KNHS waarschuwt: Massale zadeldiefstal in het hele land

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

windo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 23:54

Janine1990 schreef:
Ik?

Nee, Frankie.
Hoe weet hij anders dat je ze niet kwijtraakt!

Maar het was als grapje bedoeld!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 23:57

windo schreef:
Janine1990 schreef:
Ik?

Nee, Frankie.
Hoe weet hij anders dat je ze niet kwijtraakt!

Maar het was als grapje bedoeld!

Ik dacht al _O-
Wilde al reageren dat ik hier een aantal containers vol had liggen. :P

willie57

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 00:01

Het erge vind ik, dat goede zadels duur zijn, waar soms lang voor gespaard word. Je krijgt niets vergoed en kun je weer beginnen met sparen en zit je mooi zonder zadel. Wij hebben aan gemeten zadels en is de levertijd al gauw 6 tot 8 week. Moet je lenen en zit je met zadels die niet goed op je paard passen.
Sommigen van jullie zeggen Marktplaats in de gaten houden, maar denk maar niet dat ze gelijk alle zadels er op zetten. En heeft iemand er 2 of 3 opstaan en die zegt wegens beeindiging van de sport, denk je ook niet aan gestolen zadels. Zou me niets verwonderen als alles naar het buitenland gaat. Dat is het makkelijks verkopen, zonder risico dat je de eigenaar tegen komt.

Appie12

Re: KNHS waarschuwt: Massale zadeldiefstal in het hele land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 00:08

Ik denk niet dat het op marktplaats komt te staan. De diefstallen van de laatste tijd zijn zo massaal dat iedereen zijn oren en ogen openhoud en ook marktplaats in de gaten houd. Die gasten zijn daar denk ik wat te slim voor.

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 00:16

He jak.. dat wordt weer met zadels slepen op de fiets. :(

cristinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 00:19

Tja, ik vraag me ook wel eens af waar al die zadels naar toe gaan. Lijkt me niet dat ze massaal aangeboden worden op marktplaats of op Bokt.nl . D'as veel te link.
Als je zo'n 30 zadels jat heb je toch al gauw een bussie nodig en een grote opslag, als je dat regelmatig doet.
En als dat dan naar het buitenland zou gaan....welk land of wie gaat al die zadels gebruiken.....Waarom worden deze lui nou nooit gepakt?
Worden er ooit zadels van terug gevonden? En waarom worden zadels niet voorzien van een chip (ergens verborgen).

Esprit4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 00:22

nou ik heb liever slepen met de zadels dan dat ik ze kwijt ben

en ik denk dat er ook wel een aantal op marktplaats of dat soort sites belanden maar gewoon als beeindiging sport

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 00:29

RoosIris schreef:
realmagic schreef:
ze hebben een week of 2 geleden in de snelrewaard (buurt van oudewater) ook alle zadels gestolen.
Zelfs het zadel van een meisje der pony die ver weg in het donker goed verstopt lag(niet bij de andere zadels)
echt te zot voor woorden,bij ons op stal hebben we zadelsteunen met sloten.

Die zadelsteunen zijn voor de verzekering leuk....maar ook die worden heus wel gestolen....als het zadel de moeite waard is uiteraard.

Ik heb ook zadelsteunen die ik af kan sluiten, en tot nu toe hebben ze mijn zadel als enige altijd laten hangen ondanks dat het gewoon A-merkzadels (tot nu toe 2 diefstallen meegemaakt).
Kost ze waarschijnlijk teveel moeite? Ik gebruik deze:

Afbeelding

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 00:37

Bij ons moet je goed je best doen wil je de zadels krijgen. Sta bij particulier (boerderij) dus is sowieso niet de meest ideale plek voor zadeldieven omdat er 'weinig' te halen valt. Maar dan nog moet je nog door 3 deuren komen, langs een hele waakse en grote hond en de kasten openbreken. De staleigenaren slapen in een gehorig huis boven de zadelkamer en ze worden altijd wakker als de hond blaft. Komt wel goed dus.

Wel super klote voor iedereen wie zijn zadel kwijt is. Bij mijn vorige stal is het ook ooit eens gebeurd..

MANELLO

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 01:01

Hier gaan de zadels dus ook weer mee naar binnen.

Wel fijn dat het hier gemeld word, was er nog niet van op de hoogte.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 01:13

Volgens mij zijn het goed georganiseerde bendes, die zeker verstand hebben van paarden en tuigage. Op wedstrijd kijken naar de startlijsten, die staan toch vaak gewoon op internet, namen even googlen en bij diverse stallen even langs gaan om zogenaamd te kijken voor een stalhuur. Ondertussen zien ze precies wat er staat aan paarden, als ze op de juiste tijdstippen komen zien ze een hoop tuigage voorbij komen en ze hebben genoeg ervaring om zo te weten welke spullen kostbaar, dus goed te verkopen, zijn en welke niet.

En als iemand komt kijken naar stalruimte is het niet opvallend dat diegene vraagt naar het toezicht, de mate van beveiliging en zo. Doe ik in elk geval ook als ik stalling zoek en ik heb niets kwaads in de zin, maar wil wel weten hoe veilig mijn paard zo'n beetje staat en hoe veilig mijn spullen grofweg staan. Het checken van eventuele camera's, sloten, uitgangen, locatie van zadelkamer en de mate van beveiliging zijn compleet onopvallend te verkrijgen en sterker nog, die worden vaak onbedoeld zo weggegeven door de stalhouders en vriendelijke, behulpzame stalgenootjes.

