Ben Schröder verliest toppaard BMC Unaniem aan Onassis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:15

Onassis is griekse maar woont wel in België dames. Ik voel me als belg zijnde dus wel beetje beschaamd over jullie reacties.

Jullie roepen nog net niet dat "een middenklassenruitertje" haar succes wil kopen zoals Rath dat deed met Toot.

ik vond ook dat Toot-Gal een betere combi was, ik vond de verkoop evengoed heel erg jammer voor de Nederlandse sport.

Nu doet een belgische inwoner (zou ze dubbele nationaliteit hebben?) hetzelfde. Gohja, andermans succes kopen om zelf beter te scoren... Zijn er niet verbazend veel overeenkomsten?
Ik vind het ook jammer dat het paard nu "een fikse stap terug" gaat zetten in de sport als het talent en mogelijkheid én gezondheid heeft om aan de top mee te draaien (zolang het fijn blijft voor het paard).

Maar langs de andere kant ben ik wel blij dat ze bijvoorbeeld Vigo d'Arsouilles niet heeft gekocht :+

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:24

rowo schreef:
Jupz Rubert had hij ook en daar hebben we in het begin nog wat van gehoord, nu hoor je er nooit meer wat van. En hij is ook nog geruind toch?

Liep vorig jaar nog in Rotterdam landenwedstrijd. (ok.. niet zo heel best). Idd als ruin.

Ik begrijp niet precies wat er zonde is aan deze verkoop? (dat is een vraag in zijn algemeenheid)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:37

Varekaj schreef:
Onassis is griekse maar woont wel in België dames. Ik voel me als belg zijnde dus wel beetje beschaamd over jullie reacties.

Jullie roepen nog net niet dat "een middenklassenruitertje" haar succes wil kopen zoals Rath dat deed met Toot.

ik vond ook dat Toot-Gal een betere combi was, ik vond de verkoop evengoed heel erg jammer voor de Nederlandse sport.

Nu doet een belgische inwoner (zou ze dubbele nationaliteit hebben?) hetzelfde. Gohja, andermans succes kopen om zelf beter te scoren... Zijn er niet verbazend veel overeenkomsten?
Ik vind het ook jammer dat het paard nu "een fikse stap terug" gaat zetten in de sport als het talent en mogelijkheid én gezondheid heeft om aan de top mee te draaien (zolang het fijn blijft voor het paard).

Maar langs de andere kant ben ik wel blij dat ze bijvoorbeeld Vigo d'Arsouilles niet heeft gekocht :+

Een Griek behoudt altijd zijn/haar nationaliteit. Haar vader is Zwitsers (dacht ik), dus ze heeft eerder een Grieks en Zwitsers paspoort. De kans dat zij een Belgisch paspoort heeft is klein, denk ik, en totaal onbelangrijk :D .

rocky21

Re: Ben Schröder verliest toppaard BMC Unaniem aan Onassis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:55

Ik hoop maar dat Athina geen Nederlands leest! Tsjonge om je kapot te schamen wat er allemaal over haar wordt neergeschreven. Wie kent haar eigenlijk? Heeft er ooit een praatje mee gemaakt? Als je gek van paarden bent en een goed gevulde portemonee hebt dan koop je toch in jouw ogen het beste paard? Is heel menselijk hoor. Bah wat een afgunst, ik schaam me dat ik Nederlander ben!

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:57

Ja, maar jij bent ook een gezellige Brabander :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:58

Sjoert schreef:
Ja, maar jij bent ook een gezellige Brabander :D

Totaal off-topic:
Maar zijn alle brabanders dan gezellig?

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:09

Er zijn hier inderdaad weinig mensen zo te lezen die de geschiedenis van de familie Onassis kennen of komt dat omdat ik iets ouder ben?
Haar vader zwitser _O- _O- .
Maar goed dat is on-topic,terug naar het bericht...
Die paarden zijn er toch voor om verhandeld te worden? Waar hebben we het over, het zijn handelaren die hun paard omhoog in de sport rijden en dan goed verkopen voor wat de gek er voor geeft, hopende dat ze er ook mee kunnen rijden ....

