Vijfentwintig jaar oud politiepaard sterft in het harnas

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 14:31

Jolliegirl schreef:
Lampenkap :
Ik maak geen ritje om de kuip omdat mijn paard niet getraind is daarvoor. Politiepaarden WEL!
Die weten niet anders... die worden getraind... geoefend....

Dus je valt in herhaling met een argument wat ik niet als argument kan zien.

En ik heb jou nog geen enkel argument zien geven. En al was mijn paard er wel voor getraind ( kan hij best want 100% bomproof) dan nog wil ik hem niet bekogeld etc zien. Ik weet ook niet wat er leuk of stoer aan is om een weerloos dier te laten bekogelen en expres in rot situaties te brengen terwijl je weet wat de risico's zijn!

Jolliegirl

Re: Vijfentwintig jaar oud politiepaard sterft in het harnas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 14:32

Ga eens lezen. Heb al meerdere malen mijn mening onderbouwd.
Net als de quote waarin ik aangeef waarom een politiepaard het wel kan, en ik niet met mijn dier.

Jij gaat ervanuit dat het altijd maar rellen en bekogelen is.
Dan heb je er duidelijk geen kaas van gegeten, er zijn veel meer dingen dan alleen dat.

Maargoed, hou maar op.
Ik heb mijn mening met veel andere bokkers. En jij de jouwe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 14:32

Politiepaarden worden ook ingezet op Koninginnedag of bijv. trouwerijen, zoals in Engeland bij het huwelijk van William en Kate.
Dus op zich hebben ze wel veel afwisseling in hun 'beroep'.. :j

marisje18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 14:33

lampenkap schreef:
Marisje: mijn kat is vorige week ingeslapen maar nee die liep ook nooit echt buiten dus in de zin van over straat. Wel in de tuin.

En nee mijn paard gaat ook niet op wedstrijd en heeft alleen de trailer gezien toen ik hem ging halen maar dan nog. Dat vind ik geen vergelijkingen dan met je paard naar de Kuip gaan, je paard tussen hooligans manoeuvreren, je paard laten bekogelen met stenen en bierflesjes. En ik neem aan dat op de gemiddelde springwedstrijd je paard niet met stenen en flessen wordt bekogeld? En als dat wel zo zou zijn dan weet ik wel zeker dat bokt moord en brand schreeuwd.

Deze paarden krijgen op zulke evenementen extra bescherming door middel van kappen over het hoofd etc.. en niet iedere dag is het zo intensief voor de paarden, ze maken ook ``rondjes`` in de binnenstad, staan heerlijk op de grote markt te snoezen.. Dus nee denk niet dat deze paarden het zwaarder hebben dan een gemiddeld paard wat iedere dag uit zijn stal word getrokken, lekker in de krul word getrokken en ook nog een schop na krijgt als die zijn best niet doet :Y)

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 14:35

Ik weet dat ze afwisseling hebben hoor. En ik weet dat het niet alleen maar rot is maar ik zou mijn dieren er niet voor gebruiken. Ik vind er ook niets moois aan. Ik vind het echt in en intriest en ik snap niet waarom ik deze mening niet mag hebben?

Jolliegirl: Als het je te heet wordt snap ik het wel. Als je de discussie niet aan kan wordt er gelijk geroepen dat ik stom, dom en achterlijk ben en nergens iets van af weet. als dat de manier is waarop jij een discussie wilt voeren weet ik genoeg.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 14:35

Wat eem naar bericht zeg. Heel veel sterkte voor de ruiter en het korps :(:)

En ik denk dat voor de discussie beter een ander topic geopend kan worden, die hoort hier niet thuis :n

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 14:36

politiepaarden heb meer afwisseling dan menig paard :) En niet alleen maar vechtpartijen. ook leuke rondjes noorderplantsoen enz enz.

Door die serie denkt nou half NL dat die paarden de hele dag moeten rennen en bekogeld worden....en daar is helemaal niks van waar.
Tijdens voetbalwedstrijden zijn ze slechts aanwezig om supporters te kijken, veel in actie komen ze niet en ze worden ook nog eens veel geaaid....

