ptiteblue schreef:Ben ik geen grote fan van de hengst. Ik hoop dat hij onder HP beter gaat presteren een leukere dingens zal tonen.
Volledig mee akkoord
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Nikka schreef:Varekaj schreef:Vind het wel erg grappig eigenlijk. In Nederland verliezen ze een absolute topper, de halve natie op z'n kop. In België vertrekt er een potentiële topper, en geen haan die ernaar kraait
Er is wel een klein verschil in kwaliteit, potentie en staat van dienst tussen die 2 paarden
Varekaj schreef:Dat wel, maar het is toch maar weer een GP-paard dat naar de "concurrentie" gaat. Let trouwens even op de nuance van "abolute topper" en "potentiële topper" die ik erin had aangebracht![]()
Toot was verkocht in de hoop om Duitsland weer op de kaart te zetten in dressuurland, maar daarmee was Nederland zijn topper wel kwijt.
Naar jullie normen is dit paard lang niet van zulk hoog kaliber als hij wél is voor de belgische dressuursport, voor ons telt hij gewoon veel harder mee omdat de dressuur toch nog heel wat minder vertegenwoordigd is dan bij jullie.
In dit geval is het dus eigenlijk ook ergens 1 van onze "toppers" die verhuist, zodat jullie er wat beter mee kunnen doen of eruit halen. In elk geval blijft het doel wel hetzelfde, proberen om er zo hoog mogelijke punten mee te gaan scoren![]()
En net zoal bij Gal is er geen directe vervanger voor Stefan. Heel simplistisch uitgelegd misschien, maar hoop dat je begrijpt wat ik wil zeggen.
Vicky is misschien niet klaar voor het EK, maar wel voor de OS in 2012 hoop ik na de bevalling. Da's voor die topruiters toch wel het belangrijkste streefdoel op dit moment en het is voor allemaal een even grote pech als hun beste paard van stal weggaat en er geen vervanger klaarstaat die garantie biedt van deelname ginds (al weet ik niet of Whitney daar garantie op kon bieden).
)Varekaj schreef:Nou als HP het kan, dan gun ik het hem van harte![]()
Vind het alleen nogal grappig dat wij Belgjes er zo relax onder blijven dat 1 van onze "toppers" wordt weggehaald bij Van Ingelghem. Want naar onze normen is dit wél 1 van de betere paarden. (Al geef ik wel toe dat ik vaak liever Nederland zie rijden dan België)
.
..en er zullen nu eenmaal meer klanten over de vloer komen waar hij nu komt te staan ...maar dat paard kan toch altijd iemand blij maken uit de jeugd of bij een amateur
ptiteblue schreef:Ik denk niet dat Vicky klaar staat voor de EK hoor.
Wanneer is die eigenlijk juist? juli?
Voor wanneer is haar kleintje verwacht? Niet iedereen kan gelijk Isabell Werth 3 weken na de bevalling een wedstrijd gaan rijden, hangt echt van vrouw tot vrouw af.
En als ze nog een keizersnee krijg (ik hoop van niet voor haar!!) dan is het nog 3 maanden verder...

Varekaj schreef:Eh, is Lejeune met zijn gouden plak op de WEG zo slecht misschien![]()
En ten tijde van Philipaerts?
Donckers doet het ook niet slecht maar da's eventing, da's weer wat anders.
Varekaj schreef:Nikka schreef:
Er is wel een klein verschil in kwaliteit, potentie en staat van dienst tussen die 2 paarden
Dat wel, maar het is toch maar weer een GP-paard dat naar de "concurrentie" gaat. Let trouwens even op de nuance van "abolute topper" en "potentiële topper" die ik erin had aangebracht![]()
Toot was verkocht in de hoop om Duitsland weer op de kaart te zetten in dressuurland, maar daarmee was Nederland zijn topper wel kwijt.
Naar jullie normen is dit paard lang niet van zulk hoog kaliber als hij wél is voor de belgische dressuursport, voor ons telt hij gewoon veel harder mee omdat de dressuur toch nog heel wat minder vertegenwoordigd is dan bij jullie.
In dit geval is het dus eigenlijk ook ergens 1 van onze "toppers" die verhuist, zodat jullie er wat beter mee kunnen doen of eruit halen. In elk geval blijft het doel wel hetzelfde, proberen om er zo hoog mogelijke punten mee te gaan scoren![]()
En net zoal bij Gal is er geen directe vervanger voor Stefan. Heel simplistisch uitgelegd misschien, maar hoop dat je begrijpt wat ik wil zeggen.
Vicky is misschien niet klaar voor het EK, maar wel voor de OS in 2012 hoop ik na de bevalling. Da's voor die topruiters toch wel het belangrijkste streefdoel op dit moment en het is voor allemaal een even grote pech als hun beste paard van stal weggaat en er geen vervanger klaarstaat die garantie biedt van deelname ginds (al weet ik niet of Whitney daar garantie op kon bieden).

Ayasha schreef:Varekaj schreef:Eh, is Lejeune met zijn gouden plak op de WEG zo slecht misschien![]()
En ten tijde van Philipaerts?
Donckers doet het ook niet slecht maar da's eventing, da's weer wat anders.
philipaerts zijn glorie periode is ook geluwd. En het was een prachtige prestatie en Lejeune is echt een geweldige ruiter daar niet van, maar dat is ook meteen het enige dat België echt gepresteerd heeft de afgelopen jaren.
gezien het een terugkeer betreft zijn we er ook uit geknikkerd en zijn we niet teruggekeerd door een wijziging in de regels? (ben ik absoluut niet zeker van, vandaar de vraag
)
sowieso doen de Belgische paarden 't goed 
(uhum)