Groot ongeluk op A 28

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BlackWych

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 14:09

Toen ik het verhaal hoorde op het journaal en maandag las in de Spits! en de Metro en de bijbehorende foto's bekeek, had ik al zoiets van "dit klopt niet", maarja, je krijgt natuurlijk nooit te horen wat de werkelijke toedracht van zo'n vreselijk ongeluk is, want dat vinden ze geen nieuws meer.

Ik ben blij de ware toedracht nu te weten en mijn vermoedens bevestigd te zien, maar ik had liever gehad dat dit hele ellendige ongeluk nooit plaats had gevonden.

Ik wens de mensen die dit meegemaakt hebben heel veel sterkte in het verwerken ervan en hoop dat het paard geen blijvende lichamelijk of geestelijke schade hier aan over houdt.

Ik weet dat er staat dat het paard ongedeerd is, maar als motorrijder die zelf een ongeluk heeft overleefd weet ik dat je ook "verkeerd" kunt genezen van spierpijn. Mijn advies is daarom fysiotherapie voor het paard zodat de spieren en pezen die een verschrikkelijke optater hebben gehad weer in de juiste verhouding komen. Bij mij is dat niet gebeurd en daar heb ik al ruim 11 jaar plezier van...

Heel veel sterkte!

=^.,.^=

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 15:36

Neem mij maar niet kwalijk maar ik hoef dus niks uit te vechten en zeker niet per PB met iemand die ik niet ken. En zoals je schrijft op een openbaar forum mag je je mening geven en dat heb ik dus gedaan Ik kan me niet voorstellen dat dit recht alleen maar geldt voor diegenen die hier continue rondhangen en waarvan ik moet vaststellen dat berichten niet goed gelezen worden maar wel allerhande vermoedens gaan insinueren, hoewel de toedracht door direct betrokkenen uitgebreid is beschreven. DIT is ook mijn mening op een openbaar forum voor iedereen die is aangemeld.

rainbowcash

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 16:56

oh wat verschrikkelijk zeg!!!
mijn paard heeft ook een trailer ongeluk gehad maar toen was hij nog niet van mij hoor!! en wat mij verbaasde heeft hij geen trauma teminste hij durf gewoon de trailer in en is heel braaf in de trailer..... ik hoop maar dat dat paard er ook niks aan over heeft gehouden...

Pasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 17:36

Heeel veel sterkte!!!

boefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 18:57

Ik ben verschrikkelijk geschrokken van deze gebeurtenis, hoewel ik er alleen maar over gelezen heb. Ik moet er niet aan denken hoe het voor alle betrokkenen moet zijn.
Allen veel sterkte toegewenst!

YvonneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 19:17

Montreux schreef:
gracia, sorry maar jouw reactie wekt misschien wel onbedoeld toch een beetje boosheid Boos! bij mij op. mijn reactie was er mede op gericht uit te leggen dat er niets mis was met de manier waarop de trailer gezekerd was. Door de snelheid en de kracht waarop de twee motorrijders op de trailer zijn ingereden is deze met trekhaak en al afgebroken.

Ik kan heel goed begrijpen dat je er boos over wordt, over deze opmerking. Ik ben er dan ook absoluut van overtuigd dat de trailer goed vast moet hebben gezeten. Als je zo'n hengst vervoert wil je niet dat daar iets mee gebeurt natuurlijk! (elk paard trouwens) Ik las net in de krant dat er een 2e motorrijder ook is overleden... Heel erg allemaal. Als er zon kracht op de trailer en de trekhaak komt dan is daar geen een enkele auto en trailer tegen bestand. Ik denk dat deze mensen nog geluk hebben gehad dat ze in zo'n grote auto zaten, als ze in een gewone personenauto hadden gezeten vraag ik me af hoe ze het er dan vanaf hadden gebracht, niet aan denken dus maar.

Heel veel sterkte voor de mensen die hierbij betrokken zijn geweest....

ikkuh112334

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 19:43

hoi
het lijkt me echt verschrikkelijk om zoiets mee te maken,
ik wens iedereen heel veel sterkte...
ik hoop dat jullie het paard weer op de trailer krijgen,
als dit niet lukt kan ik het me goed voorstellen...
nogmaals het lijkt me verschrikkelijk en iedereen heel veel sterkte
ik hoop dat jullie de kranten wel gaan vertellen dat het zo niet goed is.
xxx

karin !!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 20:43

We hebben naar verschillende media deze brief verzonden en het Rotterdams dagblad heeft een correcte rectificatie geplaatst.
boven op ons drama is nog een schepje gekomen na het overlijden van de tweede motorrijder en afgelopen nacht overleed mijn maatje....mijn hond Wayo.Dit is ook een punt in iemand zijn leven dat je je ernstig afvraagt hoeveel een mens aankan....
En het trailer probleem is het laatste waar ik me druk om maak er bestaan ook nog vrachtauto's en ik denk dat dat nog de enige manier is om luke te vervoeren.
Bedankt voor jullie medeleven,doet ons echt goed,karin.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 20:50

Heel veel sterkte met het verlies van je hond, Karin. Zoiets kun je er even niet bij hebben, het leven is soms zo oneerlijk.

Ben iig blij te horen dat het RD inmiddels een rectificatie heeft geplaatst!

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 21:27

kimmie1988 schreef:
Deze motorrijders zijn nogal bekend op onze manege, al hoewel ik ze niet persoonlijk kende. Twee motorrijders zijn overleden, eentje was geloof ik op slag dood, de andere was hersendood.
Ik heb de rest van het topic niet gelezen.. Ik weet verder ook niet wat er staat dus..
Ik vind het heel erg triest, maar naar mijn weten is het paard ongedeerd gebleven..
Eigenlijk weet ik niet errug veel meer te zeggen

Ja, bij deze, ook de tweede man is helaas overleden.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 23:56

Ik vind het vreselijk voor de twee overleden motorrijders, mijn gedachten gaan uit naar hun familie en vrienden.

