Rath & Totilas alleen in CDI3* aan de start tijdens WDM

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 05:52

manubres schreef:
easygoing schreef:
13-5 is een stukje geplaatst op haar website daarin is te lezen dat de ze thuis nog aan het trainen zijn en dat dan verder gekeken wordt naar de wedstrijdplanning. Staat overigens ook een foto bij.
http://www.anky.nl/home?p=nieuws&i=8217

WAUW!...mooi plaatje!...Upido staat haar goed. Wat lijkt Anky klein op Upido offe is hij zo groot ;)

Het heeft wel wat weg van de combinatie Anky-Salinero

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 06:58

Basti schreef:
Anky en Upido mogen wel thuis trainen om een combi te worden en Rath moet maar zo snel mogelijk starten.
Ik begrijp wel dat die jongen bang is om te falen, dat zou ik ook zijn als er zoveel publiek zo negatief over hem denkt. Hij reed voor Totilas al serieus mee in de topsport en zal dat na Totilas ook blijven doen.

De combinaties Anky en Upido en Rath en Totilas zijn in met alle wil van de wereld niet met elkaar te vergelijken he. Bovendien vind ik dat serieus mee rijden in de topsport van Rath ook nog wel meevallen en tja dat hij bang is om te falen had hij natuurlijk van te voren ook wel kunnen bedenken.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 06:59

Wanted2003 schreef:
manubres schreef:

WAUW!...mooi plaatje!...Upido staat haar goed. Wat lijkt Anky klein op Upido offe is hij zo groot ;)

Het heeft wel wat weg van de combinatie Anky-Salinero

Upido en Salinero zijn beide 1.76m ;)

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 08:06

Wel grappig dat er zoveel conclusies worden getrokken... Ik persoonlijk begrijp het wel dat je met zo'n paard en zulke ophef pas de kooi van de leeuw ingaat als je er zelf ook helemaal achter staat. Bijzonder dat van topruiters wordt verwacht dat ze direct een perfecte combinatie vormen met een paard. M.I. duurt dat een poos. En vergeet niet dat deze man niet een B-proefje start waarbij hij even kan oefenen. Áls hij start moet hij meteen voor de winst en dat in de moeilijkste klasse met direct veel concurrentie. Dit zegt niets over hoe hij het paard nu rondstuurt, ik neem aan veel beter dan menig ruiter hier op bokt (in elk geval een stuk beter dan ik) Ik snap het wel, dat Totilas met Edward zoveel prijzen in de wacht heeft gesleept wil niet zeggen dat hij met een nieuwe ruiter direct een perfecte combinatie vormt. Zoiets moet groeien en heeft tijd nodig. Ik word een beetje moe van de discussies in ieder geval en kom nu maar op met de opmerkingen dat ik ze niet hóef te lezen :Y)

SuperPaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 08:22

elllis schreef:
:D :D Ik geniet al maanden van Rath en Totilas de heisa en reactie`s (positief en negatief)erom heen is vermakelijk !! :+ :D

Ja inderdaad! Ik ook!

Van mij mag Toot ook terug naar Edward, maar die kans is wel heel erg klein.
Ik ben dan ook zeer benieuwd hoe hij het onder Rath gaat doen!
Ik hoop dat het ergens live te volgen is, dan ga ik zeker kijken! :j

ukje

Re: Rath & Totilas alleen in CDI3* aan de start tijdens WDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 08:38

Even los van alles wat al gezegd is. Dit klinkt als een gevalletje *naast de schoenen gaan lopen*. Hij denkt nu omdat ie het 'beste' paard ter wereld heeft, alles kan maken. Vindt het dan ook niet meer dan terecht dat de regels gewoon de regels blijven en er geen uitzonderingen worden gemaakt.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 10:24

Miepie77 schreef:
Lielle schreef:
miepie, in beide gevallen rijdt de combinatie Grand Prix, alleen de concurrentie kan anders zijn. En als de regels eisen dat je als combinatie tenminste 2 * 64% rijdt voor je 5* mag starten, heeft dat helemaal niets te maken met welke ruiter erop zit.

oke ,dacht dat je net als in de basis op het hoogst gemeenschappelijke niveau mocht starten, weet ik dat ook weer

Dat is normaal ook zo, alleen mag je als je meerdere paarden GP hebt gestart, meteen een nieuw paard GP starten. Dat is trouwens in de basis met het Z ook zo. En dat zijn er eisen voordat je internationaal mag starten. De D is van dressuur en de I is van internationaal en de sterren geven de zwaarte van de wedstrijd aan, maar dat heeft volgens mij niet te maken met de klasses, maar meer met de prestaties van de combinaties.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 10:46