Vlieg nou niet spontaan je stalhouder in de haren, die kan ook weinig anders doen dan gewoon antwoord geven aan een potentiele nieuwe klant. Tenzij die graag leegstand heeft natuurlijk.

Edit: Toevoeging

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 01:16

Hoor hier in de regio (Utrecht, Harmelen, Houten) helaas ook veel verhalen over gestolen zadels en andere waardevolle spullen. :\ Het is echt bizar, ze roven gewoon op klaarlichte dag je trailer leeg in een onbewaakt moment. Hopelijk worden de daders snel gevonden en flink gestraft.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 01:24

Mijn zadel ligt een een varkensstal, ik gok zo dat daar niet een, twee, drie gezocht wordt. :=

Noraly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 01:24

Ik denk dat het inmiddels al weer 2 jaar geleden is, bij ons is mijn zadel ook uit de schuur gestolen, toen we even naar de supermarkt waren. Ze hebben dus gewoon op de uitkijk gestaan. En de schuur was ook gewoon op slot; niets houd die mensen tegen heb ik af en toe het idee.

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 01:28

KBTP schreef:
Mijn zadel ligt een een ***, ik gok zo dat daar niet een, twee, drie gezocht wordt. :=

'
Nu wel, als ze bokt een beetje volgen ..... :Y)

Ik zou hier ook niet teveel details gaan prijsgeven..... ze zijn slim genoeg..... (blijkt)

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 01:35

En dan maar hopen dat je varken het niet opvreet. Ben je net zo ver mee van huis. Varkens vreten alles wat er voor hun neus komt gewoon op.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 01:45

Appelflapje schreef:
Hoor hier in de regio (Utrecht, Harmelen, Houten) helaas ook veel verhalen over gestolen zadels en andere waardevolle spullen. :\ Het is echt bizar, ze roven gewoon op klaarlichte dag je trailer leeg in een onbewaakt moment. Hopelijk worden de daders snel gevonden en flink gestraft.

bij ons op stal gebeurd ja, tijdens het super drukke oefenparcours ivm kampioenschappen zijn er trailers en vrachtwagens leeggehaald... echt te erg voor woorden, je draait je 2 tellen om en hop zadels weg :(

ik ga zeker van een georganiseerde bende uit, die waarschijnlijk wel iets van zadels af weten. Een aantal jaren geleden is er hier ook een grote roof geweest, hond verdoofd aangetroffen. de meeste zadelkasten staan hier in rijen in een gang, als dief zou je de voorste kasten open maken, minder risico, kost minder tijd. maar er waren heel apart willekeurige kasten opengekraakt, ook helemaal achterin, juist degene met dure en/of meerdere zadels er in.

op marktplaats zoeken heeft denk ik weinig zin, spul gaat allemaal de grens over :j

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 03:07

220 zetten op elke toegang tot een zadel

Love_4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 05:40

Jemig ik zorg er ook meteen voor dat mijn zadel thuis komt te liggen!
Kan alleen niet eerder dan vrijdag weer naar me paardje toe i.v.m vakantie :(
Hopen dat me moeder hem mee naar huis wil nemen!!

En er is maar 1 woord voor dit gejat:: ZIELIG!!!
Snap egt niet dat mensen niet van anders mans spullen af kunnen blijven
Waar gaat het heen met de wereld :(

vlooike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 07:25

Al heel wat jaren geleden zijn mijn gloednieuwe zadel en hoofdstel uit een afgesloten zadelkamer gestolen. Dit was bij een particulier aan huis. De eigenaar van de stal had de paardentandarts een rondleiding gegeven. Je gaat er vanuit dat je dat soort mensen kan vertrouwen maar helaas kwamen wij er al snel achter dat dat niet zo was. Het kwam in die tijd regelmatig voor dat wanneer de paardentandarts was geweest je er vanuit kon gaan dat enkele weken later je spullen weg waren. Helaas hebben wij nooit kunnen bewijzen dat het de tandarts was geweest die zadels weg nam maar als je anderen sprak die ook bestolen waren, was altijd diezelfde tandarts een paar weken daarvoor geweest. Vertrouw dus niemand.
Ik heb wel eens gehoord dat ze van zadels barkrukken maken.

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 08:35

In Oude Tonge paar weken geleden ook tijdens een wedstrijd zadel uit de zadelkamer verdwenen....

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 08:42

Gelukkig hebben we een erg gevaarlijke hond op de hof die voor elke schijt aanslaat en ook bijt als het moet. Hier in de regio hoor je het namelijk ook regelmatig!

SopjevanSab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 08:46

Afgelopen zondag tijdens de wedstrijd zijn er bij ons 2 zadels en stang en trens hoofdstellen ontvreemd uit trailers/auto, terwijl de trailers/auto in zicht van de baan staan geparkeerd, je moet er met je paard langs en te voet wil je naar binnen kunnen. Het geeft een hele vervelende nasmaak. bahh bahh.
Dit gebeurde in Naaldwijk

Melanie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 08:48

Appelflapje schreef:

Ik heb ook verhalen gehoord dat ze in De Meern zadels hebben gestolen!

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 08:50

Sjoert schreef:
Het brutale is nu ook dat ze op wedstrijden de spullen uit de trailers halen schijnbaar. :)

:j paard van kennisen stond op de trailer tussen 2 parcoursen door, even met zadel op. Gewoon van het paard af gejat!