Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ffortuna schreef:Chubby: ik snap je logica ook wel dat er een extra baan voor ruiters moet komen. Maar je kunt een wielrenner niet 'verbannen' naar de autoweg en als ruiter maar het fietspad in beslag willen nemen(gemiddeld genomen is een ritje van 30 gemiddeld redelijk vlot hoor, 'in volle vaart' moet je aan 40 denken maar dan heb je een flink recht stuk nodig). Daarom vind ik dat er extra ruiterpaden zouden moeten komen.
Overigens vind ik het erg grappig, zelf geef ik altijd aan bij ruiters dat ik voorbij rijd, en als ik dan voorbij ben en zij bijv. aan de kant zijn gegaan voor me roep ik altijd dankjewel!, hopende dat ruiters die in dit soort topics roepen dat wielrenners zo aso zijn mij een keer tegenkomenhahahaha. Want ja op de fiets ben ik (net als in de auto trouwens) een redelijk heilig boontje, ik veroorzaak liever geen ongelukken.
zap schreef:Wat ik ook altijd een beetje raar vind is dat zelfs ruiters schrikken van wielrenners. Ik ben van mening dat je al veel voor kan zijn als je als ruiter goed om je heen kijkt. En dat betekent ook dat je weet wat er achter je gebeurt! Je ziet ze dan aankomen en je kan dus je paard voorbereiden hierop en als je weet dat je paard het misschien spannend kan vinden kan je al voorbereidingen treffen (door bv ergens te stoppen, paard om te draaien of juist wat extra gas te geven).
Maar als ruiter schrikken van wielrenners vind ik ergens gewoon niet slim van de ruiter. Die hoort ook gewoon achter zich te kijken wat er aan komt (uiteraard uitzonderingen daargelaten)
_Alarm_wlkp schreef:Ik heb het ook niet op wielrenners of mountainbikers. Heb er ook al genoeg mee in de clinch gelegen helaas.
Mijn paard is goed verkeersmak maar heeft het absoluut niet op van die fietsers en ja ze durft bang worden en naar achteren te slaan. Meestal hoor of zie ik ze aankomen en roep meteen of ze willen vertragen want dat mijn pony heel bang heeft. Daar lachen ze mee en racen lekker voorbij met als gevolg dat mijn pony in een voortuin springt of zijn kont draait waardoor ze verschieten en 9 van 10 keer de gracht in rijden en met veel pech een stamp vasthebben. Heb het genoeg meegemaakt en als je ze al waarschuwt en ze niet luisteren vind ik dat ze maar de gevolgen moet dragen hoe cru het ook klinkt.
! Ik snap echt niet dat als JOUW paard iemand schopt, en je dus duidelijk vantevoren weet dat dat kan gebeuren, je toch het risico neemt om met zo'n paard op plekken te komen waar je anderen in gevaar kan brengen. En dan ook nog durft te zeggen dat mensen die niet direct op je waarschuwingen reageren de gevolgen maar moeten dragen.
Anoeska schreef:_Alarm_wlkp schreef:Ik heb het ook niet op wielrenners of mountainbikers. Heb er ook al genoeg mee in de clinch gelegen helaas.
Mijn paard is goed verkeersmak maar heeft het absoluut niet op van die fietsers en ja ze durft bang worden en naar achteren te slaan. Meestal hoor of zie ik ze aankomen en roep meteen of ze willen vertragen want dat mijn pony heel bang heeft. Daar lachen ze mee en racen lekker voorbij met als gevolg dat mijn pony in een voortuin springt of zijn kont draait waardoor ze verschieten en 9 van 10 keer de gracht in rijden en met veel pech een stamp vasthebben. Heb het genoeg meegemaakt en als je ze al waarschuwt en ze niet luisteren vind ik dat ze maar de gevolgen moet dragen hoe cru het ook klinkt.
Dit soort uitspraken vind ik altijd ongelofelijk! Ik snap echt niet dat als JOUW paard iemand schopt, en je dus duidelijk vantevoren weet dat dat kan gebeuren, je toch het risico neemt om met zo'n paard op plekken te komen waar je anderen in gevaar kan brengen. En dan ook nog durft te zeggen dat mensen die niet direct op je waarschuwingen reageren de gevolgen maar moeten dragen.
Als je paard iemand schopt, is dat jouw verantwoordelijkheid, altijd! Je hebt je paard zo op te voeden dat iedereen in je omgeving veilig is, ook mensen zonder verstand van paarden, die dus niet weten hoe ze ermee om moeten gaan in het verkeer.
Moet ik anders enkel maar blokje om gaan met mijn pony? Komt er op neer dat zo'n paard precies gevaarlijk is en niet buiten mag komen ... *zucht* De pony stond in een recreatiegebied waar inderdaad veel fietsers en voetgangers langskwamen. Daarheen doet ze niks en is ze volledig te vertrouwen maar door een voorval vroeger heeft ze het niet meer op wielrenners en moutainbikers
gekvanfleur schreef:Een beetje wielrenner gaat hard, verrot hard zelfs. Op de weg mogen ze niet en op het fietspad kunnen ze niet, want anticiperen en dus remmen voor andere fietsers of paarden kunnen ze niet.
Bovendien werkt het stoplichten systeem hier ook niet echt mee.
Het is mij nog steeds niet duidelijk waar je als wielrenner nu echt fatsoenlijk kan rijden in dit land, zonder om de zoveel tijd te moeten stoppen voor wat dan ook. '
En dit zorgt gewoon voor problemen. De gemiddelde wielrenner stopt echt niet voor een stoplicht tenzij het niet anders kan, crosst over de weg, duwen andere weggberuikers opzij om maar geen vaart te verliezen...
_Alarm_wlkp schreef:Ik ga hier niet in een welles-nietes discussie maar IK vind dat er persoonlijk weer vervelend gereageerd word. Maar Vjestagirl, hoe jij het nu zegt vind IK persoonlijk ver gezocht, het gebaar van minderer herkend iedere zot denk ik wel
_Alarm_wlkp schreef:Ik heb mijn paard goed genoeg onder controle!Enkel is dit een minpuntje van haar.
En zoals ik al zei, je gaat het veel te ver zoeken, teveel scenario's stel je op.
Ken jij dan een paard dat NOOIT verschiet of lelijk doet?! Nou laat maar zien dan!
_Alarm_wlkp schreef:Ja se, wielrenners en mountainbikers gaan nooit mn beste vriend worden.
Maar ik ga mijn paard niet opsluiten omdat ze bang heeft van wielrenners,
ze moet het maar gaan accepteren. Ik waarschuw, en als ze 't vertikken hebben ze pech.