Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
sjorsie schreef:@Mister01 : paard kan een opstapprobleem hebben, maar als je altijd met anderen op rit gaat, kan een van hun het opzijschuiven, zowiezo een veiliger idee mocht er iets gebeuren onderweg.
momo_lover schreef:maar heb je altijd midden in dorp een berm waar het heen kan?
Jans schreef:Als ik de reacties zo lees, dan is het een omgeving met nagenoeg geen uitrijmogelijkheden en moet je dus praktisch altijd over de weg. Waarom rij je dan recreatief buiten? Dan is het logisch dat er poep op de wegen komt, maar een recreatief buitenrijder heeft hopelijk verzekeringstechnisch het ruiterbewijs gehaald en kan ten aller tijden op en afstappen..
juudje86 schreef:Als je paard mest, stap je af als het kan en schop je het in de berm. In het andere geval als er geen berm is of als je niet meer op je paard komt (paard te groot, of paard te onrustig), kom je gewoon na de rit terug en ruim je het op.
hoezo moeilijk doen..
Anya schreef:kijk dat bedoel ik dus Riona
Eigenlijk vind ik dat die mensen die zeuren over een poepzak gewoon niet buiten horen te rijden![]()
die hebben kennelijk hun paard niet afdoende onder controle. Want een poepzak zou bij mijn paarden gewoon kunnen.
Maar goed: ik weet dat zo'n ding niet bij iedere ruiter even veilig is, snap het protest ook wel. Des te vreemder hoe star sommige mensen roepen dat je onveilig bezig bent als je niet zonder opstap meer op je paard kunt komen.