Sjef Janssen: 'Goud op het EK dressuur zit er niet in'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 21:31

Ik denk dat we gewoon eindelijk weer eens een spannend EK krijgen. :j

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 21:31

Waar is Adil in dit topic? Ik mis haar.. het woord Duitsland is namelijk gevallen. :D

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 21:32

Thomas schreef:
Hoop dat je gelijk gaat krijgen Easygoing, maar ik denk dat NL dit keer ook echt niet om het goud gaat strijden..

Als ze er niet voor gaan dan zullen we het nooit weten inderdaad.
Tuurlijk is de kans heel klein maar er is wel een kans en daar moet voor gereden en gestreden gaan worden. Het is heel realistisch dat goud er niet direct in zit maar de wonderen zijn de wereld nog lang niet uit natuurlijk.
Vind alleen dat een bondscoach dat niet zo kan uiten, het geeft mij het gevoel alsof hij geen enkel vertrouwen heeft in zijn combinaties en dat lijkt mij voor de ruiters en amazones nou niet een lekker gevoel.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 21:35

Janine1990 schreef:
Easygoing; voel je je aangesproken?

Een topsporter haalt altijd wel het onderste uit de kan, maar ook zij weten dat ze niet boven Duitsland uit gaan komen dit EK. Helaas weet de rest van paardenminnend Nederland dat niet, en dat blijkt maar weer in dit topic...

Nou ja voelde me inderdaad aangesproken ja.
Kijk als je het met Sjef eens bent heb je niet per definitie gelijk snap je.
Er zijn ook mensen die een stuk positiever in het leven staan en daarbij ook nog realistisch kunnen zijn maar die wel dat ene kleine kansje zien ook al weten zij dat het heel moeilijk zal worden.

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 21:36

Misschien is dit ook wel een oproep naar de ruiters/amazone's, dat er weer keihard gewerkt moet worden. De 1/2 jaar dat Nederland aan de top stond met super paarden is nu even voorbij, er moeten eigenlijk snel weer nieuwe talentvolle paarden nu gaan uitgebracht worden op het Gp niveau.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 21:37

easygoing schreef:
Janine1990 schreef:
Easygoing; voel je je aangesproken?

Een topsporter haalt altijd wel het onderste uit de kan, maar ook zij weten dat ze niet boven Duitsland uit gaan komen dit EK. Helaas weet de rest van paardenminnend Nederland dat niet, en dat blijkt maar weer in dit topic...

Nou ja voelde me inderdaad aangesproken ja.
Kijk als je het met Sjef eens bent heb je niet per definitie gelijk snap je.
Er zijn ook mensen die een stuk positiever in het leven staan en daarbij ook nog realistisch kunnen zijn maar die wel dat ene kleine kansje zien ook al weten zij dat het heel moeilijk zal worden.

Een topsporter gaat sowieso al niet voor een 6...... Daar hebben zij Sjef echt niet voor nodig.
Maar ook die topsporters weten (waarschijnlijk al LANG) dat ze geen goud gaan halen...

easygoing

Re: Sjef Janssen: 'Goud op het EK dressuur zit er niet in'

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 21:38

Maar ook die topsporters weten ook dat er altijd nog een kans is en dat daarvoor gestreden zal moeten worden. En Sjef zou toch als geen ander moeten weten hoe het werkt in het hoofd van een topsporter.

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 21:43

Bizzybijtje schreef:
Ik denk dat we gewoon eindelijk weer eens een spannend EK krijgen. :j

idd.. Nu weet je te minste niet zeker dat NL toch wel wint met Toot en Edward :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 21:44

Thomas schreef:
Waarom neem je score's van verschillende proeven bij elkaar dan? Het gaat in dit geval toch om de landenproef? Alleen GP?

