Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ayasha schreef:Zijn neusje is er anders een stuk meer uit dan bij Gal.
tjoppie schreef:Hij word juist met meer spanning gereden, en absoluut niet met meer lucht. De vrijheid is helemaal uit de beweging
Aimee schreef:Ayasha schreef:Zijn neusje is er anders een stuk meer uit dan bij Gal.
Dat heeft niets met meer lucht te maken. Het paard is juist een stuk minder nageeflijk, waardoor hij weliswaar meer naar de hand toe komt (neus eruit), maar de ruiter moet er meer druk ophouden wat zich altijd terug laat zien in de beweging.
Vala schreef:Ik zou op dit niveau zo'n paard thuis houden totdat je de juiste afstemming hebt gevonden, kennelijk heeft Matthias dat nog niet.
Je kunt ook op druk prima de neus eruit rijden hoor, als ze geen kant op kunnen komen ze vanzelf omhoog.
Iedereen wilde ze in de ring zien, klaar of niet...tja..en dit is dan wat je krijgt
Abacab schreef:tjoppie schreef:Hij word juist met meer spanning gereden, en absoluut niet met meer lucht. De vrijheid is helemaal uit de beweging
waaruit blijkt dat dan?
ik zie wel dat de controle weg is, dit paard mist duidelijkheid en leiding van zijn ruiter, op het moment dat die er niet is neemt het paard zelf innitiatief, dat is tenminste wat ik zie.
Ayasha schreef:Nou heb ik gekke paarden dan, pak je bij die van mij te veel druk lig je er of onder of ze komen te diep. Maar ze gaan niet mooi op de loodlijn met lengte in de hals.. Met druk zou Toot na Gal wel moeten om kunnen lijkt me, je kan veel zeggen maar niet dat Gal ze zo losjes rijdt vanvoren.
Dat zijn beweging minder is lijkt mij eerder te wijten aan het feit dat Rath vrij voorzichtig rijdt.
Verder heb ik dezelfde vraag als abacab.

urban_hero schreef:Hij wordt zeker in de hals-hoofd houding beter gereden, jammer dan de schoft-hals verbinding niet behouden blijft waardoor het ruggebruik wat onder druk komt en hij achter het been komt te staan in de piaffe en de piroutte.
Geef ze even een paar wedstrijden, ieder paard is anders op wedstrijd dan thuis, ik mis de fijne afstelling maar zie wel een prettig beeld wat door kan groeien naar meer spectakel!
En hulde voor hubertus! Wat een geweldige ruiter (vind nog steeds dat Toot naar hem had moeten gaan als het dan toch een Duitser moest zijn), hij stuurt zijn paarden zo fijn door de baan, super recht en heel fijn door het lijf gereden! Een voorbeeld voor velen!
Ayasha schreef:Relaxed schreef:Wat een topscore van Laura! Jammer van Totilas.. Sneu voor Laura, dat nu ze boven Totilas eindigt, het nog alleen maar over Totilas gaatLaura was al langer lekker bezig toch... Ontzettend knap paard is het ook.
Is er ook een filmpje van haar proef?