Anky van Grunsven: Salinero in alle rust uitgebracht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 13:42

Adil schreef:
zipje71 schreef:
Volgens mij stopt ze Rath juist een veer in zijn reet omdat hij wel aankondigt waar hij gaat starten, terwijl zij het juist niet de openbaarheid opzoekt als ze voor het eerst weer met Sali start. En dat ongemak van vroeg starten is ook als punt naar de organisatie van het NK bedoeld. Vroeger was tijdens de Jumping Amsterdam de dressuur ook om 07.30 op vrijdagochtend en dan kwam er ook werkelijk geen kip kijken (was trouwens voor het Anky tijdperk ;) )

Heeft Rath gezegd waar hij zou gaan starten? Is het Raths paard? Nee! Het is het paard van een zakenman in hart en nieren die geld wil verdienen en dat paard in de kijker wil hebben! ;)

Hij hoort toch bij het team, of wordt hij overal buiten gelaten. Je doet nou net of Rath een weerloos konijntje is. Ik denk dat hij er van binnen heus wel prat op gaat dat hij dit paard mag rijden en iedereen naar hem komt kijken. Zou ik ook doen denk ik :o

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 13:44

Ok ben ik nou de enige of snappen er meer die hele negativiteit niet????
Ik zie de zogenaamde sneer van Anky niet hoor, ik zou ook vreselijk trots zijn als ik een hele punt meer had gereden dan Rath en Toot en dit ook zeker van de daken schreeuwen, daarmee geeft ze toch juist aan dat dat bijzonder is?? Daarnaast zegt ze zelf gelijk al dat die vergelijking niet helemaal te maken is, vanwege verschillende jury's, omstandigheden enz.

En niet sympathiek?? Sinds wanneer vallen we hierover dan?? 90% van de paardenwereld is niet sympathiek, kijk maar naar de reacties in o.a. dit topic weer...
Waarom gaat het steeds over hoe iemand een stukje op internet plaatst en niet gewoon over de prestaties?? Sympathie heeft i.m.o. niks te maken met de prestaties van de ruiters en hun paarden. Ik hoef Anky of Rath niet aardig te vinden om wel, al dan niet, bewondering te hebben voor hun prestaties.

Overigens vindt ik het onterecht om te zeggen dat het makkelijker (of zelfs laf :?) is om een onaangekondigde wedstrijd te starten met een paard wat er een jaar uit is geweest. Laat dat nou lekker eigen keuze zijn! En evenveel respect voor haar om met een 'ouwe rot in het vak' na een jaar weer te starten als voor Rath en Toot, ze doen hierin voor elkaar echt niet onder hoor :n

Jammer dat Anky gelijk afgeschilderd wordt als een aandachtstrekker... Als ik goede punten haal of dat nou in de B is of Grand Prix, zet ik ook een stukje op bokt/hyves of ander medium... ben ik nu ook een aandachtstrekker?? Als ze het niet zou doen, zou ze wel weer arrogant genoemd worden.. Dan voelt ze zich zeker te goed om even wat op internet te plaatsen??

De beste stuurlui.... :j

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 13:45

Vesceron schreef:
Ok ben ik nou de enige of snappen er meer die hele negativiteit niet????
Ik zie de zogenaamde sneer van Anky niet hoor, ik zou ook vreselijk trots zijn als ik een hele punt meer had gereden dan Rath en Toot en dit ook zeker van de daken schreeuwen, daarmee geeft ze toch juist aan dat dat bijzonder is?? Daarnaast zegt ze zelf gelijk al dat die vergelijking niet helemaal te maken is, vanwege verschillende jury's, omstandigheden enz.

En niet sympathiek?? Sinds wanneer vallen we hierover dan?? 90% van de paardenwereld is niet sympathiek, kijk maar naar de reacties in o.a. dit topic weer...
Waarom gaat het steeds over hoe iemand een stukje op internet plaatst en niet gewoon over de prestaties?? Sympathie heeft i.m.o. niks te maken met de prestaties van de ruiters en hun paarden. Ik hoef Anky of Rath niet aardig te vinden om wel, al dan niet, bewondering te hebben voor hun prestaties.

