Vrouw aangehouden wegens mishandeling op manege

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 15:48

ik vind het verhaal van emilia , een stuk minder vaag overkomen als de eerste 3 pagina's.
het is nog altijd aan de EIGENAREN wat met hun paard te doen , en het hele verhaal komt op mij over alsof de manege eigenaren veel te ver zijn gegaan met hun "" red het paard actie "" misschien wel met een goed hart alleen veeel te ver door gedreven.

ik heb het zelf ook zoiets meegemaakt , mijn paard heeft een tijdje bij een verzorgster gestaan , die na 2 jaar had besloten mijn paard in te laten slapen omdat het niet meer gelukkig zou zijn :? ik ben gelukkig op tijd getipt door nota bene een vriendin van haar , en mensen van de manege waar die toen stond , en heb hem kunnen onderscheppen.
hij was niet ongelukkig want staat nu bij een oom van mij in het land met een welshje , en loopt heel af en toe nog een buitenritje met mij of mijn nichtje van 10.

maargoed als ik mijn paard niet had kunnen onderscheppen , zou ik haar misschien ook wel aan hebben gereden :P

Cyruss_

Re: Vrouw aangehouden wegens mishandeling op manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 15:55

He getver naar verhaal het zal je idd maar gebeuren zoiets.. :s Wel een beetje vaag allemaal zo.

@Fuego3: Bij jou is het helemaal erg zeg. Wat vreselijk om zoiets mee te moeten maken. En super dat je op tijd was! Nooit meer je paardje uitlenen lijkt me ;)

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 16:23

@emilia80, toch vind ik het een beetje haar eigen schuld.
ja ze had het recht haar paard naar de slacht te brengen gezond of niet.
ja ze had het recht afscheid te nemen.
nee ze had geen recht nog eens extra gas te geven om die zwangere vrouw aan terijden.
die hoort in mij ogen dan nog wat meer nachtjes in de cel te zitten en de rijbewijs mag ze van mij ook in leveren

tteettt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 16:34

@hanny_jelke rij jij zelf wel eens met trailer? Dan moet je toch weten dat je met een geladen trailer achter je auto, echt niet in een x vooruit schiet zelfs niet als je extra gas geeft!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 16:36

hanny_jelke schreef:
toch vind ik het een beetje haar eigen schuld.
ja ze had het recht haar paard naar de slacht te brengen gezond of niet.
ja ze had het recht afscheid te nemen.
nee ze had geen recht nog eens extra gas te geven om die zwangere vrouw aan terijden.
die hoort in mij ogen dan nog wat meer nachtjes in de cel te zitten en de rijbewijs mag ze van mij ook in leveren

In beide versies wordt niet gesproken over extra gas geven.....

tteettt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 16:38

nuhh maar ja staat kennelijk niemand iets in de weg om er een en ander bij te verzinnen in zo,n geval.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 16:42

vreemd verhaal, moet zeggen dat ik de tweede versie aannemelijker vind dan de eerste ;)
Ben dan ook erg benieuwd naar de uitkomst van dit geheel!

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 16:43

opisop_shop schreef:
vreemd verhaal, moet zeggen dat ik de tweede versie aannemelijker vind dan de eerste ;)
Ben dan ook erg benieuwd naar de uitkomst van dit geheel!

Dat heb ik ook :j Klinkt een stuk logischer!

megamind

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 16:52

Ik spreek uit ervaring met deze eigenaren van de manage , laten we het zo zeggen als je ze kent .
Dan weet je dat aan hun verhaal een luchtje zit.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 17:28

Hoezo ben je slecht mens als je een gezond paard naar de slacht brengt?
Ik vind dat best wel hypocriet.
Hoeveel gezonde varkens,kippen, koeien, schapen, geiten enzovoorts worden er wel niet geslacht.
Want er moet wel vlees op tafel komen.
En nee ben niet vegetarisch. En ik zou in eerste instantie niet mijn gezonde paard naar de slacht brengen.
Maar vind niet dat je zo iemand gestoord mag vinden. Want zieke beesten krijgen wij niet op ons bord (of ze waren kreupel maar weet niet zeker of dat mag).

