NHB Deurne stuurt hoofdinstructeur naar huis

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xx_Irisje

Re: NHB Deurne stuurt hoofdinstructeur naar huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 21:17

Jammer, want ben daar wel nieuwsgierig naar nu..

palo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 21:19

.................

toptoys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 21:26

Das al heel geleden idd :D

Maaaikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 21:30

Geloof mij: in de 3 jaar dat ik daar heb gezeten (ik ben 1 van de mensen die na 3 jaar HBO besloot te stoppen, ze maken het je écht onmogelijk) zijn er genoeg dingen gebeurd wat écht niet door de beugel kon.
Persoonlijk vind ik het erg jammer dat zo'n school zo snel achteruit gaat in kwaliteit. Maar eerlijk is eerlijk: zoals vroeger zal het uBerhaupt niet worden, geloof niet dat er nog vraag naar zal zijn.

En de echte ruitertalenten hebben Deurne niet nodig. Die komen er sowieso wel (masterclass, sportclass is dan wel handig voor een papier) maar voor de ervaring hoeven zij het niet doen.
Maar hoevel mensen willen wel de paarden in als instructeur, groom, stalmanager ed? Daarvan komen er genoeg van Deurne.... En er zijn zat jonge-paarden-ruiters en ruiters in de basissport die leuk hun geld kunnen verdienen door het papiertje van Deurne. Die heb je ook nodig in de paardenwereld. Dus Deurne over één kam scheren vind ik ook wat krom door de bocht. Je kan alleen oordelen als je het zelf hebt meegemaakt

Ik ben wel blij dat ik die 3 jaar er heb gezeten. Ik weet zelf ook wel dat ik geen Grand Prix ruiter zal worden, maar dat was ook nooit mijn opzet. En het is ook dom om te denken dat wanneer je op Deurne zit je alles zal leren. Je moet je er zelf ook voor inzetten en moeite voor willen doen. Denk dat momenteel 50% van de leerlingen die er zit, denkt dat het ze serieus zal komen aanwaaien.
Ik wilde meer leren over de paarden, het rijden en de paardenwereld. Deurne (maar vooral mijn stagebedrijven) hebben mij daar echt wel goed meegeholpen.
Helaas is het bestuur en de omgang met leerlingen totaal niet mijn idee qua normen en waarden, en dan kijk ik ook niet eens naar de paarden.

Ik vond Marion wel een kundige instructeur in de baan, evenals over Muis ook niks meer dan lof.....

Ik kom uit een klas met 24 leerlingen waarvan er nu nog 2 (!) over zijn. En geloof mij, de meeste hiervan waren allemaal meiden die écht graag willen, maar waar het gewoon onmogelijk werd gemaakt. Ik hoop dat echt dat de school gaat veranderen in het management want anders denk ik niet dat de school over 10 jaar nog zal bestaan. En dat zou pas echt zonde zijn...

palo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 21:32

toptoys schreef:
Das al heel geleden idd :D

één van de 21..?

toptoys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 21:36

Nee, dat niet, wel in "mijn" tijd gebeurt.

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 21:48

Goh dat maakt je nieuwsgierig naar die 21 :j

palo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 21:58

Het ging er toendertijd vooral om dat je hard kon werken en doorzetten.. 's morgens om 5 uur je nest uit, 's avonds om 22.50 lichten uit en de tussenliggende tijd vooral veel vegen en jezelf laten uitkafferen. Enorm veel discipline en je haalde het niet in je hoofd om er tegen in te gaan. Dat heeft er wel voor gezorgd dat als je je straf uitgezeten had iig niet met een 9-5 mentaliteit de wijde wereld in ging.
Buiten die discipline en met name de vakken over welzijn en ziektes zijn de positieve zaken die me bij gebleven zijn. Wat betreft rijden en lesgeven denk ik dat het aan je eigen talent en ontwikkeling ligt in hoeverre je iets kunt bereiken.

palo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 22:00

_Natasja_ schreef:
Goh dat maakt je nieuwsgierig naar die 21 :j

Haha, no comment 8-)

[of er moeten zich meer deelnemers melden die daarbij waren :D ]

toptoys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 22:02

Jullie hebben toen toch wel een her kunnen doen als ik me goed herinner?

