Geruzie om prijzengeld tijdens springwedstrijd in Schijndel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 19:03

MariekeB schreef:
Teddy321 schreef:
Idd schoentje, als dit soort ruiters bij mij willen inschrijven.....zit ik gewoon vol!!

Wat maakt dat je eigenlijk hetzelfde bent, mensen weigeren zonder reden en er nog over liegen ook , triest gedrag en machtsmisbruik ...

Hoezo maakt dat haar hetzelfde? Zij wil geen mensen op haar concours die zich bewezen slecht gedragen. Ik vind dat het in bescherming nemen van de mensen die met jou moeten werken.

Liselot11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 19:28

stipke schreef:
Ik kan je zeggen dat de krant geen fout heeft gemaakt.
Ze hebben wel degelijk de 1e prijs opgeëist. Dat ging op zijn zacht gezegt erg onvriendelijk.
Ze hadden ook al hun inschrijfgeld teruggekregen omdat hij niet kon starten, en daarna kwamen ze de eerste prijs opeisen.

dus de moeder heeft wel het prijzengeld op geeist? :+
geef de organisatie gelijk dat ze zo'n personen niet meer willen hebben op wedstrijd.
tekeer gaan tegen de vrijwilligers is gewoon onacceptabel!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 19:29

Bellona_K schreef:
Inmiddels heeft moeders ook een reactie gegeven en is het artikel geupdated.

Tja, je hoort op deze manier 2 heel verschillende verhalen.

Maar ik vind het verhaal van haar niet veel opzienbarender, hoor. Ik vind nog steeds dat ze zich misdragen hebben en dat de ban terecht is. :j

Bellona_K

Re: Geruzie om prijzengeld tijdens springwedstrijd in Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 19:30

Sja, ik heb juist het idee dat die organisator zich niet netjes gedragen heeft

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 19:37

Hoezo, omdat de hoefsmid niet aanwezig was?

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 19:38

zo zie je maar weer 2 mensen die uit hetzelfde stuk 2 andere verhalen lezen. Alles blijft subjectief dus

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 19:38

Twiggy2008 schreef:

Lees eerst ff het stukje op horses.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 19:46

Alane schreef:
ja en????
hoefsmid dient oproepbaar te zijn... is hij dat niet zorgt hij maar voor vervanging....
het is een regel die niet ik bedacht heb... en ook een regel die niet voor niets bestaat.

Als ik me inschrijf voor een wedstrijd en om welke reden niet kan starten dan moet ook ik betalen...
smid moet oproepbaar zijn, en nergens staat waarom of waarom niet.

en of een organisatie je mag weigeren voor een wedstrijd???
dat je dan per ongeluk altijd net op de wachtlijst terecht komt is een ander verhaal, maar of ze je zomaar mogen bannen of niet inschrijven, daar kan ik niets over terug vinden.

de aktie van de moeder verdient geen schoonheidsprijs, maar enerzijds heeft ze wel gelijk... inschrijfgeld betaald, regels zeggen smid moet op oproepbaar zijn, en er komt geen smid....
en als je wilt stellen en alsen:
voor hetzelfde geld staken er nog nagels uit of hangt het ijzer er nog gedeelte onder of wat dan ook, wordt er een smid gevraagd en die komt niet opdagen...
met gevaar voor het paard sta je te wachten en kan ik me voorstellen dat je dan niet vrolijk blijft....

Ach als jouw paard in de wei loopt en er is heel de dag niemand die er zicht op heeft en er gebeurd iets met losse nagels of weet ik veel wat kom je er ook savonds pas achter. Beetje ver gezocht. Ik heb altijd zelf spullen bij als ik op wedstrijd ben, een tang en hamer...zo kan ik zelf altijd iets..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 19:47

Teddy321 schreef:
[Wij als ruiters, moeten blij zijn dat er nog landelijke concoursen zijn, zoals in Schijndel gehouden word. Dat zou iets meer wardering verdienen. Die ban is dan ook meer dan terrecht en echt niet zo moeilijk uit te voeren, als een ruiter met een ban in wil schrijven, dan is het gewoon vol. En als de familie Meulemeester een beetje zelfrespect heeft, dan proberen ze daar ook niet meer in te schrijven.