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:22

Nou haar vader is fransman en ze heeft haar jeugd doorgebracht in Zwitserland ...dus zo belachelijk is het niet ;)

Athina Onassis Roussel (29 January 1985, Neuilly-sur-Seine, France) is the granddaughter of the deceased Greek shipping tycoon Aristotle Onassis. She is in fact his only living descendant. Her mother, Christina Onassis, died of pulmonary edema at the age of 37, when Athina was three. The child was raised by her father, the Frenchman Thierry Roussel, who had been Christina's fourth husband and had come to marry the Swedish Gaby Landhage. In Lussy-sur-Morges (Switzerland) she enjoyed a stable, familiar atmosphere; and she was shielded from media attention, because she was inheritor of an enormous fortune through the succession of the Onassis family, considered to be as much as (US) $270 million

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:59

Tja dat stond in bladen (story/prive), die over Onassis ging, over dat ze liefde koopt voor haar man (ik weet nu alweer dat t haar man is).

Verder ben ik inderdaad niet thuis in springsport, dus ik weet helemaal niet dat ze ook internationaal springt, dat lees ik hier nu voor het eerst :o? :o? . tja.......... maar ik zie haar ook nooit in bijv. sportpaginas in kranten.

Nou ja weer wat geleerd he :o .

Maar vroeger heb ik wel meer over haar gelezen, ze is wel af en toe vreemd.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 23:01

Uberhaupt staat er weinig paardensport in de kranten. Tenzij je de paardenkrant bedoelt.. (of het sportpaard, speciaal voor DWR :D )

maar euhm... teksten in de story of prive geloof je bij voorbaat toch al niet? :=

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 23:05

Ik vind het eigenlijk vreemder dat je verhaaltjes in de Story/Prive voor waarheid aanneemt dan dat je je eigen geld investeert in goede paarden zodat je samen met je man kan genieten van de sport..?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 23:05

Ragdollcat schreef:
Tja dat stond in bladen (story/prive), die over Onassis ging, over dat ze liefde koopt voor haar man (ik weet nu alweer dat t haar man is).

Verder ben ik inderdaad niet thuis in springsport, dus ik weet helemaal niet dat ze ook internationaal springt, dat lees ik hier nu voor het eerst :o? :o? . tja.......... maar ik zie haar ook nooit in bijv. sportpaginas in kranten.

Nou ja weer wat geleerd he :o .

Maar vroeger heb ik wel meer over haar gelezen, ze is wel af en toe vreemd.

Die moet je sowieso niet geloven (of lezen :D )

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 23:07

proudmama schreef:
Er zijn hier inderdaad weinig mensen zo te lezen die de geschiedenis van de familie Onassis kennen of komt dat omdat ik iets ouder ben?
Die paarden zijn er toch voor om verhandeld te worden? Waar hebben we het over, het zijn handelaren die hun paard omhoog in de sport rijden en dan goed verkopen voor wat de gek er voor geeft, hopende dat ze er ook mee kunnen rijden ....

Ach, ik weet meer van de geschiedenis van haar Griekse familie.
Haar vader is in ieder geval geen Griek en ze is opgegroeid in Zwitserland en verder is het allemaal niet zo belangrijk. Zij heeft Unaniem gekocht en ik wens haar veel succes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 00:49

Electra63 schreef:
proudmama schreef:

Ach, ik weet meer van de geschiedenis van haar Griekse familie.
Haar vader is in ieder geval geen Griek en ze is opgegroeid in Zwitserland en verder is het allemaal niet zo belangrijk. Zij heeft Unaniem gekocht en ik wens haar veel succes.

En Jacky Kennedy was haar stief oma :D
Jammer voor de nederlandse springsport, dat weer een goed paard het land heeft verlaten.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 09:10

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 09:13

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 09:24

was te verwachten eigenlijk hé dat er nu veel toppaarden zullen verkocht worden zodat ze zich nog snel kunnen kwalifiiceren voor Londen. Straks is dat niet meer mogelijk.

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 09:38

Jammer hoor.. weer zo'n fijn paard weg..

