Rath en Totilas winnen hun GP debuut met score van 76.79%

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ladybird
Moderator Algemeen

Re: Rath en Totilas winnen hun GP debuut met score van 76.79%

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 19:06

Jaa suzanne dat viel mij ook op. die handen..

vind het er netjes uit zien.. maa rmis wel iets bij totilas.. de kracht, die uitstraling..

en wat een foeilelijk hoofdstel heeft ie om zeg.. echt zonde

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 19:09

Wel grappig dat iedereen het over het hoofdstel heeft want een paar jaar geleden waren die dikke, wit onderlegde, zogenaamde 'Bonfire-neusriemen' niet aan te slepen zo populair :=

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 19:11

Allereerst : superknap en respect dat hij Totilas rijdt en dat hij het aankan met alle publiciteit en dat voor een jonge vent.

Maar oh oh, wat duidelijk weer dat de dressuur een jurysport is. Ik als leek (mniveau) zie redelijk wat fouten en waarom haalt zo'n combinatie dan de eerste prijs ? Met zo'n score ? Jammer, ik vind dat je de punten moet verdienen en niet moet ontvangen omdat het paard 'mooi' zijn beentjes omhoog doet. Dressuur gaat toch om het verrichten van de onderdelen samen, de eenheid en prestatie van een duo.

Toch gefeliciteerd voor hem, wel inderdaad een negatief beladen verslag erover.

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 19:13

Cheytjuh schreef:
Allereerst : superknap en respect dat hij Totilas rijdt en dat hij het aankan met alle publiciteit en dat voor een jonge vent.

Maar oh oh, wat duidelijk weer dat de dressuur een jurysport is. Ik als leek (mniveau) zie redelijk wat fouten en waarom haalt zo'n combinatie dan de eerste prijs ? Met zo'n score ? Jammer, ik vind dat je de punten moet verdienen en niet moet ontvangen omdat het paard 'mooi' zijn beentjes omhoog doet. Dressuur gaat toch om het verrichten van de onderdelen samen, de eenheid en prestatie van een duo.

heb je de rest van de combinaties gezien? Dan snap je het wel.

Resfeber

Ziet er zeker niet verkeerd uit. :)
Laatst bijgewerkt door Resfeber op 02-06-11 19:13, in het totaal 1 keer bewerkt

simo0ne

Alle respect voor deze man!
En wens hem heel veel succes toe in de toekomst!

Miss_Zimron

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 19:14

Inderdaad mooi gereden van Rath. Toch zal Toti voor mij altijd Edward zn zwarte parel blijven en van niemand anders. Edward en Edward alleen heeft Toti gebracht waar hij de dag van vandaag staat. Rath geeft gewoon een super Grand Prix paard onder zn kont gekregen. Jammer dat zo'n duo als Toti en Edward uit elkaar is getrokken voor geld... zucht

_Daniquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 19:19

Ik vind het erg knap van Rath! Natuurlijk nog niet perfect. Maar telkens weer zie ik reactie's en dan denk ik echt, wanneer gaan mensen nou begrijpen dat hun nog een goede combinatie moeten gaan worden? En dat het moeilijk voor hun is, omdat Gal en Totilas wereldrecord naar wereldrecord verbroken hebben, dan is het voor zn ruiter alleen maar moeilijk omdat ieder weet dat Totilas meer en meer kan, maar Gal en Totilas waren in het begin ook niet perfect.

En ik moest wel lachen om de reactie's over het hoofdstel :+.. Edward reed Totilas ook met een wit onderlegde neusriem en een wave frontriem :D

tiger27

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 19:24

Wit onderleg staat hem wel
Alleen die bling bling vrontriem niet
Dat had edward niet hoor

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 19:26

Als ik alles op een rijtje zet: winst op hun debuut, rath heeft totilas nog niet zo heel lang én er was een enorme druk op zijn schouders + de nog jonge leeftijd van rath.. Dan denk ik dat ze vanaf nu nog beter gaan presteren. Zeker nu de druk van de ketel is.
En ook grote complimenten voor de zit van rath

