Grote klopjacht op paardenbeul met hakbijl in Vlaanderen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maximeenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 19:45

[***] schreef:
Er is op het regionaal nieuws van 18.30u een reportage geweest over de gebeurtenissen... Daar hebben ze ook het trekpaardveulen laten zien .. Die zag er best ok uit moet ik zeggen. Was natuurlijk een mega wonde, maar veulen stond en liep vrolijk bij de moeder .. Dus dat is toch iets :)

Dat klopt, het veulen is ok nu :p enkel nog draadjes en een kale plek :p
maar mijn 'buur-paardje' is dus dood. Is echt erg vond ik. Ik ging mee, en wat vond ik in het gras? Over heel de weide lagen botsplinters verspreid van haar knie...

Verosjaak

Re: Grote klopjacht op paardenbeul met hakbijl in Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 21:41

Tja zoals al eerder gezegd. Ander topic over het veulentje met de keel. Dit steekt eens in de zoveel jaar op. Laatste keer waren het de darmen van de dieren die het moesten ontgelden. Ook mega grote snijwonden waardoor alles eruit hing (spreek ik van zeker 8 jaar terug) bij ons in de buurt. Heel eng.

En ik zal maar voor me houden wat ik deze persoon allemaal wel niet aan wil doen. Verschrikkelijk voor de dieren en eigenaren van de dieren.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-11 21:42

Zit "De beul van Twente" eigenlijk nog vast?

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 21:59

Oh dat was hij volgens mij idd. Even oud artikel erbij gepakt en idd tussen 2000 en 2004 waren die mishandelen. Geen idee of hij nog vast zit.

Lukka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 22:13

Bah, hoe ziek kun je zijn om zoiets in je hoofd te halen? :n
Sterkte voor de eigenaars van de paarden... :(:)

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 22:16

Verschrikkelijk, dat er zulke mensen bestaan.. :\
Al zou ik het wel weten met zo'm malloot in de buurt; liever een weekje binnen dan een mishandeld paard in de wei aantreffen..

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 22:24

Pff verschrikkelijk!
Heel veel sterkte voor de eigenaren en omwonenden :(:). En de slachtoffers natuurlijk!

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 22:27

Brrrr,gelukkig is Limburg ver van mijn deur (woon in West-vlaanderen) :=

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 22:31

Ja en vervolgens krijgt de dader ongeveer 2/4 jaar gevangenisstraf zoals gewoonlijk. Om vervolgens weer vrolijk door te gaan.

Echt ziek in je hoofd ben je dan! :(

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 22:48

jemig ziek ziek ziek! de beul van Twente was toen vlak bij mij, gelukkig toen niet zoveel van meegekregen aangezien ik nog vrij jong was, maar wat zou ik anders in angst zitten.
en dat van dat op de wacht staan...tsja hij/zij/hen heeft wel een hakbijl bij zich, ik weet niet of ik dat zou durven...
Sterkte iedereen die er slachtoffer van is en die er in de buurt woont, dat ie toch snel opgepakt wordt!!!!

timus34

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 23:20

Pffffff, en dit na vorige week, ik woon dan wel in oost-vlaanderen maar toch,
vorige week vond ik mijn paard op de weide met een snede in de buik van een 30cm lang, en zo'n 6 cm diep.
nergens op de weide is iets te vinden waar bloed of haar aanhangt, niets,.....
toch een ongeval dachten we,...
Nu na dit gaan ook wij twijfelen, .....
wat denken jullie?
weet niet hoe ik hier foto kan uplouden, maar op deze link zie je men merrie.
http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 1010882261
ze is nu in de kliniek voor enkele weken...

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 23:26

Ja het stond nu bij ons in de krant! Ik schrok me kapot! Die foto van dat arme springpaard (Diamond) waarvan haar been doorgehakt was, en die dus werkelijk lag dood te gaan! Echt zielig... Ik mag gewoon niet dromen dat ook maar iemand één vinger uitsteekt naar mijn paarden! Laat staan zoiets doet!
Echt afschuwelijk, en als je dit zomaar kan met paarden, wat betekend dat dan wel tegenover mensen? Precies of deze man(nen) zijn niet in staat om zoiets te doen met mensen. Hopelijk zoeken ze er toch naar, nét omdat iemand die zoiets bij dieren doet, dit ook werkelijk bij mensen zou durven.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 23:36

Echt vreselijk..

Maar wat ik me altijd af vraag, is het niet slimmer om dit nieuws niet bekend te maken maar een hele politie speur actie houden (snachts in de buurt onopgemerkt zitten) zodat ie betrapt wordt.. of denk ik nu zo dom

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 23:41

VeraPopeye schreef:
Echt vreselijk..