Idd schoentje, als dit soort ruiters bij mij willen inschrijven.....zit ik gewoon vol!![/quote]

Wat maakt dat je eigenlijk hetzelfde bent, mensen weigeren zonder reden en er nog over liegen ook , triest gedrag en machtsmisbruik ...[/quote]
Oh, dus misdragen en bedreigen van vrijwilligers vind jij geen reden om mensen te weigeren??
Triest. Zegt meer over jou dan over mij[/quote]

Dat weet je dus niet, je was er niet bij. Je hebt het over een zomaar stukje in de krant.
En dan nog, je speelt voor eigen rechter, en dat vind ik altijd kwalijk.
Als er misdragingen zijn hoort de KNHS daar wat tegen te doen ( zie paard en sport, staat vol met te voet stellingen). Jij maakt er een eenmansactie van, waarbij misbruik maakt van je macht.

Als het waar is wat er hier staat zijn deze mensen fout, heel erg fout maar wie ben jij om dan maar te beslissen dat ze ook bij jou niet meer mogen komen...
J
e kent de rest van het verhaal niet , wellicht is er al lang een excuus geweest van een overspannen moeder die doordraaide toen het net allemaal te veel werd.
Ze hebben het geld teruggegeven ( volgens dit stukje) , misschien wel met een bos bloemen erbij en dikke tranen.

Misschien ook niet, misschien wel heel arrogant het geld op tafel gesmeten..

Waar het om gaat is , dat we dat niet weten, en dat er dus maar geoordeeld en veroordeelt wordt.
Dat is dus intolerantie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 19:51

Vjestagirl schreef:
MariekeB schreef:

Wat maakt dat je eigenlijk hetzelfde bent, mensen weigeren zonder reden en er nog over liegen ook , triest gedrag en machtsmisbruik ...

Hoezo maakt dat haar hetzelfde? Zij wil geen mensen op haar concours die zich bewezen slecht gedragen. Ik vind dat het in bescherming nemen van de mensen die met jou moeten werken.

Er is geen bewezen slecht gedrag, er is alleen een stukje in de krant.
Als de KNHS er een uitspraak over doet, dan mag die persoon geweigerd worden, eerder niet, niet een willekeurige vrijwilliger die met een smoes over vol zitten iemand weigert.
Dan is het misbruik maken van je positie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 19:57

Ah ik zie dat er een update is.

Let wel ik vind het vrij bizar gedrag van een moeder van een 29 jarige ruiter, maar ik kan me ook wel wat stress voorstellen als je een hoefsmid nodig hebt, die niet opkomt dagen ( en ja dat staat toch echt in het reglement) . En dat als je dan komt klagen bij de organisatie ( terecht) dat een en ander een beetje uit de hand loopt.
Wat die meneer die het geld heeft overhandigt zal toch ook goed boos zijn geweest , anders doe je dat echt niet :)

soms loopt iets klein onverwacht uit de hand, maar om dan die zoon ( die er niet eens bij was) een ban te geven. En als ik hier een aantal mensen hoor hem gelijk maar overal te weigeren door te vertellen dat het concours vol is...

Vraagje : weigeren jullie ook al die mensen die gezellig hun paard verrot meppen op het inrijd terrein?
Of mensen die altijd eerste worden en al jaren geleden naar de subtop hadden moeten promoveren.
Of gewoon mensen die je niet mag ( mij bijvoorbeeld :) )

Aargh wat heb ik toch een hekel aan machtsmisbruik.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 20:00

juliomariner schreef:
Twiggy2008 schreef:

Lees eerst ff het stukje op horses.nl

Ik heb het gelezen en kan alleen maar zeggen dat ik er niet bij geweest ben en dat ik me wel afvraag hoe die moeder het secretariaat aangesproken heeft. ;)
Want daar kan de reactie van die *hoe-heet-die-man* (ben zijn naam alweer kwijt) natuurlijk op gebaseerd zijn. Het blijft een raar verhaal. ;)

Oh, en @MariekeB; ja, ik vind dat mensen die hun paard verrot meppen op het inrij terrein of waar dan ook geweigerd moeten worden! Je andere voorbeelden vind ik er niet toe doen, dat is een ander verhaal, maar je eerste punt; ja, absoluut!!!