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 09:51

Wat een bijzondere reacties!
Het paard is gewoon verkocht...niet weggesleept, ontvoerd. Voor zover ik het kan lezen is Schröder ook niet met de dood bedreigd, het mes op de keel gezet...En wisten de verkopers heel goed waar het paard naar toe ging.
Zo gaat het nu eenmaal. Ze hadden ook níet kunnen verkopen ;) .

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 10:03

Hoe dan ook; Athina veel plezier met Unaniem!

Vergis je inderdaad niet in Athina ;-) qua talen. Ze heeft meerdere jaren getraind bij Jan Tops. Volgens mij is ze daar nog steeds kind aan huis. Reken maar dat er niks ontbreekt aan de paarden die op haar stal staan.

Vind het knap dat ondanks alle media aandacht ze vasthoudt aan dat wat haar fulfillness geeft en niet met een Paris Hilton attitude rond loopt.
Via de link in de openingspost kom je op de bokt wiki over haar, mbt nationaliteit en korte biografie over haar leven.

Athina hautain? Ze weet hoe een mestboy werkt ;-) en ja ze support haar man, gehuwd in 2005. Zijn er niet meer vrouwen die dat doen???

wonderfull

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 10:14

Wat een gezeur wat nergens over gaat zeg, nog even en je bent een crimineel als je je paard goed verkoopt <<) . Of als je een duur paard aanschaft <<) .
Ik wens Athina heel erg veel plezier en succes met Unaniem, en dat ze er maar net zo van mag genieten als de huidige eigenaren al die jaren hebben gedaan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 10:17

Kendra schreef:
Wat een bijzondere reacties!
Het paard is gewoon verkocht...niet weggesleept, ontvoerd. Voor zover ik het kan lezen is Schröder ook niet met de dood bedreigd, het mes op de keel gezet...En wisten de verkopers heel goed waar het paard naar toe ging.
Zo gaat het nu eenmaal. Ze hadden ook níet kunnen verkopen ;) .

Ik vind de reacties over de persoon Athina Onassis inderdaad triest. Alleen wanneer je haar persoonlijk kent, heb je recht van spreken over hoe zij in elkaar steekt, vind ik persoonlijk.

Over de verkoop van het paard worden toch geen schokkende dingen genoemd? Iedereen geeft hem praktisch gelijk, er wordt alleen gezegd dat het jammer is voor de nederlandse springsport dat toppaarden voor de OS naar het buitenland worden verkocht. Dus zo bijzonder zijn de reacties helemaal niet. Je kan niet verwachten dat iedereen staat te juichen als er een toppaard voor de nederlandse sport de grens over gaat.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 12:01

MisterA dropt zoiets ook niet voor niks lijkt me... die weet meer!

jeanetJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 13:57

Zonde! Maar wel begrijpelijk dat ze het gedaan hebben voor zoveel geld.
'k Heb hem in zijn jongere jaren geregeld zien springen onder Richard Kapteijn!

'k Wens haar veel plezier met hem en hopelijk blijven we wel wat van hem horen!

enomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 17:55

het is idd jammer dat unaniem verkocht is. ik volgde hem op de voet, vooral omdat ik een nakomeling van unaniem heb.
ze is nu 2 jaar en ze lijkt erg op numero uno qua uiterlijk maar heeft zoals ik nu kan zien de springgenen van haar vader en van libero h.
toen ze een paar weken oud was sprong ze al over van alles heen in het land en toen ze 1 jaar oud was sprong ze zonder moeite uit de paddock.
je ziet dat ze eerst kijkt en het inschat en dan springt ze met souplesse over een obstakel heen. ze haalt nu al de 1.60 en dat terwijl ze nog geen eens onder het zadel is.
ik hoop dat ze unaniem in de topsport houdt want het zou jammer zijn als je er niets meer over hoort.
ik begrijp ben schoder wel. als je zo'n mooi bod krijgt is het erg aanlokkelijk om te verkopen en zoals hij zelf al zij:
"Sportief is dit natuurlijk net zo goed waardeloos. Maar als we tegen dit bod nee hadden gezegd, had ik het niet meer aangedurfd op Unaniem te gaan zitten, zo bang zou ik zijn dat hem wat zou overkomen.”
bron http://horsetributes.com/2011/06/22/ste ... -schroder/