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 22:04

Helemaal eens met Palo! Ik heb zeer goede herinneringen aan Deurne, vooral de lessen van Cor Loeffen waren een verrijking, zowel theoretisch als praktijk. het was inderdaad wel zwaar, en van mijn klas zijn er welgeteld 3 die nog iets met paarden doen voor hun werk. Maar wat Palo zegt zo denk ik er ook over.

palo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 22:06

Ja nadat we een advocaat in de arm genomen hadden en daarmee op de proppen kwamen ;)
Toen hoefden we 3 mnd later dus nog maar één examen te doen!

palo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 22:08

Wij zijn met 300 mensen aan de opleiding begonnen waarvan er uiteindelijk 16! geslaagd zijn..

toptoys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 22:09

Goed onthouden dus.
Ja, er is een hoop veranderd in die jaren als ik zo wel eens wat leerlingen zie van nu ;)

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 22:31

ik ben ook wel erg benieuwd waarom ze naar huis is gestuurd,

heb haar nooit sympathiek gevonden, dit omdat ze een erge voorkeur had voor studenten die achter haar aan slijmen. Alleen tijdens mijn stage bij Piet raijmakers kon ik iets goed doen, voor de rest niet.. . Ook vergat ze altijd dat ze ons dressuur les moest geven of theorie les, maar als het de masterclass was stond ze vooraan te springen. Vind muis al net zo erg

maar goed dat heeft verder niks te maken met de inhoud van dit topic

andafries

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 11:49

Ontzettend jammer dat de goede instructeurs aan de kant worden gezet.
Ik ben het helemaal eens met palo2 en mindfields heb jaren geleden ook de opleiding gedaan heb in 1996 diploma behaald. Toen was er al verandering merkbaar en we zeiden toen al wat zijn we blij dat we nog in het oude systeem zitten. Want inderdaad het paardenvak is niet van 9 tot 5 het is dag en nacht keihard werken en weinig verdienen. Als je het paardenvak in wilt doe je dat met passie , passie voor het paard !!!

Ook heb ik mee gekregen tijdje terug dat meerdere instructeurs op non actief werden gezet. Goede instructeurs waar ik indertijd veel van geleerd heb , het was niet makkelijk toen maar achteraf gezien. Juist daarvan veel geleerd.

Maar in Nederland op hippisch gebied is de tendens om de oude garde aan de kant te schuiven. Juist de mensen met jarenlange ervaring en kennis worden manieren voor gezocht dat zij het steeds moeilijker krijgen en waarom ........????????

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 17:58

Ach, het is met instructeurs net als met sportpaarden. De nieuwe generatie is nog beter dan de vorige. Ik heb pas nog met de heer Loefen op een open dag een discussie gehad over modernisering van paardenrassen. Stilstaan was achteruitgang en ter illustratie liet hij een zwaar warmbloed zien van een aantal decennia geleden. Met instructeurs is het net zo. De dinosauriers in het vak maken plaats voor een jonge en nog betere garde (met naar ik mag hopen een open, verfrissende blik en normale sociale vaardigheden) :D

Maar nogmaals, niemand weet waarom deze mevrouw met bijzonder verlof naar huis is gestuurd en de school kan om privacyredenen de reden niet bekend maken.

Shezzit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 08:48

About de kwaliteit van Deurne die hier een aantal x onderuit gehaald wordt, ik vind dit een beetje een open deur intrappen.
Deurne mocht vroeger kiezen wat ze wel of niet aannamen, er was ruimte voor eerst 15 en later 21 leerlingen per leerjaar, dus heerlijk het neusje van de zalm uitkiezen en de rest afwijzen. Nu MOETEN ze iedereen accepteren (ok: dit verhaal gaat NIET op voor masterclass en sportklas, maar dit is maar een heel klein sigment uit het volledige scala der opleidingen op deurne), ook als mensen overduidelijk geen gevoel voor paarden/paardrijden hebben, of nog veel erger, niet de drive en motivatie hebben om hun leven lang hard te werken, want dat is wel wat je moet kunnen en willen als je de paardenwereld in gaat. Deurne is een openbare opleiding geworden en bij de intake kan er wel een advies gedaan worden, maar je hoort het regelmatig (ok... elk jaar zijn er enkele gevallen) dat leerlingen die intake doen voor een sportopleiding, dat deze maar amper kunnen lichtrijden en van de betreffende instructeur het idee aan de hand krijgen om bv horse en leisure of horse en health te gaan doen, opleidingen waarbij de kunst van het paardrijden maar een klein deeltje van de opleiding vormt en waarbij je geschoold wordt in andere vaardigheden omdat je opgeleid wordt voor een beroep wat zich grotendeels naast het paard afspeelt. Maar als zulke leerlingen dan TOCH persé sport willen gaan doen EN vervolgens op de opleiding komen en zich niet voor mininmaal 200% inzetten om hun achterstand op rijtechnisch gebied weg te werken, Tja.... dan moet je achteraf de opleiding niet de schuld geven dat je het niet haalt, ze hebben je bij voorbaat gewaarschuwd, maar meer dan waarschuwen mogen ze inderdaad niet doen.

