Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Miss_Ty schreef:Waarom zou een paard van 500/600 kilo het loodje leggen bij electriciteit in de grond en een mens van ong 60 kilo die er letterlijk NAAST loopt niet?
En bij zo een electriciteits-potentiaal zouden rubberen zolen i.t.t. hoefijzers toch geen verschil moeten maken?
En daarnaast stonden er aan de andere kant van de heg (halve meter breed?) ook veel mensen te kijken; alsof die allemaal goede dikke rubberen zolen aan hebben...
mirgino schreef:ik heb 3 jr geleden onder 220 gestaan zo`n 5 sec
toen trok iemand de stekker uit de doos,gelukkig!
na het scheren[stom van mij ] trok ik de stekker uit verlengsnoer wat nog in het contact zat en de stekker ging stuk en kleefde aan mijn hand
aan mijn linkerhand had ik 2 zwarte gaten,en het was een raar gevoel dat zie je op het filmpje ook dat de paarden dat tintelende/prikkelende gevoel hebben en slapte krijgen
bij mij is in het ziekenhuis een hartfilm gemaakt,deze was goed en ik kon naar huis.
Daarom hebben de begeleiders ook niks opgelopen. Rubber geleid niet!!
Iemand heeft dan moeten weten dat de paarden met aluminium ijzers niks op zouden lopen.
Als daar geen kabel had moeten liggen, en het blijkt dat er een electrokutie heeft plaatsgevonden van onder de grond, weten ze in ieder geval bij welke mensen ze eerst moeten zoeken.
Vind het dan wel knap, dat je zo een kabel weg kan werken zonder dat iemand iets gezien heeft. Doe je niet 1,2,3, lijkt mij. Er ging ook al de ronde dat het waarschijnlijk een dunne kabel is geweest die niet te zien was op het gras, en na de daad weg gehaald zou zijn.
Gelukkig hebben ze beelden van het drama.
hopelijk word de dader gepakt!