Groep mensen verdrinkt oude pony opzettelijk in Engeland

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mistral_Love

Re: Groep mensen verdrinken oude pony opzettelijk in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 19:53

damn wat afschuewlijk.

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 19:54

Geerke, waren het zigeuners? Dat kan ik niet uit het bericht opmaken.

Ik snap er echt weinig van, mensen met een pony en een sulky. Dan lijkt het mij mensen met verstand van paarden, aangezien ze heb voor de sulky hebben gekregen. Het is mij ook niet duidelijk of dit hun eigen paarden waren, zo ja, hoezo verdrinken? Ik kan makkelijkere manieren verzinnen om van paarden af te komen die wat minder naar zijn. En die pogingen om het tweede paard te verdrinken, hoezo is dat dan niet gelukt? En hebben ze die meegenomen? Als ze er vanaf wilden konden ze die ook gewoon een schop onder de kont geven en laten lopen..
Als het al roma's zijn, dan begrijp ik ook niet waarom zoveel moeite te doen om van het paard af te komen, gezien ze honden aangelijnd achterlaten zouden ze dat ook met een paard kunnen doen.

Ik vind het echt een heel vreemd en goor bericht ..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-11 19:54

Het waren inderdaad zigeuners.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 19:55

wooow hoe ziek kunnen mensen zijn!!
echt gestoord!!

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 19:55

Cayenne schreef:
Het waren inderdaad zigeuners.

Zag het net..
Engels bericht geopend :Y) Helpt toch

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 19:56

Citaat:
Ik hoop dat die mensen die de pony wilde laten verzuipen wel een hele goede reden moeten hebben

Hoe kun je zoiets nou denken??? Voor zoiets is toch geen goede reden te bedenken 8)7

Ongelofelijk, hoe ziek kun je zijn.
Ik zou niet voor mezelf instaan als ik zoiets zou zien..
Ik hoop altijd maar dat dieren die door menselijk geweld om het leven gekomen zijn niet teveel geleden hebben, maar in dit geval kan dat gewoon niet anders dan dat hij/zij een verschrikkelijke dood gestorven is.

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 19:57

ik maak me hier echt zo kwaad om he.. wat een K*Tstreek!

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 19:59

Bah, mijn maag draait zich hier echt drie keer van om..... :r ;(
Wat vreselijk naar, arm arm dier...

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 20:01

Jee, wat gaan we nog allemaal krijgen? Vreselijk..

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 20:06

Is het misschien een gebruik bij roma's om oude paarden die niet meer kunnen 'werken' te verdrinken?

Ik probeer te begrijpen wat de achterliggende gedachte van dit vreselijke gebeuren moet zijn geweest.

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 20:06

zwaar ziek in je kop ben je dan gewoon _-:(

valine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 20:07

Helaas spreek ik uit ervaring wbt de Engelse zigeuners en de "omgang" met hun dieren.
In Engeland heb ik het vaak genoeg gezien dat er een hond in elkaar geschopt werd of een kip de poten werd uitgetrokken puur om het vermaak van deze redelijk vaak dronken "mensen" . Er iets aan kunnen doen is vragen om met je leven te spelen want deze mensen gaan net zo met jou om als met hun beesten.
Meer als de politie weer eens bellen en je hoofd omdraaien en weglopen kun je niet doen.

Wat deze man heeft gedaan om te helpen is in mijn ogen gewoon een heldendaad. Helaas heeft hij het er zelf ook slecht vanaf gebracht en heeft hij de pony niet kunnen helpen.

Voor de mensen die denken dat ik overdrijf, ga eens een keer naar de bekende Gipsy horse market in Cotswold.... Daar wordt je niet echt vrolijk van en als dierenliefhebber wil je daar zeker niet achter de schermen kijken hoe ze daar met hun Tinker omgaan.

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 20:08

;(
Wat zijn mensen toch ziek ziek ziek ziek ziek ziek....

Caaroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 20:09

Word echt misselijk van dit soort dingen.. Wist ook niet dat sommige zigeuners (als dat het waren?) zo met dieren om kunnen gaan ;( Die voorbijganger daarentegen verdient echt een hoop respect.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 20:10

Vreselijk hoe sommige mensen met dieren omgaan. Daar wordt je naar van..Hoe klein is de stap van dieren op een gruwelijke manier doden naar mensen vermoorden???Echt doodeng..

xIndyraah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 20:11

Scalpere & de pekels ingooie die mensen...
Mense zijn echt de gruwelijkste levende wezens !

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 20:12

Ik word hier echt misselijk van. Arm dier... ;(

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 20:13

Mijn ogen gingen wijd open en mijn oren gingen flapperen toen ik de titel las :(
Wat verschrikkelijk dat mensen, (al hoewel mensen kun je het niet noemen) BEESTEN! zoiets kunnen doen.

Bloempjeh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 20:15

Jeetje, 12 mensen bij elkaar en geen 1 met gezond verstand.. Triest!

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 20:17

En dan te bedenken dat er New Age tiepjes zijn die helemaal weglopen met die "wijze, pure natuurmensen, waarvan sommigen nog afstammen van druïden". Jaja. :(

Een dappere visser (waar de Dierenbescherming zo boos op is, op vissers, die "dierenbeulen" genoemd worden) bewees dat ook vissers het hart op de juiste plaats kunnen hebben.
Wat een geluk dat hij, na bewusteloos te zijn getrapt, door de pony, nog op tijd gered kon worden.

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 20:17

valine schreef:
Helaas spreek ik uit ervaring wbt de Engelse zigeuners en de "omgang" met hun dieren.
In Engeland heb ik het vaak genoeg gezien dat er een hond in elkaar geschopt werd of een kip de poten werd uitgetrokken puur om het vermaak van deze redelijk vaak dronken "mensen" . Er iets aan kunnen doen is vragen om met je leven te spelen want deze mensen gaan net zo met jou om als met hun beesten.
Meer als de politie weer eens bellen en je hoofd omdraaien en weglopen kun je niet doen.

Wat deze man heeft gedaan om te helpen is in mijn ogen gewoon een heldendaad. Helaas heeft hij het er zelf ook slecht vanaf gebracht en heeft hij de pony niet kunnen helpen.

Voor de mensen die denken dat ik overdrijf, ga eens een keer naar de bekende Gipsy horse market in Cotswold.... Daar wordt je niet echt vrolijk van en als dierenliefhebber wil je daar zeker niet achter de schermen kijken hoe ze daar met hun Tinker omgaan.

Jeetje, dit wist ik dus helemaal niet! Ik dacht altijd juist dat deze mensen close waren met hun dieren, maar niets blijkt dus minder waar :n Wat verschrikkelijk zeg! Wordt hier door de politie wel wat aan gedaan dan?

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 20:21

Ga me zo langzamer hand ervoor schamen dat ik een mens ben....
Lijkt wel of steeds meer mensen geen verstand en gevoel meer hebben,steeds vaker hoor je van mishandeling oid

Pfff dit doe je toch niet?? Arme pony een gevecht aangaan wat je niet kan winnen,hopelijk heeft het beestje nu z'n rust.

Toch nog een +punt dat iemand de pony heeft geholpen,helaas weinig geholpen maar wie weet kan die man de daders identificeren(??)

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 20:23

Volgens mij is het ook niet makkelijk op een zigeuner te zijn.. Volgens mij zijn de roma's een van de meest gediscrimineerde groepen. Volgens mij hebben ze veel tradities en gewoonten die in deze tijd nauwelijks meer uitvoerbaar zijn door allerlei wetten.
Desalniettemin geen excuus om zo met dieren om te gaan. Ik vind het alleen akelig dat alle roma's nu weer negatief bekeken worden :Y)

IlsjePilsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 20:25

Het lijkt een beetje op de was-ceremonie van zigeuners. Vreemde ideeën hebben deze mensen. Laten ze dan elkaar verdrinken....

Stephaniexh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 20:28

Dit kan echt niet toch!!!?? :(
Verzuipen die boel! (En dan heb ik het natuurlijk niet over het paard!)