Maar wat ik me altijd af vraag, is het niet slimmer om dit nieuws niet bekend te maken maar een hele politie speur actie houden (snachts in de buurt onopgemerkt zitten) zodat ie betrapt wordt.. of denk ik nu zo dom

Ik denk dit ook steeds... Maar ik denk dit evenwel bij het feit wanneer er inbrekers zijn, waarom komt politie dan altijd met sirenes zo luid aangesneld? En waarom niet in discrete stilte zodat ze de dieven écht kunnen vatten.
Bij deze situatie lijkt me dit hetzelfde, hadden ze gepatrouilleerd zonder dat iedereen er van wist (+ de beulen zelf), dan kunnen ze ze eerder vatten dan nu. Want nu zal het waarschijnlijk toch gissen blijven naar een waarom en naar wie dit deed...
Ik hoop zo hard dat er ergens ooit een aanwijzing komt. Dit is zooo ziekelijk!

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 07:15

maximeenik schreef:
Weet je, met die hakbijl... Mijn buren hebben paarden, mijn buur is Guido Neven en het paard dat stierf is Diamond, een merrieveulen van 1-2 jaartjes jong.
Er is nog een aanval geweest, maar dan op een Brabants trekpaard veulen, van 6 weken jong. Dit was 200 m van mijn huis.
Als je foto's van Diamond wil, pb me :p

Meen je dat nu? Waarom zou je foto's gaan verspreiden aan iedereen? Er staan foto's in de krant, dat is voldoende.

@VeraPopeye: je denkt niet dom, maar waar moet de politie gaan zitten? Er zijn zoveel paardenweiden? Waar gaat die toeslaan, dat weet je niet. En wanneer? Dat weet je ook niet. Tussen nu en vorige keer zit twee jaar, ik denk niet dat de politie twee jaar iedere nacht in de bosjes gaat liggen. ;)

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 09:11

@Timus, wat denken ze in het kliniek?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-11 09:13

Hoppje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 09:33

Walgelijk :r Wat lopen er toch zieke mensen rond op deze aardbol!!
Iemand die in staat is om zulke gruwelijke daden uit te voeren hoort niet meer vrij op straat rond te lopen. Nooit meer!!!

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 09:35

Hoppje schreef:
Walgelijk :r Wat lopen er toch zieke mensen rond op deze aardbol!!
Iemand die in staat is om zulke gruwelijke daden uit te voeren hoort niet meer vrij op straat rond te lopen. Nooit meer!!!

Zo is het maar net, dat ze zo'n mensen lekker samen op een eilandje zetten kunnen ze elkaar toe gaan takelen!

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 09:57

De beul van Twente is gepakt nadat een vand e eigenaren zélf actie ondernam. Af gaan zitten wachten heeft imo geen zin, je moet juist veel mensen activeren en gaan wachtlopen!
Je wilt toch niet lijdzaam toekijken hoe je paard wordt toegetakeld?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-11 09:59

Ik heb het boek over de Beul van Twente, echt afschuwelijk :\
Hopelijk wordt deze gek ook snel gepakt.

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 09:59

Ik vraag me dan af wb de dader; doodt of verwond ie nu eerst een dier of een mens?
Waar is het mis gegaan in dat brein van 'm?
Hopelijk wordt ie opgepakt, maarja.. dat zou dan op heterdaad moeten zijn en moet er weer een dier lijden. Dan de vraag of je de rest kan linken.Zulke beesten zou je moeten berechten als gepleegd 'mensen'daad. Mja, eigenlijk niet berechten..terplaatse als je 'm aantreft hetzelfde aandoen en iets meer en dan achterlaten in een greppel. _-:(

Uprica

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 10:06

wat een zieke mensen heb je toch op de wereld zeg? wat in vredesnaam..... hoop echt van harte dat ze diegene snel vinden zonder meerdere slachtoffers te hoeven maken.
afschuwelijk voor woorden dit. Wat branca zegt, is er wel een juiste berechting? nee hier in nederland niet.
je zou het diegene haast ook aan willen doen wat hij bij zijn weerloze slachtoffers aandoet. gewoon LAF

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 10:09

walgelijk echt walgelijk, er begint er nu ook een in omgeving achterhoek :x Zijn ook al 2 veulens gedood.

indd is het gewoon laf om zulke weerloze dieren te pakken

mebianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 10:09

Oh vreselijk dat zulke dingen gebeuren echt walgelijk wat een ziek persoon ben je dan, is het er eigenlijk wel 1? Maar weet ook niet of het verstandig is om je paard binnen te houden.. als die binnen kan komen dan is een paard in de stal van ongeveer 3 bij 3 wel heel makkelijk te vangen dan een grote weide.. Maar helaas in een wei zijn paarden te nieuwschierig en te lief om gewoon naar je toe te komen als je ze roept.