Paardentrailer kantelt, twee paarden gewond in Houthalen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kalama

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 00:44

ho zeg... |( Heb er gewoon geen woorden voor... sterkte voor de eigenaar(s).
Heb zelf een half jaar geleden mijn paard moeten laten inslapen maar toen we onderweg waren naar de kliniek verontschuldigde de chauffeur zich omdat hij nogal aan de trage kant reed. Ik heb hem toen gezegd dat ik het liever zo dan dat er iets zou misgaan, ook al wist ik dat mijn paard weinig kans had en dat elke minuut telde.
Om accidenten met trailer proberen te vermijden: rijd niet te snel zeker op slechte wegen of met veel wind en hou voldoende afstand, veel meer dan zonder trailer.

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 02:06

Janique22 schreef:
Uhm eerste zorgen in he belgisch, betekent toch dat ze hem in hebben laten slapen?
Of ben ik de enige die dat denkt?
Dat paard blijft daar echt niet zo liggen uit zichzelf..
Triest:(

ik zou het neit weten ben niet belgisch aangelegd maar als ik dit lees dan lijkt me niet dat het dier dus is ingeslapen :

Citaat:
Een andere trailer kwam de paarden ophalen, om ze 's avonds nog verder door een dierenarts te laten behandelen.

Verschrikkelijk om mee te maken zeg.. hopen dat de dieren er goed boven op komen en de bestuurder en mogelijk andere
betrokkenen met alleen de schrik vrij komen en er niet te lang last van blijven houden .. :(:)

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 02:09

Bloodymary schreef:
Tja en mij is altijd geleerd om bij slingeren gas te geven (zodat je de boel weer recht trekt). Ik zeg niet dat dat klopt, maar er zijn dus tegenstrijdige beweringen over.

denkd at het ook licht aan de oorzaak, Rijdt je al hard en je slingerd dan zou ik geen gas geven ..
Rijdt je neit hard en slingerd erg dan zou ik wel gas geven of inderdaad afremmen en kijken of alles nog goed zit..

Door wind of slecht wegdek kan dit ook erg gaan slingeren.. dan is het in dat geval ook niet verstandig sneller te rijden :n ..

Eevee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 09:59

Pfoe heftig filmpje zeg ;( Veel sterkte voor de eigenaren :(:) vreselijk om zoiets te moeten
mee maken bah.....

Aukelizzy

Re: Paardentrailer kantelt, twee paarden gewond in Houthalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 10:39

Bah..rottig filmpje.. Helaas voor het paard.. Sterkte voor de eigenaars..

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 11:48

kalama schreef:
Zelfde snelheid aanhouden of versnellen is zeker beter dan vertragen, dan trekt het makkelijker recht en stuur stil houden want als je te veel gaat corrigeren zou het ook erger kunnen worden. Op de remmen gaan staan??? Zelf zachtjes is niet goed !! Het gewicht van een trailer met 2 paarden is zwaarder dan een auto dus duurt langer om te vertragen, zeker gezien daar geen remmen opstaan.

als er geen remmen op je trailer staan hoop ik dat je de politie niet tegenkomt :=

als de trailer slingert door resonantie mag je zeker niet dezelfde snelheid aanhouden maar zo snel mogelijk zorgen dat je uit die resonantie komt.
anders krijg je zoiets als dit: http://www.youtube.com/watch?v=j-zczJXSxnw

Pauline

Re: Paardentrailer kantelt, twee paarden gewond in Houthalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 12:23

Wat triest dat filmpje, ze doen het wel erg netjes vind ik.
Vraag me af hoe ik het zou vinden als mijn paard zo gefilmd zou worden.

quartermoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 22:44

spicegirl schreef:
@quartermoon- je vergeet hier en daar wat letters :*

oei ja ik heb het gezien :-) sorry lol

sanneloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 13:22

Bandida schreef:
Bah wat een nachtmerrie, hopelijk komt het nog goed met die stakker die daar op het asfalt ligt..

ja percies
het best voor hun

kalama

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 02:08

fojoe schreef:
kalama schreef:
Zelfde snelheid aanhouden of versnellen is zeker beter dan vertragen, dan trekt het makkelijker recht en stuur stil houden want als je te veel gaat corrigeren zou het ook erger kunnen worden. Op de remmen gaan staan??? Zelf zachtjes is niet goed !! Het gewicht van een trailer met 2 paarden is zwaarder dan een auto dus duurt langer om te vertragen, zeker gezien daar geen remmen opstaan.

als er geen remmen op je trailer staan hoop ik dat je de politie niet tegenkomt :=

als de trailer slingert door resonantie mag je zeker niet dezelfde snelheid aanhouden maar zo snel mogelijk zorgen dat je uit die resonantie komt.
anders krijg je zoiets als dit: http://www.youtube.com/watch?v=j-zczJXSxnw

Thanks voor de reactie! Zoals het duidelijk is, geen kennis van trailers... Heb mij deze wel eens afgevraagd of er remmen op staan maar tot nu dus nog geen antwoord gehad. Maar heb wel wat meer kennis over "reactie", remmen of niet ;-), en idd zelfde aanhouden, niet goed!
Mooi filmpje!