Overheid gaat paardenhouders voorlichten over ontwormen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 21:11

1xper week uitmesten van de wei is te weinig, in elk geval in de zomer moet het minimaal 2x per week.
Uit elkaar schoppen/slepen terwijl ze er nog grazen kan eventuele larven en eitjes verspreiden. Beter eerst omweiden en dan slepen en dan na laten grazen door koeien of schapen of maaien en afvoeren of maaien voor hooi.

Viel me op dat in de In de Strengen (24-03), in de advertentie van eqvalan, zelfs het "nieuwe ontwormen" in combinatie met schoonhouden van stal en weide uitgebreid beschreven staat!

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 00:33

joyce B schreef:
1xper week uitmesten van de wei is te weinig, in elk geval in de zomer moet het minimaal 2x per week.Uit elkaar schoppen/slepen terwijl ze er nog grazen kan eventuele larven en eitjes verspreiden. Beter eerst omweiden en dan slepen en dan na laten grazen door koeien of schapen of maaien en afvoeren of maaien voor hooi.

Viel me op dat in de In de Strengen (24-03), in de advertentie van eqvalan, zelfs het "nieuwe ontwormen" in combinatie met schoonhouden van stal en weide uitgebreid beschreven staat!

Helemaal mee eens, maar dat trekt mijn lijf niet. Eens per week mest eruit gaat net, dus dan liever iets dan niets doen en laten liggen. En het laatste zit er helemaal niet in, maar ik denk dat dat ook meer iets is voor mensen die alle dieren thuis hebben, ik ben in elk geval nog geen pensionstal tegengekomen waar én paarden én koeien én schaapjes waren. (Wel een idee trouwens!! :j )

joyce B

Re: Overheid gaat paardenhouders voorlichten over ontwormen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 00:58

alleen maaien voor hooi en zo wisselen tussen hooien en beweiden kan ook ;)

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 08:22

joyce B schreef:
alleen maaien voor hooi en zo wisselen tussen hooien en beweiden kan ook ;)

Ik zal het doorgeven aan mijn ph ;) Maar ik vermoed dat het hem niet gaat worden ivm de hoeveelheid land.