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 19:29

tiger27 schreef:
Wit onderleg staat hem wel
Alleen die bling bling vrontriem niet
Dat had edward niet hoor

heus wel. een onwijze bling bling :D
maar vind het er best aardig uit zien voor de eerste x, heb onder edward ook wel spanning gezien hoor.
geef deze combi tijd, en tijd zal het leren :D

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 19:31

Knap gedaan van Matthias. Hier en daar wat afstemmingsfoutjes en wat voorzichtig gereden, maar ja, wat wil je, het was ook de eerste keer. Ik weet dat Edward zei dat Totilas op de wedstrijd anders was dan thuis. Dan doet hij er nog een schepje bovenop, dus met dat in het achterhoofd, vind ik het knap dat ie de proef zo uit heeft gereden. Ik hoop dat ie dat kan verbeteren de komende tijd en nog meer een combinatie wordt, want ik vind het heerlijk om Totilas weer te zien.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 19:31

tjoppie schreef:
Cheytjuh schreef:

heb je de rest van de combinaties gezien? Dan snap je het wel.

idd.. ben benieuwd hoe de punten zijn als hij tegen onze toppers moet :D :D

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 19:33

Toch heeft Rath zijn belofte niet naargekomen :P Hij zei toen in een interview dat hij hoopte beginnen waar edward gal geeindigt is. Maar goed, ik wens hem veel plezier.

Liever een duitser op totilas, dan dat totilas helemaal niet de ring meer in mag, want daar is waar hij hoort, midden in de ring en iedereen die voor hem klapt!

Ik mis alleen wel een stukje trots/blijheid bij Raht, hij kijkt een beetje nors en niet zo smilend als edje :D

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 19:35

ik vind het er goed uit zien.
ik herken totilas er weer in.
en tuurlijk was het niet helemaal perfect maar ze zijn in iedergevan met grote sprongen voor uit gegaan.
ik kan aleen maar zeggen ga zo door rath

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 19:36

toch vind ik toots een beetje doods uitzien in de ring, die expressie, kracht trots die die had mis ik een beetje :(

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 19:37

HorseTimeXL schreef:
Toch heeft Rath zijn belofte niet naargekomen :P Hij zei toen in een interview dat hij hoopte beginnen waar edward gal geeindigt is. Maar goed, ik wens hem veel plezier.

Hij kan dat nog altijd hopen, was geen belofte maar een wens ;)

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 19:37

Ayasha schreef:
Zenuwen en dat het hun debuut is. Geef het jonk tijd om Toot ook te leren kennen op wedstrijd en een team te vormen. Gal en Toot kregen die tijd en Rath zou het in een vingerknip moeten kunnen. :) Niet helemaal eerlijk om het onmogelijke te verwachten toch? :)

Nah ik denk dat het wel goed komt met die twee :j

Heel klein maar wel noemenswaardig verschil is dat toen Edward hem kreeg Tootje nog laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang niet is waar hij nu wel is he ;)

Ga zo eerst even het filmpje kijken voordat ik ga reageren op zijn score van vandaag.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 19:38

ten eerste: respect, ik doe het niet na.... maar wat we wel op valt:

- onrustige hand op het begin
- tegenwerking in de uitgestrekte draf
- tegen de hand op sommige punten (vooral in de uitgestrekte stap!)
- strenge/strakke stang

maar nogmaals, ik doe het hem niet na... ik hoop dat het beeld verbeterd ook al is hij geen gal die ik toch ondanks alles liever zag :D, hij spetterd nu toch minder....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 19:46

easygoing schreef:
Heel klein maar wel noemenswaardig verschil is dat toen Edward hem kreeg Tootje nog laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang niet is waar hij nu wel is he ;)

Ga zo eerst even het filmpje kijken voordat ik ga reageren op zijn score van vandaag.