Ik zou mijn paard niet eens in de buurt van de kuip kunnen krijgen.....die was al volledig in opstand gekomen bij het zien van de mensen en zo'n groot gebouw...

Maar ja, hij was niet koelbloedig en er ook niet voor getraind.

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 14:38

SAKKIA schreef:
Wat eem naar bericht zeg. Heel veel sterkte voor de ruiter en het korps :(:)

En ik denk dat voor de discussie beter een ander topic geopend kan worden, die hoort hier niet thuis :n

Heb net het sticky gelezen van voorpagina nieuws en er mag hier gewoon een discussie worden gehouden. Er staat niet dat het niet mag. Er staat wel in de regels dat er respect moet zijn voor iedereens mening en dat is hier ver te zoeken. Omdat ik een andere mening heb mag ik afgebrand worden. Erg vreemd zeg.

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 14:40

lampenkap schreef:
Jolliegirl: Als het je te heet wordt snap ik het wel. Als je de discussie niet aan kan wordt er gelijk geroepen dat ik stom, dom en achterlijk ben en nergens iets van af weet. als dat de manier is waarop jij een discussie wilt voeren weet ik genoeg.

Volgensmij lezen wij dan twee verschillende topics, want ik kan nergens vinden waar Jolliegirl jou stom, dom of achterlijk noemt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 14:40

Je mag gerust een andere mening hebben, maar wat jij doet heet drammen.

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 14:42

Sonja schreef:
Je mag gerust een andere mening hebben, maar wat jij doet heet drammen.

ik dram niet. Ik geef mijn mening en ik reageer op de reacties die ik krijg. En ik heb respect voor de mening van anderen.

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 14:42

lampekap trek die kap wat verder over je hoofd dan kunnen wij het hier gezellig houden en wordt dit topic ,voor een dier waar je respect voor hoort te tonen, niet door jou vervuilt.

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 14:43

Paard, hond, dier zou volledig overbodig zijn als ieder weldenkend persoon zich eens aan de wet zou houden.
Dus niet als mafkezen stenen gaan gooien of evenementen lopen verzieken, geen drugs o.i.d. smokkelen en etcetera.
Dan heb je geen dieren nodig. Zelfs geen politie.

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 14:44

Meloen schreef:
Paard, hond, dier zou volledig overbodig zijn als ieder weldenkend persoon zich eens aan de wet zou houden.
Dus niet als mafkezen stenen gaan gooien of evenementen lopen verzieken, geen drugs o.i.d. smokkelen en etcetera.

Daar kan ik je volledig gelijk in geven!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 14:44

Snap ik lampekap maar we weten het nu wel, zolang jij blijft reageren wordt er weer op jou gereageerd en denk ik: Wees verstandig, je hebt je mening gegeven en verlaat het topic. Je blijft nu in herhaling vallen.

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 14:45

Dobel schreef:
lampekap trek die kap wat verder over je hoofd dan kunnen wij het hier gezellig houden en wordt dit topic ,voor een dier waar je respect voor hoort te tonen, niet door jou vervuilt.

Ik tem even op jou post. Ik heb zeker wel respect voor het dier die alles heeft gedaan wat hem is opgedragen maar heb wat minder respect voor de mens die hem die dingen heeft opgedragen. Ik vervuil helemaal niets dus ik snap je reactie ook niet goed. Ik dacht dat het hier ook een regel was om op de bal te spelen en niet op de persoon?

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 14:46

Meloen schreef:

Ja dat zou verrekte mooi wezen, maar helaas is de realiteit anders.....En kom het meer tegen dan mij lief is...

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 14:46

SAKKIA schreef:
Snap ik lampekap maar we weten het nu wel, zolang jij blijft reageren wordt er weer op jou gereageerd en denk ik: Wees verstandig, je hebt je mening gegeven en verlaat het topic. Je blijft nu in herhaling vallen.

