Balve: Matthias Rath & Totilas winnen GrandPrix

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 15:56

Adil schreef:
Toch niet zo'n talentje?

Ik zou het niet weten
Maar als alle volle broers en zus hetzelfde talent hadden als Toot, zouden ze niet meer bij de fokker in de wei staan denk ik.
Dat stoort me ook een beetje aan alle interviews die de fokker geeft, hij wil nog al eens afgeven op anderen.
Natuurlijk is het de droom van iedere fokker om zon paard te fokken, maar het is meestal een eenling en totaal toevallig en heel veel geluk.

xxxme

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 16:10

phormicola schreef:
Mylady_E schreef:
Ik vind jullie wel allemaal énorm kritisch. Tuurlijk kunnen die handen stiller, mag de aanleuning beter, kan het nog héél wat netter, moet er meer rust in komen, ... Maar ik vind dat we niet mogen vergeten dat ze nog niet echt veel in de ring zijn verschenen. Ruiter moet nog aan het paard wennen, paard moet nog aan de ruiter wennen om de immense druk die op hun schouders ligt niet te vergeten. Geef ze wat tijd, wat wedstrijdritme en ga dan pas conclusies trekken.
Met volgende opmerking ga ik verschillende mensen tegen mij krijgen, maar misschien ben ik gewoon objectiever omdat ik Belg ben. Ik vond eerlijk gezegd dat het er met Edward Gal ook alles behalve vriendelijk uitzag. Ik zag een paard kunstjes uitvoeren, maar bijlange niet altijd een goed lichaamgebruik. De uitgestrekte draf vind ik persoonlijk onder Mathias beter dan bij Edward. Bij Edward schoten die voorbenen de lucht in wat een enorm spectakel gaf, maar die achterbenen hingen er maar achter. Deze worden nu toch al wat beter gebruikt in mijn ogen.
Persoonlijk zeg ik dus: Geef ze wat tijd.

Het is idd een nieuwe combinatie, maar je moet wel objectief blijven en 81% is gewoon veelste hoog.
Als de jury ook maar telkens denkt: Ach gut, ze beginnen nog maar net.", dan krijg je dit soort hoge % zonder dat daar een goede reden voor is.

Volledig mee akkoord dat dat percentage veel te hoog is voor wat er is gepresteerd. Ik vind enkel dat veel bokkers goed zijn in afkraken terwijl ik de combinatie over enkele maanden pas zou gaan beoordelen.[/quote]

Dan moet je ook pas over een enkele maanden wedstrijden gaan starten. Als je gaat starten wordt je beoordeeld. Ben je er nog niet klaar voor? Lekker thuis blijven!

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 16:17

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 07-03-24 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 16:18

sarabande schreef:
Abercrombie schreef:
Wisten jullie dat Gall beschikt over een volle zus van Totilas?

http://www.trakehnercontact.nl/?page_id=1266

Die is al enige tijd terug weer naar huis gestuurd

Daar kwam ik een post later ook achter ja :+

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 16:19

Jannepauli schreef:
Mooi is-ie zeker!
Maar deze is ook niet verkeerd: http://www.youtube.com/watch?v=T1wRoozTn5A&NR=1 - lijkt me een perfect paard voor ons' Ank! Wat een elegante hengst!

Die had ik net ook gepost, het filmpje van de prijsuitrijking, daar zal ons Ank wat minder blij van worden :+ Hij is wat fris :')

s0173957

Re: Balve: Matthias Rath & Totilas winnen GrandPrix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 16:24

Wat mij betreft een hele goeie proef.
Nog stteds enkele storingen, zoals de eneres en de laatste piaffe, maar voor de rest met ballen gereden!

En dat er storingen inzitten die je bij Gal niet had, volledig akkoord. Maar dat is maar normaal ook... ik zie ook dingen die ik nu beter vind dan bij Gal.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 16:36

vind het toch al een stuk beter uitzien dat gaat zeker goedkomen.

Mylady_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 16:39

@ Jannepauli & xxxme: Dat doet geld met mensen he en dan zeker zo'n bedragen. Dit paard moet zijn geld terugverdienen punt. Geen tijd dus om rustig aan elkaar te wennen, zo snel mogelijk de ring in.

nimbletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 16:54

Wat mij ook nog opvalt in het filmpje is dat Totilas maar aan 1 kant schuimt. Rechts wel en links niet. En die stang staat inderdaad erg strak!

sappho

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 17:05

om ook maar even binnen te vallen...
vind de combinatie Rath en Toot nog steeds niet je van het. Op de een of andere manier moet ik erg wennen aan het plaatje. Dat neemt niet weg dat ik nog steeds hoop dat Toot weer de super top gaat bereiken. Heb het filmpje bekeken en het eerste wat ik dacht was: Waar is de stap! gebleven?!
En vind het achterbeen gebruik wat hij nu toont nog geen schijntje van wat hij kan. Hopelijk zal de toekomst beter laten zien.