Om een beeld te krijgen van haar prestaties zonder al te veel moeite te moeten doen om enkel GP scores te hebben. Ik heb nog een leven ook nl _O-

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 21:46

easygoing schreef:
Maar ook die topsporters weten ook dat er altijd nog een kans is en dat daarvoor gestreden zal moeten worden. En Sjef zou toch als geen ander moeten weten hoe het werkt in het hoofd van een topsporter.

Ik vrees dat wij niet tot elkaar gaan komen hoor :P

Ik ben van mezelf altijd erg optimistisch, maar ik zie ook wat Duitsland kan aanbieden op het EK. Blijf wat dat betreft wel realistisch.

Sjef kent zijn job, Sjef kent de kaderleden, en Sjef weet hoe een topsporter in elkaar zet. We hebben een ontzettend goede bondscoach aan die man, en ik geloof ook absoluut niet dat hij dit naar buiten zou brengen als het een negatief effect heeft op de sporters.

Volg jij de wedstrijden? En dan met name de Duitsers? Dan zou je weten dat die meer dan vier ruiters hebben ruimschoots boven de 70 kunnen scoren in de GP, met paarden die 10/11 zijn, die elke keer opnieuw progressie laten zien. Wat hebben wij? Parcival is de enige constante, zolang hij geen spoken ziet (Sorry Thomas, ik moet het nog een keer zeggen).

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 21:48

Ayasha schreef:
Thomas schreef:
Waarom neem je score's van verschillende proeven bij elkaar dan? Het gaat in dit geval toch om de landenproef? Alleen GP?

Om een beeld te krijgen van haar prestaties zonder al te veel moeite te moeten doen om enkel GP scores te hebben. Ik heb nog een leven ook nl _O-

HAAAHAHAHAHAHA :P :') :')

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 21:52

Thomas schreef:
Waar is Adil in dit topic? Ik mis haar.. het woord Duitsland is namelijk gevallen. :D

_O-

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 21:54

Janine1990 schreef:
easygoing schreef:

Ik vrees dat wij niet tot elkaar gaan komen hoor :P

Ik ben van mezelf altijd erg optimistisch, maar ik zie ook wat Duitsland kan aanbieden op het EK. Blijf wat dat betreft wel realistisch.

Sjef kent zijn job, Sjef kent de kaderleden, en Sjef weet hoe een topsporter in elkaar zet. We hebben een ontzettend goede bondscoach aan die man, en ik geloof ook absoluut niet dat hij dit naar buiten zou brengen als het een negatief effect heeft op de sporters.

Volg jij de wedstrijden? En dan met name de Duitsers? Dan zou je weten dat die meer dan vier ruiters hebben ruimschoots boven de 70 kunnen scoren in de GP, met paarden die 10/11 zijn, die elke keer opnieuw progressie laten zien. Wat hebben wij? Parcival is de enige constante, zolang hij geen spoken ziet (Sorry Thomas, ik moet het nog een keer zeggen).

Ik begrijp je dondersgoed en ja ik volg natuurlijk ook de wedstrijden en nee ik vind Sjef geen slechte bondcoach maar ik vind dat hij zich nu te negatief uit.

Duitsland is inderdaad zo goed als onverslaanbaar op het moment en Engeland das ook aan zware dobber maar zoals ik al zei is er een heel klein kansje en dat kansje verlies ik niet uit het oog. Zelfs het zien van dat hele kleine kansje is realistisch.

Ik zeg nergens dat we het EK gaan winnen en eerlijk ga ik daar ook niet van uit maar het ene sluit het andere ook niet uit natuurlijk.
En wat betreft Parzival tja ik durf niet mn centen op hem te zetten, elke keer als ik Adeline en hem in de ring zie krijg ik een knoop in mn maag van de zenuwen.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 21:55

Thomas schreef:

En hier is ze dan! Tadaaaaa!

Nee, serieus, wijze woorden van Sjef! Erg knap, dapper. Realistisch ook.