Maar dat de media zo'n verkeerde berichtgeving neerzet is voor niemand goed, helaas is sensatie vaak belangrijker dan een juiste verslaglegging terwijl ik me afvraag wat de toegevoegde waarde is van het de schuld geven aan een losgeraakte trailer.
Maar nu weet ik in elk geval weer waarom ik bijna geen kranten lees.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 00:56

jeetje karin wat verschrikkelijk voor na alles wat je al meegemaakt hebt dan overlijd je hond ook nog eens. je gaat je idd wel eens afvragen wat een mens allemaal aankan.
ik hoop dat zijn overlijden niets met het ongeluk te maken heeft? en als het van ouderdom was denk dan aan de mooie momenten die je vast en zeker met hem gehad hebt.

meis heel veel sterkte gewenst.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 08:24

Ik lees dit nu pas echt door, maar wat verschrikkelijk zeg. heel veel sterkte....

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 11:55

Jeetje ik had dit nog helemaal niet gelezen!! Wat een erg verhaal zeg!
Mijn gedachten gaan uit naar de nabestaanden.

Littleghoul

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 12:40

Ik ben blij dat RD een rectificatie geplaatst heeft. Ik heb het verhaal ook doorgestuurd naar vrienden, misschien dat op deze manier de waarheid ook in de wereld komt.

Ik wens iedereen die erbij betrokken was heel erg veel sterkte!!

Karin daarbij ook heel veel sterkte met het verlies van je hond en het slechte nieuws!

Verdrietig

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 14:48

Ten eerste heel veel sterkte toegewenst...aan alle betrokkenen.
Daarbij hoop ik dat het met het paard allemaal weer goed komt.

Ik hoop dat naast het RD ook het AD en bijv. de Spits/Metro een rectificatie plaatsen, omdat dat kranten zijn, die door heel nederland gelezen worden. Het is als moeilijk zat om zo'n trauma mee te maken, en als je dan nog vals beschuldigd wordt, is het einde zoek...

karin !!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 16:41

Inmiddels is de man achter de foto's met mijn brief de media ingegaan en in het noorden van het land staat het bijna overal in,foto's staan op www.geo.nl de foto's zijn wel schokkend maar het helpt ons wel bij de verwerking.
Inmiddels zijn er ook een paar motorsites waar deze jongen onze brief heeft geplaatst,ook heeft iemand via een pb laten weten hoe een domme opmerking geplaatst heeft kunnen worden...namelijk een huisgenoot...waar of niet waar ze heeft wel de ballen om een pb te sturen,thanks!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-03 17:14

Sterkte ermee, joh, voor alle betrokkenen en ik ben voor jullie blij dat er eea wordt recht gezet.

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 17:22

Heel veel sterkte voor iedereen die er op de een of andere manier mee betrokken is. Ik ben blij dat ik in ieder geval de waarheid weet!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 22:05

In de Zwolse Courant (de Stentor heet het tegenwoordig) stond vandaag een rectificatie gelukkig. Nogmaals veel sterkte...

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 10:54

Ik lees dit allemaal nu pas en zit mijn kippevel op mijn armen. Wat een AFSCHUWELIJK ongeval voor alle betrokkenen. Karin en alle andere betrokkenen: heel veel sterkte met de verwerking van dit drama.

radicalM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 12:23

Heb de foto's bekeken Karin, ben niet verder gekomen dan pagina 6!!!
Wat een afschuwelijke ravage!! Had al veel eerder gehoord en gelezen natuurlijk over het drama en was helemaal onder de indruk toen ik hoorde dat het nog een "bekende" betrof ook. Ik wens je veel sterkte toe bij het verwerken van deze "ervaring". Overigens, complimenten voor jullie hulpacties. Ik heb gelezen dat jullie ook nog eens bijna machteloos moesten toezien hoe iemand aan het verbranden was..Inderdaad, hoeveel kan een mens aan...blijkbaar een hele hoop. Nogmaals: STERKTE!

Yosan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 15:33

als eerste natuurlijk heel veel sterkte toegewenst aan alle betrokkenen.
Ik heb beide verhalen gelezen, maar wat ik niet begrijp is dit.
Als de mensen 'savonds naar het journaal hadden gekeken, had deze "discussie"helemaal niet gevoerd hoeven te worden, want dan had je op de beelden al kunnen zien dat dit ongeluk nooit aan de mensen met de trailer had kunnen liggen, want voor de trailer stond een vrachtwagen over de weg geschaard.
Maar het is makkelijker mensen met een aanhanger of trailer de schuld te geven en te zeggen dat ze ondeugelijk materiaal hebben, dan eerst eens goed uit te zoeken wat de werkelijke toedracht was.
Bestuurders van de chevy, ik vindt het trouwens ook super dat jullie hebben vermeld dat de motorrijder niet te hard reden(worden ook vaak vooroordelen over gemaakt.)
sterkte en groetjes van Yosan

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 22:13

Wat is dit een afschuwelijke gebeurtenis zeg Verdrietig !
Karin!!! en ook Montreux, knap dat jullie de moeite hebben genomen om hier alles zo uitvoerig en duidelijk te verklaren!
Ik heb op GEO net een paar foto´s gezien en las daar ook het erbij geplaatste bericht, wat iig een stuk minder "sensatie"gericht geschreven was!
Ik wens jullie heel veel sterkte met het verwerken van dit hele gebeuren en mochten er familie/vrienden van de motorrijders hier op het forum dit topic lezen: mijn bijleid geld natuurlijk zeker ook voor jullie!!