Withney van 't Genthof naar Hans Peter Minderhoud

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tamoreliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 17:26

ptiteblue schreef:
Ben ik geen grote fan van de hengst. Ik hoop dat hij onder HP beter gaat presteren een leukere dingens zal tonen.

Volledig mee akkoord :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 17:40

Nikka schreef:
Varekaj schreef:
Vind het wel erg grappig eigenlijk. In Nederland verliezen ze een absolute topper, de halve natie op z'n kop. In België vertrekt er een potentiële topper, en geen haan die ernaar kraait :+

Er is wel een klein verschil in kwaliteit, potentie en staat van dienst tussen die 2 paarden :D

Dat wel, maar het is toch maar weer een GP-paard dat naar de "concurrentie" gaat. Let trouwens even op de nuance van "abolute topper" en "potentiële topper" die ik erin had aangebracht :+

Toot was verkocht in de hoop om Duitsland weer op de kaart te zetten in dressuurland, maar daarmee was Nederland zijn topper wel kwijt.
Naar jullie normen is dit paard lang niet van zulk hoog kaliber als hij wél is voor de belgische dressuursport, voor ons telt hij gewoon veel harder mee omdat de dressuur toch nog heel wat minder vertegenwoordigd is dan bij jullie.
In dit geval is het dus eigenlijk ook ergens 1 van onze "toppers" die verhuist, zodat jullie er wat beter mee kunnen doen of eruit halen. In elk geval blijft het doel wel hetzelfde, proberen om er zo hoog mogelijke punten mee te gaan scoren :+
En net zoal bij Gal is er geen directe vervanger voor Stefan. Heel simplistisch uitgelegd misschien, maar hoop dat je begrijpt wat ik wil zeggen.

Vicky is misschien niet klaar voor het EK, maar wel voor de OS in 2012 hoop ik na de bevalling. Da's voor die topruiters toch wel het belangrijkste streefdoel op dit moment en het is voor allemaal een even grote pech als hun beste paard van stal weggaat en er geen vervanger klaarstaat die garantie biedt van deelname ginds (al weet ik niet of Whitney daar garantie op kon bieden).

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 17:45

Varekaj schreef:
Dat wel, maar het is toch maar weer een GP-paard dat naar de "concurrentie" gaat. Let trouwens even op de nuance van "abolute topper" en "potentiële topper" die ik erin had aangebracht :+

Toot was verkocht in de hoop om Duitsland weer op de kaart te zetten in dressuurland, maar daarmee was Nederland zijn topper wel kwijt.
Naar jullie normen is dit paard lang niet van zulk hoog kaliber als hij wél is voor de belgische dressuursport, voor ons telt hij gewoon veel harder mee omdat de dressuur toch nog heel wat minder vertegenwoordigd is dan bij jullie.
In dit geval is het dus eigenlijk ook ergens 1 van onze "toppers" die verhuist, zodat jullie er wat beter mee kunnen doen of eruit halen. In elk geval blijft het doel wel hetzelfde, proberen om er zo hoog mogelijke punten mee te gaan scoren :+
En net zoal bij Gal is er geen directe vervanger voor Stefan. Heel simplistisch uitgelegd misschien, maar hoop dat je begrijpt wat ik wil zeggen.

Vicky is misschien niet klaar voor het EK, maar wel voor de OS in 2012 hoop ik na de bevalling. Da's voor die topruiters toch wel het belangrijkste streefdoel op dit moment en het is voor allemaal een even grote pech als hun beste paard van stal weggaat en er geen vervanger klaarstaat die garantie biedt van deelname ginds (al weet ik niet of Whitney daar garantie op kon bieden).

