Web van geheimzinnigheid rond Totilas

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gamble

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 21:56

De foto's komen trouwens uit een serie:
http://www.noz.de/sport/mehr-sport/os/5 ... ses-dreams
[/quote]Na het zien van deze foto's, snap ik ineens erg goed waarom hij niet is komen opdagen.. :=[/quote]

Ik mis de klik in deze combi, gezichten spreken boekdelen. Paard en ruiter lijken niet happy dan is er nooit een fijne combinatie te maken. Dan kun je niet optimaal presteren hoeveel talent beide ook mogen hebben.

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 22:00

jesito schreef:
Die band tussen Totilas en Ed is behoorlijk sterk en het verbaast mij niks als dit paard echt treurig is.
Edward zelf moet toch ook ongeveer kapot gaan bij het zien van die foto's.

Dat lijkt mij ook heel erg voor hem.
Overigens zijn Ulla en Isabell imo heel slim geweest om zijn paard niet over te willen nemen.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 22:25

Ayasha schreef:
was Ulla Salzgeber niet een van de lafaards die niet durfde/wilde?
En trainingsfoto's van Gal en Toot zijn ook niet spectaculair, rijd zo'n dier altijd zo sectaculair en hij gaat geen jaar mee, dat wist Gal en Gelukkig Rath ook.

Het gaat niet om spectaculair, het ziet er gewoon niet fijn ontspannen over de rug uit...
Hij lijkt heel wat spieren kwijt te zijn en wordt niet fijn laag en rond gereden, meer erg hoog opgericht met holle rug...
Dat lage ronde rijden doet wel veel goeds voor de bovenlijn spieren... Als dit standaard training is, dan is een aantal lessen nemen van Edward misschien toch wel verstandig...

Feria

Re: Web van geheimzinnigheid rond Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 22:40

Ik vind het er ook niet mooi uitzien, maar het zijn maar enkele foto's uit de zo veel maanden dat hij Totilas nu rijdt. Dus volgens mij kunnen we aan de hand van deze foto's niet veel zeggen. Ik vind het ook wel vreemd dat alle publieke optredens niet door gaan/gegaan zijn, maar voor het zelfde geld hebben die twee op dit moment gewoon brute pech. We kunnen pas iets zeggen als we die 2 in de ring zien denk ik :j

Radegonde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 22:53

Ligt het aan mijn ondeskundige blik of zit die ruiter as een zoutzak op zijn rug? Tikkeltje lomp gezicht. Gal was altijd even elegant... En een stuk lichter, wil ik wedden. Zou dat nog iets uitmaken voor zijn performance?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 23:22

joyce B schreef:
Het gaat niet om spectaculair, het ziet er gewoon niet fijn ontspannen over de rug uit...
Hij lijkt heel wat spieren kwijt te zijn en wordt niet fijn laag en rond gereden, meer erg hoog opgericht met holle rug...
Dat lage ronde rijden doet wel veel goeds voor de bovenlijn spieren... Als dit standaard training is, dan is een aantal lessen nemen van Edward misschien toch wel verstandig...

peerd is herstellende en heeft voor het eerst gedekt, we eten allemaal nog hoe Gribaldi was na het dekken ;)
en niet alle foto's zijn slecht. Van Gal en Toot zijn ook een boel slechte te vinden. Holle rug deed Toot onder Gal ook al. En dat het niet op foto staat betekent niet dat ze het niet doen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 23:35

Ayasha schreef:
peerd is herstellende en heeft voor het eerst gedekt, we eten allemaal nog hoe Gribaldi was na het dekken ;)
en niet alle foto's zijn slecht. Van Gal en Toot zijn ook een boel slechte te vinden. Holle rug deed Toot onder Gal ook al. En dat het niet op foto staat betekent niet dat ze het niet doen.

Wat een boel onzin en onwaarheden.

