Ruiters plegen vluchtmisdrijf in Haaltert-Denderleeuw

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

macke

Re: Ruiters plegen vluchtmisdrijf in Haaltert-Denderleeuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 10:34

Hoe het verhaal is zal neem ik aan nog uitgezocht worden dus speculeren of het door de kleur geur rang of stand komt zal moeten blijken.
De ruiters krijgen heus wel op hun duvel, ze zullen wel ergens in de buurt wonen. Op je paard/ppony zal niet ver weg wonen van het plaats "delict".
Voor het kind is het erg genoeg, maar ze leeft en littekens zullen vervagen ook op je ziel.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 10:41

Maar het kind zal voor het leven bang zijn voor paarden denk ik zo....

charmedxlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 10:53

er staat ook bij dat alles is opgenmen met camera van buurman dus daar valtnniets van goe te praten als alles klopt wat hier staat.
zodra mensen de weg op gaan met hun rij- trekdier zijn ze gewoon verantwoordelijk voor schade.
Wegrijden na een ongeluk kan gewoon niet . En elke berijder van een paard of die met paarden werkt weet ook dat kinderen of bang zijn en onverwachts kunnenbewegen of ze juist leuk vind en onverwachten bewegingen kunnen maken. Dus als je het mij vraagt houden de ruiters hoe goed hun excuus ook is gewoon schuld. Als ze nou in paniek raakte die paarden dat is wat anders maarhie dan ook het gaat om het wegrijden ook al warende paarden bang of ook al daagten dat meisje de paarden uit ;)
Gr

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 10:54

Ah wat erg zeg! arm kind..hoe kunnen die lui zo onbeschoft zijn?

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 11:00

Ik vind dit toch wel een typisch geval van mensen zonder kinderen.
Ik heb zelf een dochter en moet er niet aan denken dat zoiets gebeurd! Goh ik zou me zo schuldig voelen! Ondanks dat je er misschien niks aan kan doen, het is en blijft jouw paard waar je op rijdt.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 11:01

charmedxlove schreef:
er staat ook bij dat alles is opgenmen met camera van buurman dus daar valtnniets van goe te praten als alles klopt wat hier staat.
Gr

;) er staat dat het ongeluk niet is opgenomen maar wel de ruiters. Raar dat ze de foto's niet publiceren, dan kunnen ze misschien herkent worden. Lijkt me ook handig als de ouders langs de stallen gaan om te kijken of ze de ruiters misschien herkennen.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 11:02

Ik hoop inderdaad dat ze wat aan die camerabeelden hebben.
Iemand moet die mensen toch herkennen?
Ben benieuwd of de beelden vrij gegeven worden.

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 11:03

Misschien zijn het ook wel Bokkers...... (moge ze zich de ogen uit de kop schamen)

Hoe het ook gekomen is dat dit meisje gewond is geraakt doet er niet toe.
Je dient gewoonweg niet weg te gaan als er iemand gewond is geraakt door jouw dier.

Hoop dat ze "gepakt" worden.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 11:09

wat wel een stuk is om mee te nemen dat het kind zelf naar het paard toe is gestapt. wie weet heeft die ruiter t kind gewaarschuwd maar is ze toch doorgelopen naar het paard toe ???? je weet t niet .... ik zou zelf als ik heb gewaarschuwd en iemand komt alsnog naar mn paard toe zoiets hebben van eigen schuld. zou wel ff vragen hoe het gaat en evt. iemand bellen uit sociaal oogpunt maar dan nog .....

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 11:15

Jeetje, dit is echt niet normaal.
Ongelofelijk dat die 2 achterlijke ruiters gewoon doorgereden zijn. :( :( :(

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 11:16

shadowflower schreef:
wat wel een stuk is om mee te nemen dat het kind zelf naar het paard toe is gestapt. wie weet heeft die ruiter t kind gewaarschuwd maar is ze toch doorgelopen naar het paard toe ???? je weet t niet .... ik zou zelf als ik heb gewaarschuwd en iemand komt alsnog naar mn paard toe zoiets hebben van eigen schuld. zou wel ff vragen hoe het gaat en evt. iemand bellen uit sociaal oogpunt maar dan nog .....