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 21:28

Ook ik ken Thijs zo niet en dat hij teleurgesteld was kan ik me goed voorstellen.
Maar zo hoor je je niet te gedragen en als die moeder dan een reactie geeft moet ze wel zorgen dat deze duidelijk is, ze hebben niet zelf het geld teruggebracht maar iemand met het geld gestuurd en die een brief meegegeven (was dan zelf gegaan).
Dat Bert van de Oetelaar zo kwaad werd komt omdat hij later hoorde dat Thijs het inschrijfgeld teruggevraagd had en daarna zijn moeder om het prijzengeld kwam. Bert heeft dit uit zijn eigen zak betaald met de mededeling nooit meer te starten in Schijndel.
Ik kan het me heel goed voorstellen en dat de moeder zich netjes gedragen zou hebben zoals ze zelf zegt, nou dan heb ik (en de meeste andere) toch een heel ander idee over netjes.
Goed er was geen hoefsmid (die Thijs overigens zelf aan de lijn gehad heeft en die zou komen) maar om je vervolgens als een viswijf (en dat is nog heel zacht uitgedrukt) te gedragen aan de bar, het secretariaat ,en in de foyer dan is een ban op zijn plaats.

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 21:56

Moeders zegt toch nergens in het stukje het prijzengeld ge'eist te hebben? Die Oeteldonk werd boos en 'gaf' de envelop aan moeders, aldus het stukje.

Tja, mijn vader gaat ook weleens mee naar wedstrijden, ook al ben ik over de 20. Hij gaat weleens startlijsten controleren, bij het secretariaat of de ringmeester, bijvoorbeeld. Dus Thijs bleef waarschijnlijk bij zijn paard, terwijl zijn moeder een hoefsmid probeerde te regelen via het secretariaat.

We weten geen van allen het precieze verhaal, immers wij waren er niet bij.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 21:59

MariekeB schreef:
Vjestagirl schreef:

Als de KNHS er een uitspraak over doet, dan mag die persoon geweigerd worden, eerder niet, niet een willekeurige vrijwilliger die met een smoes over vol zitten iemand weigert.

Als je als organisatie een slechte ervaring hebt met een ruiter, dan vind ik dat je die gewoon moet kunnen weigeren ja! Er word hier niet gezegd dat deze ruiter nu op andere wedstrijden geweigerd zou moeten worden, maar het concours in Schijndel is hij niet meer welkom.
Het komt vaak genoeg voor dat een ruiter op een concours geweigerd word, omdat hij zich onjuist gedragen heeft tegenover paard of medemens, of omdat hij meerdere malen niet op is komen dagen, zonder af te melden, of omdat hij het inschrijfgeld niet betaald heeft, etc. Er zijn concoursen genoeg, schrijf maar ergens anders in.
Je gaat toch ook niet gezellig bij kennissen op visite, waar je een onopgelost conflict mee hebt...

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 22:07

Dat klopt dus niet ik was erbij en Thijs ging zelf naar het secretariaat en zijn moeder begon nadat hij het inschrijfgeld had teruggekregen overal haar gal te spuwen.
De vereniging heeft gelijk met de ban het moet maar eens afgelopen zijn dat iemand om allerlei redenen (terecht of onterecht) zich zo laat gaan. Ik ben dat echt spuugzat.
Ook ik run een secretariaat en ook wij hebben ruiters die er niet meer inkomen (we organiseren wedstrijden voor ons plezier en dat van de ruiters en rotte appels die zijn niet welkom)
En hier laat ik het bij het is te gek voor woorden.

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 22:48

MariekeB schreef:
Vjestagirl schreef:

ik denk dat teddy321 vooral bedoelde dat wanneer dit bij een wedstrijd van haar zou gebeuren (aangezien zij ook in het secretariaat zit ) zij dit soort mensen ook een ban zou geven. niet dat ze thijs zou weigeren op het moment dat hij zou inschrijven, maar een willekeurig persoon die bij een van haar wedstrijden zulk gedrag heeft vertoond, die zou ze een tweede keer weigeren.

stipke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 08:41

Wat Amarie dus zegt is helemaal waar.
Ik was er niet bij toen het gebeurde maar wel toen er gebeld werd naar Thijs.
En het klopt ook dat zijn moeder flink tekeer op het hele wedstrijdterrein.
Ik heb zelf ook enkele dagdelen daar het secretariaat gedaan en ik kan je zeggen dat mijn 2 collega's die er toen zaten helemaal ondersteboven waren.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 08:51

