Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
PartoutZ schreef:fokfanaat schreef:en wat komt hierna, een minimaal aantal minuten dat honden moeten worden uitgelaten, en afspraken over de grote van kennels?
Ja laten ze ook even een heel wetsvoorstel opstellen voor het houden van honden inderdaad!
En katten. En al het andere grut wat als huisdier gehouden wordt
zandvangers schreef:@ MamboBeach , dat tandarts een vrij beroep is heb ik even niet aan gedacht , mijn fout sorry .
tja hoe gaan ze het controlen ?
mischien een ouderwetse stempelkaart met klok bij de stal .
als je dan een paard uit stal haald moet je klokken en als hij weer terug gaat weer klokken
haan schreef:PartoutZ schreef:Ja laten ze ook even een heel wetsvoorstel opstellen voor het houden van honden inderdaad!
En katten. En al het andere grut wat als huisdier gehouden wordt
Alle kanaries en parkieten moeten minimaal 4 uur per dag vrij rondvliegen

haan schreef:sorry hoor om jouw reacties kan ik alleen maar lachen, je kunt niet eens lezen dat dit in het belang van de paarden gebeurt
zandvangers schreef:tja hoe gaan ze het controlen ?
mischien een ouderwetse stempelkaart met klok bij de stal .
als je dan een paard uit stal haald moet je klokken en als hij weer terug gaat weer klokken
Huertecilla schreef:haan schreef:sorry hoor om jouw reacties kan ik alleen maar lachen, je kunt niet eens lezen dat dit in het belang van de paarden gebeurt
Wat? Wat gebeurt? Uitstel?!
De paardenwereld loopt 100 jaar achter in welzijnswetgeving.
Dat is 30 jaar gelden aangekaart doch ze doet al 30 jaar níets.
Ze vertraagt de laatste 10 jaar na de wetenschappelijk onderbouwde probleemstelling en daaruit opgestelde opdracht concreet.
Ze hoort nu gewoon niet meer aan de bal gelaten te worden.
Geen enkele aanleiding voor krokodillentranen want heel Bokt heeft boter op het hoofd. Op een enkele uitzondering na NIETS gedaan.
Degenen die het wel prima voor hun paard voor elkaar hebben, hebben het voor elkaar en geen probleem.
De rest mauwt alleen maar over ´ja maar, dan kan ík niet....´
gohya schreef:@MamboBeach
Ik denk dat ze daar de tandartsen mee bedoelen die de cursus in Amerika heeft gevolgd?
Die hebben n.l. een écht diploma hiervoor.Dat vertelde mijn D.A die ook deze cusus gedaan heeft.
MamboBeach schreef:gohya schreef:@MamboBeach
Ik denk dat ze daar de tandartsen mee bedoelen die de cursus in Amerika heeft gevolgd?
Die hebben n.l. een écht diploma hiervoor.Dat vertelde mijn D.A die ook deze cusus gedaan heeft.
Ik begrijp je, maar dat verandert er niets aan dat het een vrij beroep is. Je bent dan niet 'erkend' in NL. Mijn gebitsverzorger heeft deze opleiding ook gedaan maar paardentandarts ben je niet. Begrijp je wat ik bedoel?
Cayenne schreef:Het uitstel dat staatssecretaris Bleker aan de sectorraad had verleend, is gisteren door een meerderheid van de Tweede Kamer ongedaan gemaakt.
Zij dienden een motie in waarin het uitstel ''niet geloofwaardig'' werd genoemd.
Sharani schreef:Ik zou wel eens willen weten hoe ze de eisen onderbouwen. Bij sommige dingen is het duidelijk, maar b.v. waarom schaad je het welzijn van je paard als je de pluimen uit zijn oren knipt?
En hoe gaan ze het invoeren, het probleem met de stalmaat is niet makkelijk op te lossen.
sjanien schreef:Ik ben het ermee eens dat er eens goed naar gekeken moet worden hoe de paarden worden gehouden in Nederland.
Sappos schreef:Minimaal drie maal per dag ruwvoer, wie gaat dat betalen?