Totilas na hoefzweer niet fit genoeg voor debuut in Hagen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Srika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 22:53

lauraenabe schreef:
Wat een reacties gelijk! Als ik een paard van zoveel miljoen had staan zou ik ook heel voorzichtig zijn als hij een hoefzweer heeft en het is erg vervelend voor paard en ruiter dat het allemaal even niet mee zit. Zeker omdat ze gelijk zulke reacties op hun dak krijgen. Ik vind het jammer dat we nog wat langer moeten wachten op hun debuut maar ik snap hun keuze wel :j

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 22:55

mmm ook hier toch wat twijfels. Maar we gaan uit van het goede van de mens en ik hoop dat Toot de volgende keer wel aan de start verschijnt :)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 22:57

Jammer :)

Nog even wachten dan maar :(:)

Sjoert

Re: Totilas na hoefzweer niet fit genoeg voor debuut in Hagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 23:32

Wat zonde!
Een tijd terug heb ik Toto en Matthias op de foto mogen zetten. Toen waren ze goed op weg!
Hopelijk kunnen ze binnenkort (komt het EK nu in gevaar? :oo ) knallen! Lijkt me mooi!

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 23:56

Wat een gezeik weer.....En al die blessures van de NL paarden door de jaren heen, ook allemaal onzin en verzonnen zeker?

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 00:02

Sonja schreef:
Eerst ruiter ziek, dan paard niet goed, dan niet in conditie, wat gaat het volgende excuus zijn? Stijgbeugelblokje kwijt? Ontbrekende pagina in proevenboekje? Vlek in zijn rijbroek?
Ben benieuwd wie de volgende ruiter is.

Kom op man, krijgen we nu dit verhaal weer.

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 00:15

Mindfields schreef:
Wat een gezeik weer.....En al die blessures van de NL paarden door de jaren heen, ook allemaal onzin en verzonnen zeker?

Nee, natuurlijk niet, want dat waren NEDERLANDSE paarden van NEDERLANDSE ruiters dus dat was echt! En wanneer die NEDERLANDERS voorzichtig omspringen met een geblesseerd paard is dat alleen maar toe te juichen en helemaal fantastisch. Nu een Duitse ruiter dat doet, met ook nog eens ONZE Toot is dat natuurlijk allemaal flauwekul en reden tot achterdocht. Zucht....

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 00:18

Precies! :)) Grappig volkje zijn we toch met z'n allen he! Hypocrisie noem ik het. Als straks Toot een keer op zijn tong bijt dan ligt het aan Rath, let maar op, terwijl toen Parcival dat deed was het pure pech! 8)7

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 00:18

s0173957 schreef:
bende kinderen...

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ een deel van Nederland moet dringend opgroeien. Sommige onder jullie zijn net kindjes die hun lekstok kwijt zijn geraakt.

Jammer voor Rath, ik hoop dat hij kan knallen op zijn debuut, of dat nu in Hagen is of volgend jaar in Timboektoe. Alleen al voor hoe netjes hij reageert op al die idioten vind ik lovenswaardig.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 08:34

Ik vraag me echt af of jullie nu werkelijk zo naïef zijn, dat alles voor zoete koek geslikt wordt?
Die Nl. blessures zijn ook echt niet allemaal waar geweest.

Natuurlijk zou het echt zo kunnen zijn, maar er is iets teveel toeval in het spel :+ Net wat al gezegd wordt, die trainingsachterstand hadden ze een paar weken geleden ook al in kunnen calculeren.

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 08:38

Adil schreef:
Jammer :)

Nog even wachten dan maar :(:)

:j

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 08:39

Fitzroy schreef:
Ik vraag me echt af of jullie nu werkelijk zo naïef zijn, dat alles voor zoete koek geslikt wordt?

Natuurlijk zou het echt zo kunnen zijn, maar er is iets teveel toeval in het spel :+ Net wat al gezegd wordt, die trainingsachterstand hadden ze een paar weken geleden ook al in kunnen calculeren.

Het ene geneest wat sneller dan het andere....Ik spreek helaas uit eigen ervaring....

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 08:53

Wat jammer zo veel negatieve reacties op dit krantenartikel. Totilas is nu eenmaal geen fiets waar je opstapt en je wedstrijd mee rijdt. En grand prix niveau is nu eenmaal geen Z proefje. Dr Rath is een zeer goede ruiter komende uit een rijke achtergrond met gerenommeerde dressuur namen als het om zijn pleegouder familie gaat en zijn eigen dressuur loopbaan en achtergrond. Hij weet echt wel waar hij mee bezig is en wat hij doet. En als Totilas om wat voor reden nog niet klaar is (hij heeft hem immers net) dan is het wel zo eerlijk tegenover dit prachtige fijne paard om niet te starten. En dat besluit heeft hij dus ook genomen. Ik wacht het rustig af en komt vast helemaal goed en kunnen we met zijn allen weer genieten. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 09:21

Heerlijk die discussie,

Topsport bestaat omdat wij er zijn.
Topsport bestaat alleen door publiek, door mensen die fan zijn, mensen die dus een mening hebben
Zonder ons waren er geen grootheden, was er geen Totilas
Zonder ons geen miljarden branche die paardensport heet

Dus op de dag dat we allemaal niet meer speculeren, niet meer discussieren, geen mening meer hebben, geen helden meer hebben en het ons niet meer uitmaakt wie er wint.

Dat is het einde van de topsport.

Dus laten we alsjeblieftToot als ons paard zien, Edward als onze held en Mathias een prima ruiter maar wel op een ander paard :) en als je het andersom ziet ... Ook goed.
Maar Laat het je passie zijn, want zonder die passie geen paardensport !

