Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Citaat:Dus als je paard gechipt is, paspoort op naam van vorige eigenaar en geen mutatie document, dan is het wettelijk jouw paard niet.

Echt gebeurt! ptiteblue schreef:Ik dacht dat de mutatie document het bewijs van eigendom van een paard was.
Want als je een paard verkoopt, moet je die getekend opsturen naar de confederatie, getekend door de oude eigenaar, en nieuwe eigenaar moet zijn gegevens vermelden om het te laten veranderen.
Toen ik mijn veulen heb verkocht in Frankrijk, heb ik de mutatie document opgestuurd met aangeduid "export" erop, dus weten ze dat het paard niet meer in het land is. Zelfde voor de overleden paarden ook.

Citaat:Wettelijk is die persoon die kan bewijzen dat zij/hij het paard heeft gekocht (door aankoop contract bijvoorbeeld) of heeft onderhouden en medisch zorg ervoor gedragen heeft wordt aangezien als zijnde de eigenaar van dat paard.
Bandida schreef:Waarom kan niets in dit land gewoon eenvoudig en duidelijk zijn (en werken!) ? En wat doet de overheid precies voor die 58 € per paard?

Inn schreef:Bandida schreef:Waarom kan niets in dit land gewoon eenvoudig en duidelijk zijn (en werken!) ? En wat doet de overheid precies voor die 58 € per paard?
Dat geld zal wel nodig zijn om het personeel te betalen die de papieren (en ook dat papier kost natuurlijk geld) in orde maken, informatie geven en de vele vragen beantwoorden die er gesteld worden.