DL_ schreef:Jezus wat een gedoe om een foto.
Femke sta er toch boven. Moet je nou persé je gelijk halen ten koste (of misschien wel in het voordeel, gezien je houding) van een collega..?
Gezien mijn houding?
Is het verboden tegenwoordig om met degelijke onderbouwde argumenten kritisch te kijken naar een foto bij een kritisch artikel óver fotografie?
Als mensen het mooi vinden dat hij met z'n mond open staat (al is het tijdens een prijsuitreiking) prima...
Maar ík vind dat een ongelukkig gekozen moment, zeker omdat het juist in het artikel gaat over dat de Duitsers 'm met een open mond fotograferen. En wat plaatst de redactie hier? Een foto van Totilas met z'n mond open.
Ja, daar heb ik een mening over.... Zéker als paardenfotograaf.
En ik heb al meerdere keren gezegd dat Sjoert normaal prima werk laat zien, en dat ik weet dat hij van Totilas ook een (naar mijn mening) meer passende foto heeft bij dit betreffende artikel. Waar Totilas zonder open mond op staat.
Heeft toch helemaal niets met Sjoert als fotograaf te maken? Of met 't afbranden van iemand?
Het is slechts een kritische noot bij een kritisch artikel over fotografie.
En da's 't enige wat ik er over wilde zeggen. Er hoeft van mij geen hele discussie rondom te ontstaan.
Maar blijkbaar vinden ánderen hún mening zo belangrijk dat ík de mijne niet mag opschrijven.... ? Want dat is wat er nu gebeurd.
Anderen proberen míj te overtuigen. Niet andersom.
Ik laat slechts wat verduidelijkende voorbeelden zien bij mijn argumenten die o.a. door sporter niet werden begrepen. Daar is niets mis mee. Ik probeer niemand te overtuigen van mijn gelijk. Want er ís geen gelijk, alleen meningen.
Maar ik vind 't jammer dat andermans mening mij nu opgedrongen wordt door maar te roepen dat ik mijn mening niet uit mag spreken.
Dit is een discussie forum. Geen "ooooh, aaaaah, wat prachtig, ik heb geen mening en blaat met de groep mee" forum.
Ik praat niet vanuit het niets negatief, ik onderbouw alles keurig, ik geef zelfs indien gewenst nog extra uitleg.
Niets mis mee.
Ik zeg nergens "dit is een stomme foto" of "sjoert is een slechte fotograaf". Want dat zou inderdaad behoorlijk onprofessioneel en bezwaarlijk zijn.
Ik onderbouw keurig dat dit in mijn ogen geen geschikte foto is voor dit betreffende artikel vanwege.... (alle argumenten die ik al eerder noemde), en dat ik weet dat de fotograaf in kwestie foto's op archief heeft staan die beter bij het artikel zouden passen omdat het paard er qua houding en pose beter uitkomt dan hier.
Zie daar eens de positieve boodschap van in, ipv alleen het negatieve te willen horen.