Overigens vindt ik het onterecht om te zeggen dat het makkelijker (of zelfs laf :?) is om een onaangekondigde wedstrijd te starten met een paard wat er een jaar uit is geweest. Laat dat nou lekker eigen keuze zijn! En evenveel respect voor haar om met een 'ouwe rot in het vak' na een jaar weer te starten als voor Rath en Toot, ze doen hierin voor elkaar echt niet onder hoor :n

Jammer dat Anky gelijk afgeschilderd wordt als een aandachtstrekker... Als ik goede punten haal of dat nou in de B is of Grand Prix, zet ik ook een stukje op bokt/hyves of ander medium... ben ik nu ook een aandachtstrekker?? Als ze het niet zou doen, zou ze wel weer arrogant genoemd worden.. Dan voelt ze zich zeker te goed om even wat op internet te plaatsen??

De beste stuurlui.... :j

_/-\o_ _/-\o_

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 13:46

zipje71 schreef:
Hij hoort toch bij het team, of wordt hij overal buiten gelaten. Je doet nou net of Rath een weerloos konijntje is. Ik denk dat hij er van binnen heus wel prat op gaat dat hij dit paard mag rijden en iedereen naar hem komt kijken. Zou ik ook doen denk ik :o

Euh, ik doe niet alsof Rath een weerloos konijntje is, maar ik doe ook niet alsof Rath gillend in de ronmde is gaan rennen en van de daken heeft geschreeuwd dat hij dan en dan en daar en daar met Totilas gaat starten. Eigenlijk denk ik niet eens dat PS de publiciteit geheel onder controle heeft, daarvoor staat de lens veel te zeer op dat paard gericht.

Misschien wil Anky ook wel zo'n media-succes onder haar kont? :+

beaversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 13:50

Vesceron; ik zou ook vreselijk trots zijn als ik een hele punt meer had gereden dan Rath en Toot en dit ook zeker van de daken schreeuwen, daarmee geeft ze toch juist aan dat dat bijzonder is?

Denk je het echt??? Denk niet dat voor dit stadium geld. 1 puntje.... tegen een combi die net start.
Laatst bijgewerkt door beaversrun op 08-06-11 13:54, in het totaal 2 keer bewerkt

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 13:50

Adil schreef:
zipje71 schreef:

Euh, ik doe niet alsof Rath een weerloos konijntje is, maar ik doe ook niet alsof Rath gillend in de ronmde is gaan rennen en van de daken heeft geschreeuwd dat hij dan en dan en daar en daar met Totilas gaat starten. Eigenlijk denk ik niet eens dat PS de publiciteit geheel onder controle heeft, daarvoor staat de lens veel te zeer op dat paard gericht.

Misschien wil Anky ook wel zo'n media-succes onder haar kont? :+

Nee maar dat beweerd ook niemand en anky ook niet. Maar als PS het bekend maakt, hoeft dat ook maar 1x te gebeuren en de meute staat al klaar om kaartjes aan te schaffen. Hij had idd beter een keer onaangekondigd moeten starten.

De opmerking over dat Anky ook zo'n succes onder d'r reet wil slaat kant nog wal. Zij heeft (in tegenstelling tot MR) al met 2 zelfopgeleide alle titels gewonnen die er te winnen zijn en die paarden hebben ook vet in de belangstelling gestaan van de hele wereld.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 13:51

beaversrun schreef:
ik zou ook vreselijk trots zijn als ik een hele punt meer had gereden dan Rath en Toot en dit ook zeker van de daken schreeuwen, daarmee geeft ze toch juist aan dat dat bijzonder is?

Denk je het echt??? Denk niet dat voor dit stadium geld. 1 puntje.... voor een combi die net start. Ze moeten nog komen ;)

Ik quote mezelf nog weer eens:

Citaat:
Wat ik trouwens ook zo interessant vind, is dat Anky zich nu ineens durft te vergelijken met Rath en Totilas, heeeeeeeel erg frappant op dit moment, de vergelijking slaat kant nog wel.

Waarom vergeleek zij zichzelf niet met Rath toen Rath als 24-jarig "guppie" op het EK dressuur op Sterntaler een mooie score van 75,617% kreeg en Anky op Salinero van dezelfde jury 73,872% kreeg. Daaaaaaar was een mooi vergelijkingsmoment....Maar toen deed ze dat niet? Hm, geeft ook te denken.

Anky, waar ben je bang voor? Wat gaat er gebeuren wanneer Rath hoger scoort dan Anky? Dan is dat allemaal dankzij Totilas? De Hollandse school?

Waarom niet een keer leven en laten leven...