Hij is herstellende, dat moet je maar aannemen
Hij dekt voor het eerst, waar komen zijn veulens dan vandaan??
Wie eet hoe Gribaldi was na het dekken?????? Gribaldi was gewoon lastig ook al dekte hij niet
Van Gal en Toot zijn zulke slechte foto's niet te vinden, omdat er een groot verschil is, die waren een combinatie. Dus wellicht wel eens tegen de hand of een verkeerde pas, maar niet deze totale uitstraling van ongenoegen, bij beide trouwens.

En de laatste opmerking is helemaal een pluim waard, wat er niet is was er toch. Het lijkt me meer dat een heleboel mensen hier ondanks alles willen blijven geloven dat deze combinatie zeker zo goed, of beter las ik al op Bokt, als Ed met Toot is.
Ik heb iets van eerst zien en dan geloven

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 23:40

toendertijd zei mijn gevoel al dat Rath hem ging rijden, en dat gevoel heeft niet gelogen...
nu zegt mijn gevoel dat er meer met Toot aan de hand is dan een simpele hoefzweer, en ik vraag me af of hij überhaupt nog in de ring gaat verschijnen.
het wereldpaard die hij was, is niet meer en zal dat onder Rath ook niet meer worden.
Toot verkopen zonder Edward was een slechte keuze, en waarschijnlijk gaan ze dat bij de oosterburen ook inzien.
Edward en Totilas waren een eenheid, Toot was gelukkig onder Edward en Edward was gelukkig op Toot.
de band die zij hadden zorgden voor hun successen, en heel menselijk gedacht, denk ik dat Toot dat mist.
ik vermoed dat Toot niet meer is dan een heel dure geldmachine, ongeacht de fantastische verzorging die hij ongetwijfeld zal krijgen daar.
dat gouden randje is weg.....
er is zo'n mooie gezegde over oorlogskinderen: je kunt het kind wel uit de oorlog halen, maar de oorlog niet uit het kind.
dan maak ik er een mooie gezegde van betreffende Edward en Totilas: je kunt Totilas wel van Edward weg halen, maar Edward niet van Totilas....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 23:45

sarabande schreef:
Ayasha schreef:

Wat een boel onzin en onwaarheden.

Hij is herstellende, dat moet je maar aannemen
Hij dekt voor het eerst, waar komen zijn veulens dan vandaan??
Wie eet hoe Gribaldi was na het dekken?????? Gribaldi was gewoon lastig ook al dekte hij niet
Van Gal en Toot zijn zulke slechte foto's niet te vinden, omdat er een groot verschil is, die waren een combinatie. Dus wellicht wel eens tegen de hand of een verkeerde pas, maar niet deze totale uitstraling van ongenoegen, bij beide trouwens.

En de laatste opmerking is helemaal een pluim waard, wat er niet is was er toch. Het lijkt me meer dat een heleboel mensen hier ondanks alles willen blijven geloven dat deze combinatie zeker zo goed, of beter las ik al op Bokt, als Ed met Toot is.
Ik heb iets van eerst zien en dan geloven

dekt ie nu nog altijd beperkt dan? ;)

Grib is uiteindelijk uit de sport gehaald terwijl ie toch verdienstelijk gelopen heeft.
Niet? typ ze dan maar eens op google in :+ Oh wacht, dan zijn het momentopnames :j _O-

Maar om het om te keren:
hoe weet jij dat ie niet kreupel stond, heb je het gezien?
Ben je bij de trainingen dat je weet dat ie het niet doet?

Als je mij aan spreekt doe het dan tenminste zelf niet in hetzelfde bericht _O-

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 23:50

Combi is volgens mij nog heel erg zoekende. Ben benieuwd of Rath het kan presteren.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 23:52

jouke_h schreef:
Combi is volgens mij nog heel erg zoekende. Ben benieuwd of Rath het kan presteren.