Wie weet hoe het Hollandse team er volgend jaar of over twee jaar bij staat, dan kon 't nog wel weer eens errug interessant worden :):)
Laatst bijgewerkt door Adil op 13-07-11 21:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 21:56

Nouja, het is toch fijn dat we elkaar volgen. Ben ik alleen iets pessimistischer ingesteld denk ik :P
We gaan het beleven over een maand!!

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 21:56

nou lekker motiverend weer die sjef,
Zoiets in deze sport is het nooit te voorspellen, er hoef maar een paard te gaan staken bij wie dan ook ,

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 22:05

Janine1990 schreef:
Nouja, het is toch fijn dat we elkaar volgen. Ben ik alleen iets pessimistischer ingesteld denk ik :P
We gaan het beleven over een maand!!

Had allang door dat we grotendeels hetzelfde zeiden alleen kwam het niet zo over denk ik. ;)

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 22:11

Adil schreef:
Thomas schreef:

En hier is ze dan! Tadaaaaa!

Nee, serieus, wijze woorden van Sjef! Erg knap, dapper. Realistisch ook.

Wie weet hoe het Hollandse team er volgend jaar of over twee jaar bij staat, dan kon 't nog wel weer eens errug interessant worden :):)

Jeeej, ik lig trouwens in een deuk om het eerste deel van je post. Ach ja, over 2 jaar op de O.S. misschien kan het wel eens heeeeel spannend gaan worden.

Renata82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 22:17

@Thomas: De Olympische Spelen zijn al over een jaar (augustus 2012), dus dat is vrij snel. Ik denk niet dat er dan heel veel nieuwe combinaties zijn die ook ervaring hebben voor zo'n groot evenement.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 22:20

ach sjef doet altijd de omgekeerd psychologie, dit zegt hij om alle ruiters aan te moedigen het tegendeel te bewijzen

denk echter dat sjef zelf ook wel gek is van die zwarte hengst..

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 22:28

easygoing schreef:
Michael1104 schreef:
de mensen die denken dat NL nog de beste landenteam heeft, moeten zich iets meer verdiepen in de landen om ons heen. Met name Engeland kan nog wel eens verrassen.

Maar als je er zo negatief in staat heb je sowieso al voor en groot deel verloren.

Dat is niet negatief maar realistisch. De piepjonge Britse nummer 2 Charlotte is pas vier maanden geleden voor het eerst Grand Prix gestart en ze is nu Edward en Hans Peter al voorbij gesneld met haar eerste paard en met haar tweede paard is ze ook goed bezig. En Engeland heeft nog meer van die heel jonge, heel goede combinaties. We worden ingehaald. Ik heb het twee jaar geleden al voorspeld op Bokt (vraag maar aan Horseyfries :D ).

En de Duitsers zijn weer zo sterk dat ze op dit moment ook kunnen winnen zonder Totilas.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 22:41

Hermelientje omdat je mij quote zou ik zeggen lees mijn andere posts ook even ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 07:06

Yes, Sjef zegt weer wat en heel Bokt valt er weer overheen! :+

Maarr realistisch, een topsporters mentaliteit! Denk dat de teamleden dit net zo goed doorhebben.. Adelinde daarentegen gaat wel voor individueel goud meedoen denk ik :j Zal een leuke en spannende strijd worden met Laura B en Rath :D

joelledsr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 07:27

Juist goed dat hij haalbare doelen apprecieert boven hoog van de toren te blazen.
Een zilveren of bronzen medaille zou nu mooi zijn.
Ik ben wel erg benieuwd naar onze ruiters en paarden. Er zit veel potentie dus als iedereen mooi presteert wordt onze huid nog altijd duur verkocht en moeten Engeland en Duitsland voor een mooie show zorgen. Hebben wij toch weer wat leuks om naar te kijken :+

El_Paso2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 07:55

Je bedoelt: kogelbiefstuk *\o/*
Cowgirl schreef:
Precies wat ik dacht: de reden is gewoon de verkoop van die zwarte biestuk...niets meer en niets minder.