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 13:52

zipje71 schreef:
Nee maar dat beweerd ook niemand en anky ook niet. Maar als PS het bekend maakt, hoeft dat ook maar 1x te gebeuren en de meute staat al klaar om kaartjes aan te schaffen. Hij had idd beter een keer onaangekondigd moeten starten.

De opmerking over dat Anky ook zo'n succes onder d'r reet wil slaat kant nog wal. Zij heeft (in tegenstelling tot MR) al met 2 zelfopgeleide alle titels gewonnen die er te winnen zijn en die paarden hebben ook vet in de belangstelling gestaan van de hele wereld.

Hahaha, Anky is vergeleken met Rath ook een oude rot in het vak. Vergeet niet dat Rath nog maar 26 is...! ;)

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 13:52

beaversrun schreef:
ik zou ook vreselijk trots zijn als ik een hele punt meer had gereden dan Rath en Toot en dit ook zeker van de daken schreeuwen, daarmee geeft ze toch juist aan dat dat bijzonder is?

Denk je het echt??? Denk niet dat voor dit stadium geld. 1 puntje.... voor een combi die net start. Ze moeten nog komen ;)

Ik denk dat ze bedoelde 1 puntje meer dan Totilas, ongeacht wie er op zijn rug zit. En nogmaals, ze zegt meteen dat het niet te vergelijken is omdat ze niet op dezelfde wedstrijd startten.
Ben trouwens benieuwd naar de punten van rath als het om een 5***** GP gaat

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 13:53

Adil schreef:
zipje71 schreef:

Hahaha, Anky is vergeleken met Rath ook een oude rot in het vak. Vergeet niet dat Rath nog maar 26 is...! ;)

Ja daarom zit zij niet op een mediawonder onder d'r kont te wachten. Ze heeft alles al gezien en gewonnen...

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 13:54

Nou ik zou ook trots zijn als ik hoger gereden had dan Totilas, of het nou te vergelijken was of niet :+ dus ik interpreteer die zin hetzelfde als Vesceron :j

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 13:56

zipje71 schreef:
Ja daarom zit zij niet op een mediawonder onder d'r kont te wachten. Ze heeft alles al gezien en gewonnen...

Anky was zelf het mediawonder. Niet dat ze het niet verdiend had, dat had ze namelijk absoluut, maar vanaf een gegeven moment kon Anky in mijn ogen met haar naam rijden, wat oa er toe bij heeft gedragen dat ze alles op de wereld kon winnen. Misschien beleefd Rath dit ook met Totilas, of met het paard daarna.

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 13:59

Anky kan gewoon heel erg goed rijden, wat er toe geleid heeft dat ze alles op de wereld gewonnen heeft.

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 14:02

@ adil
dus jij beweerd nu dat ze al d'r grote titels op naam heeft gewonnen? Leuk compliment ook naar het jurycorps.
Als Rath dit staat te wachten, gaat ie dus ook winnen op naam, maar dan op de naam van Totilas

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 14:03

Renza schreef:
Anky kan gewoon heel erg goed rijden, wat er toe geleid heeft dat ze alles op de wereld gewonnen heeft.

Anky kan inderdaad heel goed rijden, emn daardoor heeft ze imo op gegeven moment een positie gekregen waardoor weinig mensen maar echt kritiek durfde te leveren of, in het geval van de jury, eens lagere cijfers durfden te geven.

Niet allemaal en altijd trouwens....

Citaat:
Once Again, Anky van Grunsven and Salinero were punished more severely for mistakes, which were generously overlooked in former times. No halt at the beginning - 4’s and a 5 from the judges. There were missing three steps in the second piaffe - the score dropped down. After Salinero collected 9’s for his extended trot and his great passage, there was a big mistake in the canter tour: Salinero made one-tempis at the end of the zig-zags, which definitely are not included in the Grand Prix program. And also the missing halt at the end was avenged with 2’s and 3’s. A score of 73,957% was by far behind the possibilites of the three-times Olympic Champions.

Adil

zipje71 schreef:
@ adil
dus jij beweerd nu dat ze al d'r grote titels op naam heeft gewonnen? Leuk compliment ook naar het jurycorps.
Als Rath dit staat te wachten, gaat ie dus ook winnen op naam, maar dan op de naam van Totilas

Nee, Zipje, je moet beter lezen en dan zie je wat ik vind, en niet beweer...!

tiger27

Ja maar het wereld recoor staat op edward zijn naam en hij is beter

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 14:04

Ik vond het ook een beetje raar dat ze die vergelijking maakt, maar ergens begrijp ik het wel :j
Totilas is ook een wereld wonder, ook voor Anky.
En ik denk dat dat misschien een lachende opmerking was, waarmee ze eigenlijk bedoelt dat het heel knap is wat Rath en Totilas daar getoond hebben..