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 17:30

ik ken paard en eigenaresse van het paard, nog van een paar jaar geleden (we zijn stalgenootjes geweest_... weet verder niets van de situatie af... ik wil alleen de eigenaresse heel veel sterkte wensen...
(wil jij dit doorgeven Emilia? als je zegt Vera, van Banjer dan weet de eigenaresse van het paard wel wie ik ben)

En uiteraard wens ik ook de gewonden in dit verhaal heel veel sterkte en beterschap.

Suckerpunch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 17:41

Ik vind het een heel appart verhaal, wij hebben een grote jeep met 250 pk, die schiet echt niet vooruit met een anderhalfpaard trailer er achter met een pony van 400 kilo, laat staan een paard. Vind het heel naar voor de eigenaresse en hoop dat de zaak snel opgelost is.

patty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 18:13

Zo en nu mijn verhaal;:
Ik ben degene die aangereden is en 5 maanden zwanger ben.
Het verhaal is als volgt gegaan want er wordt een hele hoop verdraaid.
De vrouw uit schiedam stond hier in pension nadat zij een ongeluk heeft gehad met de trailer en het paard.
Zij heeft hier een maand gestaan en telkens gezeur over dat het paard dikker moest worden en dikker en dikker en dikker het beestje zag er top uit ze liep te zeggen dat ik t paard verwaarloosde en m een week geen eten gaf nou sorry das bullshit.
Zij heeft ons hier het leven behoorlijk zuur gemaakt met leugens en gezeur.
Door het ongeluk had haar paard 3 losse botdeeltjes in zijn knie die volgens allerlei onderzoeken van de veearts makkelijk te verweideren waren.
De mevrouw vond dit niet nodig en gaf aan dat haar paard gezegd had dat niet wilde mits er een proteze zou komen.
Ze wilde hem naar de slacht brengen omdat ze de revalidatie niet wilde en het paard wilde minimaal 5 uur rijden had het dier gezegd.
Wij hebben als eigenaar van de manege aangeboden om het dier te laten helpen op onze kosten.
Zij wilden dat niet omdat ze aan het paard dacht en er zijn meerdere geweest die het aangeboden hadden (er is zelfs 3000 euro voor t dier geboden om m te helpen)
Zij wilden dit niet.
Toen ze met haar vriendin het paard op kwam halen hebben we geprobeer om haar vriendin op haar in te laten praten daar zij het met ons eens was dit lukte niet.
Mijn vader die ook aangereden is zei laat haar aub gaan want met dat mens is toch niet te praten dus zij laden het paard in maar een jongen die eerst nog met haar wou praten heeft zijn auto voor de hare gezet om toch nog even te praten.
Zij ging gillen en schreeuwen en de politie bellen dus mijn vader stond voor haar auto en heeft die jongen zijn auto weg laten halen met dat hij dat deed rijd ze redelijk vlot weg tegen mijn vader aan.
Toen ik dat zag ben ik naar de auto gerend die toen al stilstond en voor de auto gaan staan van alsjeblieft stop stop stop met armen omhoor ze keek mij recht in mijn ogen en gaf flink gas en reed met de auto vol mijn buik in.
Ik viel achterover op mijn rug en heup terijl zij doorreed en niet stopte heeft mijn vader haar achter het stuur vandaan getrokken anders was ze over mij heen gereden dankzij hem is dit niet gebeurd.
Ik ben met veel pijn in mijn buik en heup rug en nek naar het ziekenhuisafgevoerd en met de baby was gelukkig alles goed maar ik ben voorlopig nog niet klaar heb me rug en heup zwaar gekneusd.
Dit alles om een paard te helpen.

tteettt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 18:43

@ en de Bokt Soap is compleet! Misschien een wijze les om je voortaan met je eigen zaken te bemoeien? Snap uberhaupt niet hellemaal waarom een zwangere vrouw voor een rijdende auto springt? Of waarom een man voor een auto gaat staan met trailer erachter waar volgens jullie zelf een gestoorde in zit!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 18:46

Misschien dat alle rechtstreeks betrokkenen beter hun mond kunnen houden in het kader van het onderzoek wat er ongetwijfeld nog aan zit te komen. Ik vind het een raar verhaal, het rammelt aan alle kanten dus laat het eerst uitzoeken door politie en zet dan het juiste verhaal hier maar neer, nu word dit topic een welles/nietes verhaal, dus kun je het topic beter sluiten ter bescherming van alle betrokken voordat de emoties te hoog oplaaien.

