Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
nadita schreef:Ik begrijp niet waarom er zo nodig een barockpinto stamboek moet komen. De reeds geregistreerde hengsten zoals destijds Samber, Ico Sun, Ed King Hill en bij de pony's bv Neron, die zijn toch allemaal gewoon ingeschreven bij een erkend stamboek? En als je daar nakomelingen van krijgt, krijg je toch gewoon een erkend en vol papier en niet onbekend x onbekend.
En dan die uitspraken: ik heb een bonte Fries. Ik moet er van op de pot. Een bonte Fries bestaat niet, een Fries is zwart. Anders is het geen Fries.
Snap hier de meerwaarde niet van.....
stoffel schreef:Jij vindt de pony van ome Frits een knol, hierbij geef jij je mening over iets, wat je nog nooit gezien hebt en ook geen benul van hebt, is volgens jouw mening een beetje idioot. Verder heb ik me vorig jaar dat gebeuren in Dalen eens bekeken en heb mijn mening daar over, ik heb me dus beter verdiept in het stamboek dan gedacht, en ben waarschijnlijk een beetje minder idioot dan gedacht,
Valencia2002 schreef:Maar Stoffel hoe denk je dat het KWPN jaaaaaren geleden is begonnen? Heb je de stermerries uit de jaren '70 wel eens gezien en kijk eens naar de stermerries nu. En gaat het nu eerlijk daar dan?
nadita schreef:@ Adil: wat bloedspreiding ben ik het met je eens qua Friezen. Echter, het KFPS schrijft al jaren voor dat de kleur van een Fries zwart is. En dus niet bont of vos of wat dan ook....
Maar de Barockpinto heeft in mijn ogen niets met een ras te maken, slechts met een kleur. Alles wat bont is wordt maar gebruikt. Inderdaad weinig last van inteelt, omdat de keuze reuze is, maar wat voegt dat voor meerwaarde toe?
Bij Barockpinto krijg ik toch het idee dat het een barok type moet zijn. Bij veel van deze dieren, met name de ingeschreven hengsten, kan ik niet veel barock terugvinden.
Valencia2002 schreef:Overigens is het BP stamboek erg hard aan de weg aan het timmeren om wel erkend te worden. Ze zijn er bijna.
Citaat:Het stamboek kan ook een hengst aankeuren waarvan de afstamming onbekend is voor maximaal 50 merries per jaar.
De hengst mag geen erfelijke afwijkingen hebben.
De hengst moet een voldoende sperma rapport hebben (minimaal 500 tnb).
Citaat:Fokadvies Paul BP 05 VB: Friese en warmbloed merries.
Citaat:Fokadvies: Friese paarden die maat en barocke uitsraling heeft
Isam is ingeschreven als ISAM BP 01 -XX
Citaat:Diverse malen heeft hij de marathon gelopen in naast een merrie. Ook is King bekent geworden als het bonte paard die de paarden in nood gered heeft (zie foto).
Citaat:Zin draf zou hij iets meer zweefmoment en ruimte kunnen vertonen
Citaat:In draf mist hij niets buiging in het spronggewricht. Botticelli heeft een stokmaat van 168 cm.
Citaat:Draf met veel expressie met veel souplesse maar blijft iets hoof in het kruis. Galop brengt hij goed onder en goed gesprongen en heeft een natuurlijke aanleg voor changeren.
Citaat:Zijn veulen worden ingeschreven in het veulenboek.
Elektor is goedgekeurd bij het Rheinisches Pherdestambuch.
Citaat:Crocadile Dundee heeft een positieve test afgeleg in Schlieckau 2010 en is een allround hengst.
Citaat:Apollo heeft een sterke rug. nIn stap is hij iets nauw van achter.
Citaat:De IBOP test wordt naar afloop van de keuring gehouden.
, zorg dan in ieder geval dat je je website in orde hebt..... Joto schreef:Ik vraag me alleen wel even af.. Hoe jullie denken dat elk erkend stamboek is begonnen?
Opper eens wat punten wat je anders zou willen zien als je zo geintresseerd bent in deze fokkerij, wie weet heeft het nog een positieve invloed.
Beetje jammer hoor. nadita schreef:En ik vind het onvoorstelbaar dat een hengst als Bontfire, die toch zeker in het linkervoorbeen erg week gekoot is, een 7 op zijn beenwerk krijgt.....
.Valencia2002 schreef:nadita schreef:En ik vind het onvoorstelbaar dat een hengst als Bontfire, die toch zeker in het linkervoorbeen erg week gekoot is, een 7 op zijn beenwerk krijgt.....
Zo vind ik het ook onvoorstelbaar dat een kort, lomp, vierkant model dressuurpaard met giraffehals en zeer korte benen 85 op exterieur krijgt en dan hebben we het over een stamboek dat al heeeeeeeeeeel lang bestaat.
Dat stamboek kan ook wat van het BPS leren: het blind keuren!!!
Citaat:Het Barockpinto studbook (Bonte Fries) is per ingang van 2009 een officiële vereniging die Internationaal zal gaan werken. De registratie van de paarden zal in Nederland door ons stamboek geregeld worden. Alle stamboekvoorwaarden en reglementen zijn vastgelegd door onze vereniging. Wij zijn druk bezig om een Europese erkenning te krijgen zodat wij als moederstamboek kunnen fungeren.

Valencia2002 schreef:@nadita: en hoeveel hengsten zijn niet frans of heeft zelfs een bokkepoot als dekhengst bij het KWPN?![]()
Week gekoot wil overigens niet zeggen dat ze het ook doorfokken. Kijk maar naar nummer 27 van Bontfire vd veulenveiling....staat super correct op de benen en vliegt over de baan. Tja, of ze ook prok wordt net als mijn andere 3 KWPN-ers dat is de vraag, maar dat is het ook als je een KWPN-veulen bij Starsale koopt.
nadita schreef:Citaat:Het Barockpinto studbook (Bonte Fries) is per ingang van 2009 een officiële vereniging die Internationaal zal gaan werken. De registratie van de paarden zal in Nederland door ons stamboek geregeld worden. Alle stamboekvoorwaarden en reglementen zijn vastgelegd door onze vereniging. Wij zijn druk bezig om een Europese erkenning te krijgen zodat wij als moederstamboek kunnen fungeren.
Dit is wat er op de site van het Barock Pinto Studbook staat. 'Bonte Fries'.
Veel hengsten die ik op de site zie staan, hebben niets te maken met een Fries, zijn soms volledig KWPN gefokt. Dus absoluut niet barok. Imo zullen er maar weinig mensen met een goede Friese merrie zijn, die zo'n hengst zullen gebruiken.
En daarbij, een Bonte Fries bestaat gewoonweg niet. Kan me er vreselijk over opwinden. Hetzelfde als iemand met een hondje zonder stamboom roept dat ze een Chihuahua heeft. Een stamboomloze hond is geen ras, en dus geen Chihuahua.
Net zoals een paard wat bont is en op een Fries lijkt, geen Fries is.
Tja, en ik weet dat je ergens moet beginnen, maar waarom zo'n stamboek? Er zijn bij de erkende stamboeken genoeg bonte hengsten te vinden om mee te fokken.
Sorry, maar ik krijg hier echt de kriebels van