Er werd ons een nieuwe kür belooft voor Aken. Maar het was toch wel opvallend dat de kür van Edward nog steeds 95% gelijk is aan jouw nieuwe kür. BlaBlaBla.. Kortom wederom een kür die vrijwel gelijk is aan die van Edward en Totilas of liever gezegd Edward en Sister de Jeu. Ik vindt het heel jammer dat je ook nu weer bijna niets veranderd hebt en ik vind het voor een professional zeer onsportief. Daarnaast is dit niet eerlijk tegenover het publiek/je fans/ en je tegenstanders om een nieuwe kür te beloven. Heel Jammer.
Laatst bijgewerkt door Casablanca op 17-07-11 21:48, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 21:43

Op een vriendelijke en sportieve manier uitgedrukt wat velen denken. Top verwoord van die persoon!

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 21:48

Misschien is er ook wel zoveel 'gedoe' omdat er in mijn beleving vandaag véél fouten werden gemaakt en de paarden er allemaal niet super aan stonden. Ik hoop dat er in Rotterdam wat beter wordt gereden! Over Totilas moeten we 't maar niet hebben, ik kan de combinatie niet beoordelen omdat het vertrouwde beeld met Gal maar niet van mijn netvlies wil - maar Totilas blijft als paard een klasse apart. Steffen Peters vond ik erg mooi, maar ik vond wel dat Ravel af en toe wat opgeprikt liep. Adelinde maakte een knoeperd van een fout en had niet de tegenwoordigheid van geest nog ergens een zigzag appuyement te rijden, waar ze volgens ons aan 't eind van de proef nog wel de mogelijkheid voor had gehad. Bechtolsheimer zat nogal wat te trekken en Koschel zat te schudden met z'n hele lijf....Werth vond ik eigenlijk wel ondergewaardeerd en Gal ook. Die reed wat voorzichtig, maar artistiek gezien vond ik dat het heel erg klopte en ik vond het super toen hij na de proef met Sister het stadion uitsjokte (eindelijk relaxed, maar daar werd hij niet meer op beoordeeld... :D ). En zo was er niet één combinatie die er echt boven uit stak. Het kan nog spannend worden op het EK.

oline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 21:54

Was ik zeker de enige die de kur van Adelinde niet zo kon waarderen. Heel strak in de hand en hangend aan de teugels en Parzival met de kin strak op de borst. Edward heeft met Sisther veerkracht getoond maar deze merrie wordt alleen door veel druk door de proef geloodst, de achterbenen komen geen moment onder de massa. Het was nog net niet zo erg als Laura Bechtoldsheimer dat was niet alleen strak maar geruk en gepluk. Dan zie ik liever Christoph Koschel met Dom perignon nog minder zeker, maar wel correct rondgereden. Ook Isabel Werth heeft een leuk paard en een leuke kur gereden. Steffen Peters was mij wat te vlak, correct maar geen emotie. En dan Totilas, volgens mij gaat het goed vooruit met die twee. Ik zie een minder spectaculaire Totilas maar wel op de goede weg. Natuurlijk er zaten fouten in de proef en de combinatie moet nog groeien. Maar het promo circus mag wel een heel stuk minder en Ridder Matthias moet eerst maar eens 90% scoren. Maar let op dat gaat er vast van komen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 22:01

Ergens is het wel goed dat Rath nu minder torenhoge sxcores haalt zoals Gal deed. Nu lijkt het haalbaarder en uitdagender voor de andere combi's om ook alles eruit te halen en een bedreiging te zijn, het houdt de spanning er weer meer in. Met de combi Gal/Toot wist je gewoon dat het klopte tenzij er echt gigantische missers in zouden voorkomen (wat altijd kon). Dat onbereikbare is nu toch flink minder geworden, als de andere ruiters een topdag hebben en Rath heeft een offdag met Toot, dan is alles mogelijk!

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 22:12

horseyfries schreef:
Ik vond de jurering in Aken ook echt beneden peil, er was idd geen peil op te trekken! Wij keken ook de hele tijd naar de individuele scores als we een onderdeel de mist in zagen gaan en dan waren de verschillen erg groot. Als er geen fout gemaakt werd bleven ze aardig op één lijn, zes, zeven of acht, maar zodra er een fout gebeurde dan zag je gewoon dat de één het niet eens gezien had en de ander wel.