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 14:06

Citaat Adil:
Wat ik trouwens ook zo interessant vind, is dat Anky zich nu ineens durft te vergelijken met Rath en Totilas, heeeeeeeel erg frappant op dit moment, de vergelijking slaat kant nog wel.

Waarom vergeleek zij zichzelf niet met Rath toen Rath als 24-jarig "guppie" op het EK dressuur op Sterntaler een mooie score van 75,617% kreeg en Anky op Salinero van dezelfde jury 73,872% kreeg. Daaaaaaar was een mooi vergelijkingsmoment....Maar toen deed ze dat niet? Hm, geeft ook te denken.

Anky, waar ben je bang voor? Wat gaat er gebeuren wanneer Rath hoger scoort dan Anky? Dan is dat allemaal dankzij Totilas? De Hollandse school?

Waarom niet een keer leven en laten leven...

Waarom zou Anky zich niet mogen vergelijken dan??? Een vergelijking met concurrenten slaat toch altijd ergens op?? Ik vergelijk mezelf ook weleens met de concurrentie, gezien het een jurysport is, vraag ik mezelf weleens af of ik de beoordeling terecht vond in vergelijking met een ander... geen probleem toch??

En dat ze toen op het EK zich niet OPENBAAR heeft vergeleken is lekker haar eigen keuze, want dan moet ze zich met al haar concurrenten vergelijken, stel dat ze ooit een super paard onder hun kont krijgen, dan is Anky weer een bitch dat ze zoveel jaar geleden niet eens heeft vergeleken :? Maar met iedereen vergelijken en dat in een stukje tekst zetten is ook niet goed, want dan vraagt ze teveel aandacht...
Volgens mij kan ze het al niet meer goed doen bij sommige... dus met je laatste zin ben ik het helemaal eens...

Waarom niet een keer leven en laten leven?? Geld toch ook voor Anky dan of dat dan weer net niet :?

Overigens respect voor Rath als 26 jarige dat ie het zo goed doet hoor, en ook toen als 24 jarige... maar geloof niet dat het hem per definitie beter maakt dan Anky hoor, hij is er nog niet. Ook maakt het Anky niet beter dan hem (voordat er woorden verdraaid worden) maar ze heeft het ook niet slecht gedaan, ook zoveel jaar geleden niet...
Laten we ze vergelijken als Rath haar leeftijd heeft en Anky's prestaties tot dit moment.. Of mogen we niet vergelijken? Slaat dat ook kant nog wal?

winnietje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 14:12

mylittlejoy schreef:
winnietje3 schreef:
Ik vind Anky helemaal niet sympathiek. Dat is ze misschien als het haar zelf ten goede komt..
Ik heb haar meermalen in de media zien en horen spreken op een manier alsof ze Queen dressage herself was, om niet te spreken van een NK dat ik een keer heb bijgewoond in Gelderland. Jeetje mina wat liet die zich kennen zeg!
Edward was 1e, Anky 2e en Imke 3e... Bij de prijsuitreiking/ereronde reden Edward en Imke ontzettend enthousiast de baan door zwaaiend naar het publiek. En Anky zat met dr geergerde treiter op Nelson een rondje te stappen. Sjongejonge, hoe bedoel je ik laat mezelf kennen. Het is toch echt alles of niets voor haar hoor. Ze heeft zelf een keer letterlijk gezegd dat het puur om de winst gaat blabla

Nou nou, het is toch algemeen bekend dat Anky enigszins angstig is aangelegd. Ererondes zijn volgens mij überhaupt niet haar favoriete onderdeel, of ze nou eerste of derde is.

Hahaha meen je dit nou serieus? Als ze een wedstrijd wint begroet ze uitgebreid het publiek om de eer binnen te halen!

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 14:13

Adil schreef:
zipje71 schreef:
@ adil

Nee, Zipje, je moet beter lezen en dan zie je wat ik vind, en niet beweer...!

Nou ik lees toch echt dat jij vindt (en dus beweert(=zeggen)) dat Anky op haar reputatie veel gewonnen heeft

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 14:15

@Vesceron:

Even een ding voorop: Ook ik ben van mening dat Rath nog lang niet over de ruitervaardigheden en de capaciteiten zoals Anky ze heeft beschikt...! Maar ik denk wel dat hij het talent en de kansen krijgt/heeft om daar te komen.

