Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
danamuts schreef:zou dat niet te maken KUNNEN hebben met zijn hoefzweer? dat die juist daar zat waar nu dat aanhangsel weg is, zodat hij daar geen druk op heeft?
volgens google is het een heart bar beslag (nooit van gehoord) mar schijnt gebruikt te worden bij het onlasten van de zool (vnl bij hoefbevangenpaarden) aldus google
muc schreef:Citaat:Pünktlich um 13 Uhr sitzt Rath im Sattel, reitet draußen auf dem tiptop gepflegten Viereck, um sich herum Rasen, blühende Rhododendren und 55 Journalisten.
Ruhig lässt er die Arbeit angehen, tiefe Einstellung à la junge Remonte, meistens jedenfalls. Totilas hat abgespeckt, 50 Kilo meint Paul Schockemöhle. Das steht ihm gut, er wirkt dadurch athletischer und hochbeiniger. Rath reitet die ersten Übergänge, Tempiwechsel im Trabe. Auf der Diagonalen fliegen die Vorderbeine, wie man es bei Gal kannte, hinten nicht immer mit derselben Energie, auch das ist nicht neu. Manchmal ist das Tempo schwer zu definieren: versammelter Trab? Oder Mitteltrab? Oder doch schon so was wie Passage? Es ist, als ob man einen Hebel umlegt und die Vorderbeine fliegen. Auch das kann man schon von Gal.
Lange lässt uns Matthias auf die ersten Piaffen warten, hier ein paar Tritte, dort ein paar. Schließlich hat er ihn soweit: gefühlte 40 Piaffetritte auf der Stelle- das wäre nun wirklich nicht nötig gewesen, wie sehen ja, er kann’s. Am Schluss der Galopp, fehlerlose Wechsel. Auf kleinem Kreis aber sehr ruhig gesprungene Pirouetten. Dazwischen immer wieder zugelegt, dabei wird der Schwarze richtig heiß, der Reiter hat die Hände voll, zwischendurch immer wieder Schrittpausen. Fazit: Bis zur Lektionssicherheit, wie sie in der Prüfungsaufgabe verlangt wird, auf den Punkt und nicht dann, wann es gerade passt, ist es noch ein ordentliches Stück des Weges. Aber die Richtung stimmt. Die Hofuhr schlägt 14 Uhr, vom Glockenspiel ertönt Lobe den Herren – da hätten vielleicht die zuständigen Bundestrainer Lust mitzusingen.
Hier nog een stukje van de Duitse pers. Ik moet eerlijk zeggen, heel enthousiast is het niet geschreven. Ik hoop voor Rath dat hij het paard goed net zo goed aan het lopen krijgt als Gal. Maar ik geloof dat Gal ook een gouden randje aan een paard kan rijden, van Lingh hebben weg ook weinig meer gehoord nadat hij bij Gal we was.
manubres schreef:Weet iemand ook of het nieuw is om de voorbenen zo hoog in te pakken, zodat de knie bijna niet eens kan buigen?
Verder vind ik 50 kg eraf bij Totilas niet verkeerd, hij kwam wel wat "hollands welvaren"over.
Maar eerlijk is eerlijk het maakte hem wel meer paard.
Als ik naar Rath kijk dan denk ik steeds...ga toch eens lekker op je billen zitten...hij heeft zo'n gekunstelde houding.
Enne...40 passen op de plaats lijkt me ook wat overdreven en waarom steeds stappen als je paard overhit is? Zou ik eerder wat blijven galopperen ofzo.
Maar ach, de beste stuurlui staan aan wal...en ik zou echt niet in de schoenen...nou ja, rijlaarzen dan...van Rath willen staan.
Nou, ja...een keer misschien dan om het fantastische Tootgevoel te kunnen voelen..
tiger27 schreef:wat een poppenkast voorstelling zeg op die foto`s om ziek van te worden
tante katrien met der big smile
maar ben wel benieuwt hoe ze het gaan doen als er met een verhuizing als zo`n voorstelling is wat dan met een wedstrijd dat brengt alleen maar druk en spannig mee
en van lingh hebben we ook niet veel meer gehoord
p.s wel mooie stallen
muc schreef:Rath en PS gun ik het absoluut. Maar die redactrice van de ST-georg en Töntjes die daar ook voor schrijft niet...![]()
Die Töntjes schreef laatst nog een stukje in de ST.Georg dat Nederlandse Penny meisjes in een Forum (ik denk BOKT) nu zeuren dat Totilas zijn knotjes niet mooi zijn en dat het hoofdstel wat Gal gebruikte hem beter stond etc. En of we niet wat beters te doen hebben. En dat dat zo belachelijk is bla bla bla. Er wordt altijd zo Anti-Nederland (Ook over Adelinde C, en Anky etc.) geschreven terwijl ik dat andersom helemaal niet lees in Nederlandse tijdschriften. Erg jammer vindt ik dat van dat tijdschrift. (Sorry, is nogal off topic geloof ik, moest even m´n frustratie eruit gooien
Ayasha schreef:muc schreef:Rath en PS gun ik het absoluut. Maar die redactrice van de ST-georg en Töntjes die daar ook voor schrijft niet...![]()
Die Töntjes schreef laatst nog een stukje in de ST.Georg dat Nederlandse Penny meisjes in een Forum (ik denk BOKT) nu zeuren dat Totilas zijn knotjes niet mooi zijn en dat het hoofdstel wat Gal gebruikte hem beter stond etc. En of we niet wat beters te doen hebben. En dat dat zo belachelijk is bla bla bla. Er wordt altijd zo Anti-Nederland (Ook over Adelinde C, en Anky etc.) geschreven terwijl ik dat andersom helemaal niet lees in Nederlandse tijdschriften. Erg jammer vindt ik dat van dat tijdschrift. (Sorry, is nogal off topic geloof ik, moest even m´n frustratie eruit gooien
ik kan het daar eigenlijk enkel mee eens zijn. Misschien moet ik toch maar naar Duitsland
easygoing schreef:Misschien wel maar een beetje zichzelf respecterend blad gaat zich niet verlagen tot dit soort praktijken.
Eerst de nederlandse ruiters en paarden afzeiken en als dat niet meer gaat omdat een van die paarden nu in eigen land staat de pijlen maar op mensen richten die onderling op een forum een discussie voeren.
Wel de splinter in het oog van de ander zien, maar niet de balk in het eigen oog.
Ayasha schreef:easygoing schreef:Misschien wel maar een beetje zichzelf respecterend blad gaat zich niet verlagen tot dit soort praktijken.
Eerst de nederlandse ruiters en paarden afzeiken en als dat niet meer gaat omdat een van die paarden nu in eigen land staat de pijlen maar op mensen richten die onderling op een forum een discussie voeren.
Wel de splinter in het oog van de ander zien, maar niet de balk in het eigen oog.
tgoh dat doet me aan nog een land denken
Ayasha schreef:easygoing schreef:Misschien wel maar een beetje zichzelf respecterend blad gaat zich niet verlagen tot dit soort praktijken.
tgoh dat doet me aan nog een land denken