Serieus eigen schuld? Er is wel eens iemand met opzet tegen mijn paard aangefietst en nog deed ie niks. Was er wel iets gebeurd dan had ik nog niet gezegd; 'Oh eigen schuld, dag!' Als je paard niet vertrouwd is met kinderen moet je niet in een woonwijk gaan rijden. :\

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 11:24

Elfie schreef:
Ik ben het hier helemaal mee eens.

En ik zal het even heel cru stellen, maar zouden deze ruiters het kind ook bloedend achter gelaten hebben als het een blank kind betrof???

Zowiezo, gelijk wat het kind al dan niet gedaan zou hebben om getrapt te worden, een kind gewond achter laten en gewoon doorrijden vind ik schandalig en gruwelijk! Zo een mensen verdienen het niet om met een edel dier als een paard rond te rijden!

Als ze het bij een kleurling doen waarom dan niet bij een blank kind? :+ De tijd dat kleurlingen slaven zonder rechten waren hebben we al effe achter ons gelaten...
Hoezo spijkers op laag water zoeken...

Voorop gesteld dat je verplicht bent om hulp te bieden en dat ik het doorrijden onder geen enkele voorwaarde goedkeur:

Wat heeft het kind gedaan dat ie een trap én een beet kreeg? Ik ken maar weinig normale paarden die dat zomaar doen.
En is er een misverstand ontstaan tussen ouders en kind -ruiters die dachten dat de ouders haar naar het ziekenhuis zouden doen gezien ze riepen dat ze zouden betalen- waardoor dit ontstaan is?

Ik vind het een heel, heel vaag verhaal.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 28-06-11 11:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 11:27

Waarom Ayasha, ik ken er wel die zo dom denken hoor! :)

_killerbee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 11:27

Ayasha schreef:
Elfie schreef:
Ik ben het hier helemaal mee eens.

En ik zal het even heel cru stellen, maar zouden deze ruiters het kind ook bloedend achter gelaten hebben als het een blank kind betrof???

Zowiezo, gelijk wat het kind al dan niet gedaan zou hebben om getrapt te worden, een kind gewond achter laten en gewoon doorrijden vind ik schandalig en gruwelijk! Zo een mensen verdienen het niet om met een edel dier als een paard rond te rijden!

Als ze het bij een kleurling doen waarom dan niet bij een blank kind? :+ De tijd dat kleurlingen slaven zonder rechten waren hebben we al effe achter ons gelaten...
Hoezo spijkers op laag water zoeken...

Je hebt er nog genoeg mensen bij die hier anders over denken , vrees ik zo .
Dus zo raar gedacht vind ik dit niet.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 11:28

zou iemand als er geen foto bij stond gezegd hebben "goh misschien was het wel een kleurling.." ?
Het verhaal zit zo vol met gaten dat ik dat wel een heel snel oordeel vind dat ruikt naar een ordinaire poging tot opjutten. Kwestie van het toch al uit speculaties opgebouwde verhaal nog wat uit te breiden.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 28-06-11 11:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 11:28

Nou dat ze "zwarte" riepen (er van uitgaande dat dit verhaal klopt) doet mij ook vermoeden dat niet iedereen op de hoogte is van geschiedenis en de rechten van kleurlingen. :+

Robsi_Vigaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 11:29

petraaken schreef:
Moet eerlijk zeggen dat ik het maar een vreemd verhaal vindt. Ofwel heeft de journalist het maar half begrepen of er klopt ergens iets niet. Een paard gaat niet zomaar uit het niets een mens of soortgenoot bijten of slaan.

Ook ik vind het een zeer apart geschreven stuk met heel veel onduidelijkheden. Ten eerste de punten die petraaken noemt.

En ten tweede de informatie dat een 8 jarig meisje gewond is geraakt, maar dat ze later zeggen dat het slachtoffer op een Atheneum school zit... Dus een 8 jarige op het Atheneum??

Ik ben heel benieuwd naar het verhaal van de ruiters/amazoned.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 11:30

Robsi_Vigaro schreef:
petraaken schreef:
Moet eerlijk zeggen dat ik het maar een vreemd verhaal vindt. Ofwel heeft de journalist het maar half begrepen of er klopt ergens iets niet. Een paard gaat niet zomaar uit het niets een mens of soortgenoot bijten of slaan.

Ook ik vind het een zeer apart geschreven stuk met heel veel onduidelijkheden. Ten eerste de punten die petraaken noemt.