Over Marion Schreuder. Het fijne wat er op dit moment aan de hand is weet ik ook nog niet, heb haar nog niet gesproken want ze is dus inderdaad niet meer op school. Wat in ieder geval duidelijk moge zijn, is dat het besluit voor buitengewoon verlof (dat is iets heel anders dan op non-actief stellen: ter voorbeeld: in boxtel is laatst een leraar per direct op non-actief gezet, hij had een relatie met een leerling, dus voor zulk soort dingen wordt de term "non-actief" gebruikt, niet bij deze casus) NIKS maar dan ook NIKS te maken lijkt te hebben met haar kunde en kennis als instructeur. Het staat denk ik buiten kijf dat Marion een ware vakvrouw is die weet wat paardrijden, paarden opleiden EN jonge ruiters scholen is. Het staat denk ik ook buiten kijf dat Marion zich altijd meer dan 100% voor de school heeft ingezet, ook mensen die misschien minder goed met haar door 1 deur kunnen zullen de twee bovenstaande zaken moeten bevestigen.
De schoen knelt dus duidelijk ergens anders, maar NHB heeft er duidelijk voor gekozen om deze redenen niet openbaar te bespreken. Wellicht ter bescherming van (de goede naam van) iemand die zich een groot deel van haar leven ingezet heeft voor het wel en wee van de school en vermoedelijk ook omdat de paardenwereld toch al zo'n kletswereld is waarbij alles meteen door iedereen besproken wordt, of dit nu op concours is of op het internet, men kletst. Misschien logisch, omdat zaken die ons boeien, dingen zijn die besproken en gedeeld worden en waarover je met je mede-paardenliefhebbers van gedachte wilt wisselen, maar dus waarschijnlijk ook logisch dat door een management niet alle redenen naar buiten gebracht worden, simpelweg omdat het gros van de wereld er niks mee te maken heeft waarom bepaalde interne zaken op een bepaalde manier geregeld worden.

Over mevrouw Kubovic van engels: die loopt nog gewoon rond, geeft nog les en het is nog helemaal niet zeker dat haar contract daadwerkelijk beeindigd wordt, dus het is wat voorbarig om daarover hier al berichtgeving te doen lijkt me.

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 08:56

maikymouse3 schreef:
Ik kom uit een klas met 24 leerlingen waarvan er nu nog 2 (!) over zijn. En geloof mij, de meeste hiervan waren allemaal meiden die écht graag willen, maar waar het gewoon onmogelijk werd gemaakt. Ik hoop dat echt dat de school gaat veranderen in het management want anders denk ik niet dat de school over 10 jaar nog zal bestaan. En dat zou pas echt zonde zijn...

of de school heeft over 10 jaar maar een kwart van de leerlingen, maar dan wel de leerlingen die gemotiveerd en getalenteerd zijn. Zodat de school weer het imago krijgt van vroeger, toen je nog iemand was als je van deurne afgestudeerd was. Ik denk zelf dat aan de manier van lesgeven niet zoveel veranderd is (de lessen wel overigens) maar dat vooral de mensen die de laatste 10 jaar naar Deurne zijn gegaan gewoon niet uit het juiste hout gesneden waren voor een baan in de paarden en dat er daarom zoveel uitval is

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 11:44

Om op bovenstaande te reageren. Mensen die niet geschikt zijn vallen vanzelf af. Wij zijn 6 jaar terug met 32 begonnen en 2 jaar terug met 15 geindigd. Dit waren alle wel mensen die zeker hard willen werken en ook geen 9 tot 5 mentaliteit hebben.

sassie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 12:51

Is er al wat meer bekend of loopt het met een sisser af en gebeurd er niets....

yoriv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 18:07

Ik ben laatst naar de selectiedagen geweest van het stimuleringsplan voor jeugdige ruiters in Esbeek waar Marion nu aktief is en vond het helemaal te gek.
Super mooie luxe manege dit is echt wat marion verdient .
Ik hoop voor haar dat ze daar door gaat en laat ze het in deurne maar lekker zelf uit zoeken