Upido vind ik ook echt geweldig! Helemaal mijn type paard. Hoop dat anky daar heeel erg gelukkig en succesvol mee gaat worden. Maar ook hiet geldt time will tell.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 17:06

Mylady_E schreef:
@ Jannepauli & xxxme: Dat doet geld met mensen he en dan zeker zo'n bedragen. Dit paard moet zijn geld terugverdienen punt. Geen tijd dus om rustig aan elkaar te wennen, zo snel mogelijk de ring in.

Kom uit je droom, dit paard verdient nooit zijn geld terug. :n Of hij moet beduidend ouder worden dan gemiddeld en ook blijven presteren.

Gal hield de stang even strak :roll: Djiezes nú gaat die roze bril ineens af?

Mylady_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 17:20

Ayasha schreef:
Mylady_E schreef:

Kom uit je droom, dit paard verdient nooit zijn geld terug. :n Of hij moet beduidend ouder worden dan gemiddeld en ook blijven presteren.

Gal hield de stang even strak :roll: Djiezes nú gaat die roze bril ineens af?

Je mag het ook niet al te letterlijk nemen he. Een paard dat voor dat bedrag is gekocht, moet opbrengen. Daar gaat mijn punt over. Mensen die dat bedrag uitgeven, willen prestaties zien en geen eindeloos getreuzel om aan elkaar te wennen achter de schermen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 17:22

Ik vind het zeker niet zo mis. Inderdaad grote fouten, maar de piaffe was mooi op 1 plaats, die 1ne pirouette werd op 1 been gedraaid. Al veel beter dan de vorige keer. Ook daar zei ik: Geef ze tijd. Alleen ging mijn reactie toen verloren tussen alle boe roepers dat Toot verpest was.

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 21:39

Ik vind het percentage als je kijkt naar wat voor proef hij neer gezet heeft aan de hoge kant hoor. Zaten toch nog aardig wat foutjes in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 00:57

DeMolenhoek schreef:
Ik vind het zeker niet zo mis. Inderdaad grote fouten, maar de piaffe was mooi op 1 plaats, die 1ne pirouette werd op 1 been gedraaid. Al veel beter dan de vorige keer. Ook daar zei ik: Geef ze tijd. Alleen ging mijn reactie toen verloren tussen alle boe roepers dat Toot verpest was.

Ik hoor echter ook veel mensen zeggen dat de proef de punten die het heeft gekregen heeft niet waardig was. Ook veel onderbouwde meningen en meerdere mensen die zeggen dat men ze tijd moet geven, mensen die vinden dat op dit niveau de grove fouten die gemaakt zijn, niet mogen voorkomen. Dat dan langer thuis gewerkt moet worden aan de combinatie alvorens op wedstrijd te gaan. Dus alleen maar boe geroep vind ik persoonlijk wat overdreven.

Vond jij de proef de punten die het gekregen heeft waard?

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 05:33

Overigens liep Totilas ook bij Edward voortdurend met zijn staart te zwiepen en kreeg hij ook punten die hij niet altijd verdiende.

Over het terug verdiend van het aankoopbedrag... als Totilas 300 merries per jaar dekt a EUR8000 heb je het over een slordige 2,4 miljoen per jaar...Met dat soort cijfers zou PS zijn aandeel mischien wel eens echt terug gaat verdienen, maar dat is natuurlijk allemaal afhankelijk van cijfers en toekomstige prestaties.

Dat Matthias hem nu al start is geen wonder, dat zal hij wel moeten als hij zich wil klassificeren voor de Spelen. Kilometers maken is dan best een goed plan.

Verder is dat artikel wat aangehaald wordt waarin Uusminka genoemd wordt al van een poosje terug... Ik heb het al eens eerder gelezen in ieder geval.

De tijd zal het leren...

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 07:26

PS heeft natuurlijk ook nog een hoop van zn eigen merries die hij kan laten dekken, daar komen weer veulens uit die hij misschien voor veel geld kan verkopen op veilingen e.d. Hij zal zn share heus wel terug verdienen anders had hij het denk ik nooit gedaan.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 07:28

Precies... alleen als Matthias hem de prut in rijdt zal de Totilas gekte mischien wel wat afnemen en de prijzen kelderen?