Daar heb je gelijk in. Vind het erg jammer dat er hier geen plek is voor andere meningen. Maar je hebt gelijk maar of ik helemaal weg blijf durf ik niet te zeggen 8-)

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 14:47

RoosIris schreef:
Meloen schreef:

Ja dat zou verrekte mooi wezen, maar helaas is de realiteit anders.....En kom het meer tegen dan mij lief is...

Ik weet het.
Het is ook niet te realiseren.
Maar eigenlijk belachelijk toch. Waarom...
Maar goed, blijkbaar ben ik in een filosofische bui (zullen de hormonen wel zijn :') )...

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 14:50

Oh maar je mening geven mag hoor en daar heb ik verder ook niet opgereageerd omdat IK dit daar niet het topic voor vind ;) Maar het is nu vaak genoeg gezegd en ik denk dat een discussie over of dieren wel of niet ingezet mogen worden in politiewerk niet thuishoort in een topic over een overleden paard waar mensen echt verdriet van hebben. Dat kan beter ergens anders, dan houden we dit topic vrij voor mensen die hun medeleven willen betuigen ;)

En dat geldt trouwens niet alleen voor lampekap maar ook voor de anderen die er maar op door blijven gaan ;)

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 14:51

SAKKIA schreef:

Wie ben jij dat jij mag bepalen dat lampenkap niet meer mag reageren?

Ik spreek me niet uit over de discussie (daar heb ik al helemaal geen zin meer in) maar ik vind het wel raar overkomen dat jullie ineens zeggen dat L geen respect heeft terwijl de laatste pagina's het allen tegen lampenkap is.

Is het nu zo moeilijk om overeen te komen dat je niet overeenkomt?
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 16-07-11 14:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 14:52

Mooi einde, ik hoop dat hij weinig pijn heeft gehad.

Off topic
Lampenkap: ik ben het wel een beetje met je eens hoor, het principe dat er beesten bij situaties, die voor die beesten (soms zeer) risicovol zijn, gebruikt moeten worden om geboefte onder controle te houden. Ook al denk ik anderzijds dat die politiepaarden verder een goed & afwisselend leven hebben, idd beter dan menig manege-of particulier paard. Maar dat staat allemaal los van dat principe.

Is een beetje het zelfde gevoel dat ik heb met slachten van dieren omdat wij het willen opeten, terwijl we allemaal meer vlees binnen krijgen dan goed voor ons is.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 14:52

chanel1985 schreef:
SAKKIA schreef:

Wie ben jij dat jij mag bepalen dat lampenkap niet meer mag reageren?

Ik spreek me niet uit over de discussie (daar heb ik al helemaal geen zin meer in) maar ik vind het wel raar overkomen dat jullie ineens zeggen dat L geen respect heeft terwijk de laatste pagin's het allen tegen lampenkap is.

Is het nu zo moeilijk om overeen te komen dat je niet overeenkomt?

Lees ook even mijn laatste post.........

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 14:53

Meloen schreef:
RoosIris schreef:

Ik weet het.
Het is ook niet te realiseren.
Maar eigenlijk belachelijk toch. Waarom...
Maar goed, blijkbaar ben ik in een filosofische bui (zullen de hormonen wel zijn :') )...

Tja, dat krijg je als je weet ik veel hoeveel miljard mensen met meer verstand dan goed voor ze is op 1 wereldbol plaatst. Krijg je gezeur van...en stoppen zal het helaas nooit |(

Caily

Re: Vijfentwintig jaar oud politiepaard sterft in het harnas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 14:57

Arme Fulco :(:)

Heb hem een aantal keer zien lopen de afgelopen weken, net als veel collega-paarden, oortjes erop en gaan met die banaan, heerlijk ontspannen en voorwaarts. Op de terug weg net zo. Ik werk tegenover de politiestallen in Groningen en zie bijna elke avond iets voor middernacht twee politieruiters te paard richting de stad vertrekken voor hun dagelijkse ronde, niets mis mee hoor, die dieren komen niet elke dag in het geweld terecht, ze hebben alleen een nachtelijk uitje in een iets andere omgeving als menig paard, maar slechter hebben ze het echt niet hoor, die dieren worden vreselijk in de watten gelegd en niet verpest door mensen die niet weten wat ze doen.