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 09:31

Eens Marieke met de toevoeging: Laten we vooral niet vergeten dat de hele wereld naar 2 grootheden keek die een unieke combinatie vormden.
Gonnelien Rothenberger zei indertijd het enige juiste
Ze zijn een magie, dat mag je niet verbreken, ze maken zon positieve promotie voor de dressuursport en ze zorgen ervoor dat ieder concours waar ze verschijnen uitverkocht is.
Dat laatste zal in het begin met Mathias ook wel gebeuren, maar dan uit nieuwsgierigheid en die is snel over.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 09:34

MariekeB schreef:
Heerlijk die discussie,

Topsport bestaat omdat wij er zijn.
Topsport bestaat alleen door publiek, door mensen die fan zijn, mensen die dus een mening hebben
Zonder ons waren er geen grootheden, was er geen Totilas
Zonder ons geen miljarden branche die paardensport heet

Dus op de dag dat we allemaal niet meer speculeren, niet meer discussieren, geen mening meer hebben, geen helden meer hebben en het ons niet meer uitmaakt wie er wint.

Dat is het einde van de topsport.

Dus laten we alsjeblieftToot als ons paard zien, Edward als onze held en Mathias een prima ruiter maar wel op een ander paard :) en als je het andersom ziet ... Ook goed.
Maar Laat het je passie zijn, want zonder die passie geen paardensport !

Ja Marieke maar de tijd dat "onze Toot" van "Onze" Edward is, is dus helaas voorbij. Dus ga ik genieten van "onze" Toot met Dr Rath die "ons" buurland vertegenwoordigt maar ook een begenadigd ruiter is. :D

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 09:51

Bangepoepert :D

Nee...erg jammer voor ze, nu maar wachten op de volgende kans.
Laatst bijgewerkt door MiniMouse op 27-04-11 09:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 09:52

Wat hier gebeurt(en in ELK topic over Toot) is alleen maar Rath afkraken.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 09:57

Citaat:
Dr Rath

Noch pappa Rath, noch zoontje Rath hebben een doctorstitel hoor.. :+

Wat de oorzaak van het afzeggen ook mag zijn, er is ook geschreven dat het paard met medicijnen behandeld is en de sporen van deze medicijnen kunnen met de huidige detectiemethodes zo maar 's gevonden worden bij een keuring. En ik denk dat in Duitsland niemand wil dat Rath hetzelfde lot wacht als destijds Isabelle Werth.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 10:00

Fitzroy schreef:
Na jaren op internationale stallen gewerkt te hebben denk ik niet dat ik nog naïef ben maar ik heb ook meegemaakt dat paarden wél iets mankeerden en dat er dan van alles gespeculeerd wordt wat helemaal niet nodig is.
Zolang er niet bekend is dat het niet waar is vind ik het dom en onzinnig om maar van alles te roepen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 10:36

Hoe meer iedereen Rath af loopt te kraken hoe meer je geneigd bent naar te hopen dat ook hij met Toot iedereen verpletterd..
Jammer in ieder geval van het uitstel, word iig even afwachten dan maar!

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 10:38

Trouwens.. wat onze 'jalouzie' betreft... de Duitsers kunnen er zelf ook wat van hoor. Denk maar aan het jarenlange hetze voeren tegen de Sjef&Anky methode. En wat betreft Totilas, lees dit eens:

Nu het debuut van Totilas en Matthias Alexander Rath aanstaande is, wenst hippisch fotograaf Arnd Bronkhorst de Duitsers veel succes. Niet zozeer met de resultaten, als wel met de fotografie. Volgens hem deden de Duitse paardenbladen de afgelopen jaren namelijk hun uiterste best om consequent onaangename momenten uit te zoeken om Totilas te fotograferen.“Fotografie is een zaak van momenten. Als ik fotografeer kan ik de ruiter vrijwel altijd afbranden of ophemelen, afhankelijk van de foto’s die ik uitkies: open monden, een weggedrukte rug, achterbenen in Timboektoe of kantelende hoofden”, zegt Bronkhorst. “Fotografie kan een kleine selectie uit de werkelijkheid tot de absolute waarheid verheffen. Het is daarmee een krachtig wapen om schoonheid te tonen of de boel te belazeren. De Duitse bladen probeerden die mindere momenten van Totilas tot de waarheid te verheffen. Een schitterend voorbeeld van de spagaat waarin de Duitse media zich nu bevinden is een foto over twee pagina’s in de Reiter Revue van maart 2011.Totilas zoals je hem niet wilt zien. Een huizenhoog voorbeen met te weinig rug- en achterbeengebruik. Precies wat Edward altijd voor de voeten geworpen kreeg. Het commentaar bij de foto? ‘Een fractie van een seconde later komt het achterbeen echt wel verder naar voren hoor.’ Ik moest wel even lachen. Ik wens ze veel succes.”

Bron: Horses.nl| Paardenkrant

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 10:40

Ja, en gelukkig heeft NL niet jaaarenlang de duitsers afgekraakt op hun foto's van hun combinaties. NL heeft niet anders gedaan dan dat.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 10:40

In t vorige samenhoefzweertopic zei ik al dat ik het vreemd vond dat ze ervan uit gingen dat ze in mei konden starten terwijl het beest nog met zijn pootje in de soda stond. Ik vind het niet zo heel gek dat dit niet doorgaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 11:07

Ach jongens dit heeft toch allemaal al lang niks meer met Ed, Toot of Rath te maken, maar alleen nog maar met flauw zijn van alle berichtgevingen rond dat paard... Hij hoeft maar een scheet te laten en er gaat weer een bericht over dat dier de wereld in. Moeten we daar nou echt SERIEUS op blijven reageren? Dat zal toch niet...