Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
enriqo09 schreef:jeetje wat kunnen mensen erg zijn zeg!!!
het is niet normaal en dan alleen maar een proces verbaal krijgen,
opsluiten moeten ze diegene!!
xxrossiexx schreef:Sorry maar wel heel toevallig dat de dag voor de dierenbescherming komt de eigenaresse denkt over uitslapen.
En dat de dierenarts al binnen 1 dag resultaat wil.... maarja ik ken het hele verhaal niet.
dizzylizzy schreef:xxrossiexx schreef:Sorry maar wel heel toevallig dat de dag voor de dierenbescherming komt de eigenaresse denkt over uitslapen.
En dat de dierenarts al binnen 1 dag resultaat wil.... maarja ik ken het hele verhaal niet.
Nee niet alleen 1 dag ervoor dacht ze eraan om hem in te slapen '
de eerste dag toen het slecht ging met de pony toen dacht ze er al aan om hem in te laten slapen maar de dierenarts zei dat dat niet nodig was.
CarpeDiem45 schreef:Ernstig verwaarloosde pony uit Lingewaard uit lijden verlost, eigenaresse krijgt 2 jaar cel vanwege zware dierenmishandeling.
Hoe moeilijk kan het zijn, zeker nu paardenwelzijn zo'n heet hangijzer is.
Cayenne schreef:http://www.dierenbescherming.nl
Een pony in de gemeente Lingewaard in Gelderland was zo ernstig verwaarloosd dat een dierenarts het uit zijn lijden heeft verlost. De 50-jarige eigenaresse heeft van de Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming (LID) een proces-verbaal gekregen voor het onthouden van de nodige zorg aan haar pony.
De vrouw was begin maart door de politie ook al geverbaliseerd voor verwaarlozing van haar pony. Toen beloofde zij beterschap en plaatste het dier in een stal. Desondanks was het dier er nog slechter aan toe bij een hercontrole begin april. De pony had doorligplekken en was uitgedroogd en uitgemergeld. De eigenaresse heeft, na overleg met een door de LID ingeschakelde dierenarts, besloten het dier uit z’n lijden te laten verlossen.
Klik hier voor een foto.
bigone schreef:Dizzylizzy,
Feit is dat de pony in een maand tijd nog veel verder achteruit is gegaan, onwetendheid? Bullshit, dat wil er bij mij niet in, de eigenaresse zal op het laatst misschien de pony een paar keer gedraaid hebben maar doorligplekken bij een al zwaar ondervoede pony duurt minstens 24 uur voordat die onstaan dus geloof jij de baas maar, ik niet. Het is alleen jammer dat de AID zulke dieren niet meteen in beslag neemt en op kosten van de eigenaar laat revalideren, dan was deze zinloze dood misschien voorkomen. Wat mij betreft een zware financiele boete, ze had al een procesverbaal van de eerste controle en doet vervolgens veel te weinig. En dan komt de herhalingscontrole in zicht en met het oog op eventuele strafvervolging komt ze met het idee van inslapen??? Hoezo geloofwaardig, voor mij niet. Je laat een dier niet zomaar creperen en dat is wat hier gebeurt is, bloedwormen kan best en een zware besmetting kan dodlijk zijn maar wie zegt dat de pony daar voldoende voor behandelt is, dat maak ik niet op uit je woorden. Als ze inderdaad haar best had gedaan dan kon de AID met één telefoontje naar de dierenarts haar woorden checken.