Nou en? Ze hadden ook tijd nodig om een team te vormen. :+ Ik vat je reactie niet :+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-11 19:53

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 19:55

toot fanclub kleding haha

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 20:04

Dorienn schreef:
Als ik alles op een rijtje zet: winst op hun debuut, rath heeft totilas nog niet zo heel lang én er was een enorme druk op zijn schouders + de nog jonge leeftijd van rath.. Dan denk ik dat ze vanaf nu nog beter gaan presteren. Zeker nu de druk van de ketel is.

Zo denk ik er ook over!
Geef de combi de tijd en dan komt het meer ontspannen en spetterende plaatje vanzelf :D

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 20:04

Ayasha schreef:
easygoing schreef:

Nou en? Ze hadden ook tijd nodig om een team te vormen. :+ Ik vat je reactie niet :+

Dat Totilas nu een "kant en klaar" paard is en dat Edward hem praktisch alles nog moest leren en ervaring op moest laten doen en daarnaast ook nog eens een combinatie moest gaan vormen.
Rath daarin tegen hoeft alleen maar een combinatie te gaan vormen want alle andere factoren zijn allang en breed aanwezig bij Totilas.
En ook Edward kreeg meer en meer druk van bv het publiek te verdragen omdat mensen het spektakel wel keer op keer wilde zien en het liefst steeds een beetje beter. Dus ook Edward moest onder een enorme druk presteren, dat is iets wat veel mensen ook makkelijk vergeten.

Maar goed heb ondertussen het filmpje bekeken en ik moet helaas nog steeds zeggen dat ik het er niet uit vind zien. Ik zie bv vreselijk veel tact en communicatie fouten daarnaast heel veel spanning, slordige afwerking en tegenwerking van Rath. Vond het in dat voorstelfilmpje toen heel veel beter gaan dan nu een paar maanden verder.

Maar het belangrijkste wat ik zie is dat Totilas nu niet meer de "air" heeft, vroeger leek het allemaal vanzelf te gaan en had hij een uitstraling. Maar vind het nu meer dat hij het doet omdat het moet maar niet omdat hij het zelf ook zo graag wil. Ik hoop dat dat gouden draadje nog terug komt en dat meen ik echt.

Ben heel benieuwd wat de scores zullen gaan worden als er flinke concurrentie is.

Weet iemand toevallig wie de juryleden waren?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 20:06

easygoing schreef:
Dat Totilas nu een "kant en klaar" paard is en dat Edward hem praktisch alles nog moest leren en ervaring op moest laten doen en daarnaast ook nog eens een combinatie moest gaan vormen.
Rath daarin tegen hoeft alleen maar een combinatie te gaan vormen want alle andere factoren zijn allang en breed aanwezig bij Totilas.
En ook Edward kreeg meer en meer druk van bv het publiek te verdragen omdat mensen het spektakel wel keer op keer wilde zien en het liefst steeds een beetje beter. Dus ook Edward moest onder een enorme druk presteren, dat is iets wat veel mensen ook makkelijk vergeten.

Maar goed heb ondertussen het filmpje bekeken en ik moet helaas nog steeds zeggen dat ik het er niet uit vind zien. Ik zie bv vreselijk veel tact en communicatie fouten daarnaast heel veel spanning, slordige afwerking en tegenwerking van Rath. Vond het in dat voorstelfilmpje toen heel veel beter gaan dan nu een paar maanden verder.

Maar het belangrijkste wat ik zie is dat Totilas nu niet meer de "air" heeft, vroeger leek het allemaal vanzelf te gaan en had hij een uitstraling. Maar vind het nu meer dat hij het doet omdat het moet maar niet omdat hij het zelf ook zo graag wil. Ik hoop dat dat gouden draadje nog terug komt en dat meen ik echt.

Ben heel benieuwd wat de scores zullen gaan worden als er flinke concurrentie is.

Weet iemand toevallig wie de juryleden waren?

Persoonlijk denk ik dat je makkelijker een combinatie vormt als je het hele leerproces mee mag maken en voelen dan als je hem zo onder je kont geschoven krijgt. Gal kon niks fout doen en Rath kan amper wat goed doen, wees eens eerlijk, wat neemt denk je het meeste druk mee? ;)