Jij was er toch op donderdag? Ik ook en wat je hier zegt is absoluut niet waar. Ik heb niet iedereen zien rijden maar bij de top 12 heb ik geen 1 keer opgemerkt wat jij hier zegt. Bij wie is dat dan gebeurd vraag ik me af? Ik vond dat er redelijk op 1 lijn gejureerd werd. Ik kan me alleen maar een raar voorval bij Adelinde herinneren bij die mislukte uitgestrekte galop, 3 maal 4, 1 maal 6 en 1 maal 9, maar volgens mij was die 9 verkeerd gedrukt (omgedraaid met het punt erna), tenminste dat leek mij toen logisch.

Bij Andreas Helgstrand herinner ik me wel dat er wat afwijkingen in de score zaten, maar zeg nou zelf daar kon je ook moeilijk iets van maken. De eerste keer ooit dat ik een nul heb zien verschijnen. En een 2 voor submission was misschien nog teveel, iemand gaf hem uit medelijden nog een 4 geloof ik.

De gedetailleerde uitslagen staan nog online, dus ik ben wel benieuwd waar je het over hebt. Ik heb wel eens gezien dat bv B en E een kleine fout in de wissels achter wel hadden gezien en de andere drie niet maar volgens mij komt dat dan door de kijkhoek, al kan ik me zelfs dat niet herinneren van donderdag.

Gek trouwens dat Laura zoveel slechter reed tijdens de special en de kür dan op donderdag, ik vond het er ook niet mooi uitzien op het filmpje van de kür, nou niet bepaald subtiele ophoudingen. Donderdag vond ik het live juist geweldig wat zij liet zien, en ook de jury gaf haar hoge cijfers voor "submission" en haar zit. Nou moet ik wel zeggen dat ik ook ruiters zie, ik zal maar geen namen noemen, waarvan dan gezegd wordt dat ze hun handen zo mooi stil houden maar die gewoon constant de druk er flink op hebben staan en dat lijkt me ook weer niet de bedoeling. Ik krijg een beetje de indruk dat bijna iedereen minder goed reed dan op donderdag.

@openingspost vandaag en die van gisteren afkomstig van KNHS site
Ik vind het heel vervelend dat zodra Nederland eens niet wint dat vreselijke gezeur over de jurering weer begint, notabene onder aanvoering van spreekbuis Melissen van de KNHS. Het is ook altijd hetzelfde liedje. Als wij 1, 2 en 3 worden hoor je nooit iemand over juryfouten. Het lijkt me toch raar dat er alleen maar fouten worden gemaakt als wij niet winnen. ;) Kunnen we nou nooit eens een beetje elegant ons verlies dragen?

Ik ga helemaal niet meer kijken naar de kür van Rath, ik begin erg Totilas moe te worden en ik wacht wel tot er echt iets heel nieuws gebeurt. ;)
Is die kür van Fuego nog ergens te vinden? Ik vind dat zo'n leuke combinatie (zuurpruim Melissen vind dat circusdressuur, die man zou echt een spreekverbod moeten krijgen, maar ja dan kan hij zijn werk als KNHS woordvoerder niet meer doen dus dat gaat niet :+ ).

dijkstragea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 22:22

renatevb schreef:
Mindim schreef:

Dat vraag ik me ook wel af :j
Ik heb het niet gezien, maar volgens mij is er toch een wezenlijk verschil tussen Adelinde en Rath. Alhoewel ik eht knap vind van Rath wat ie doet, vind ik dat ze takt en regelmaat, maar ook de aanleuning nog lang niet perfect zijn, wat bij Adelinde wel veel beter is. Ik vraag me af hoe het dan mogelijk is dat Rath steeds wint?!
Ik heb dit nu niet gezien, maar de voorgaande proeven vond ik toch steeds niet 1ste plaats waardig..

nee, hij reed in spiegelbeeld van een andere duitser, ben de naam even kwijt, maar hij reed na gal. dat zij de duitse presentator tenminste

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 22:29

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 22:32

Dankjewel!!