Nou, duidelijk dus. Terechte ban blijkbaar. :)

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 09:38

Ik ben er ten eerste niet bij geweest maar ik weet wel dat er regelmatig woorden zijn tussen de professionele ruiters en het secretariaat.
Ze denken vaak dat ze alles kunnen en mogen zeggen tegen iedereen.
Het is heel erg lullig dat de smid niet is komen opdagen maar ik denk dan altijd dat ik mn paard nog mee naar huis mag nemen.
En dat het secretariaat het inschrijfgeld terug geeft vind ik heel erg netjes maar dan de 1ste prijs daarnaast nog op eisen?
Ze zetten zichzelf finaal voor schut.
Een concours wordt georganiseerd door vrijwilligers en die verdienen respect dat ze het willen organiseren.
Zonder vrijwilligers zouden er ook geen concoursen zijn en dan kunnen de ruiters niet op wedstrijd!!!
Ik help elk jaar mee met een grote Jumping en zou het ook niet fijn vinden als er zo met mij omgegaan zou worden.
Elke vrijwilliger die meehelpt verdiend RESPECT!!!!

UniFlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 10:36

Blleeerrghh voor beide partijen.

geen hoefsmid geregeld; verdient geen pluim.
de eerste prijs opeisen; verdient geen pluim.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 12:13

Alane schreef:
ja en????
hoefsmid dient oproepbaar te zijn... is hij dat niet zorgt hij maar voor vervanging....
het is een regel die niet ik bedacht heb... en ook een regel die niet voor niets bestaat.

Als ik me inschrijf voor een wedstrijd en om welke reden niet kan starten dan moet ook ik betalen...

dat je dan per ongeluk altijd net op de wachtlijst terecht komt is een ander verhaal, maar of ze je zomaar mogen bannen of niet inschrijven, daar kan ik niets over terug vinden.

de aktie van de moeder verdient geen schoonheidsprijs, maar enerzijds heeft ze wel gelijk... inschrijfgeld betaald, regels zeggen smid moet op oproepbaar zijn, en er komt geen smid....
voor hetzelfde geld staken er nog nagels uit of hangt het ijzer er nog gedeelte onder of wat dan ook, wordt er een smid gevraagd en die komt niet opdagen...
met gevaar voor het paard sta je te wachten en kan ik me voorstellen dat je dan niet vrolijk blijft....

helemaal mee eens Alane ..
de organisatie moet een smid hebben ter plaatse of oproepbaar !! Is gewoon verplicht als je een wedstrijd gaat organiseren ..dus daar moet je je aan houden ..zoiets spreek je gewoon af met je simd .. die krijgt daar trouwens een kleine vergoeding voor en weet gewoon dat ie die dag " dienst heeft en bij een oproep er moet zijn dat zijn afspraken die zo gemaakt worden ..net zo belangrijk als de DA of de EHBO ..denk dat als er iemand gevallen zou zijn met zijn paard en bewusteloos zou blijven liggen en er geen EBO kwam opdagen er heel veel heibel en klachten zouden ontstaan ..maar het regelement bepaalt nu eenmaal dat deze 3 verplicht aanwezig of oproepbaar moeten zijn ..
Bovendien had men dan Tijs helemaal achterin de proef kunnen laten starten als de smid onderweg was geweest ..dat wordt zelfs op een internationale wedstrijd toegelaten ..
en ik denk dat de organisator heel goed wist dat ie niet in orde was anders hadden ze in eerste instantie het geld niet gegeven ..

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 15:41

besita schreef:
Alane schreef:
ja en????

helemaal mee eens Alane ..
de organisatie moet een smid hebben ter plaatse of oproepbaar !! Is gewoon verplicht als je een wedstrijd gaat organiseren ..dus daar moet je je aan houden ..zoiets spreek je gewoon af met je simd .. die krijgt daar trouwens een kleine vergoeding voor en weet gewoon dat ie die dag " dienst heeft en bij een oproep er moet zijn dat zijn afspraken die zo gemaakt worden ..net zo belangrijk als de DA of de EHBO ..denk dat als er iemand gevallen zou zijn met zijn paard en bewusteloos zou blijven liggen en er geen EBO kwam opdagen er heel veel heibel en klachten zouden ontstaan ..maar het regelement bepaalt nu eenmaal dat deze 3 verplicht aanwezig of oproepbaar moeten zijn ..
Bovendien had men dan Tijs helemaal achterin de proef kunnen laten starten als de smid onderweg was geweest ..dat wordt zelfs op een internationale wedstrijd toegelaten ..
en ik denk dat de organisator heel goed wist dat ie niet in orde was anders hadden ze in eerste instantie het geld niet gegeven ..

