Verwaarloosde paarden gevonden in Sint-Job-in-'t-Goor

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 08:10

Geeft niets, ik spreek wel een woordje over de grens :-)
Ok, begrijpelijk en helder.
Ik vind het alleen wel lastig om te zien dat iemand wordt aangevallen op een goede daad. Ik kan me niet voorstellen dat het verkeerd bedoeld is. Wel dat het verkeerd overkomt. Aan de andere kant, als zij er niet was geweest hadden de paarden niet meer geleefd of nog steeds in ellende gezeten. Daar ga ik tenminste maar even vanuit. Iedereen die bereid is om de handen uit de mouwen te steken en andere te helpen (dier of mens) zouden we in deze maatschappij op handen moeten dragen ipv te kijken naar wat er qua regeltjes en overzicht misschien wel of niet klopt.
Dan ben ik heel zwart wit. Heeft zo'n dier het goed, dan is het goed!
Ik wilde dat ik zo onbaatzuchtig was om zoiets op te zetten want ik kan me niet voorstellen dat je er rijk van wordt om paarden te houden....

Adri

Re: Verwaarloosde paarden gevonden in Sint-Job-in-'t-Goor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 08:44

Er zijn vele mensen die onbaatzuchtig iets doen of gedaan hebben, helemaal belangloos, er zijn nog dierenasielen in Belgie die goed werken en alles doen uit liefde voor de dieren.
Het is wel zo dat vele personen die houden van dieren en leven voor de dieren niet gedaan kunnen krijgen wat andere wel kunnen gedaan krijgen, die ook dreigementen krijgen, die ook haatmails ontvangen, en die nooit geld vragen, die heel veel weten wat er in de dierenwereld en paardenwereld omgaan maar die gedwongen worden door malafide personen om zich kalm te houden, en ook nooit in een weekblad komen om aandacht te vragen. Dieren en paarden help je belangloos en chapeau voor hen die volhouden !!!!!
Deze paardenzaak zal nooit rechtstreeks aan Dierenwelzijn of Politie gemeld zijn of aan andere instanties, weet uit vroegere zaken dat er dan snel, zeer snel gehandeld wordt.

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 14:30

tita schreef:
Ik vind het altijd raar dat dit soort paarden nog een week moeten wachten op hulp..een week kan te laat zijn.
Overigens hoe oud een paard ook is, hij hoeft niet vel over been te worden :n daar zijn zoveel middelen voor ik neem aan als de hoeven al niet fatsoenlijk worden behandeld, zal dat zijn gebit wel niet veel beter zijn misschien lig daar al een oorzaak voor magerheid.

Iig dood zijn ze nog beter af dan nu levend

Inderdaad, maar ja, in NL laten ze liever slachtoffers onnodig lijden dan koppen met spijkers slaan.
De wetgeving houdt hulp bieden tegen. Of instanties weten niet waar ze mee bezig zijn. Zeker omtrent kinderen en dieren.

Ik ben dat halfslachtige gedoe echt spuugzat!!!
Aanpakken en goed hard straffen die mishandelaars, verwaarlozers, dieven, criminelen enz. enz. enz.
Of toch maar een kopje thee??

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 16:51

Adri, mag ik je er op wijzen dat ik niet zelf het wekblad heb opgezocht? Mag ik je erop wijzen dat het mensen van bokt.nl en bokt.be zijn die gezamelijk allemaal klachten naar de BLID hebben gestuurd? En dat de BLID daarop het weekblad heeft benaderd? Ik heb mij enkel op hun verzoek verdedigd.

Nu, de instanties zijn al meerdere malen hier geweest, en sorry voor de sensatiezoekers, ons asiel is okay bevonden en voldoet aan alle regels.
Ja, ook financieel is alles onderzocht hoor :D , en ja daaruit blijkt dus ook dat alles belangeloos gaat. Nu komt het over alsof ik dikwijls paarden verkoop. Ook hierin kan ik jullie teleurstellen. Buiten mijn eigen fokproducten is er nog geen enkel HACH paard geplaatst of verkocht. Nee, ook niet naar het slachthuis verdwenen.
Gratis paarden aanbieden vind ik vele malen gevaarlijker, maar affin.......ieder heeft zijn eigen werkwijze.
We hebben inderdaad nu een aantal donateurs, bij lange na niet zoveel als de anderen daar we pas officieel sinds november 2010 een VZW zijn.

Ja, we houden nu wel acties om de boel overeind te kunnen blijven houden en dat lijkt me toch echt niet vreemd.

Wat de paarden betreft, ja ik weet waar ze zijn.