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 22:42

Grappig... als je die mooie Fuego ziet in de draf en passage, dan zou je kunnen denken dat Totilas misschien ook wel ergens een drupje spaans bloed heeft! Vind die KNHS-figuur dat dan soms ook circusdressuur?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 22:43

Casablanca schreef:
Nou daar denken de Duitsers toch wel even anders over :

Uit het gastenboek van Matthias Rath :

Citaat:
Sonntag, 17.07.2011 um 21:47 Uhr

Hallo Mathhias, die Runde am Donnerstag war super! Leider bin ich doch sehr bedrückt oder auch sauer, eine "Neue" Kür würde versprochen in Aachen. Da es doch einigen aufgefallen ist das die Kür von Edward zur 95 % kopiert würde. Aber das einzige was Sie gemacht haben, sind ein paar Linien kürzer oder länger gemacht, und eine Zig Zag anstatt doppelte halbe Traversale. Alle Lektion, Gangarten und Übergängen etc waren trotzdem noch in der gleichen Reihenfolge und immer noch sehr ähnlich wie die Kür von Edward und Totilas, oder besser gesagt sowie Edward heute mit Sister geritten ist. Ich finde es sehr schade das Sie in dieser Hinsicht nichts verändert haben und finde es für ein Profi sehr unsportlich! Dazu finde es nicht richtig dem Publikum / Fans / Gegner was zu versprechen! Schade!

Hallo Matthias, je proef van donderdag was super ! Maar helaas ben ik zeer boos. Er werd ons een nieuwe kür belooft voor Aken. Maar het was toch wel opvallend dat de kür van Edward nog steeds 95% gelijk is aan jouw nieuwe kür. BlaBlaBla.. Kortom wederom een kür die vrijwel gelijk is aan die van Edward en Totilas of liever gezegd Edward en Sister de Jeu. Ik vindt het heel jammer dat je ook nu weer bijna niets veranderd hebt en ik vind het voor een professional zeer onsportief. Daarnaast is dit niet eerlijk tegenover het publiek/je fans/ en je tegenstanders om een nieuwe kür te beloven. Heel Jammer.

Beste Casablanca, als je iets wilt vertalen, moet je het wel goed doen, hier klopt niet zo veel van.

Hoewel het er uiteindelijk wel op neer komt dat ze de "nieuwe"kür nog vrij onveranderd vindt.

Ontopic: Mooie uitslagen, Top voor Rath, hoop dat hij dit zo doortrekt in Rotterdam. Ze worden steeds beter :j *\o/*

Kimble

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 22:47

Laatst bijgewerkt door Kimble op 17-07-11 22:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Jasmijn1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 22:49

Jannepauli schreef:
Grappig... als je die mooie Fuego ziet in de draf en passage, dan zou je kunnen denken dat Totilas misschien ook wel ergens een drupje spaans bloed heeft! Vind die KNHS-figuur dat dan soms ook circusdressuur?

Er zit inderdaad wel een beetje gelijkenis in. Was ook blij verrast door deze kur. Ik denk dat er nog wel wat verbetering haalbaar is in vloeiende overgangen piaffe-passage-draf. En ik vroeg me ook meerdere malen af waarom hij steeds zijn handen zo ver omhoog moet gooien, maar verder erg prettig om naar te kijken!

Ik begin me overigens na een aantal filmpjes steeds meer te ergeren aan het camera werk in Aachen, ik vind het niet echt prettig kijken met al die camera's van bovenaf...

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 23:00

Jannepauli schreef:

Nou absoluut niet toen Edward hem reed, maar nu misschien wel. :D
En die gelijkenis is al meer mensen opgevallen. Ze kunnen misschien een mooie pas de deux doen, een zwarte en een witte hengst, dat heeft wel wat.

Maar waarom Edward in Lexington 15% meer kreeg voor het artistieke gedeelte van de kür dan Manuel vandaag kreeg van hetzelfde jurylid kan ik niet begrijpen, niet dat de Spanjaarden klagen hoor. :D

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 23:04

Ik heb 't idee dat die hoge handen een beetje de spaanse rijstijl is.. wat de piaffe betreft is Totilas nog wel de winnaar in vergelijking met Fuego, daar zat inderdaad nog wel wat te verbeteren in. Maar z'n draf en vooral de passage vind ik erg fijn om te zien. En met name zo'n goeie draf is wel bijzonder voor een spaans paard.