Zou Rath daar echt zelf zo over denken (en echt zo arrogant zijn?), of wordt hij in dezen gepusht door Schockemohle en zijn moeder? Ik denk persoonlijk dat hij zelf weinig in de pap te brokkelen heeft, ook wbt keuze voor het te rijden paard. Dat paard is aangekocht, en er werd gewoon een makkelijk kneedbaar persoon gezocht om erop te gaan rijden. Niet voor niks dat andere Duitse topruiters vriendelijk hebben bedankt voor de "eer". Ik vond de reactie van Gal zelf laatst wel mooi, dat Rath in een bijzonder ongemakkelijke positie zit en het gewoon nooit goed kan doen. Als hij wint ligt het aan het paard, als hij niet goed scoort komt dat omdat hij het zelf niet goed gedaan heeft. Ik ga er vanuit dat hij heus wel redelijk rond zal kunnen sturen, maar dat de kippenvelmomenten zoals we die hadden toen Totilas nog met Edward in de ring verscheen tot het verleden zullen behoren. Zo'n superklik krijg je gewoon nooit meer welke andere ruiter je er ook op gaat zetten.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 10:51

Dat ligt er wat mij betreft maar helemaal aan hoe Totilas gaat in de wedstrijd. Ik keek toch al nooit echt naar degene die erop zat. Ik keek vooral naar het paard. Wat mij betreft moet de ruiter er vooral voor zorgen dat ie niet opvalt en het plaatje verstoort. Wat mij betreft maakt het dan niet uit wie erop zit.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 11:06

Wat ik al eerder eens zei: als Rath slim is rijdt hij zijn eerste wedstrijd superberoerd, zodat hij de hele wereld over zich heen krijgt.....maar daarna kan het alleen nog maar beter gaan en snoert hij de critici de mond.

Al moet ik wel eerlijk toegeven dat ik hoop dat hij niet zo hoog scoort als Gal (in ieder geval niet zijn record afpakt) zo chauvinistisch en eerlijk ben ik dan ook wel weer.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 11:36

Dat record gaat hij echt niet rijden, ik denk dat dit een unicum was omdat Gal en Totilas zo'n bijzondere band hadden.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 11:37

Ik ben heel benieuwd naar deze combi hoor. In elk geval vind ik de vergelijking met Anky en Upido niet eerlijk. Upido was namelijk nog niet helemaal bevestigd in het GP niveau, en hij kwam van een ruiter die minder is dan Anky, dus het is normaal dat Anky nog heel wat werk heeft. Totilas daar tegen, die was wel bevestigd in alle oefeningen en die was gewend om op grote evenementen te lopen. Lijkt dat het daar meer een opstappen en wegrijden gevalletje is..
Tuurlijk duurt het even voor je een combi vormt, maar het lijkt me een heel stuk makkelijker om op een bevestigd paard te stappen dan een die nog wat moet leren..

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 11:43

Ik vind de reacties ook echt briljant! We kennen de beste man niet eens, maar dat hij arrogant en naast z´n schoenen (paardrijlaarzen) loopt weten we wel.??

Ik vind het knap van hem dat hij op zo'n topper gaat zitten. Menigeen groot dressuurruiter had dit niet gedaan.
En ook al ben ik wel echt Nederlandse en hoop ik dat het record van Ed en Toot blijft staan, gun ik deze jongen ook prachtige scores en hoop ik voor hem dat hij een echte combinatie met Toot mag worden. Want dat blijft het allermooiste van de paardensport, een band hebben met je paard. (Daarbij vallen al die scores toch een beetje in het niet lijkt mij.)

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 11:49

Ik begin zowaar wat medelijden met de jonge Rath te krijgen.. och, och, wat is hij toch in een onmogelijke positie gemanipuleerd dankzij de dollar(euro)tekens in de ogen van Schockemöhle en stiefmamma.. de woorden van Edward Gal zijn terecht profetisch: hij zal het nooit goed kunnen doen. De druk die op deze jongeman gelegd is, is enorm groot en daar speelt vooral het 'grote geld' een hartig woordje mee: als hij niet goed presteert, dan kan die "Totilas-het-beste-paard-van-de-wereld"-hype ook zo maar voorbij zijn en dan zitten uiteindelijk PS en stiefmoeder met de gebakken peren omdat het geïnvesteerde kapitaal er wellicht niet meer zo snel uit komt.
En hoewel het voor de duitse dressuur wellicht een soort van 'gefundenes Fressen' gedacht zal zijn om een ster binnen te halen, zullen het uiteindelijk toch de centjes in de portomonnee van PS en consorten, het zwaarst wegen.
Als gaat blijken dat het toch de unieke band tussen Gal en Totilas geweest is die dit duo naar zulke grote hoogten geleid heeft, en het paard onder een andere ruiter wellicht wel goed maar niet meer zo stralend als voorheen presteert.. dan zijn al die miljoenen opeens maar weinig waard. Schockemöhle zal dat koste wat kost willen voorkomen, de ene smoes ná de andere.. het is duidelijk dat de combinatie Rath| Totitlas nog steeds niet op niveau is.

