Totilas derde in GP Wiesbaden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tjoppie

Re: Totilas derde in GP Wiesbaden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 17:54

Hij word juist met meer spanning gereden, en absoluut niet met meer lucht. De vrijheid is helemaal uit de beweging

Ayasha
Blogger

Re: Totilas derde in GP Wiesbaden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 17:54

Zijn neusje is er anders een stuk meer uit dan bij Gal. :)

tiger27

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 17:55

Daarom hij had grove fouten en vind nog dat tie een hooge score had
En niemand hier verwacht dat tie de score van ed neer knalt
Mofen ze het beste paard gekocht hebben wij hebben ed de beste ruiter
En hij heeft zich zelf aangeboden om hem te rijden dus ja dan kan je commentaar verwachten

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 17:56

Ik zou op dit niveau zo'n paard thuis houden totdat je de juiste afstemming hebt gevonden, kennelijk heeft Matthias dat nog niet.

Je kunt ook op druk prima de neus eruit rijden hoor, als ze geen kant op kunnen komen ze vanzelf omhoog.

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 17:59

Zo zie je maar dat je met geld heel veel kunt kopen maar dat je met een goed paard niet automatisch kampioen wordt. Ik hoop dat we nog veel van deze combi gaan zien want ik vind Toto een wereldpaard en zie 'm nog steeds graag gaan.

Ik denk dat Gal voorlopig nog wel van Rath zal blijven winnen, zelfs nu met een Sister [en dat paard staat nog maar aan het begin van haar carriere]. Voor Rath hoop ik dat hij niet zo eindigd als Karin Reid Offield met Lingh [maar ik vrees er voor....].

Dat is een beetje het gevaar als je een paard van Gal overneemt, dat ziet er allemaal zo makkelijk uit waardoor je haast gaat denken 'dat kan ik ook' :))

urban_hero

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 18:01

Hij wordt zeker in de hals-hoofd houding beter gereden, jammer dan de schoft-hals verbinding niet behouden blijft waardoor het ruggebruik wat onder druk komt en hij achter het been komt te staan in de piaffe en de piroutte.

Geef ze even een paar wedstrijden, ieder paard is anders op wedstrijd dan thuis, ik mis de fijne afstelling maar zie wel een prettig beeld wat door kan groeien naar meer spectakel!

En hulde voor hubertus! Wat een geweldige ruiter (vind nog steeds dat Toot naar hem had moeten gaan als het dan toch een Duitser moest zijn), hij stuurt zijn paarden zo fijn door de baan, super recht en heel fijn door het lijf gereden! Een voorbeeld voor velen!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 18:01

Ayasha schreef:

Dat heeft niets met meer lucht te maken. Het paard is juist een stuk minder nageeflijk, waardoor hij weliswaar meer naar de hand toe komt (neus eruit), maar de ruiter moet er meer druk ophouden wat zich altijd terug laat zien in de beweging.

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 18:03

tjoppie schreef:
Hij word juist met meer spanning gereden, en absoluut niet met meer lucht. De vrijheid is helemaal uit de beweging

waaruit blijkt dat dan?
ik zie wel dat de controle weg is, dit paard mist duidelijkheid en leiding van zijn ruiter, op het moment dat die er niet is neemt het paard zelf innitiatief, dat is tenminste wat ik zie.

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 18:04

jammer dat het niet goed ging deze keer
maar ach, geef ze tijd: communicatiefoutjes bij een jonge combinatie zijn niet verrassend

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 18:05

Aimee schreef:
Ayasha schreef:

Dat heeft niets met meer lucht te maken. Het paard is juist een stuk minder nageeflijk, waardoor hij weliswaar meer naar de hand toe komt (neus eruit), maar de ruiter moet er meer druk ophouden wat zich altijd terug laat zien in de beweging.

Nou heb ik gekke paarden dan, pak je bij die van mij te veel druk lig je er of onder of ze komen te diep. Maar ze gaan niet mooi op de loodlijn met lengte in de hals.. Met druk zou Toot na Gal wel moeten om kunnen lijkt me, je kan veel zeggen maar niet dat Gal ze zo losjes rijdt vanvoren.

Dat zijn beweging minder is lijkt mij eerder te wijten aan het feit dat Rath vrij voorzichtig rijdt.
Verder heb ik dezelfde vraag als abacab.

tiger27

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 18:07

Zijn neusje is er niet meer uit en hij krijgt geen meer lucht
Hij drukte hele stukken zijn rug eruit waarbij zelf hele stukke achter heel slecht liep
Waarvan je je moet schamen als tie zo rot loopt
Het is een paard die je meer bij elkaar moet houden
Hihi en duitsland maar denken dat de duitse stijl beter is voor toot

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 18:09

Vala schreef:
Ik zou op dit niveau zo'n paard thuis houden totdat je de juiste afstemming hebt gevonden, kennelijk heeft Matthias dat nog niet.

Je kunt ook op druk prima de neus eruit rijden hoor, als ze geen kant op kunnen komen ze vanzelf omhoog.

Met de druk die op deze combinatie ligt was het voor Rath praktisch onmogelijk om Toot langer thuis te houden ;) Iedereen wilde ze in de ring zien, klaar of niet...tja..en dit is dan wat je krijgt ;)
Met meer afstemming en routine denk ik dat ze echt nog wel gaan verbeteren!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 18:10

Dan zien wij verschillende beelden, op een paar stukken na zie ik toch echt een paard met meer lengte in de hals en het neusje er meer uit. (minder dan voorheen kan ook niet, dan zit zijn borst in de weg :+)

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 18:10

Abacab schreef:
tjoppie schreef:

waaruit blijkt dat dan?
ik zie wel dat de controle weg is, dit paard mist duidelijkheid en leiding van zijn ruiter, op het moment dat die er niet is neemt het paard zelf innitiatief, dat is tenminste wat ik zie.

