Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
) Jethafa schreef:Dik is toch niet de enige maatstaf voor gezonde dieren? Verwaarloosde paarden hoeven niet altijd te mager te zijn. Van beschimmeld voer worden ze heus dik genoeg (wie zegt trouwens niet dat ze dikke buiken hebben door wormen?), maar toch zou ik beschimmeld voer geven bestempelen als verwaarlozing. Die "wei" ziet er ook niet uit alsof er nog een droog plekje te vinden is waar 11 paarden normaal kunnen staan.
Beide partijen zitten in een extreem, maar wat mij betreft moet er wel wat aan de situatie gedaan worden! Als de eigenaar van z'n paarden houdt, dan zet hij ze op een droog stuk land ipv deze modderpoel. En ik vind het ook gek dat hij al zo vaak voor dierenmishandeling is aangeklaagd. Niet veroordeeld betekend niet dat die beschuldigingen dan zomaar niet kloppen of dat hij z'n dieren écht goed behandeld. Want mensen klagen niet zomaar.
Cayenne schreef:loes-freke schreef:nee duidelijk verworpen zal niet langer dan 3 dagen liggen, als langer lag, zou het veulen op de foto anders uit zien.
Het veulen is helemaal geen verworpen veulen. Speculeren lijkt me niet zo netjes..
Reactie van de eigenaar:Citaat:Over het dode veulen wil hij het volgende kwijt: 'Het dier werd een tijd geleden gestolen uit de weide. Het was amper 75 dagen oud. Een veulen moet minstens honderd dagen bij de moeder blijven wil het reële overlevingskansen hebben. Na enkele dagen werd het dode veulen door de dief op de weide gedumpt.'
Hele artikel:
http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... =TO37LSPB#

Vreselijk, ik snap nog steeds niet hoe mensen dit over hun hart krijgen

meelanor schreef:Geen enkel levend wezen verdient zoietsnederland mag echt wel eens harder worden:(

Sonja_vR schreef:ik zie een kaal kapot gelopen stuk grond, maar de dieren zijn er prima uit, geen wormenbuiktypes voor zover dat te zien is op de foto's, je ziet bij die fjord de speklappen bovenaan de benen , die heeft het errug goed naar zijn zin geloof ik
, er is schuilgelegenheid en ik zie idd iets wat op kuil/hooi lijkt
de bodem is misschien ook wel zwart, maar het is geen nare blub ofzo, ziet er idd uit als een bodem met vrij veel zand erin
de paarden zijn niet schoon, maar doe staan buiten, het zou niet goed zijn om die dagelijks schoon te poetsen
dat veulen is idd een raar verhaal, maar laten we eerlijk zijn, er gebeuren zoveel rare dingen tegenwoordig, en dat het veulen gestolen zou zijn, dood is gegaan en weer daar gedumpt is, wil niet zeggen dat de eigenaar weet die we dief is
ik zie in ieder geval op het veulen na, geen verwaarlozing en de situatie rond het veulen, sja, als die is zoals de eigenaar zegt...