chevax schreef:De zin over stoppen met zeuren vind ik absoluut niet prettig overkomen. Ik weet niet of je ervaring hebt met autistische kinderen, maar heb je enig idee wat ouders moeten doen om de juiste hulpverlening te krijgen en hoeveel tijd en energie een autistisch kind vraagt? En dan moet je dus ook nog de energie opbrengen om een actie op te zetten omdat er mensen zijn die vinden dat je zeurt? Enige nuancering lijkt me hier wel op zijn plaats!
Ik heb heel veel ervaring met autistische kinderen, heel dichtbij. Zowel in de familie als erg dichtbij huis en een tijd lang zelfs in huis. Dus ik weet wel degelijk hoeveel een autistisch kind van je vraagt en van de familie vraagt. Ik weet de drama's van hulpverlening, tehuizen en alle energie die je erin moet steken. Heel goed zelfs!!
Maar... ik zie ouders die zelf actief gaan worden om de handen inéén te slaan om toch de zaken te realiseren die hun kinderen verlichting geven. Net als je 'gewone' kids op paardrijden, turnen, voetballen zet, zie ik hun ook actief bezig gaan nu de hand niet meer opgehouden kan worden. Dan denk ik: waarom blijven de mensen zo passief, gaan ze maar klagen over het systeem, in plaats van actief worden en er voor zorgen dat er actie ondernomen wordt.
Hoeveel leden heeft dit forum wel niet? Zóveel paardenliefhebbers en blijkbaar veel mensen die het erg vinden dat paardentherapie niet meer vergoed wordt, dan kun je toch de handen inéén slaan en actie gaan ondernemen?