Noodgedwongen pauze voor Totilas in verband met hoefzweer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ZarcoTje

Re: Noodgedwongen pauze voor Totilas in verband met hoefzweer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 10:48

Haha ik lig toch ook dubbel om sommige reactie's hoor :')

En dat dit hetzelfde zou zijn als de dood van Okidoki, wat absurd zeg :roll:
Het is maar een hoefzweer, Toot doet even rustig aan en wat goed verzorging en hij loopt over enkele dagen/weken weer vrolijk de piste rond :')
Nee, volgens mij is er een paard nog nooit van een hoefzweer gestorven :n

Heel jammer voor Rath, en dat hij dan ook nog eens een virusinfectie had, moet wel balen zijn als je 2 keer de pers moet afzeggen.
Hopelijk zijn ze wel helemaal klaar voor in mei, zou jammer zijn als hij dat ook moest afzeggen :)

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 10:57

Janine1990 schreef:
Schangah schreef:
Ik hoop voor Totilas dat het meevalt. Mijn ervaringen met hoefzweren zijn nu niet zo goed. Bij mijn paarden duurt het maanden voordat ze weer goed liepen.

Maanden???
Dat heb ik nog nooit meegemaakt... :wow:

Ja ik nu twee keer (10 weken en 16 weken, uiteindelijk op ijzers moeten zetten) en waarschijnlijk nu voor de derde keer (duurt nu al weer 3 weken)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 10:58

ElineThera schreef:
Hopen dat Totilas snel beter is en dat ze in mei samen kunnen knallen! :D

Ik denk dat dat het probleem is :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 11:00

Schangah schreef:
Ja ik nu twee keer (10 weken en 16 weken, uiteindelijk op ijzers moeten zetten) en waarschijnlijk nu voor de derde keer (duurt nu al weer 3 weken)

Bijzonder, ik ken alleen gevallen waar het langer duurt, dat het niet uit wil breken en op een onmogelijk plek zit.
Maar verder is het uitsnijden, schoonhouden en lekker verder rijden... :?

Is het wel eens helemaal uitgesneden? Dus ook het diepste plekje... Want als je het niet helemaal uit laat snijden heb je veel kans dat de bacterie blijft zitten.

Overigens deze ervaring bij verschillende hoefsmeden, handelen allemaal hetzelfde.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 11:12

Moderatoropmerking:
Mag ik jullie verzoeken om ontopic te blijven reageren. alvast bedankt

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 11:21

In de reclamewereld bouw je ook zo een geweldig spannend verwachtingspatroon op :j
en creëer je een hype.
De hype wordt alleen maar groter.....................zo houdt je de pers geïnteresseerd.

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 11:28

sarabande schreef:
ElineThera schreef:
Hopen dat Totilas snel beter is en dat ze in mei samen kunnen knallen! :D

Ik denk dat dat het probleem is :+

Of juist niet.. je kunt vanalles bedenken, ik ga er gewoon vanuit dat het een vervelende hoefzweer is en dat het prima vermaken samen :j anders zouden ze het debuut van mei ook nog wel gaan uitstellen.. ze hebben immers wel de tijd nodig om aan elkaar te wennen ;) !

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 11:34

Jeeeeeeeee :wow: Kan de Totilas een hoefzweer krijgen??????????? Nooit geweten.

jeetje wat kunnen sommige mensen achterdochtig zijn. Totilas is een heel normaal peerd net als die van jou en mij die in onze stallen staan en ja die kunnen een hoefzweer krijgen. En als een normaal paard er niet aan dood gaat zal dat bij Totilas ook wel niet zijn. :')

hetty007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 11:35

Alweer 4 pagina's over de hoefzwer van Totilas, geweldig!!
Zodra mijn paard, een hoefzweer krijgt ga ik dat ook plaatsen op bokt.

We zien vanzelf wat deze combi kan.

/3

Eva_Arno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 11:36

En zo zie je maar weer dat zoiets overal voorkomt, totilas is en blijft een paard die ook wel eens wat kan oplopen.
Hoop dat ze snel weer op de been zijn, vind het een mooie combinatie.

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 11:39

Het ene paard is er gevoeliger voor dan een ander natuurlijk ;)
Ik ken ook een merrie van stal die om de maand een hoefzweer had, zat telkens heel diep, de laatste keer hebben ze het er uiteindelijk 'goed' weten uit te snijden en de merrie op ijzers gezet, sinds dien heeft deze merrie er geen last meer van gehad :)

Waarom zou Rath eigenlijk alles maar willen uitstellen ?
Snap niet hoe jullie bij die gedachte komen, er ligt sowieso al een enorme druk op die arme jongen en al deze verwijten en achterdochtigheid (zal vast niet alleen van bokt komen) maakt die druk enkel zwaarder.
Hij zal vast en zeker in mei knallen met Toot zoals ElineThera al zegt ! ;)

Zoals sommige ook al hebben vermeld, moest dit bij een doodgewone wedstrijdruiter zijn overkomen, zou dit allemaal perfect normaal zijn geweest, maar omdat dit DE wereldberoemde Toot is, zoekt men er alweer eens het uiterste van.
Jammer vind ik, Edward reageert er heel sportief op en heeft geen negatieve commentaar, dus waarom kunnen wij niet eens wat meer waardering hebben voor Rath ? :)

(mijn mening natuurlijk hé, ik gun Rath het echt helemaal, het moet een prachtige ervaring voor hem zijn om met Toot te mogen rijden !)

ioontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 11:46

Natuurlijk gun ik het Rath ook van harte. En Totilas hoeft van mij ook niet terug te komen naar Nederland (mag wel hoor);als ik zo'n paard had en ze boden zoveel geld, dan had ik het ook wel geweten.
Wel zou ik het zonde vinden als straks toch blijkt dat Rath niets met Totilas kan beginnen (nou ja niets, maar niet het niveau van Edward kan benaderen) en Totilas uit de sport verdwijnt.
Voor nu hoop ik echt dat het virus een virus is en de hoefzweer een hoefzweer, de pers (en het publiek) gewoon pech heeft gehad en dat het gebeuren niet hoeft te worden gebruikt als een excuus als Rath met Totilas toch niet wat moois laat zien.......