Toot kwam nog geen 2 jaar op dat niveau uit en was de absolute wereldtop, Withney wordt al zon 5 jaar op GP niveau uitgebracht en er was geen noemenswaardige progressie, het lijkt me dat voor een eigenaar er dan andere belangen spelen.
Die denkt dat er meer in het paard zit dan de ruiter die alle kansen gehad heeft eruit lijkt te kunnen halen, en HP denkt dat dus ook.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 17:55

Ik denk niet dat het paard afgerekend moet worden op de rijderij, 't is best een goed paard, geen Totilas, maar wel een goed paard wat heel veel meer kan dan ermee gereden werd. Hopelijk is hij niet te oud en verkeerd gereden om er nog iets van te bakken. Zou idd een leuk YR paard worden voor iemand.
Wel een beetje scheef trouwens dat bij iedere verkoop Totilas erbij gehaald wordt, Totilas is het beste paard ter wereld en een paard wat niet 123 teruggefokt wordt, de andere paarden zijn 'zomaar paarden', ook al lopen ze Grand Prix.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 17:58

Nou als HP het kan, dan gun ik het hem van harte :j
Vind het alleen nogal grappig dat wij Belgjes er zo relax onder blijven dat 1 van onze "toppers" wordt weggehaald bij Van Ingelghem. Want naar onze normen is dit wél 1 van de betere paarden. (Al geef ik wel toe dat ik vaak liever Nederland zie rijden dan België :o )

Mij maakt het niet zo uit wie met welk paard rijdt, zolang het maar op de correcte manier is en je ziet dat de combi echt klikt.
Ik begrijp de eigenaar van het paard uiteraard dat ie wil testen of er toch nog wat extra inzit, die nieuwsgierigheid hebben ze allemaal wel. En daar moet je als ruiter dan ook rekening mee houden dat het kan gebeuren als het paard niet van jezelf is.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 18:00

Varekaj schreef:
Nou als HP het kan, dan gun ik het hem van harte :j
Vind het alleen nogal grappig dat wij Belgjes er zo relax onder blijven dat 1 van onze "toppers" wordt weggehaald bij Van Ingelghem. Want naar onze normen is dit wél 1 van de betere paarden. (Al geef ik wel toe dat ik vaak liever Nederland zie rijden dan België :o )
.

Een topper blijft niet jaren op hetzelfde niveau hangen, die wordt de top (is eerste in het Nederlands)

Kimble

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 18:49

Ik vind het toch ook wel erg jammer voor Stefan!
Die raakt nu wel z'n beste paard kwijt.

Ik ben benieuwd wat Withney en HP samen kunnen bereiken.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 18:56

Ayasha schreef:
doen wij het goed in jumping? := Ik heb het e.e.a gemist.

jij bent in ieder geval heel goed op de hoogte zo blijkt :j :')
onder welke steen kom je vandaan?

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 19:07

wat een reacties ook weer allemaal zeg ..hij staat er met oog op verkoop en niet om de volgende Totilas te zijn :roll: ..en er zullen nu eenmaal meer klanten over de vloer komen waar hij nu komt te staan ...maar dat paard kan toch altijd iemand blij maken uit de jeugd of bij een amateur :)*
denk dat de meeste maar kunnen dromen om zo een dier op stal te hebben staan ..hij kon we lekker in Aken een kür rijden , de criticasters doen dat in hun achtertuin :roll:

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 19:08

Ik vind het anders wel straf dat er zo gereageerd wordt op mijn post.

Dat Jorissen een zeer goed paard heeft en dat die veel progressiemarge heeft staat buiten kijf. Alleen moet je constateren dat hij momenteel op Internationale wedstrijden niet super scoort.

En ik denk dat je, zeker voor het EK maar ook voor de OS, moet kijken naar combinaties die nu al op internationaal niveau naar de 70% in de GP en 75% in de Kür kunnen rijden.
Momenteel hebben we er zo 3, waarvan er al eentje afvalt voor het EK.

En over Whitney zelf, ik ben ook niet de grootste fan van het paard, maar hij heeft wél de potentie om 70% te rijden in de Kür en zoveel hebben we er dus echt wel niet. Dus ik vind het zonde!

unlimited1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 19:10

ptiteblue schreef:
Ik denk niet dat Vicky klaar staat voor de EK hoor.
Wanneer is die eigenlijk juist? juli?
Voor wanneer is haar kleintje verwacht? Niet iedereen kan gelijk Isabell Werth 3 weken na de bevalling een wedstrijd gaan rijden, hangt echt van vrouw tot vrouw af.
En als ze nog een keizersnee krijg (ik hoop van niet voor haar!!) dan is het nog 3 maanden verder...