Hier ben ik het wel mee eens en ben ook nieuwsgierig :j
Maar van mij krijgt ie het voordeel van de twijfel. :)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 00:08

Ayasha schreef:
dekt ie nu nog altijd beperkt dan? ;)

Grib is uiteindelijk uit de sport gehaald terwijl ie toch verdienstelijk gelopen heeft.
Niet? typ ze dan maar eens op google in :+ Oh wacht, dan zijn het momentopnames :j _O-

Maar om het om te keren:
hoe weet jij dat ie niet kreupel stond, heb je het gezien?
Ben je bij de trainingen dat je weet dat ie het niet doet?

Als je mij aan spreekt doe het dan tenminste zelf niet in hetzelfde bericht _O-

Buiten het stuk over aanspreken :?

Ja hij dekt nog steeds beperkt, een deel is al eerder opgevangen DV en verder is het geen stormloop voor 8000€ per dekking
Ik hoef niet op Google te zoeken over Grib heb dat van vrij dichtbij al vanaf zijn goedkeuring in Duitsland en daarna in Nederland kunnen volgen.

Hoe weet jij dat hij wel kreupel stond heb je dat gezien???

Ik doe niet aan science fiction dus ga geen dingen verzinnen die ik graag wel of niet bij trainingen zou willen zien

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 00:15

Neen maar ik geloof de eigenaren gezien zij m op stal hebben. :+

Je moest Grieb niet op google zoeken (je moet sowieso niks eigenlijk) maar Toot, ook onder Edward was ie hol van rug. Ik vermoed dat dat ook een stukje bouw is. :)

Ik meen de dat PS m volop in het dekken wilde gooien maar je hebt een punt, aan €8.000 zal het idd niet storm lopen.

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 01:02

svdijk schreef:
toendertijd zei mijn gevoel al dat Rath hem ging rijden, en dat gevoel heeft niet gelogen...
nu zegt mijn gevoel dat er meer met Toot aan de hand is dan een simpele hoefzweer, en ik vraag me af of hij überhaupt nog in de ring gaat verschijnen.
het wereldpaard die hij was, is niet meer en zal dat onder Rath ook niet meer worden.
Toot verkopen zonder Edward was een slechte keuze, en waarschijnlijk gaan ze dat bij de oosterburen ook inzien.
Edward en Totilas waren een eenheid, Toot was gelukkig onder Edward en Edward was gelukkig op Toot.
de band die zij hadden zorgden voor hun successen, en heel menselijk gedacht, denk ik dat Toot dat mist.
ik vermoed dat Toot niet meer is dan een heel dure geldmachine, ongeacht de fantastische verzorging die hij ongetwijfeld zal krijgen daar.
dat gouden randje is weg.....
er is zo'n mooie gezegde over oorlogskinderen: je kunt het kind wel uit de oorlog halen, maar de oorlog niet uit het kind.
dan maak ik er een mooie gezegde van betreffende Edward en Totilas: je kunt Totilas wel van Edward weg halen, maar Edward niet van Totilas....

_/-\o_ _/-\o_ Absoluut mee eens!

Ik heb Rath zien rijden in Stockholm vorig jaar, de hele week lang. Zowel wedstrijd als in de training, en eerlijk gezegd, hij reed zijn paarden allemaal zo.. :o Weinig lang laag. Althans, dáár toen in ieder geval niet... Ik vind de foto's erg gespannen overkomen, wat iemand al eerder postte, gespannen gezicht, gespannen paard, weg gedrukte rug.. stang die wel errug doorslaat her en der.. Als je dan die foto van Edward ziet, paard relaxed, mooi laag en rond, mooie losse staart, Edward met een brede grijs, niks geen spanning. Nee, de foto's met Rath, ik had Toot niet herkend als Toot als het er niet bij had gestaan vrees ik.. Het imposante zwarte dier is niet meer, of nu in ieder geval niet. Laten we hopen, dat wat er ook was of wellicht nog is, snel verholpen zal zijn en dat paard en ruiter fijn samen kunnen gaan werken... Áls dat er in zit, in deze combinatie..

