Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

LDRD schreef:Anne_GTI schreef:De ziektekostenverzekeraar kan zeker ook schade verhalen als er sprake is van een derde partij.
En dat klopt.
Zou ook niet best zijn als dat niet zou kloppen. Overigens verhalen ziektekostenverzekeraars niet alle verhaalbare schade. Ligt mede ook aan de toedracht. aadburg schreef:De ouders zijn zeker mede verantwoordelijk, hoeveel kinderen worden er niet bij een manege "gedumpt" en aan hun lot overgelaten? Dit is natuurlijk gechargeerd maar als ouders moet je een kind ook leren hoe gevaarlijk een paard kan zijn.
Als ze met een kind lopen en er komt een grote hond aan dan zijn ze meteen alert want wie weet gaat die hond wel bijten, als ze dan daarna op bijvoorbeeld een paardenmarkt komen lopen ze achter de paarden langs met hun kind tussen hun zelf en de paarden in. Een paard of pony is heel goed in staat om je met 1 klap dood te slaan, een hond krijgt dat niet zo snel voor elkaar.
Het is heel gemakkelijk om de verantwoording bij een ander neer te leggen en vervolgens ook nog een claim neer te leggen maar je blijft als ouder ook altijd verantwoordelijk.
Stagediver schreef:Ik vind het zoiezo een beetje belachelijk dat ze een aanklachtt indienen, Een paard kan altijd trappen.. no mather what... Het is een dier. get over it. Daar kunnen de eigenaren noch trainers iets aan doen :s
LDRD schreef:Stagediver schreef:Volgens mij word smartegeld aangevraagd door de ouders toch?
De ouders treden op als wettelijke vertegenwoordigers.
Smartengeld is wel degelijk gewoon voor het kind.

xSlvna schreef:En wanneer ze 18/21(?) jaar is krijgt zij de complete macht over t geld, ervoor mag niks van t geld gebruikt worden zover ik weet zonder toestemming van t kind
Maargoed
Stagediver schreef:Ik vind het zoiezo een beetje belachelijk dat ze een aanklachtt indienen, Een paard kan altijd trappen.. no mather what... Het is een dier. get over it. Daar kunnen de eigenaren noch trainers iets aan doen :s
aadburg schreef:We zijn hier in Nederland behoorlijk op de Amerikaanse tour aan het gaan qua claimcultuur. Je kunt wel 20 (schijn)veiligheidscertificaten hebben je krijgt er geen trap minder om en ze komen net zo hard aan, je blijft ten alle tijde zelf verantwoordelijk!
piezze schreef:Stagediver schreef:Ik vind het zoiezo een beetje belachelijk dat ze een aanklachtt indienen, Een paard kan altijd trappen.. no mather what... Het is een dier. get over it. Daar kunnen de eigenaren noch trainers iets aan doen :s
Maar goed dat jij dan de wet niet hoeft te verzinnen.
LDRD schreef:aadburg schreef:We zijn hier in Nederland behoorlijk op de Amerikaanse tour aan het gaan qua claimcultuur. Je kunt wel 20 (schijn)veiligheidscertificaten hebben je krijgt er geen trap minder om en ze komen net zo hard aan, je blijft ten alle tijde zelf verantwoordelijk!
Dat is de theorie. Nu loop jij een stevige schade op als gevolg van een trap van een paard. Wat dan?
piezze schreef:aadburg schreef:De ouders zijn zeker mede verantwoordelijk, hoeveel kinderen worden er niet bij een manege "gedumpt" en aan hun lot overgelaten? Dit is natuurlijk gechargeerd maar als ouders moet je een kind ook leren hoe gevaarlijk een paard kan zijn.
Als ze met een kind lopen en er komt een grote hond aan dan zijn ze meteen alert want wie weet gaat die hond wel bijten, als ze dan daarna op bijvoorbeeld een paardenmarkt komen lopen ze achter de paarden langs met hun kind tussen hun zelf en de paarden in. Een paard of pony is heel goed in staat om je met 1 klap dood te slaan, een hond krijgt dat niet zo snel voor elkaar.
Het is heel gemakkelijk om de verantwoording bij een ander neer te leggen en vervolgens ook nog een claim neer te leggen maar je blijft als ouder ook altijd verantwoordelijk.
Wat een onzin. Ouders hoeven niet overal aanwezig te zijn. Een kind van 10 jaar houd je niet de hele dag onder toezicht. Een manege is bedoeld voor mensen die willen leren rijden en met paarden omgaan en dus bij uitstek ook voor kids bedoeld. Als ouder mag je verwachten dat er aan veiligheidseisen wordt voldaan. Daar betalen ouders ook voor. Als een manege niet wil dat er kinderen rondhangen op bepaalde plekken mogen ze dat verbieden.Het is helemaal niet makkelijk de verantwoording bij een ander te leggen, is niet eens het issue. Hier is een kind voor de rest van haar leven beschadigd ik weet niet wat ze heeft, maar als het om 100.000 euro gaat zal het misschien nooit kunnen werken of weet ik wat. Logisch dat daar iets tegenover gaat als het voorkomen had kunnen worden Bijvoorbeeld door ze niet uit te nodigen in de kleine bak.
Lekker goedkope dag opvang. aadburg schreef:Domme pech, if you can't stand the heat: stay out of the kitchen!
.
dana schreef:Over smartegeld,
Ouders kunnen smartegeld krijgen als zij het ongeluk zagen, hier trauma van hebben opgelopen. Kind is overleden.
Kind kan zelf geen smartegeld krijgen, omdat er geen oogmerk was kind pijn te doen bij aansprakelijke persoon.
zal geen sprake zijn van smartegeld in deze casus. zowiezo in Nederland zeer beperkt.

dana schreef:Over smartegeld,
Ouders kunnen smartegeld krijgen als zij het ongeluk zagen, hier trauma van hebben opgelopen. Kind is overleden.
Kind kan zelf geen smartegeld krijgen, omdat er geen oogmerk was kind pijn te doen bij aansprakelijke persoon.
dana schreef:zal geen sprake zijn van smartegeld in deze casus. zowiezo in Nederland zeer beperkt.