Dan ben je verkeerd ingelicht :-)
vicky heeft te kenen gegeven dat ze wel dadelijk klaar zal kunnen staan na haar bevalling om te kunnen deel nemen aan het EK die doorgaat in het weekend van 17/21 Augustus2011 te Rotterdam.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 19:13

unlimited1 schreef:
vicky heeft te kenen gegeven dat ze wel dadelijk klaar zal kunnen staan na haar bevalling om te kunnen deel nemen aan het EK die doorgaat in het weekend van 17/21 Augustus2011 te Rotterdam.

Laat ons hopen dan!

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 19:14

Vicky is uitgerekend rond de tijd dat ze normaal hun nationaal concours geven in Ternat ..mede om die reden gaat dit concours niet door dit jaar :j

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 19:29

unlimited1 schreef:

wow, dat is dan wel snel
maar des te beter :)

ptiteblue

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 19:39

Hopelijk loopt alles goed voor Vicky, ik zou haar natuurlijk wel heel graag op de EK willen zien.
Gewoon, je kunt nooit 100% zeker zijn hoe een bevalling gaat verlopen, dus...

Ze heeft nu nog gereden in Duitsland, dus zo ver in haar zwangerschap kan ze ook niet zijn 4-5 maanden ofzo?

besita

Re: Withney van 't Genthof naar Hans Peter Minderhoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 19:41

ergens in juni !!

History_

Re: Withney van 't Genthof naar Hans Peter Minderhoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 19:53

idd, het zou voor in juni zijn
ze is dus al verder dan 4-5 maanden ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 19:58

Varekaj schreef:
Eh, is Lejeune met zijn gouden plak op de WEG zo slecht misschien :+
En ten tijde van Philipaerts?

Donckers doet het ook niet slecht maar da's eventing, da's weer wat anders.

philipaerts zijn glorie periode is ook geluwd. En het was een prachtige prestatie en Lejeune is echt een geweldige ruiter daar niet van, maar dat is ook meteen het enige dat België echt gepresteerd heeft de afgelopen jaren.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 20:01

Varekaj schreef:
Nikka schreef:

Er is wel een klein verschil in kwaliteit, potentie en staat van dienst tussen die 2 paarden :D

en dan nog, De Nederlanders doen toch niet aan kant-en-klaar paarden? Die leiden toch alles zelf op? :+
Dat werd nl in het Toot-topic beweerd.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 20:45

Ayasha schreef:
Varekaj schreef:
Eh, is Lejeune met zijn gouden plak op de WEG zo slecht misschien :+
En ten tijde van Philipaerts?

Donckers doet het ook niet slecht maar da's eventing, da's weer wat anders.

philipaerts zijn glorie periode is ook geluwd. En het was een prachtige prestatie en Lejeune is echt een geweldige ruiter daar niet van, maar dat is ook meteen het enige dat België echt gepresteerd heeft de afgelopen jaren.

Brons met het team op de WEG, terugkeer naar de Super League door te winnen nota bene, Lansink die met valentina enorm vele gewonnen heeft, Demeersman die met Bufero een nieuwe topper heeft,...

Ayasha, serieus blijven è!