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 01:43

@ svdijk en Maggie-Eddy... Met jullie ben ik het helemaal eens.

Over de foto's wil ik zelf niet speculeren. Maar het eerste wat ik dacht bij de foto's en bij het commentaar van de bokkers is dat het altijd moment opnames blijven en dat ze hier in Nederland vaak wel alleen de juiste foto's plaatsen in of bij een artikel. Gespannen jah, maar ik zou die druk ook niet op mijn schouders willen.

Zelf vond ik het zeer triest dat Duitsland gewoon hun geluk en winst wil kopen voor de Olympische spelen, maar snap niet dat ze dan een Nederlands gereden en getraind paard kopen terwijl Duitsland vind dat NL de verkeerde trainingen geeft aan paarden.
Rath moet heel veel waarmaken, hij moet immers in de inmens grote voetsporen treden van Edward.

Isabella en Ulla laf?. Nee, dat vind ik niet, eerder slim, dat ze zeggen dat hij nu ook maar eens te voor schijn moet komen, tja is logisch toch word veel poeha om gemaakt maar starten ho maar. Hij is immers ook nog eens DE ruiter geworden omdat stief moeders een behoorlijke donatie heeft gedaan, ik denk dat er aan die donatie wel wat voorwaarden zaten.

Totilas verdient het wel terug in dekkingen. Geloof me maar dat er echt nog wel 8000 de dekking word neergeteld. Vorig jaar zijn er 84 merrie's gedekt. De prijs was toen wel iets lagermaar voor de gewone man niet te betalen. Duitsland heeft heel wat meer fokkers dan Nederland. Daarnaast ben ik van mening dat al die veulens het echt niet gaan maken net als de hengst. Niet alle top paarden zijn ook goede vererfers..
Voorals nog ben ik benieuwd naar hoe het zal gaan. Maar de combi die ooit geweest is zal er denk ik niet meer komen. Zoals svdijk al zei...

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 01:50

@ Newt, met jou ben ik het ook eens :j Isabelle en Ulla hebben er zeker slim aan gedaan, als je zo'n paard onder je zadel krijgt, moet je het ook maar 'even' doen.. Heel de wereld kijkt naar dát paard...
En wat betreft de dekkingen, dat is absoluut waar, hoe knap paps ook is, of zijn kinders het ook worden... We shall see! It's all a matter off time..

Edit: ik vind je Avater-avater geweldig!! :o

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 03:11

newt schreef:
@ svdijk en Maggie-Eddy... Met jullie ben ik het helemaal eens.

Over de foto's wil ik zelf niet speculeren. Maar het eerste wat ik dacht bij de foto's en bij het commentaar van de bokkers is dat het altijd moment opnames blijven en dat ze hier in Nederland vaak wel alleen de juiste foto's plaatsen in of bij een artikel. Gespannen jah, maar ik zou die druk ook niet op mijn schouders willen.

Zelf vond ik het zeer triest dat Duitsland gewoon hun geluk en winst wil kopen voor de Olympische spelen, maar snap niet dat ze dan een Nederlands gereden en getraind paard kopen terwijl Duitsland vind dat NL de verkeerde trainingen geeft aan paarden.
Rath moet heel veel waarmaken, hij moet immers in de inmens grote voetsporen treden van Edward.

Isabella en Ulla laf?. Nee, dat vind ik niet, eerder slim, dat ze zeggen dat hij nu ook maar eens te voor schijn moet komen, tja is logisch toch word veel poeha om gemaakt maar starten ho maar. Hij is immers ook nog eens DE ruiter geworden omdat stief moeders een behoorlijke donatie heeft gedaan, ik denk dat er aan die donatie wel wat voorwaarden zaten.

