Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cheytjuh schreef:Allereerst : superknap en respect dat hij Totilas rijdt en dat hij het aankan met alle publiciteit en dat voor een jonge vent.
Maar oh oh, wat duidelijk weer dat de dressuur een jurysport is. Ik als leek (mniveau) zie redelijk wat fouten en waarom haalt zo'n combinatie dan de eerste prijs ? Met zo'n score ? Jammer, ik vind dat je de punten moet verdienen en niet moet ontvangen omdat het paard 'mooi' zijn beentjes omhoog doet. Dressuur gaat toch om het verrichten van de onderdelen samen, de eenheid en prestatie van een duo.
Toch gefeliciteerd voor hem, wel inderdaad een negatief beladen verslag erover.
tjoppie schreef:Cheytjuh schreef:Allereerst : superknap en respect dat hij Totilas rijdt en dat hij het aankan met alle publiciteit en dat voor een jonge vent.
Maar oh oh, wat duidelijk weer dat de dressuur een jurysport is. Ik als leek (mniveau) zie redelijk wat fouten en waarom haalt zo'n combinatie dan de eerste prijs ? Met zo'n score ? Jammer, ik vind dat je de punten moet verdienen en niet moet ontvangen omdat het paard 'mooi' zijn beentjes omhoog doet. Dressuur gaat toch om het verrichten van de onderdelen samen, de eenheid en prestatie van een duo.
Toch gefeliciteerd voor hem, wel inderdaad een negatief beladen verslag erover.
heb je de rest van de combinaties gezien? Dan snap je het wel.
Ayasha schreef:Zenuwen en dat het hun debuut is. Geef het jonk tijd om Toot ook te leren kennen op wedstrijd en een team te vormen. Gal en Toot kregen die tijd en Rath zou het in een vingerknip moeten kunnen.Niet helemaal eerlijk om het onmogelijke te verwachten toch?
Nah ik denk dat het wel goed komt met die twee
easygoing schreef:Heel klein maar wel noemenswaardig verschil is dat toen Edward hem kreeg Tootje nog laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang niet is waar hij nu wel is he
Ga zo eerst even het filmpje kijken voordat ik ga reageren op zijn score van vandaag.
Dorienn schreef:Als ik alles op een rijtje zet: winst op hun debuut, rath heeft totilas nog niet zo heel lang én er was een enorme druk op zijn schouders + de nog jonge leeftijd van rath.. Dan denk ik dat ze vanaf nu nog beter gaan presteren. Zeker nu de druk van de ketel is.
Ayasha schreef:easygoing schreef:Heel klein maar wel noemenswaardig verschil is dat toen Edward hem kreeg Tootje nog laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang niet is waar hij nu wel is he
Ga zo eerst even het filmpje kijken voordat ik ga reageren op zijn score van vandaag.
Nou en? Ze hadden ook tijd nodig om een team te vormen.Ik vat je reactie niet
easygoing schreef:Dat Totilas nu een "kant en klaar" paard is en dat Edward hem praktisch alles nog moest leren en ervaring op moest laten doen en daarnaast ook nog eens een combinatie moest gaan vormen.
Rath daarin tegen hoeft alleen maar een combinatie te gaan vormen want alle andere factoren zijn allang en breed aanwezig bij Totilas.
En ook Edward kreeg meer en meer druk van bv het publiek te verdragen omdat mensen het spektakel wel keer op keer wilde zien en het liefst steeds een beetje beter. Dus ook Edward moest onder een enorme druk presteren, dat is iets wat veel mensen ook makkelijk vergeten.
Maar goed heb ondertussen het filmpje bekeken en ik moet helaas nog steeds zeggen dat ik het er niet uit vind zien. Ik zie bv vreselijk veel tact en communicatie fouten daarnaast heel veel spanning, slordige afwerking en tegenwerking van Rath. Vond het in dat voorstelfilmpje toen heel veel beter gaan dan nu een paar maanden verder.
Maar het belangrijkste wat ik zie is dat Totilas nu niet meer de "air" heeft, vroeger leek het allemaal vanzelf te gaan en had hij een uitstraling. Maar vind het nu meer dat hij het doet omdat het moet maar niet omdat hij het zelf ook zo graag wil. Ik hoop dat dat gouden draadje nog terug komt en dat meen ik echt.
Ben heel benieuwd wat de scores zullen gaan worden als er flinke concurrentie is.
Weet iemand toevallig wie de juryleden waren?