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 20:53

WERELD KAMPIOENSCHAPPEN – CHAMPIONNATS DU MONDE
World Equestrian Games (WEG) (Lexington – KY - USA)
Team: 3
Dirk DEMEERSMAN – Jos LANSINK - Philippe LE JEUNE – Judy-Ann MELCHIOR
Individ :
1° Philippe LE JEUNE – VIGO D’ARSOUILLES
17° Jos LANSINK – CAVALOR VALENTINA VAN ‘T HEIKE
5 jarige paarden / chevaux de 5 ans : (Lanaken)
9° CASSANOVA (HOLST) - Nick VRINS
16° CLINTISSIMO Z (HOLST) - Judy-Ann MELCHIOR
22° AMOR (KWPN) - Guy JANSSENS
23° REBEL DE BOILLY (SF) - Kristof CLEEREN
26° ARMANI VAN OVERIS Z (ZANG) - Jérôme GUERY
35° FOUR SEASONS (BWP) - Filip DE WANDEL
40° FUBERO VAN HET PANISHOF (BWP) - Dirk DEMEERSMAN
41° VITA BELLA DE SEPTON (SBS) - Valentin DE BOCK
6 jarige paarden / chevaux de 6 ans : (Lanaken)
5° ZILVERSTAR T (KWPN) - Olivier PHILIPPAERTS
6° ELVIS TER PUTTE (BWP) - Karline DE BRABANDER
16° QUIPPER DE LA ROCHE (SF) - Thierry GOFFINET
18° CASH DEL MAR Z (ZANG) - Tim VAN DEN BROECK
32° ZEP (KWPN) - Cindy VAN DER STRATEN
41° EXCENEL V (BWP) - Jan VAN DYCK
47° AMIRO Z - (ZANG) - Kris CHRISTIAENSEN
7 jarige paarden / chevaux de 7 ans : (Lanaken)
1° EQUIPHARMA DAX VAN 'D ABDIJHOEVE (BWP) - Pieter DEVOS
9° WINNIE (KWPN) - Cindy VAN DER STRATEN
11° DAKAR (BWP) - Olivier PHILIPPAERTS
12° HUNTER'S SCENDIX (HAN) - Brecht BILLE
14° ASCA Z (HOLST) - Judy-Ann MELCHIOR
16° TIC TAC DU SEIGNEUR (SBS)- Jérôme GUERY
17° DIAMONDS BILLY (BWP) - Dirk DEMEERSMAN
18° CHILL R Z (ZANG) - Sven VAN DIJCK
Youth Olympic Games YOG (Singapore)
Team: 1 (Europe)
Nicola PHILIPPAERTS
Individ:
24° Nicola PHILIPPAERTS
EUROPESE KAMPIOENSCHAPPEN – CHAMPIONNATS D’EUROPE
Young Riders (Jardy)
Team:7
Julie ROSBACH – Jessica GEURTS – Glenn L’HOËST – Jody BOSTEELS
Individ.:
7° Jody BOSTEELS – WATCH ME D’O
Juniors (Jardy)
Team:3
Olivier PHILIPPAERTS - Nicola PHILIPPAERTS – François BRICHART – Michael
VANDEN BOSCH
Individ.
1° Olivier PHILIPPAERTS – CARISMA
7° Michael VANDEN BOSCH – U2
14° Nicola PHILIPPAERTS – CARLOS V.H.P.Z
Pony’s / Poneys ( Jardy)
Team: 3
Julie DE PELSMAEKER - Jonas VERVOORT – Evy MORSSINKHOF - Dries DEKKENS
Individ.:
2° Julie DE PELSMAEKER – SAMBO LINO
4° Jonas VERVOORT – ESCADA
19° Dries DEKKENS – EXTRE DRY DU GEER
Scholieren / Scolaires (Jardy)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 20:57

Het lijkt hier wel weer ^)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 21:01

hoe lang geleden? :) gezien het een terugkeer betreft zijn we er ook uit geknikkerd en zijn we niet teruggekeerd door een wijziging in de regels? (ben ik absoluut niet zeker van, vandaar de vraag :) )

de zonen van philippaerts doen het idd goed :j sowieso doen de Belgische paarden 't goed :j

IMO zou België veel meer kunnen (zeker op gebied van jumping) mits er een keer geld in gestoken werd, nu moeten fantastische ruiters hun (toekomstige) toppers verkopen om aan de gang te blijven en da's gewoon doodzonde.

Ik ben áltijd serieus :D O:) (uhum)

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 21:11

de twee laatste zijn gezakt en de britten hebben het voor de rechtbank uitgevochten en gewonnen ..wij promoveren naar de super league door verleden jaar te winnen met ons B team nogwel !!
wat springen betreft staan we momenteel aan de top zowel qua fokkerij als qua sportprestaties ..om nog maar te zwijgen over alle betere buitenlandse ruiters ed die hier persé willen verblijven !!
moeten verkopen zou ik het niet noemen ...eerder geboren handelaars hier

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 21:11

Moderatoropmerking:
Dit topic gaat over Withney van 't Genthof en het feit dat hij naar H.P. Minderhoud gaat en niet over springruiters en allerlei andere off topic zaken die nu worden aangehaald. Graag vanaf hier weer on topic, off topic reacties zullen worden verwijderd.