Totilas verdient het wel terug in dekkingen. Geloof me maar dat er echt nog wel 8000 de dekking word neergeteld. Vorig jaar zijn er 84 merrie's gedekt. De prijs was toen wel iets lagermaar voor de gewone man niet te betalen. Duitsland heeft heel wat meer fokkers dan Nederland. Daarnaast ben ik van mening dat al die veulens het echt niet gaan maken net als de hengst. Niet alle top paarden zijn ook goede vererfers..
Voorals nog ben ik benieuwd naar hoe het zal gaan. Maar de combi die ooit geweest is zal er denk ik niet meer komen. Zoals svdijk al zei...

es effe tellen,

€8000 per dekking en we moeten aan 10 miljoen euro komen (minimum)
voor 1.000.000 heb je dus 125 dekkingen nodig.
Om aan 10.000.000 te komen heb je dus 1250 dekkingen nodig.

Hij dekte er 84 per jaar. Dus voor je aan 1250 dekkingen bent heb je +- 14.5 jaar nodig.
Totilas is nu, wat? 10 jaar? Dan moet hij dus tot 24.5 jaar kunnen blijven dekken.
En laten we eerlijk zijn, een boel paarden halen die leeftijd niet eens, laat staan dat ze vruchtbaar en gezond genoeg blijven om 84 dekkingen te doen.

Dus op voorwaarde dat:
-hij niks kost in onderhoud of de kosten hiervoor en voor wedstrijden om in the spotlight te blijven terug verdient met winnen, wat ie volgens veel bokkers niet gaat doen.
-hij 84 dekkingen per jaar doet (en zoals Sarabande ook al zei, aan 8000 euro zal t niet storm lopen)
-vruchtbaar blijft en zijn zaad kwalitatief goed blijft
Verdient hij zichzelf terug op 14.5 jaar.

Nee, PS gaat hier niet grof op verdienen volgens mij.

Ik houd nu nog geen rekening met
-wat als zijn veulens allemaal dik tegen vallen?
-wat als Rath het inderdaad naar de vaantjes helpt en Totilas zijn populariteit kwijt speelt
-wat als hij vroeger af takelt en niet meer vruchtbaar genoeg is.
-wat als 8000 toch echt te veel blijkt te zijn.

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 03:21

afgelopen jaar beperkt gedekt in nederland met 84 merrie's.
Nederland telt 16.677.873 inwoners op woensdag 4 mei 2011 03:15:16 GMT +02:00
Het aantal inwoners van Duitsland, zoals geschat eind 2010, is 82.490.000.
Hoeveel fokkers zouden daar zijn?. Hoeveel merrie's zouden daar gedekt willen/kunnen worden ook 84?. hmm. ik denk iets meer, maar we zullen het feb 2012 weten. Met de nieuwe hengsten catalogus. dat hij aan 10 milj komt nee.. maar in de buurt zeker.

Edit: Maar ik zal nu vast op mijn woorden terug komen want ik denk dat hij die 10milj niet haalt, maar denk dat dit meer is omdat straks gaat blijken dat het zwaar tegen valt om de totilas veulens te verkopen zonder enorm verlies te draaien. Niet de eerste 3-5 jr maar daarna wel.
Laatst bijgewerkt door newt op 04-05-11 03:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 03:25

punt is dat ie nog duurder is nu ook+ wat gaat ie presteren onder Rath en ik reken er geen onderhoudskosten en belastingen op dekkingen enz bij, dat is enkel om zijn prijs terug te betalen, wil ie winst maken moet ie ook boven bijkomende kosten uit verdienen. ;)
En meer mensen betekent niet perse meer fokkers. En was Toot ook zo populair in Duitsland als in Nederland? :)

Nah het kan (alles kan) maar ik twijfel er ernstig aan of ie veel gaat opbrengen. :)

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 03:29

had nog een kliene edit toegevoegd ;). Tuurlijk betekend dat niet gelijk meer fokkers, maar altijd meer dan in nederland. Hij zou zijn prijs omlaag moeten doen naar 1500. Dan heeft hij het denk ik dit jaar nog terug, dan dekt bijna iedereen er mee haha ;) Behalve ik. O:)

