svdijk schreef:toendertijd zei mijn gevoel al dat Rath hem ging rijden, en dat gevoel heeft niet gelogen...
nu zegt mijn gevoel dat er meer met Toot aan de hand is dan een simpele hoefzweer, en ik vraag me af of hij überhaupt nog in de ring gaat verschijnen.
het wereldpaard die hij was, is niet meer en zal dat onder Rath ook niet meer worden.
Toot verkopen zonder Edward was een slechte keuze, en waarschijnlijk gaan ze dat bij de oosterburen ook inzien.
Edward en Totilas waren een eenheid, Toot was gelukkig onder Edward en Edward was gelukkig op Toot.
de band die zij hadden zorgden voor hun successen, en heel menselijk gedacht, denk ik dat Toot dat mist.
ik vermoed dat Toot niet meer is dan een heel dure geldmachine, ongeacht de fantastische verzorging die hij ongetwijfeld zal krijgen daar.
dat gouden randje is weg.....
er is zo'n mooie gezegde over oorlogskinderen: je kunt het kind wel uit de oorlog halen, maar de oorlog niet uit het kind.
dan maak ik er een mooie gezegde van betreffende Edward en Totilas: je kunt Totilas wel van Edward weg halen, maar Edward niet van Totilas....
Absoluut mee eens!
Ik heb Rath zien rijden in Stockholm vorig jaar, de hele week lang. Zowel wedstrijd als in de training, en eerlijk gezegd, hij reed zijn paarden allemaal zo..
Weinig lang laag. Althans, dáár toen in ieder geval niet... Ik vind de foto's erg gespannen overkomen, wat iemand al eerder postte, gespannen gezicht, gespannen paard, weg gedrukte rug.. stang die wel errug doorslaat her en der.. Als je dan die foto van Edward ziet, paard relaxed, mooi laag en rond, mooie losse staart, Edward met een brede grijs, niks geen spanning. Nee, de foto's met Rath, ik had Toot niet herkend als Toot als het er niet bij had gestaan vrees ik.. Het imposante zwarte dier is niet meer, of nu in ieder geval niet. Laten we hopen, dat wat er ook was of wellicht nog is, snel verholpen zal zijn en dat paard en ruiter fijn samen kunnen gaan werken... Áls dat er in zit, in deze combinatie..