Dat zeg ik de ruiter laat hem in de steek. En je ziet dat hij nu met meer druk gereden word omdat de beweging een heel stuk minder is. Een paard dat van voren tegen gehouden word, kan van achteren niet bewegen. En dat is precies wat we hier missen en onder Gal wel zagen.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 18:11

Ayasha schreef:
Nou heb ik gekke paarden dan, pak je bij die van mij te veel druk lig je er of onder of ze komen te diep. Maar ze gaan niet mooi op de loodlijn met lengte in de hals.. Met druk zou Toot na Gal wel moeten om kunnen lijkt me, je kan veel zeggen maar niet dat Gal ze zo losjes rijdt vanvoren.

Dat zijn beweging minder is lijkt mij eerder te wijten aan het feit dat Rath vrij voorzichtig rijdt.
Verder heb ik dezelfde vraag als abacab.

Dan zijn jouw paarden niet goed genoeg op verbinding en niet nageeflijk genoeg.

Edward heeft dat paard gewoon in een totaal ander systeem opgeleid dan waarin Mathias gewend is om te rijden. Het is al geen makkelijke klus om een kant-en-klaar paard na te rijden, laat staan wanneer het paard een totaal ander systeem kent dan de ruiter.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 18:12

Onder Gal zagen we dat ie van achteren bewoog?

Nee Aimee mijn paarden pikken geen gepluk. :+ Ik geef ze nog groot gelijk ook dat ze zo doen. Paard hoeft geen druk vanvoren te pikken.

Yael_Tdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 18:14

ik kan het niet aanzien zo slecht is het
niet wat foute
ik blijf het zielig voor totilas vinden ;(
en voor gal ;(

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 18:14

urban_hero schreef:
Hij wordt zeker in de hals-hoofd houding beter gereden, jammer dan de schoft-hals verbinding niet behouden blijft waardoor het ruggebruik wat onder druk komt en hij achter het been komt te staan in de piaffe en de piroutte.

Geef ze even een paar wedstrijden, ieder paard is anders op wedstrijd dan thuis, ik mis de fijne afstelling maar zie wel een prettig beeld wat door kan groeien naar meer spectakel!

En hulde voor hubertus! Wat een geweldige ruiter (vind nog steeds dat Toot naar hem had moeten gaan als het dan toch een Duitser moest zijn), hij stuurt zijn paarden zo fijn door de baan, super recht en heel fijn door het lijf gereden! Een voorbeeld voor velen!

Ben het echt met je eens dat Hubertus een geweldige ruiter zou zijn voor Toot. Deze man is echt een zeer sympathieke en vooral, imo, ondergewaardeerde ruiter. Jammer dat hij niet van die fantastische kansen krijgt.

Ik vind Toot in deze proef toch niet helemaal rath (rad) lopen. Daarbij vind ik hem niet mooi in de aanleuning. erg inconstant. De proef in Munchen was duidelijk veel beter, ook qua communicatie tussen ruiter en paard. Ik blijf hopen voor Rath dat die communicatiefoutjes er langzaamaan uit gaan sluipen!

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 18:15

Ayasha schreef:
Onder Gal zagen we dat ie van achteren bewoog?

veel, en veel meer dan dat hij nu doet. Dus in jouw opinie zou Rath met NOG veel meer druk moeten rijden dan Edward.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 18:17

Leg me geen woorden in de mond tjoppie. Dat vind k nl niet zo lief. ;) Nah we zijn sowieso uitgepraat vrees ik. :) Daar worden we het toch niet over eens (achteren bewegen dus)
Dus ik stel voor... Let's agree to disagree..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 18:18

Wat een topscore van Laura! Jammer van Totilas.. Sneu voor Laura, dat nu ze boven Totilas eindigt, het nog alleen maar over Totilas gaat :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 18:20

Relaxed schreef:
Wat een topscore van Laura! Jammer van Totilas.. Sneu voor Laura, dat nu ze boven Totilas eindigt, het nog alleen maar over Totilas gaat :+

:j Laura was al langer lekker bezig toch... Ontzettend knap paard is het ook. :+:
Is er ook een filmpje van haar proef?

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 18:21

Wat een slechte proef, dramatisch zelfs. Ben bij de eerste pirouette gestopt, want kon het niet verder aanzien. Hij komt weer goed weg met de punten, kan hij in zijn handen voor wrijven. Wel triest voor die jongen, wat moet er door zijn hoofd gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 18:23

Met Matthias Rath is helemaal niks mis, maar ik denk dat Totilas voor hem te hoog gegrepen is.
Ik ben van mening dat hij niet weg had moeten gaan bij Edward..
Daarmee wil ik niet zeggen dat er geen ruiters zijn die Totilas goed kunnen laten lopen, maar Edward en Totilas ho(ord)en gewoon bij elkaar..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 18:24

Ayasha schreef:
Relaxed schreef:

:j Laura was al langer lekker bezig toch... Ontzettend knap paard is het ook. :+:
Is er ook een filmpje van haar proef?

Idd ook helemaal mijn type paard! :D