Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

manonalberts schreef:Ik vind hem er helemaal niet zo slecht uizien hoor, had het veel erger verwacht na het lezen vd tekst
.. maarja inslapen is ook geen ramp voor dit beestje geweest hij heeft denk een leuk leven gehad en dus de laatste
Cassidy schreef:Op het moment dat je last hebt van klachten omdat de pony zo mager is, haal hem dan uit zicht. Ben je van dat gezeur af.
Daar staat weer tegenover:
Als je met je snuffert bovenop een situatie staat, kun je niet meer objectief kijken.
Op zich kun je het schandalig vinden dat iemand door druk van buitenaf de beslissing heeft gemaakt om een dier te laten gaan.
In dit geval had het paardje misschien nog doorgekund.
Maar hoe vaak lees je niet dat mensen te lang door zijn gegaan en dat achteraf ook toegeven?
Wat buitenstaanders zien is een mager paard waar - zo denken zij - niet naar wordt omgekeken of niet voldoende voer in gaat.
En dan vind ik het alleen maar normaal dat mensen aan de bel gaan trekken. Zou ik ook doen.
Inky72 schreef:Misschien was het laten inslapen kort door de bocht, maar stel ze hadden hem laten leven dan was er een grote kans dat hij opeens dood neervalt. Moet je kijken wat voor ellende je dan over je heen krijgt.
Heb zelf een paar maanden terug mijn paard dood in zijn stal gevonden, heeft een hartstilstand gehad. Is geen fijn gezicht en hij lag er nog rustig bij. Maar ken ook een pony die een hartstilstand of herseninfarct kreeg en daardoor in de sloot viel. Dit gebeurde toen er mensen met kinderen voorbij liepen.
Dus denk dat dit de meest humane oplossing was voor dier en mens.
EstherHegt schreef:Tsjonge jonge, de zaken waar wél wat aan moet gebeuren hangen op de regels bij gebrek aan wetgeving, ( welzijnswet paarden) een pony die gewoon oud is en daardoor vermagerd wordt door de hysterie van Nederland o.a. door de zogenaamde 'dierenliefhebbers' zoals de dierenbescherming zielig gevonden. Dit paard is oud, goh hoe werd ie toch zo oud?
Triest dit, laat de instanties alsjeblieft eens kennis inhuren en daar ook naar handelen in plaats van per definitie het vingertje op te heffen.
In Nederland is al lang dierenpolitie, iedere agent is dierenpolitie, de wetgeving ontbreekt, de kennis ontbreekt, zelfs voor een goudvis zou er een welzijnswet horen te zijn.
Het is niet eerlijk wat er hier is gebeurd en ik hoop dat door het naar buiten brengen van dit verhaal dat er minder paarden die oud zijn onder hun incognito-dekentje hoeven te staan. Voor deze eigenaars erg veel sterkte gewenst, ik snap dat ze doodziek worden van de onterechte aantijgingen. Ongelooflijk dat je voor een oud paard, dat al bekend is bij instanties door herhaalde beschuldigingen toch gedwongen wordt om dit besluit te moeten nemen, doodgewoon omdat het paard oud is en inteert zoals een oud mensje die ook spier inlevert. Kent iemand iemand van 90 jaar die dik is?
potverdikkie schreef:In 1 woord ONBEGRIJPELIJK!! En Walgelijk!! Heel erg voor de eigenaren en zonde van de pony!!
simodi schreef:Iedereen maakt zijn eigen keuze wanneer je je pony/paard laat inslapen, maar ik vind het onbegrijpelijk als je die keuze alleen zou maken louter omdat er telkens klachten over de pony komen. Of het bericht is niet goed/volledig, maar anders snap ik dit echt niet .... Dus dat de pony niet van zijn oude dag mag genieten lijkt me niet echt goed omschreven en suggestief.
chimello schreef:Het is een schrale troost dat hij nog maar een half jaar zou hebben.
Pelryo schreef:De dierenarts zegt dat hij nog een half jaar zou hebben, dan zou ik ook inslapen voordat hij pijn gaat lijden..
Als mijn opa oud en op is, en hij gaat ongeveer met een half jaar dood, omdat hij gewoon oud is, laat ik hem toch ook niet alvast inslapen.
Cassidy schreef:Op het moment dat je last hebt van klachten omdat de pony zo mager is, haal hem dan uit zicht. Ben je van dat gezeur af.
Daar staat weer tegenover:
Als je met je snuffert bovenop een situatie staat, kun je niet meer objectief kijken.
Op zich kun je het schandalig vinden dat iemand door druk van buitenaf de beslissing heeft gemaakt om een dier te laten gaan.
In dit geval had het paardje misschien nog doorgekund.
Maar hoe vaak lees je niet dat mensen te lang door zijn gegaan en dat achteraf ook toegeven?
Wat buitenstaanders zien is een mager paard waar - zo denken zij - niet naar wordt omgekeken of niet voldoende voer in gaat.
En dan vind ik het alleen maar normaal dat mensen aan de bel gaan trekken. Zou ik ook doen.