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 11:52

Ik denk dat Rath er wel 2 x bij heeft nagedacht hoor voordat hij toestemde om de ruiter van Toot te worden, hij weet goed genoeg wat voor een paard het is, en wat Edward er allemaal wel niet mee heeft gepresteerd.
Dus hij zal vast en zeker wel weten wat hem te wachten staat, hij heeft die keuze bewust gemaakt en zal dus niet gaan opgeven en er helemaal voor gaan ;)
Mocht er die kleine kans zijn dat het niets wordt met Toot, zal die zeker wel niet uit de sport verdwijnen hoor !

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 11:52

mmmm bijzonder allemaal.

Jammer dat we Toto voorlopig niet gaan zien met Rath.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 11:56

Abacab schreef:
mmmm bijzonder allemaal.

Jammer dat we Toto voorlopig niet gaan zien met Rath.

?????

In mei al hoor.. beter opletten.. ;)

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 11:59

ZarcoTje schreef:
Ik denk dat Rath er wel 2 x bij heeft nagedacht hoor voordat hij toestemde om de ruiter van Toot te worden, hij weet goed genoeg wat voor een paard het is, en wat Edward er allemaal wel niet mee heeft gepresteerd.
Dus hij zal vast en zeker wel weten wat hem te wachten staat, hij heeft die keuze bewust gemaakt en zal dus niet gaan opgeven en er helemaal voor gaan ;)
Mocht er die kleine kans zijn dat het niets wordt met Toot, zal die zeker wel niet uit de sport verdwijnen hoor !

Mee eens :j misschien heeft Rath wel 10 keer nagedacht, maar nagedacht heeft die zeker en de druk op zijn schouders wist hij ook dat die gingen komen. Daarom hopen we inderdaad het de hoefzweer een hoefzweer is en zoals ik dan al zei, dan kunnen Rath en Totilas in mei laten zien dat het werkelijk pech was en ze een prima combinatie aan het vormen zijn! :)

uletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 12:02

Als ze een andere reden hadden om niet een perstraining te houden dan zouden ze het wedstrijddebuut nu ook al in twijfel trekken. Dat doen ze niet, dus verwacht ook niet dat dit verzonnen is. Dan zouden ze nu al zeggen: mei komt wat te vroeg, wordt hem niet, niet haalbaar, totilas niet fit of iets in die trant.

En een zweer, dat kan wel lang duren als het tegen zit. Laatst had ik een 3 jarige met een hoge zweer (via de kroonrand eruit) en daar kon de hoefsmid niet bij helpen. Die heeft 3 weken gestaan. Toen hij eenmaal doorgebroken was, was ze weer goed. Tot het wondje een beetje ging trekken. Weer een weekje kreupel. Niet heel verwonderlijk als het langer dan een dag duurt??

En een chirurg?? Tja.. Onze 'nederlandse' toppaarden lopen ook onder verterinaire begeleiding. Niet zo verwonderlijk. Het zijn topsporters, net als schaatsers, voetballers of andere atleten. Die staan onder medische begeleiding. Dat onze 'gewone' paarden dat niet staan komt omdat wij het geld, en middelen niet voor hebben.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 12:05

Uletje, meer dan een dag kijk ik ook niet van op.. maar met 10 en 16 weken zet ik wel wat vraagtekens. Mocht je reageren op mijn reactie. ;)

salvatore

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 12:17

beterschap voor beide !

arabianwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 12:24

[quote="Wilawander"]Jeeeeeeeee :wow: Kan de Totilas een hoefzweer krijgen??????????? Nooit geweten.

_O- _O-

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 12:26

ag jah kan gebeuren t is ook maar gewoon een paard

eestheer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 12:32

beterschap voor totilas!

uletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 12:52

Janine1990 schreef:
Uletje, meer dan een dag kijk ik ook niet van op.. maar met 10 en 16 weken zet ik wel wat vraagtekens. Mocht je reageren op mijn reactie. ;)

Nee hoor ik reageerde niet direct op jouw reactie, maar sommigen zeggen dat het met eruit snijden en een dag rust weer over is. Helaas is dat dus niet altijd zo..

tiger27

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 13:04

Het kan lang duren een hoefsweer.
Tijg hat een zweer rechts achter , smid gebeld die had hem uit gesneden ademalinteks er op en verband er om kon na een paar dagen weer rijden.
Alleen dat was niet voor lang er zat nog meer ,maar ze konden niet verder snijden .
maar na een week kwam die er aan de bovenkant uit zetten
Dat heeft hem veel pijn gedaan .wij stonden ook twee maanden aan de kant

Sunshine80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 13:09

Toot een hoefzweer??? :wow:

_O-

't Arme peerd heeft een zere voet en wij gaan hier allemaal speculeren of het wel of niet zo is. Volgens mij is het ook wel eens zo bij mensen zoals Rath dat ff alles tegenzit. Het kan toch niet zo zijn dat alleen bij ons "het gewone gepeupel" dingen wel eens tegenzitten??
Gewoon pech dus!
Toot en Rath gaan het vast heel goed doen samen!!! :))