Wat zou het toch fijn zijn als mensen goed kunnen lezen:
Thijs was al naar de laatste startplaats verschoven, en de organisatie heeft het geld gegeven om van het geschreeuw van de "dame" af te zijn.
En fijn zeg dat je daar als smid een kleine vergoeding voor krijgt ........ NOG NOOIT VAN GEHOORD
En dan nog eens iets, jullie hebben kunnen lezen dat Thijs zelf de smid aan de lijn gehad heeft.
Als je nu leest hoe hij zich gedragen heeft tegenover de vrijwilligers en stel hij heeft zich ook zo opgesteld naar de smid.
Is het dan nog vreemd dat deze niet gekomen is......

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 18:12

Dat zal een hoop verklaren...... Dat hij ook tegen die hoefsmid uitgevallen is.....

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 19:17

Amarie schreef:
Wat zou het toch fijn zijn als mensen goed kunnen lezen:
Thijs was al naar de laatste startplaats verschoven, en de organisatie heeft het geld gegeven om van het geschreeuw van de "dame" af te zijn.
En fijn zeg dat je daar als smid een kleine vergoeding voor krijgt ........ NOG NOOIT VAN GEHOORD
En dan nog eens iets, jullie hebben kunnen lezen dat Thijs zelf de smid aan de lijn gehad heeft.
Als je nu leest hoe hij zich gedragen heeft tegenover de vrijwilligers en stel hij heeft zich ook zo opgesteld naar de smid.
Is het dan nog vreemd dat deze niet gekomen is......

Ik kan goed lezen :j
Ik geloof nooit dat de organisatie het geld geeft om van het geschreeuw af te zijn ..dan ga ik vanaf nu elke week ergens anders op concours schreeuwen tot ik de eerste prijs krijg :+ ..ze wisten gewoon donders goed in fout te zijn en liever dat dan een officiele klacht denk ik zo
Ik lees trouwens nergens dat Thijs de smid aan de lijn heeft gehad :n

"
Toen de hoefsmid niet kwam opdagen, ontstond het conflict. “De moeder van Meulemeesters kwam naar het secretariaat en eiste dat ze de eerste prijs zou krijgen. Ik heb haar het geld gegeven en gezegd dat ze er hun voordeel mee moesten doen”, vertelt concoursorganisator Van den Oetelaar.” De Meulemeesters hebben hun excuses aangeboden en het geld teruggebracht, maar ze zijn niet meer welkom op het concours. “Je moet gewoon netjes blijven, vooral tegen vrijwilligers die al vijf dagen hard hebben gewerkt.”

* Update *
Wilma Meulemeesters, moeder van Thijs Meulemeesters, vertelde in een reactie op het artikel: "Ik heb niet verteld dat mijn zoon veel kans maakte, ik heb gezegd dat mijn zoon geen kans maakte doordat hij niet kon rijden. Inmiddels heb ik vernomen van de hoefsmid dat die niet van plan was te komen en daartoe ook niet bevolen was door Bert van den Oetelaar. Deze smid was ook niet ingelicht dat hij oproepbaar moest zijn.

Op het secretariaat heb ik mijn bankrekeningnummer achtergelaten om een reactie los te krijgen en ben ik weg gelopen, maar moest ik blijven wachten op Bert van den Oetelaar. Deze werd meteen boos en gaf mij geld met de mededeling dat wij er nooit meer mochten starten. Dit is dan de dank voor deelname aan een wedstrijd waar de organisatie verplicht is voor een smid te zorgen.

Op zondagavond laat is door Bert van den Oetelaar erg boos opgebeld naar Thijs dat wij een hele grote fout hadden gemaakt. Hij ging erg tekeer en Thijs kreeg de kans niet om ook maar iets te zeggen. Op maandag hebben wij het geld en onze gedachten op schrift gezet en ingeleverd bij Joris van den Oetelaar van de organisatie.Tot slot wil ik nogmaals beamen dat ik niet tekeer ben gegaan en me te allen tijde netjes gedragen heb."