Maar ik laat me graag verrassen!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 12:40

Vindt het op zich wel knap van hem.......maar heb zo'n vermoeden dat hij aan de leiband loopt bij Schockemohle en zijn steifmoeder. Ben het eens met Jannepauli.

Carolienn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 12:42

manubres schreef:
Wat ik al eerder eens zei: als Rath slim is rijdt hij zijn eerste wedstrijd superberoerd, zodat hij de hele wereld over zich heen krijgt.....maar daarna kan het alleen nog maar beter gaan en snoert hij de critici de mond.

Al moet ik wel eerlijk toegeven dat ik hoop dat hij niet zo hoog scoort als Gal (in ieder geval niet zijn record afpakt) zo chauvinistisch en eerlijk ben ik dan ook wel weer.

mee eens. :j

de verwachtingen liggen zó hoog, ik zou ook bijna niet meer durven starten zeg :=

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 12:47

Jij hoeft ook niet te starten, iemand die zelf bij de wereld top reed durfde te starten en die wist hoe hoog de verwachtingen waren, ergo ze gingen er van uit dat Duitsland wel weer alle gouden medailles zou gaan halen.

Helaas had men er geen rekening mee gehouden dat Totilas een paard is en geen machine waar je wat miljoenen in stopt en die dan automatisch zijn perfecte rondje draait.

Carolienn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 12:53

nee maar ik vind het best logisch om inte denken dat hij ook wel weet dat de verwachtingen erg hoog zijn. ( en dus flink onder druk staat) ook al reed hij bij de top, hij is ook maar een mens.

en klopt over totilas heb je helemaal gelijk :j daarom is het misschien juist wel goed dat ze de wedstrijden nog even uitstellen.

jillyz199

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 13:59

BaileyMix schreef:
Ik denk dat als Totilas bij deze ruiter blijft zijn carrière een eind klaar is :n Vast een goede ruiter, maar ik denk dat ze Totilas beter bij Gal hadden kunnen houden. Zeg nou zelf, sinds de verkoop is er niets dan pech bij Totilas. Wanneer gaan ze het inzien!

Sluit me hier helemaal bij aan. Ik vind gewoon dat Totilas beter bij Edward had kunnen blijven.

Ziertje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 15:43

Ik ben heel benieuwd, en vind het goed dat er goed aan de regels gehouden word.
Kan niet wachten tot hen debuut, ben zeer benieuwd :)

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 15:57

BaileyMix schreef:
Ik denk dat als Totilas bij deze ruiter blijft zijn carrière een eind klaar is :n Vast een goede ruiter, maar ik denk dat ze Totilas beter bij Gal hadden kunnen houden. Zeg nou zelf, sinds de verkoop is er niets dan pech bij Totilas. Wanneer gaan ze het inzien!

Paard voelt zich er waarschijnlijk niet op zijn plek.
Jammer, maar helaas. PS moet eens achter zijn oren gaan krabbelen.

annavosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 16:07

BaileyMix schreef:

nou ja zo denk ik der dus ook over erg jammer :j

palo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 16:07

En ik ben heel benieuwd naar de stressbestendigheid van de juryleden die hem moeten gaan beoordelen!
Zal een hele discutabele combinatie zijn mbo in het verleden behaalde prestaties..
En zoals iedereen weet, geven die geen garantie voor de toekomst.. ;)
Laatst bijgewerkt door palo2 op 28-05-11 16:14, in het totaal 1 keer bewerkt

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 16:10

Ik vind het eigenlijk best zielig voor het paard dat hij moest verhuizen en van Gal gescheiden is,gewoon omdat ze een bijzondere band hadden!!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 16:22

pleiada schreef:
Ik vind het eigenlijk best zielig voor het paard dat hij moest verhuizen en van Gal gescheiden is,gewoon omdat ze een bijzondere band hadden!!

ik denk he, zo lang ie zijn voer krijgt en een onderkomen, het hem bitter weinig kan schelen wie hem rijdt. :+