Dekseizoen Rohdiamant voorbij door breuk in kroonbeen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 08:18

Ayasha schreef:
Jessix schreef:
Nee, niet voor mijn totale levensonderhoud, zou ik ook niet willen. (zoals ik al schreef gaat welzijn bij mij voor commercie) Dat neemt niet weg ik er grote financiële strop aan zou hebben als een zou komen te overlijden, maar zoals ik al schreef is dat voor mij niets vergeleken het verdriet wat ik er van zou hebben. En ik nogmaals ik behandel al mijn paarden gelijk, ongeacht wat ze me gekost hebben en opbrengen. Dus het is echt niet zo dat ik voor mijn mini pony de dierenarts minder snel bel, omdat die niet zoveel waard zou zijn. Bij die stelling kan ik me echt niets voorstellen.

niet meer dan eender welke andere paardenhouder waarschijnlijk, dan kan je ook amper oordelen IMO.

Wat niet meer dan elke paardenhouder? Ik haal meerdere dingen aan, dus weet even niet waar je het over hebt.

ilse86

Re: Dekseizoen Rohdiamant voorbij door breuk in kroonbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 08:50

PFff wat een discussie weer. Elkaar de zwarte piet toe willen spelen en alles uit de kast halen om maar aan te tonen hoe goed ie wel niet is. Ik word daar zo simpel van.

Wat ik hoop is dat dat arme peerd snel opknapt, zodat ie weer snel elke dag (lees: elke dag!) in de paddock kan.
Vind het naar voor de merrie eigenaren. Nu moeten ze op zoek naar een andere hengst. Maar goed, je werkt met levende wezens. Dit soort dingen kunnen dan gewoon gebeuren.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 09:04

Ja dat komt omdat je hier dezelfde mening moet hebben en wanneer je die niet deelt dan ben je of een Penny of je weet niet waar je over praat.. Maar je hebt gelijk. Ik trek me dan ook terug uit de off topic discussie, wat kan het mij ook schelen hoe iemand anders zijn paard houdt.

Fijne dag nog!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 20:09

Ik denk dat de pony's/paarden/hengsten van (de meeste) bokkers niet te vergelijken zijn met dekhengsten zoals Rohdiamant.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 11:17

Jessix schreef:
Nee, niet voor mijn totale levensonderhoud, zou ik ook niet willen. (zoals ik al schreef gaat welzijn bij mij voor commercie) Dat neemt niet weg ik er grote financiële strop aan zou hebben als een zou komen te overlijden, maar zoals ik al schreef is dat voor mij niets vergeleken het verdriet wat ik er van zou hebben. En ik nogmaals ik behandel al mijn paarden gelijk, ongeacht wat ze me gekost hebben en opbrengen. Dus het is echt niet zo dat ik voor mijn mini pony de dierenarts minder snel bel, omdat die niet zoveel waard zou zijn. Bij die stelling kan ik me echt niets voorstellen.

Wie stelt dat dan?
Denk je dat hengstenhouders niet van hun dieren houden? Vaak gaat het om eigen fokproducten of om een jong aangekocht dier waar veel geld, tijd en energie in gestoken is omdat ze erin geloofden.
Ik ben op genoeg stallen/hengstenhouderijen geweest en voor zover ik dat kon beoordelen werd er geen onderscheid gemaakt tussen ponyhengsten of paarden, jong of oud en bewezen, dekgeld van 200,- of 2000,- als er wat mankeert komt er een DA, punt uit.
Ben het met je eens dat de meeste van dergelijke paarden minder buiten komen dan 'gewenst' is maar daar zijn tig redenen voor, simpelste is nog wel dat je enorm veel grond nodig hebt wil je 30 paarden een groot deel van de dag buiten laten.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 17:32

Adil schreef:
Natuurlijk hangt er meer emotionele waarde aan een paard, zal voor de eigenaar van Rohdiamant niet anders zijn trouwens. Maar in principe kan de vergelijking prima. Laat ik het zo stellen: Wanneer ik een Shet heb die bij me staat om het gras kort te houden en meer niet en dat paardje begint licht te kreupelen zal ik, al naargelang de pony echt pijn heeft of niet, er niet meteen een DA bijhalen maar eerst afwachten. Zou ik een miljoenenpaard als Rohdiamant in bezit hebben, had de DA meteen ter plekke moeten zijn.

En nu zal ik wel een vreselijk mens zijn, ik noem het eerder realistisch.... :+

Mijn reacties zijn op deze post. Zie vorige pagina, ik schrijf ook @Adil voor mijn reactie.
Verder heb ik het helemaal niet over het gevoel van een hengstenhouder, noch over de manier waarop een paard gehouden wordt. Ik reageer enkel op bovenstaande quote met betrekking op mezelf, als in mijn mening.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 07:30

Jessix schreef:
Adil schreef:
Natuurlijk hangt er meer emotionele waarde aan een paard, zal voor de eigenaar van Rohdiamant niet anders zijn trouwens. Maar in principe kan de vergelijking prima. Laat ik het zo stellen: Wanneer ik een Shet heb die bij me staat om het gras kort te houden en meer niet en dat paardje begint licht te kreupelen zal ik, al naargelang de pony echt pijn heeft of niet, er niet meteen een DA bijhalen maar eerst afwachten. Zou ik een miljoenenpaard als Rohdiamant in bezit hebben, had de DA meteen ter plekke moeten zijn.

En nu zal ik wel een vreselijk mens zijn, ik noem het eerder realistisch.... :+

Mijn reacties zijn op deze post. Zie vorige pagina, ik schrijf ook @Adil voor mijn reactie.
Verder heb ik het helemaal niet over het gevoel van een hengstenhouder, noch over de manier waarop een paard gehouden wordt. Ik reageer enkel op bovenstaande quote met betrekking op mezelf, als in mijn mening.

Klopt, zo had ik dat ook ervaren :j

jacquelinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 08:30

UMayDream schreef:
Adriana schreef:
Wat een uitspraken worden hier gedaan zeg! Ik ken veel grooms van dekhengsten en de uitspraak dat die geen liefdevolle verzorging krijgen is echt absurd.

Ik hoop dat Rohdiamant snel weer beter word!

Mee eens :j

jaah idd, niet alle mensen en dieren over een kam scheren

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 09:07

Gelukkig begrijpen wij elkaar dan wel, Adil! ;)

monnikenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 19:11

Het is te hopen dat hij snel opknapt.
Onze welsh hengst komt elke dag buiten, staat op een prive stukje direct naast onze merrie´s dus hij kan ze gewoon ruiken en aanraken. Maar denk niet dat zoiets voor elke hengst is weggelegd qua karakter en de waarde die sommige tophengsten hebben. Dit wil echter niet betekenen dat die een slecht leven hebben ofzo