En ten tweede de informatie dat een 8 jarig meisje gewond is geraakt, maar dat ze later zeggen dat het slachtoffer op een Atheneum school zit... Dus een 8 jarige op het Atheneum??

Ik ben heel benieuwd naar het verhaal van de ruiters/amazoned.

Het is in België. Hier is dat gewoon een schoolnaam. Dus geen type school. ;) Een kleuterschool kan ook atheneum noemen hier.

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 11:31

1Boefje schreef:
Ik vind dit toch wel een typisch geval van mensen zonder kinderen.
Ik heb zelf een dochter en moet er niet aan denken dat zoiets gebeurd! Goh ik zou me zo schuldig voelen! Ondanks dat je er misschien niks aan kan doen, het is en blijft jouw paard waar je op rijdt.

Heh, hoe bedoel je dat? Ik heb zelf geen kinderen en zou ze absoluut niet willen, maar ik heb nou ook weer niet zo'n hekel aan kinderen dat ik een bloedend kind op straat zou laten liggen.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 11:31

Niet??? :+

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 11:32

Ayasha schreef:
zou iemand als er geen foto bij stond gezegd hebben "goh misschien was het wel een kleurling.." ?
Het verhaal zit zo vol met gaten dat ik dat wel een heel snel oordeel vind dat ruikt naar een ordinaire poging tot opjutten. Kwestie van het toch al uit speculaties opgebouwde verhaal nog wat uit te breiden.

In het verhaal wordt een Congolees gezin genoemd. Overigens zie ik de gaten niet zo hoor? Wat mis je dan in het verhaal waardoor het ongeloofwaardig is?

Opjutten tot wat? Ze zijn doorgereden na een ongeluk, daar lijkt me geen twijfel over bestaan gezien de aangifte. Lijkt me ook niet iets om over te liegen, waarom zou je?

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 11:37

shadowflower schreef:

Je kunt dan toch ook denken, ik ben slim, laat ik even zelf weg gaan? Misschien zelfs even een drafje....
Je bent ten alle tijden verantwoordelijk voor je dieren. Als het een hond had geweest die had gebeten / aangevallen hadden we hem al massaal in laten slapen. Kinderen bij dieren kun je nooit vertrouwen en dieren bij kinderen ook niet. Dus als je dan merkt, dat iemand je niet begrijpt, zeker een volwassene tegen over een kind, dan zorg je toch dat je het verstandig doet en vertrekt. Eigen schuld, dat soort uitspraken krijg ik echt heel erg jeuk van.

xxBentexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 11:38

Je belt dan toch wel de ambulance? :oo

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 11:45

Beetje raar verhaal ik ben benieuwd naar de echte waarheid. Wie er ook de schuld heeft of stom is geweest doet er niet zoveel toe.
Als je als volwassene een gewond kind ziet help je toch en al helemaal als jouw paard daar de veroorzaker van is.

Maar goed mij verbaasd niet zo snel meer iets. Enige maanden geleden was er een groepje jonge meiden aan het rijden in het duin. Een meid was van de pony gevallen en de pony was weggerend. Dat er iets aan de hand was kwam ik achter door een tegenliggende ruiter (volwassen man en nog pensionstal houder van een andere stal ook). Deze riep mij in sneltrein vaart toe iets met meiden, pony los en mijn paard is te heet om te stoppen.

Kwam even verderop die meiden in paniek tegen en heb uiteraard geholpen. Zelfs op mijn 4 jarige hengst in het voorjaar die wat druk wordt dan.
Je laat toch onder geen omstandigheden kids het alleen uitzoeken.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 11:48

dan nog , als ik zeg dat een kind weg moet blijven van het paard en ik zou dat meermaals zeggen en dit word genegeert? dan zou ik idd een beetje bot denken. ik zou wel ambu bellen , evt iemand anders zoals ik al eerder zei. verder kun je er toch wel vanuit gaan dat een kind van 8 jaar gewoon fatsoenlijk kan luisteren?

een hond met een paard vergelijken is natuurlijk not done want honden wegen toch echt een stuk minder dan paarden. zelfs een sterke hond kun je nog redelijk houden als je wat kracht hebt.

@ depende, als iemand bewust tegen mijn paard aan fietst en het paard trapt laat ik deze persoon helemaal liggen. hoe krijgt iemand het in zn botte harses om bewust tegen een paard aan te fietsen. eigen schuld dikke bult zou ik dan denken.