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 07:29

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 07:36

Jannepauli schreef:
Een beginnende combinatie moet de afstemming thuis vinden, niet op concours. En er zijn te veel misvestanden in de communicatie, dat zou op dit niveau niet moeten.

haha, gelukkig zijn wij het vaker wel eens dan niet eens. Maar hier ben ik het niet helemaal met je eens. Het afstemmen in de wedstrijdring is anders dan het afstemmen thuis. In de wedstrijdring heb je met zoveel meer zaken te maken als wedstrijddruk voor ruiter/paard, reizen naar concours, verblijf in een andere stal, drukte, andere paarden op het voorterrein, etc. etc.
Al heb je een paard thuis nog zo goed voor elkaar, je zal ook kilometers moeten maken in de dressuurring (meerdaagse concoursen) om tot betere afstemming te komen.

En de haast zit hem vooral in de kwalificatie voor de Olympische Spelen 2012. Rath en Totilas moeten zich in de Duitse Team rijden.

Gelukkig is Totilas geen robot en heeft hij een eigen persoonlijkheid waar je mee moet leren omgaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 12:03

manic schreef:
Overigens liep Totilas ook bij Edward voortdurend met zijn staart te zwiepen en kreeg hij ook punten die hij niet altijd verdiende.

Over het terug verdiend van het aankoopbedrag... als Totilas 300 merries per jaar dekt a EUR8000 heb je het over een slordige 2,4 miljoen per jaar...Met dat soort cijfers zou PS zijn aandeel mischien wel eens echt terug gaat verdienen, maar dat is natuurlijk allemaal afhankelijk van cijfers en toekomstige prestaties.

Dat Matthias hem nu al start is geen wonder, dat zal hij wel moeten als hij zich wil klassificeren voor de Spelen. Kilometers maken is dan best een goed plan.

Verder is dat artikel wat aangehaald wordt waarin Uusminka genoemd wordt al van een poosje terug... Ik heb het al eens eerder gelezen in ieder geval.

De tijd zal het leren...

Nou inderdaad, dan moet PS nog wel jarenlang 8000 euro per dekking kunnen vragen. Nu is Totilas hot, en wil men het er voor betalen. Maar wanneer de prestaties gaan tegenvallen, zakt die prijs ook lijkt me. En het is idd nog altijd maar de vraag wat de veulens gaan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 12:07

janouk schreef:
Jannepauli schreef:
Een beginnende combinatie moet de afstemming thuis vinden, niet op concours. En er zijn te veel misvestanden in de communicatie, dat zou op dit niveau niet moeten.

haha, gelukkig zijn wij het vaker wel eens dan niet eens. Maar hier ben ik het niet helemaal met je eens. Het afstemmen in de wedstrijdring is anders dan het afstemmen thuis. In de wedstrijdring heb je met zoveel meer zaken te maken als wedstrijddruk voor ruiter/paard, reizen naar concours, verblijf in een andere stal, drukte, andere paarden op het voorterrein, etc. etc.
Al heb je een paard thuis nog zo goed voor elkaar, je zal ook kilometers moeten maken in de dressuurring (meerdaagse concoursen) om tot betere afstemming te komen.

En de haast zit hem vooral in de kwalificatie voor de Olympische Spelen 2012. Rath en Totilas moeten zich in de Duitse Team rijden.

Gelukkig is Totilas geen robot en heeft hij een eigen persoonlijkheid waar je mee moet leren omgaan.

Ik begreep juist dat hij het ook thuis nog niet goed voor elkaar had, wegens het dekseizoen bij PS op stal en dat hij MR thuis te weinig heeft kunnen rijden met Totilas. Als je het thuis dan nog niet op orde hebt, is het dan niet te vroeg om op concours te gaan, vooral met een paard waar zo een verwachtingspatroon aan hangt en waar je als ruiter onder een enorme druk moet presteren. Dat samen dat je nog niet op elkaar bent ingespeeld, zorgt toch alleen voor extra spanning, welke er dan ook van af te lezen is.

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 13:56

Ik vind het wel knap dat 1 paard de paardenwereld zo op zijn kop kan zetten.
Zouden de duitsers ook negatief zijn over deze combinatie? Bestaan er dressuurproeven zonder fouten? (graag beeldmateriaal :D)

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 14:03

Het is er misschien nog niet helemaal, maar ik zie wel een stijgende lijn. Het is nu afwachten of deze zich voort gaat zetten.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 14:06

Hij heeft zijn geld al vrij snel terug verdiend, met het dekgeld, dat ze er vragen....
Aan mij niet besteed! Ik geef het geld er niet voor uit! Zonde van je geld, naar mijn idee.

Verder zie ik zeker dingen, die ik liever zie, dan toen Totilas nog onder Edward liep.
Maar dat heb ik in het andere forum al geschreven.