tteettt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 18:46

@ Bigone amen.

loveseben

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 19:40

De vrouw heeft ook bij ons op stal gestaan en toen mankeerde het paard ook al van alles
Dus een gezond paard was het zeker niet

patty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 19:40

oh ja en nog wat ik ben niet voor een rijdende auto gesprongen ga mijn kind niet op t spel zetten :@ en die door jullie genoemde zogenaamde red t paard actie :s is niet door ons manege eigenaren gestart hoor maar door mensen op de manege

claudiav77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 20:12

mensen mensen,

ik dacht niet dat dit de kinderkermis is/was.
maar een paardenforum/nieuws site is...
als ik roddel en achterklap wil koop ik wel de prive of de weekend.
HOU DE EER AAN JEZELF EN BEMOEI JE LEKKER MET JE EIGEN KOMMER EN KWIJL!!!!!!

loveseben

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 20:26

Het is kommer en kwel ;)

lail

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 20:44

ik heb haar ook gekend van stal en weet niet beter dan dat ze altijd met het paard wandelde en aan het koelen was omdat ie veel blessures achter elkaar had. dus gezond was ie idd niet zoals loveseben al zei.

emilia80

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 21:08

Patty ik lieg niet en het paard zag er slecht uit. Dat is ook de reden dat ze vroeg of hij meer voer kon krijgen.

Ik geloof dat je zelf niet helemaal eerlijk bent hoe jullie de laatste dgn haar hebben behandeld.
En je vergeet in je verhaal te vertellen dat de gehele knie vol met artrose zat dus het waren niet alleen de botsplinters :n

Begrijp dat jullie goede bedoelingen hadden met haar paard maar het is in mijn ogen helemaal uit de hand gelopen met alle gevolgen van dien.

cootje2371

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 21:57

Zeer vreemde toestand,
zit wel een steekje los bij die dame! (mensen lijken wel al gekker te worden)

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 22:15

tteettt schreef:
@ en de Bokt Soap is compleet! Misschien een wijze les om je voortaan met je eigen zaken te bemoeien? Snap uberhaupt niet hellemaal waarom een zwangere vrouw voor een rijdende auto springt? Of waarom een man voor een auto gaat staan met trailer erachter waar volgens jullie zelf een gestoorde in zit!

Oh ja tuurlijk, laat iedereen zich vooral met zijn eigen zaken bemoeien :Y)
Ik ben blij dat sommige mensen zich bemoeien met ander mans zaken. En waarom een zwangere vrouw voor een auto springt? Reflex om je vader te helpen misschien?

En hoe je het ook went of keert, ik zie geen reden om een zwangere (!!) vrouw aan te rijden, en ook nog eens een man. Weirdoooo.

loveseben

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 22:44

Waar het mij om gaat, is dat er een paar keer over een kerngezond paard word gesproken
Dat is dus niet waar
Ze stond zo kort daar op stal, kennen de mensen de medische geschiedenis van het paard?
Zijn het allemaal zelf dierenartsen?
Dat het een ''aparte'' vrouw is, ben ik het mee eens
Maar stel je hebt een paard waar je al jaren mee loopt te tobben en je krijgt ook nog eens een trailer ongeluk
Je komt nieuw op een stal aan en probeert je paard er WEER bovenop te krijgen
De veeartsen zien het somber in en je denkt, nu is het genoeg, het paard heeft lang genoeg geleden
Dan is dat toch heel goed en sterk als je zo een beslissing durft te maken?
Hoeveel mensen laten hun paard niet lijden, omdat ze geen afscheid kunnen nemen
Dat is naar mijn mening niet diervriendelijk
Maar goed, je besluit het paard te laten schieten (want ik vraag me sterk af, of het paard voor consumptie naar de slager is gegaan. Omdat er over een slachtprijs word gesproken) en de hele stal komt in opstand, omdat hun vinden dat het een gezond paard is
Nou sorry, ik zou ook niet weten wat ik in die situatie zou doen
Want kom absoluut niet aan mijn paardenkind