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 03:36

10 miljoen aan een paard uitgeven doe je over het algemeen niet om rijk te worden lijkt me. Zelfs als hij in zou zetten op goud op de OS is dat nog maar een schijntje vergeleken met de kostprijs van Totilas: http://forum.fok.nl/topic/1418068 En na het rekensommetje van Ayasha lijkt het me duidelijk dat er heel wat moet gebeuren wil Toot zijn eigen boterham terugverdienen. Dus ik denk dat PS heus wel weet dat hij die 10 miljoen niet terugziet. En laten we wel wezen, hij is rijk zat :+ Ik denk (ik denk wel veel eigenlijk :P ) dat PS gegokt heeft dat het hem een hoop extra publiciteit zou opleveren, en dat is tot nu toe in elk geval een juiste gok gebleken :+ En het zal ook wel een erezaak zijn, een leuk hebbedingetje toch, de Olympisch kampioen op stal?

* Disclaimer: bovenstaande berust puur op speculatie. Ik ken PS niet persoonlijk, noch Rath, noch Totilas :+ Ik kan er dus mijlenver naast zitten.

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 03:39

Justy schreef:
En het zal ook wel een erezaak zijn, een leuk hebbedingetje toch, de Olympisch kampioen op stal?

hihihi jah maar sla ons Adelinde en Edward nog maar niet uit het veld ;). Het duurt nog even.. Maar ik ben reuze benieuwd. haha

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 03:40

Ik zeg niet dat hij wint, daar ben ik nog lang niet van overtuigd :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 03:50

newt schreef:
had nog een kliene edit toegevoegd ;). Tuurlijk betekend dat niet gelijk meer fokkers, maar altijd meer dan in nederland. Hij zou zijn prijs omlaag moeten doen naar 1500. Dan heeft hij het denk ik dit jaar nog terug, dan dekt bijna iedereen er mee haha ;) Behalve ik. O:)

Had m niet op tijd gelezen, een Toot veulen zonder verlies verkopen is een nobel streven maar k vrees dat het ook zal stoppen bij "streven". :o Dus ik ga met je mee.

Dekgeld om laag halen moet ie ook meer dekkingen doen he. :P dan moet ie 6667 dekkingen doen := Ik wil hem nu niet onderschatten maar denk niet dat ie dat gaat halen :=

Justy: en dan wil ik niet eens weten hoeveel deelname aan de OS kóst. Nee, ik denk ook niet dat dat PS zijn doel is. Ik heb in een PB contact ook al geopperd dat Totilas eerder deel uit maakt van een extreme vorm van verzamelwoede....
Hij heeft wel meer goede hengsten gekocht toch?

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 07:03

Overigens waren dit 2 Duitse artikelen waar deze foto's bijstonden, dus heeft weinig met zwartmaken van Nederlandse bodem te maken... Kennelijk begint ook de Duitse dressuurwereld ongeduldig te worden.

Waar komt dat getal van 84 vandaan eigenlijk? Is dat alleen op Nederlandse bodem of totaal? In Engeland en Amerika is er namelijk volgens mij ook wel mee gedekt en het paard was toen nog beperkt beschikbaar en nog niet goedgekeurd. Bovendien meen ik in een van de Duitse artikelen gelezen te hebben dat de Raths hun financiële steentje ook bijgedragen hebben en die zullen dit waarschijnlijk ook gedeeltelijk als investering in de sport zien... Daarbij zijn beide partijen nou eenmaal liefhebbers en er zal best een element van "ik moet DAT paard hebben" bijgezeten hebben...

8000 euro blijft natuurlijk een klap geld voor een dekking, maar Totilas zelf heeft echt niks meer te bewijzen, qua prestaties...

Ik ben benieuwd hoe Rath het gaat doen... Ik wens hem veel succes. Hij komt wel sympathiek over vind ik.