En natuurlijk kun je vergelijken, maar deze vergelijking is gewoon te ontpassen´d. ten eerste zijn Salinero en Akny al veel langer een combi dan Toot en Rath, zij kennen elkaar beter wat het eenvoudiger maakt. Ten tweede moest Rath, gewild of niet, onder veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer druk presteren. Ten derde werden beide proeven door verschillende mensen beoordeeld. Ten vierde heeft Anky, oa door haar veel hogere leeftijd uiteraard ook veel meer ervaring. Rath draait nog niet zo lang in de top mee, laat hem zich eerst maar eens ontwikkelen :)

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 14:16

Al zou Anky alleen op naam gewonnen hebben, kan ze hier dan wat aan doen?? Beetje oneerlijk om iemand neer te halen op iets waar ze geen invloed heeft gehad? Overigens heeft/zal Toot waarschijnlijk dan ook veel op naam gaan winnen, zelfde laken een pak... maar dat houd je niet tegen, ligt niet in de handen van ruiter noch paard...

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 14:19

Adil schreef:
@Vesceron:

Even een ding voorop: Ook ik ben van mening dat Rath nog lang niet over de ruitervaardigheden en de capaciteiten zoals Anky ze heeft beschikt...! Maar ik denk wel dat hij het talent en de kansen krijgt/heeft om daar te komen.

En natuurlijk kun je vergelijken, maar deze vergelijking is gewoon te ontpassen´d. ten eerste zijn Salinero en Akny al veel langer een combi dan Toot en Rath, zij kennen elkaar beter wat het eenvoudiger maakt. Ten tweede moest Rath, gewild of niet, onder veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer druk presteren. Ten derde werden beide proeven door verschillende mensen beoordeeld. Ten vierde heeft Anky, oa door haar veel hogere leeftijd uiteraard ook veel meer ervaring. Rath draait nog niet zo lang in de top mee, laat hem zich eerst maar eens ontwikkelen :)

Ik vindt de vergelijking niet ontpassend hoor, niet in de context waarin ze hem plaats. Ze geeft namelijk al aan dat het appels en peren vergelijk is, vanwege verschillende jury's en omstandigheden, MAAR dat ze gewoon trots is een punt meer te hebben gereden dan het wereldwonder Totilas, volgens mij niks meer dan een lichtelijk trotse amazone die daarmee ook nog een compliment geeft aan het paard en gedeeltelijk aan Rath.

Het was ongepast geweest als ze had gezegd dat ze onder precies de zelfde omstandigheden zijn gestart en zij lekker beter waren dan Rath en Toot... maar dat lees ik niet in het stukje hoor :n

guppekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 14:20

Vesceron schreef:
Waarom zou Anky zich niet mogen vergelijken dan??? Een vergelijking met concurrenten slaat toch altijd ergens op?? Ik vergelijk mezelf ook weleens met de concurrentie, gezien het een jurysport is, vraag ik mezelf weleens af of ik de beoordeling terecht vond in vergelijking met een ander... geen probleem toch??

En dat ze toen op het EK zich niet OPENBAAR heeft vergeleken is lekker haar eigen keuze, want dan moet ze zich met al haar concurrenten vergelijken, stel dat ze ooit een super paard onder hun kont krijgen, dan is Anky weer een bitch dat ze zoveel jaar geleden niet eens heeft vergeleken :? Maar met iedereen vergelijken en dat in een stukje tekst zetten is ook niet goed, want dan vraagt ze teveel aandacht...
Volgens mij kan ze het al niet meer goed doen bij sommige... dus met je laatste zin ben ik het helemaal eens...

Waarom niet een keer leven en laten leven?? Geld toch ook voor Anky dan of dat dan weer net niet :?

Overigens respect voor Rath als 26 jarige dat ie het zo goed doet hoor, en ook toen als 24 jarige... maar geloof niet dat het hem per definitie beter maakt dan Anky hoor, hij is er nog niet. Ook maakt het Anky niet beter dan hem (voordat er woorden verdraaid worden) maar ze heeft het ook niet slecht gedaan, ook zoveel jaar geleden niet...
Laten we ze vergelijken als Rath haar leeftijd heeft en Anky's prestaties tot dit moment.. Of mogen we niet vergelijken? Slaat dat ook kant nog wal?

_/-\o_ *\o/*