Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
leentje1975 schreef:Wat ik erg jammer vind is dat ik soms door mensen er op aangekeken wordt dat mijn merrie gecoupeerd is terwijl ik daar helemaal niet schuldig aan ben. De vorige eigenaar zei ook tegen mij, als je de weg weet dan lukt het je wel. Dus helaas moet mijn 5 jarige merrie met een wel heel klein stompje de rest van haar leven door. Maar helaas heb ik dan wel het gevoel dat de paarden hier de dupe van gaan worden als ze dit met terugwerkende kracht willen gaan doen, omdat die paarden dan nergens meer terecht kunnen. Nu hebben ze nog enige waarde.
Vjestagirl schreef:leentje1975 schreef:Wat ik erg jammer vind is dat ik soms door mensen er op aangekeken wordt dat mijn merrie gecoupeerd is terwijl ik daar helemaal niet schuldig aan ben. De vorige eigenaar zei ook tegen mij, als je de weg weet dan lukt het je wel. Dus helaas moet mijn 5 jarige merrie met een wel heel klein stompje de rest van haar leven door. Maar helaas heb ik dan wel het gevoel dat de paarden hier de dupe van gaan worden als ze dit met terugwerkende kracht willen gaan doen, omdat die paarden dan nergens meer terecht kunnen. Nu hebben ze nog enige waarde.
Even heel cru: je had ook een niet gecoupeerd paard kunnen kopen, dan had je nu geen probleem gehad...

. Kan er niets moois aan ontdekken. Wat stef aangeeft vind ik een hele goede. Jammer dat de staart van het paard er om een medische reden af moet, maar ook dan ben je niet meer welkom op een keuring. Anders wordt alles alsnog 'medisch' gecoupeerd. 
Straks verzint er iemand dat paarden met 3 poten wel mooi(er) zijn en gaan we poten amputeren, een stamboek oprichten waarbij het 'hoort' een beest op 3 poten enz. (maar dat zal wel weer overdreven gevonden worden...
)