Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Janine1990 schreef:Niet vanwege genetische achtergrond geselecteerd?
Wat moet ik daar onder verstaan? Dat elk paard met of zonder aanleg worden gebruikt?
Kan me voorstellen dat wanneer je een paard zonder enige aanleg gebruikt, het paard nog een dubbele dosis stress ervaart...
VDB schreef:Dat vindt jij niet verrassend...![]()
Arabesk schreef:verrassend
Ik ben benieuwd hoevaak deze onderzoeken worden gedaan. Is het eenmalig of gaan ze dit regulier toepassen?
En zo ja, wat voedt hun zodra de uitkomst bekend is?
Benfan schreef:Je koopt toch een paard om zijn genetische achtergrond waardoor hij automatisch deze dicipline rijd?
saskiakefie schreef:Arabesk schreef:verrassend
hahaha![]()
Inderdaad, dressuur was ooit de bedoeling dat je daar een ontspannen paard mee krijgt maar tegenwoordig gaat het daar allemaal niet meer om.
Show, het uiterlijk, expressie, alles hoe het eruit ziet.
piezze schreef:Quote Woogie:
Het is een bepaald plaatje wat mensen zien(hoofd naar beneden vooral) en vrijwel niemand weet hoe je een paard zo moet rijden...
Japeloup schreef:De reden voor mij om het dressuur werk met veel andere dingen af te wisselen.
Ik rij dressuur, maar ga regelmatig naar buiten, laat ze vrij springen, longeer als pure beweging en longeer als training.
Denk als ik 3 dagen in de week echt dressuurmatig train dat het dan ook wel is.
Belangrijk vind ik het ook dat mijn paarden elke dag lekker buiten kunnen spelen met vriendjes.
Vuure schreef:Ik ben niet echt een paardenmens ofzo, iig niet thuis in dat wereldje (moest ook ff aan iemand vragen wat voltigepaarden waren)...
Maar wat ik niet helemaal begrijp is, als je weet dat je paard stress heeft door dit soort dingen, waarom doe je het dan? Waarom doe je dan geen dingen met het paard die het paard ook leuk vind en niet stressvol is? Dressuur is dan toch puur voor jezelf en niet het beste voor het dier?
Even voor het totaalplaatje: Ik heb dat niet alleen met dressuur bij paarden, maar ook bij honden of kattenshows o.i.d. Ik snap niet waarom je een dier zoiets stressvols laat meemaken. Het is iig niet het beste voor het dier in mijn ogen.