Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
winia4ever schreef:Brainless: Ik heb dit eerder zien gebeuren, en ja hoor het leven groeit wel mee
Bij het knippen van de hoeven kan er bloed tevoorschijn komen, wanneer het leven met de hoeven is meegegroeid. Dit leven trekt zich vanzelf terug als de hoeven weer zijn ingekort.
fojoe schreef:Miekemuis_ schreef:Dit is echt super dicht bij waar ik woon. Als iemand me aan het adres kan helpen ga ik dit weekend eens langs om te kijken bij de pony
in de OP staat Kattenbos (dat is de straatnaam) in Erpe-Mere.
google maps doet de rest
Dus tenzij de OP fout is en er dus St. Lievens-Houtem moet staan, is Kattenbos geen straatnaam. winia4ever schreef:Chaos schreef:Als je zo'n dier weer goed zet, hoe gaat het dan met het skelet/spieren/pezen?? Belasting ed?
Dit dier kan je nooit helmaal weer goed zetten, door dat de hoeven zo lang zijn geworden groeit het leven in de voeten ook mee! dus die is nu veel langer dan bij een gemiddeld paard!..
Als je dit paard zo kort weer afknipt, dan zit je dus in het leven.
Miekemuis_ schreef:fojoe schreef:in de OP staat Kattenbos (dat is de straatnaam) in Erpe-Mere.
google maps doet de rest
Kattenbos is geen straatnaam, en is ook niet te vinden met google maps. Dat had ik wel al even nagekeken hoor.
St. Lievens-Houtem is niet hetzelfde als Erpe-MereDus tenzij de OP fout is en er dus St. Lievens-Houtem moet staan, is Kattenbos geen straatnaam.
Electra63 schreef:Cayenne schreef:http://www.blid.be
Op een weide aan de Kattenbos te Erpe-Mere, is deze morgen een pony met zwaar uitgegroeide hoeven aangetroffen. De onverzorgdheid aan de hoeven blijkt al van enkele maanden te zijn.
BLID werd getipt door wandelaars, die de pony hadden opgemerkt en hun melding was terecht. De hoeven dienen dringend te worden bekapt, is BLID-voorzitter Dirk Blanchart van oordeel.
Via de microchip en de medewerking van de politie Erpe–Mere kon de eigenaar een persoon uit Aalst worden gecontacteerd. De eigenaar krijgt alle kansen om de zwaar vergroeide hoeven te laten verzorgen door een hoefsmid. "We verwachten dat dit binnen de week gebeurd", alsnog Dirk Blanchart.
Indien dit niet gebeurd volgt er proces-verbaal voor dierenmishandeling en dienen de hoeven dan nog te worden verzorgd.
Klik hier en hier voor foto's.
Belachelijk, de politie/DB zou toch in zo'n geval direkt de hoefsmid moeten kunnen laten komen op rekening van de eigenaar.
Fijn als dat beestje zo nog minimaal een week moet blijven lopen, als de eigenaar geen aktie onderneemt.