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 21:27

Moniek, Ik heb nergens gezegd dat U Dag Allemaal zelf opgebeld hebt. Vind alleen dat de laatste tijd Dag Allemaal met paardenzaken uitpakt, dan gaat het over registratie, dan gaat het over asielen.
Ik weet helemaal niets van die klachten aan Blid door leden van ruiterforums, ik heb alleen mijn mening gegeven en ik denk niet dat iemand beschuldigd werd.
Zowel als mijn naam bekend is, en bij bepaalde paardeneigenaars in een verkeerd keelgat schiet, zo heb ik geschreven dat U ook bekend bent.
En gratis adoptiepaarden plaatsen is niet gevaarlijk, maar moet wel met een degelijk adoptiecontract gebeuren.
Ik weet wie ik ben, heb geen linker of rechterhanden, werk met niemand samen, en heb geschreven zoals ik het voelde en zag.
Het was een reactie op het vorige geplaatste bericht, niet kwaad bedoeld, maar mijn eigen mening, niet alleen voor paardenasielen, maar alle dierenasielen.

Komeet_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 08:41

Wat heftig goh......
Wat voor een hart heb je als je dit doet!!!!

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 20:54

al iets bekend over de paarden , is er al weer een controle uitgevoerd ?

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 16:28

Ik ben inderdaad op de hoogte van hoe het met de paarden gaat. Echter daar alles wat ik hier neerzet gebruikt wordt om goed in het negatieve geplaatst te gaan worden doe ik hier geen uitlatingen meer over.
Heel spijtig voor de personen die wel oprecht zijn, maar wat er steeds gebeurd is te gek voor woorden en brengt bovendien het verdere verloop en onderzoek in gevaar. Echter daar staat men niet bij stil.

sorry

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 21:00

in welk opzicht zou het de onderzoeken en verdere verloop benadeeld worden als wij weten hoe het de paarden vergaat ???

Zipsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 00:23

Hallo, ik ben nieuw hier en ik ken de paarden van deze topic. Het feit dat potverdekkie doet alsof ze tot op heden nog op de hoogte is van de paarden is reinste onzin aangezien deze TWEE paarden verhuisd zijn in mei en naast de weide van mijn paarden staan. Ik heb twee maanden geleden de eigenaar zover gekregen dat de smid moest komen en die is ook geweest (godzijdank, paarden vielen over hun eigen voeten) Met vreugde kan ik vertellen dat de weide zeer goed gedaan heeft voor deze dieren, voor de bruine al wat meer als voor de witte. Ik sta nu reeds 3 jaar op de dezelfde weide en elk jaar in mei zie ik er tegenop om deze paarden te zien aankomen. Elk jaar even mager, om weer dik te vertrekken naar huis, de vorige jaren is de eigenaar nooit op de weide geweest en dit jaar wordt hij elke week gespot... Dus misschien is het hem doorgedrongen dat hij zeer fout bezig was... Of hach hier nog steeds mee bezig is, betwijfel ik ten zeerste aangezien er een aankondiging op fb staat dat ze ermee stopt.... Ik hoop voor de paarden als ze in oktober terug naar huis gaan (wat ik niet weet zijn) FOD hen niet vergeten zal zijn....

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 01:20

Arme dieren.... hopelijks gaat er binnenkort een écht goede organisatie naar kijken, en laat *...* ze lekker met rust :(:)

Zipsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 08:27

Ik ben bezig met me in te schrijven bij blid, dus hopelijk kan ik op die manier iets verder voor de paarden doen in de winter....

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 08:54

wat erg!!
dat kan toch zo niet doorgaan, die arme dieren zouden dood beter af zijn dan in een leven als deze!
waar gaan ze in de winter naar toe dan, kan je er niet achteraan rijden of iets, om het te zien.
lijkt erop dat ze totaal niks bijgevoerd krijgen.. steeds op het randje van de dood en dan net voor ze doodgaan weer op het gras, wat een verstand :(

Zipsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 09:32

Ja inderdaad. Ik heb de eigenaar nog nooit mogen ontmoeten. Heb alle mensen van de andere weides aangesproken en vermeld dat de eigenaar problemen met mij ging krijgen als hij de smid niet zou laten komen. Blijkbaar heeft dit toch effect gehad, want de smid is uiteindelijk dan toch geweest. Die witte blijft vrij mager, maar niet te vergelijken met de foto's, daartegen staat hij nu super "dik". Ik denk dat de eigenaar ook niets kent van ontworming en dergelijke. Hij zou deze dieren gekocht hebben voor zijn kinderen die er een week interesse hebben in gehad, en nu staan ze daar... En de bruine herken je gewoon niet meer... Zo dik, dat ik eventjes vreesde dat ze drachtig was. Maar denk toch dat het gewoon een grasbuik is. Hij zet ze in mei ook elke keer op volle weide, kan je het jezelf al voorstellen? Twee van die graatmagere paarden op een volle wei? Als ik dit zou doen, heb ik garantie een paard dat hoefbevangen geraakt, maar zulke mensen maken zoiets dan weer nooit mee.